2020-06-23, 01:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
ML har tydligen alibi - det visste han visst inte själv - enligt del 16 YT. Han har kommit hem från USA, och drog iväg för att cacha med en kompis. ML trodde att han kom hem till Västerås vid 20-tiden, men det visade sej vara betydligt senare, nämligen 22.14
Polisen har tittat på hans tidslinje.

Men, det nämns inget om huruvida han pysslar i hemmet efter hemkomsten, och att hans mobil/stegräknare registrerat lite lagom aktivitet. Det är likadant med JS. Polisen har även där kollat - det berättas dock inte om resultatet på YT. Ingenting om ”vad”, bara ”att”, typ.

Jag vet inte om man bara ska acceptera att de har alibi och att de är helt avskrivna pga/tack vare att polisen sett tillräckligt. Men, det sägs inte rakt ut, och det bär mej emot att bara ta för givet att allt är ok.

Seeing is believing.

Enligt Google tar det 1 timme och 6 min att åka
från Västerås till Örebro. Så MgL hade hunnit.

Jag har för mig att TT varit hos sitt ex på
måndagskvällen. Frågan är hur länge. På
tisdagen skrev han till LW att han inte ville vara
hennes KK längre.
Citera
2020-06-23, 02:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
SD var på brottsplatsen och de kan också ha haft någon typ av sex innan mordet.

Hur vet du det? Eller fantiserar du nu igen?
Citera
2020-06-23, 06:25
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men vilken geocachare tror du tar STORA motorvägen när den PROMENERAR hem ? Inte en jäkel ,tro mig!
Man kan verkligen undra vad för KUF det var som gick där utmed vägen ?
En väg-rånare ?
Sådana finns ju in andra länder har jag hört ...hmm ?! Men vad skulle en sådan vinna på att försöka råna bilister som kör i den farten på en väg där man ej får stanna och ej får ta upp liftare ! ????

Var inte så säker på det

Uppenbarligen verkar sträckan längsmed motorvägen tom. kallas för "Geostigen" bland burkletarna.

I någon av konversationerna i FUP mellan JG och SD antyder de väl att den geocachare som loggade My First Six-String samma dag som den "trashats" hade en gås oplockad med dem (och/eller) LW och spekulerade om h*n låg bakom ett eventuellt sabotage?

En litet intressant notering angående den geocachare som SD/JG omnämnde:

H*n loggade i maj 2015 båda SD's mystar "Bil*ning - Å*alen" och "B*ldning - B*afra". I sin loggtext skriver h*n att h*n "tog stigen som gick längs motorvägen" när h*n promenerade mellan dessa båda mystar. H*n kallar den för "geostigen".

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-06-23 kl. 06:31.
Citera
2020-06-23, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag observerar att det är SDsekten som försöker
vända tråden mot St.Holmes.

Vad är ni rädda för?

Nobbad av SD? Han nobbar nog inte någon.
Han verkar vara öppen för det mesta.

Inlägg 11/9 2018 02.16 sid 2148

Redan tidigt i tråden var det spekulationer ang vilket slags förhållande SD/JG hade.

Suddandet som JG hade för sig under ett polisförhör (på toa) handlade det om "sex med kvinnor" som han klargjorde att det rörde sig om?

Till det kommer SD:s suddande utanför polishuset, kanske inte bara var hans sista kontakt med LW han ville sudda!

Kan det vara något LW kommit på och tänkt avslöja?

Ps har du hittat något intressant i närtid på geologgarna, är de fortfarande tillsammans JG/SD? ds
Citera
2020-06-23, 08:08
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det är uppenbart att minst en av SD:s poliskompisar är en mycket god vän till SD eftersom han hjälpte till med arbete i SD:s trädgård. Bekanta ställer knappast upp på sådana jobb.

Det är också förvånansvärt hur många fel och misstag som har begåtts av polisen i det här fallet.
Visst kan alla begå fel men det finns gränser för hur många fel som rimligtvis kan göras.

Vad skulle du göra om du var polis och ville stärka SD:s sak genom att hjälpa till att svartmåla LW?
Skulle du ställa dig upp i lunchrummet och säga:
"Lyssna nu alla, nu tycker jag att vi ska kalla LW för 'porrpastorn'."
Eller tror du att han skulle fundera ut något annat sätt att få fram sitt budskap och baktala LW?

