Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Jeg er enig i at det er svært mange oppringninger i løpet av kort tid.
Spørsmålet er om det er uttrykk for ekte bekymring, eller om det er en "overstaging".
Personlig reagerer jeg på at han ikke reiser hjem for å sjekke tidligere, eller ber et av barna stikke innom. Vi snakker om en eldre dame på snart 70, som etter sigende alltid svarer raskt eller ringer tilbake. I tillegg tar det bare få minutter å kjøre hjem for å se at alt står bra til.
Hvis han altså var bekymret for at noe hadde tilstøtt henne. Tre og en halv time er veldig lenge å vente om man tenker at en person kan ha fått et illebefinnende. På den annen side så kan det tenkes han trodde hun med vilje ikke svarte på telefonen, for eksempel hvis de hadde kranglet.
Ja, men mange argumenter også med at det er unaturlig å dra hjem såpass tidlig som han gjorde osv.
Første gang når noen ikke svarer tenker man gjerne at vedkommende har lagt fra seg mobilen/dusjer/glemt å ta den med seg ut/ikke hører den/litt opptatt osv.
Så bekymringen økte vel litt utover dagen tenker jeg isåfall.
Flere mener: " hvis min kone ikke tar telefonen på et par timer drar jeg ikke hjem av den grunn" osv.
Så det er litt individuelt akkurat hvor tidlig det er naturlig å dra hjem sånn sett. Etter min oppfatning gir ikke 3,5 timer noe grunnlag for mistenksomhet. Det synes jeg ikke er rettferdig ovenfor en person. Jeg vet ikke om TH er en type som er så utrolig sensitiv og følelsesstyrt at han drar hjem med en gang hun ikke svarer på tlf.
Men det er dette "overstaging" jeg lurer på hva som er argumentasjonen bak. For i dette henseende. Hvorfor skulle han isåfall i det hele tatt drive å stage noe med å ringe masse hjem? Det tjener jo ikke hans sak, så forstår ikke helt hvorfor han isåfall skulle planlegge dette? Jeg mener at man må ta med alt for å se hva som har skjedd. Ikke hoppe over disse tingene.
Det skaper heller ikke noe alibi for han, for det kunne han lett skapt uten å ringe hjem til henne. Han ringte heller ikke så hyppig at det ville gitt noe alibi sånn sett. Det gjør jo egentlig saken verre for han.
Er mer naturlig at han isåfall gjorde mest mulig normalt den dagen og hadde arrangert alibi gjennom møter osv.
Så ringte han også til henne litt etter han kom hjem, 1346 fra fasttelefonen. Siden han ikke fant henne noe sted i huset.
Da har vi et nytt spørsmål.
Hvis han da hadde planlagt alt dette, så vet han jo at hennes mobil ligger igjen i huset, etter avtale med de som har gjort det isåfall.
Hvorfor sier han da at han ikke hørte eller så telefonen på det tidspunktet?
Det er ingen vits for han å arrangere noe rundt den telefonen isåfall.
Han kunne sagt at den lå der den lå. Hvorfor planlegge å ringe til henne 1346 og så samtidig si at han ikke hørte telefonen? Lydtester sier vel at han må ha hørt den hvis den lå der? Dette er helt elementære ting i en plan isåfall. Det er veldig mye der som skurrer ifht at TH står bak.
Jeg mener et helt essensielt spørsmål som må stilles i saken er om GM er en som har hatt mulighet å plante noe som kan skape mistanke på TH.
Hvem kan ha hatt mulighet å flytte litt på den mobilen, (evt sette på lyden igjen og det kan være snakk om bare få meter isåfall), mellom 1346 og 1420 eller ca da TH dro ut for å møte politi.
Og samtidig
Hvem kan ha hatt mulighet å slette to anrop fra TH sin jobbmobil? Slik jeg forstår var denne på jobben og han pleide legge den igjen der. Da er spørsmålet når og hvordan den ble levert til politi. Hentet han den selv på Futurum, eller hentet noen andre den for han osv. Slike detaljer vet kun politiet.