2020-06-22, 19:04
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimjong2020
Dagispedofilen i Högsby (2014) som våldtog barn på dagis fick sluten rättspsykiatrisk vård
Ja okej, jag vet inte vem det är specifikt. Men det måste väl finnas en underliggande allvarlig psykisk störning, utöver pedofili-inslaget, så att säga? Alla pedofiler som förgriper sig borde väl annars hamna där?
Citera
2020-06-22, 19:04
Medlem
Fy fan så jävla sjukt.
Citera
2020-06-22, 19:05
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det tror inte jag. Hur ofta hamnar pedofiler på rättspsyk egentligen? Avvikande sexuella läggningar är ingenting som enkom i sig renderar i LRV rätta mig någon om jag har fel.

Nu är detta en kvinna...
Citera
2020-06-22, 19:06
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Hon kan ju lidit av psykos eller blivit drogad av sin sambo ju.

Hahaha jaja säkert, eller är fittan bara en äcklig pedofil. Hoppas aset aldrig mer ser dagens ljus..
Citera
2020-06-22, 19:08
Medlem
Det här måste ändå vara ganska ovanligt att förövaren är en ung kvinna som ser bra ut? Min bild av en pedofil är 66-åringen som härjade i Västerort.

Sedan kan man så klart vara psykiskt labil och ha en avvikande sexualitet.

Offren var väl inte hennes egna barn?
Citera
2020-06-22, 19:10
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Ah, men så då har hon inte våldtagit barnet i Mullsjö, bara tagit bild när ungen är naken?

Vilket barn?! Målsägare 3 och 4 är ju vuxna människor.
Citera
2020-06-22, 19:11
Medlem
Citat:
Ja okej, jag vet inte vem det är specifikt. Men det måste väl finnas en underliggande allvarlig psykisk störning, utöver pedofili-inslaget, så att säga? Alla pedofiler som förgriper sig borde väl annars hamna där?

I just det fallet var det intressant, enligt mig, därför att man kom till olika slutsatser trots samma diagnos.

Joakim Stranke har genomgått en rättspsykiatrisk undersökning. Under rubriken rättspsykiatrisk bedömning uttalas att Joakim Stranke har begåttde åtalade gärningarna under påverkan av en psykisk störning som inte är en allvarlig psykisk störning, att han vid tiden för undersökningen har en psykisk störning som inte är en allvarlig psykisk störning, att han till följd av sitt psykiska tillstånd och personliga förhållanden i övrigt inte har behov av psykiatrisk vård som är förenad med frihetsberövande och annat tvång och att det därmed inte finns medicinska förutsättningar att överlämna honom till rättspsykiatrisk vård enligt 31 kap 3 § brottsbalken. I utlåtandet uttalas att Joakim Stranke uppfyller kriterier för de psykiatriska diagnoserna pedofili och genomgripande störning i utvecklingen

Sedan kom Socialstyrelsen med sin bedömning, efter Strankes begäran:
Stranke fyller medicinska kriterier för diagnoserna genomgripande störning i utvecklingen, pedofili, hypersexualitet och sexuell avvikelse utan närmare specifikation.Hans sexuella avvikelser har inslag av fixering och betydande tvångsmässighet. Stranke har nedsatt förståelse för de negativa konsekvenser som hans övergrepp kan innebära för offren och hans sexuella impulser är så pass påträngande att de till stor del styr hans dagliga liv. Han har ett neuropsykologiskt funktionshinder med nedsatt förmåga till socialt samspel och bristande insikt in andra människors tänkande och fungerande. De psykiska och sexuella störningarna i kombination är så pass omfattande att de sammantaget bedöms utgöra en allvarlig psykisk störning. Stranke har behov avsexualpedagogisk behandling som kan kombineras med läkemedel som dämpar hans sexualdrift. –Stranke bedöms således ha begått åtalade gärningar under påverkan av en allvarlig psykisk störning och det bedöms finnas medicinska förutsättningar att överlämna Stranke till rättspsykiatrisk vård. –Det bedöms även risk för återfall i allvarlig brottslighet varför den rättspsykiatriska vården bör förenas med särskild utskrivningsprövning

Så han fick till slut rättspsykiatrisk vård, och är kvar där, 6 år senare
Citera
2020-06-22, 19:13
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Nu är detta en kvinna...
Jo exakt. Kvinnorabatten har jag skrivit om för bara några sidor sedan. Det är uppenbart när man läser tråden här (och andra) att folk letar efter förklaringar och ursäkter just eftersom det är en kvinna som gjort det här. Det är djupt rotat hos många att kvinnor mer eller mindre är fromma lamm som bara agerar desperat och omoraliskt pga män. I övrigt är dom starka och står minsann på egna ben.

Manliga pedofiler = hugg kuken, lås in och kasta nyckeln.
Kvinnliga pedofiler = vi måste veta varför, sedan kanske vårda.
Citera
2020-06-22, 19:16
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyFF
Tröttsamt när tråden svämmar över av folk som är för lata att leta efter informationen som redan tagits upp.

Din idiot hon är sjuk i hela huvet. En Pedofil m fattar du eller``??
Citera
2020-06-22, 19:20
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Det här måste ändå vara ganska ovanligt att förövaren är en ung kvinna som ser bra ut? Min bild av en pedofil är 66-åringen som härjade i Västerort.

Sedan kan man så klart vara psykiskt labil och ha en avvikande sexualitet.

Offren var väl inte hennes egna barn?

Jo, det är hennes egna barn
Citera
2020-06-22, 19:26
Medlem
Citat:
Jo exakt. Kvinnorabatten har jag skrivit om för bara några sidor sedan. Det är uppenbart när man läser tråden här (och andra) att folk letar efter förklaringar och ursäkter just eftersom det är en kvinna som gjort det här. Det är djupt rotat hos många att kvinnor mer eller mindre är fromma lamm som bara agerar desperat och omoraliskt pga män. I övrigt är dom starka och står minsann på egna ben.

Manliga pedofiler = hugg kuken, lås in och kasta nyckeln.
Kvinnliga pedofiler = vi måste veta varför, sedan kanske vårda.

Oooo det blir väl samma sak vid publicering i media? Mannen uthängd - kvinnan döljer man
Citera
2020-06-22, 19:41
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
https://forumfiles.com/Hbc0p1Aeo5/Eksj_TR_B_2038-19_Aktbil_148_ST_MNINGSANS_KAN_pdf

Stämningsansökan (länken) som är på 30 sidor beskriver kortfattat vad hon gjort, men tillräckligt mycket för att få en bild vad som hänt

Jag hoppas verkligen någon plockar dessa två vidriga äckliga parasiter... dra åt helvete! och att båda dessa sjuka individer har mage att sitta o förneka brott gör ju att man bara önskar att det inte blev en rättegång utan direkt ut på fängelsets bakgård med en arkebuseringspatrull
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in