Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Var det verkligen på det viset?
Var det inte så att LW bland folk ute på stan hade fått det epitetet? LW hade fått ett dåligt rykte. Delvis självförvållat p g a sitt osedliga leverne, sin pastorstitel till trots.
Eller kanske just därför?
Varför skulle en poliskompis till SD sitta och mynta det uttrycket?
Det är uppenbart att minst en av SD:s poliskompisar är en mycket god vän till SD eftersom han hjälpte till med arbete i SD:s trädgård. Bekanta ställer knappast upp på sådana jobb.
Det är också förvånansvärt hur många fel och misstag som har begåtts av polisen i det här fallet.
Visst kan alla begå fel men det finns gränser för hur många fel som rimligtvis kan göras.
Vad skulle du göra om du var polis och ville stärka SD:s sak genom att hjälpa till att svartmåla LW?
Skulle du ställa dig upp i lunchrummet och säga:
"Lyssna nu alla, nu tycker jag att vi ska kalla LW för 'porrpastorn'."
Eller tror du att han skulle fundera ut något annat sätt att få fram sitt budskap och baktala LW?
Polisens kommentar var ungefär (fritt ur minnet):
"Jag hörde att någon sa 'porrpastorn' och förstod genast att det var LW det handlade om."
Men det finns ingen annan som hört uttrycket, även om några i tråden gärna tog upp det och refererade till polisen. Därför är det rätt uppenbart att polisen var den första som använde det.
Jag tycker det är skrämmande att sådana poliser ens får finnas i närheten av utredningen, speciellt efter alla fel som har begåtts av poliser i det här fallet.
Här kan vi prata om att det behövs en internutredning.
Vilka poliser har begått fel och varför?