Polisens kommentar var ungefär (fritt ur minnet):
"Jag hörde att någon sa 'porrpastorn' och förstod genast att det var LW det handlade om."
Men det finns ingen annan som hört uttrycket, även om några i tråden gärna tog upp det och refererade till polisen. Därför är det rätt uppenbart att polisen var den första som använde det.

Jag tycker det är skrämmande att sådana poliser ens får finnas i närheten av utredningen, speciellt efter alla fel som har begåtts av poliser i det här fallet.
Här kan vi prata om att det behövs en internutredning.
Vilka poliser har begått fel och varför?

Glöm inte att polisen hade mer information än från den "fina" tvättade delen av utredningen (FUP) utan även från den enorma slasken där vätskeutbytena som föranledde henns död framställts i en ocensurerad dager.
Citera
2020-06-23, 08:10
Medlem
Citat:
Två saker att påpeka här.
För det första: Örebro TR konstaterar i sin dom att det INTE går att binda SD till brottsplatsen vid tiden för mordet.
För det andra: Det är allmänt konstaterat och erkänt att det innan mordet har varit en hel del sex mellan SD och LW.
Vid hundratals -ja, kanske tiotusentals tillfällen har det varit sex.
Det har varit sex, burkar, sex, sex, sex, burkar, -plus lite extrasex då och då. I åratal..

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur vet du det? Eller fantiserar du nu igen?
Fantiserar. Planterar.
Medvetna fake-inplantat i tråden är ett oskick!
Senast redigerad av Carinah78 2020-06-23 kl. 08:12.
Citera
2020-06-23, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Glöm inte att polisen hade mer information än från den "fina" tvättade delen av utredningen (FUP) utan även från den enorma slasken där vätskeutbytena som föranledde henns död framställts i en ocensurerad dager.

Du kommer med uppgifter från "slasken", kan du visa oss andra (iaf ditt påstående) ang "henns död framställs i en ocensurerad dager".
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-06-23 kl. 08:53.
Citera
2020-06-23, 08:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Kan man som ”allmänhet” göra en anmälan om hur en utredning skötts/misskötts?

Det mest flagranta är att man ej kopplade ihop larmsamtalet 14/5 från EL med UWs anmälan om LWs försvinnande 15/5.

Det måste finnas rutiner! Annars får det bli, som någon - notknapparen? - föreslog, en Lex Lena som bidrar till att man i framtiden inte kan missa att koppla ihop olika larm.
Lite mer om detta: dalaan Skrikvittnet.

Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Med tanke på att det verkar ha blivit vanligare och vanligare med våldtäkt och att vi aldrig hört någonting liknande så låste vi oss vid det. "Det är nog någon som blir mördad" är inte direkt det första man tänker, antagligen för att det känns så pass overkligt men även att våldtäkt känns "enklare" att faktiskt föreställa sig.

Citat:
Jag har aldrig sagt att förhöret hölls på fredagen. Väldigt kortfattat får jag skriva om det jag redan skrivit här; Måndag kväll ringer vi in, vi får reda på av närstående att media gått ut med att polisen vädjar om tips så på fredagen ringer sambon igen, på SÖNDAGEN åker vi in på förhör. 11:30 skulle vi ses vid polishuset.

dalaan hör av sig IGEN efter att polisen gått ut i media efyer tips. Man undrar om vakthavande på LKC inte noterade kollegornas vädjan om tips ?

Citat:
Ja jag hoppas innerligt att han får en redig tillsägelse eller rent av blir uppsagd. Ja verkligen, det känns så osannolikt att vi var de enda som hörde.. Ja det är inget jag önskar att någon annan ska behöva höra, det har etsat sig fast..

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=261018&threadid=2942 694&page=3
------------------------
Örebromannen Niklas Eliasson.
PUBLICERAD i SVT Örebro 26 MARS 2018. Ca, 3 veckor innan Lena Wesström förgäves skrek

Nu släpps serievåldtäktsmannen ut
UPPDATERAD 26 MARS 2018 PUBLICERAD 26 MARS 2018
Trots att risken för återfall i nya brott bedöms som stor släpps många sexualbrottslingar ut. En av de är serievåldtäktsmannen Niklas Eliasson som snart blir villkorligt frigiven.
Det har gått åtta år sedan serievåldtäktsmannen Niklas Eliasson greps. Trots att Kriminalvården anser att risken för återfall i nya brott är hög kommer han att bli villkorligt frigiven om några månader då två tredjedelar av strafftiden gått.

