2020-06-23, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
That’s incredibly wrong. You are deep in a rabbit-hole, my friend. You cannot even acknowledge that New York City gave life to those that would have died in this country..
You are joking right. Bad joke though as 97,5 percent of the americans that ended up in respirators in NY died!
Citera
2020-06-23, 01:33
Medlem
ZNUTENs avatar
97,5 %
Do u have any sources on that?
Citera
2020-06-23, 01:34
Medlem
MrsVanity1s avatar
Vad låtsas dom nu att Liseberg och Gröna Lund ej får ha öppet.
Folk får ju trängas som galningar på restauranger , affärer .

Oh the irony !
Senast redigerad av MrsVanity1 2020-06-23 kl. 01:46.
Citera
2020-06-23, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Ja, så kan man ju också se på saken. Att något mycket värre kommer i framtiden som slår mot 80 procent av befolkning och inte 20 procent.

Känns nästan lite filosofiskt.
Filosofiskt och filosofiskt, det är väl snarare evolutionsbiologiskt - När populationer blir för stora drabbas de ofta av allvarliga infektionssjukdomar. Ett exempel är harar; Bär de blir för många utbryter harpest och stammen reduceras.

Samma regler gäller för Homo sapiens sapiens . . ..
Senast redigerad av NurseRatched 2020-06-23 kl. 02:11.
Citera
2020-06-23, 02:04
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast så blir det inte om det kommer ett vaccin eller annan medicinsk upptäckt gällande COVID-19. Det är därför man vid en pandemi med ett nytt virus måste slå ner viruset. Du kan ju bara titta vad Kina har gjort. De vill inte ha en stor spridning av det du kallar "stålbadet" för det är ingen mening när man vet att ett botemedel kommer att komma.

Alltså, isolera smittade, sätt dem i karantän och smittspåra och börja om från ett.

Jag anser det vara naivt att tro att man kan stoppa ett virus. Sakta ner visst men att svetsa fast folks dörrar i hopp om att viruset mirakulöst ska försvinna anser jag vara idiotiskt och fasoner endast hemmahörande i diktaturer. Vaccin för allmänheten tror jag ligger långt fram i tiden således tycker jag Sveriges väg är den rätta, även rent utilitaristiskt
Citera
2020-06-23, 02:04
Medlem
Varför får man träff på varenda nummer man skriver om man googlar

tex "666 new cases" "354 new cases" "558 new cases" "253 new cases" "110 new cases"
osv. det spelar ingen roll vilken siffra du använder (inom rimliga gränser)

propaganda AI eller?

källa:
https://youtu.be/I8GaIrvSWzg
Citera
2020-06-23, 02:17
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZNUTEN
97,5 %
Do u have any sources on that?
Och på plattan i Sergels Torg med 10.000 afrikansvensk../ muslim/ AFA/ kommunistisk ungdom/ vandaler.
Citera
2020-06-23, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Global pandemi? Inte global epidemic då?

Om du inte vet skillnaden så får du gå om livets hårda skola igen 😊
Citera
2020-06-23, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
You are joking right. Bad joke though as 97,5 percent of the americans that ended up in respirators in NY died!

Var det på de namnlösa sjukhusen? Du vet dem du fortfarande letar efter
Citera
2020-06-23, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
Här har ni nåt att diskutera
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/sydkorea-kampar-mot-en-andra-coronavag/

"Sydkorea har drabbats av en andra våg av coronaviruset.
Samtidigt har R-talet i Tyskland skjutit i höjden – och i Lissabon återinför man restriktioner.
Även i Oceanien växer oron."

Godnatt!
Alla dessa utbrott är uppförstorade. I Sydkorea har man nu knapp 40 fall om dagen på sina dryga 50 miljoner invånare. Det är samma sak som att vi skulle ha 10 fall om dagen i Sverige.Knappast anmärkningsvärt. Sydkorea har i två månader pendlat mellan noll till två döda om dagen. Idag rapporterades över 2000 nya fall här i Sverige.

I Tyskland är det klart att R-talet kraftigt svänger så fort man får ett utbrott. I faktiska tal behöver inte utbrottet vara stort för att få R-talet att rusa.

Hammaren och dansen innebär just detta. Det kommer utbrott och man agerar.
Citera
2020-06-23, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Jag anser det vara naivt att tro att man kan stoppa ett virus. Sakta ner visst men att svetsa fast folks dörrar i hopp om att viruset mirakulöst ska försvinna anser jag vara idiotiskt och fasoner endast hemmahörande i diktaturer. Vaccin för allmänheten tror jag ligger långt fram i tiden således tycker jag Sveriges väg är den rätta, även rent utilitaristiskt
Är det idiotiskt att jobba på att stoppa, eller rättare sagt undertrycka, HIV?
Citera
2020-06-23, 02:49
Medlem
arbetets avatar
Sverige finns nu åter med i worldometers rapportering. Men man har tydligen bara rapporterat in 84 nya fall.

Vad är nu detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in