Niklas Eliasson dömdes för totalt 14 överfall på kvinnor i Örebro. Överfallen blev allt grövre och våldsammare innan han slutligen kunde gripas.
Han dömdes till tolv års fängelse för två fall av grov våldtäkt, sex våldtäktsförsök och flera fall av misshandel.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/nu-slapps-serievaldtaktsmannen-ut
---------------------------
"Niklas Eriksson är en av Sveriges mesta serievåldtäktsmän. Under flera år höll han Örebro i skräck genom sina kvinnoöverfall. Efter flera av överfallen valde till och med polisen att gå ut med en allmän uppmaning till Örebros kvinnor att inte vistas ensamma ute i mörker. Det var alltså många människor som berördes av hans brottslighet. När han greps den 11 oktober 2010 erkände han direkt. Därmed är han inskriven i den svenska kriminalhistorien. Den grova brottsligheten och den påverkan den fått på Örebro som stad gör att det finns ett uppenbart allmänintresse kring vad som händer med Niklas Eriksson. Byter han namn är det en så viktig information att allmänheten måste få veta det. Ett tungt vägande skäl är givetvis att han inte avtjänat sitt straff ännu utan är villkorligt frigiven och kommer att behöva anmäla sig till övervakare under resterande strafftid."

https://www.na.se/artikel/darfor-avslojar-vi-niklas-eliassons-nya-namn-ett-namnbyte-paverkar-inte-var-publicistiska-hallning
--------------------
Att Lenas sista desperata skrik på hjälp var förgäves ger mig fortfarande gåshud av ilska.
Att dom hycklande Roks-tanterna inte nämner detta än mer i förbifarten är upprörande.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-23 kl. 09:05.
Citera
2020-06-23, 09:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men vilken geocachare tror du tar STORA motorvägen när den PROMENERAR hem ? Inte en jäkel ,tro mig!
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Var inte så säker på det

Uppenbarligen verkar sträckan längsmed motorvägen tom. kallas för "Geostigen" bland burkletarna.

I någon av konversationerna i FUP mellan JG och SD antyder de väl att den geocachare som loggade My First Six-String samma dag som den "trashats" hade en gås oplockad med dem (och/eller) LW och spekulerade om h*n låg bakom ett eventuellt sabotage?

En litet intressant notering angående den geocachare som SD/JG omnämnde:

H*n loggade i maj 2015 båda SD's mystar "Bil*ning - Å*alen" och "B*ldning - B*afra". I sin loggtext skriver h*n att h*n "tog stigen som gick längs motorvägen" när h*n promenerade mellan dessa båda mystar. H*n kallar den för "geostigen".

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Pratar ni om samma väg?
Är "stora motorvägen" detsamma som det som kallas "geostigen"?
Finns det inte en stig invid planket och delvis i skydd av buskar?
Den sista löper parallellt med motorvägen men det är knappast detsamma som motorvägen.
Citera
2020-06-23, 09:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det framgår vad som är via mobil och vad som är dator.

23.34 och 00.00 är alltså datoraktivitet.
Finns det något som visar att datoraktiviteten inte är fjärrstyrd från mobilen?
Citera
2020-06-23, 09:37
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Jag menar att miljön som beskrivs i alla fall inte är bevisat renlig till någon pedantisk nivå. Då finns också rimligt tvivel kring att spermafläcken ska bevisa att SD varit på brottsplatsen och ha ejakulerat på BO i exaltation över mordet eller vad mer som nu föreslagits i tråden.
Citat:
Ojdå, jag skulle kanske ha skrivit att SD kan ha varit på brottsplatsen men för mig är det så självklart att han är mördaren så att det blev lite för definitivt.

Jag svarade på det ovanstående inlägget och ville få fram att spermafläcken kan ha tillkommit före mordet.
Squama skriver som om det enda alternativet är att den måste ha tillkommit efter mordet.
Citera
2020-06-23, 09:54
Medlem
Citat:
Ojdå, jag skulle kanske ha skrivit att SD kan ha varit på brottsplatsen men för mig är det så självklart att han är mördaren så att det blev lite för definitivt.

Jag svarade på det ovanstående inlägget och ville få fram att spermafläcken kan ha tillkommit före mordet.
Squama skriver som om det enda alternativet är att den måste ha tillkommit efter mordet.
Så tolkar jag inte det som Squama skriver.
Gissar att h*n, genom vad som öppet framkommit i FUP, är fullt medveten om LW:s fäbless för att gå omkring med sperma på och i kläderna.
Den kjolen och med den sperman på sig, kan ju ha burits hur länge som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in