2020-06-22, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har också funderat på detta med hunden. Hur blev den passad, hemma hos AEH eller hemma hos hundvakten? När kom den i så fall tillbaka? Var det TEH?
Det kan vara intressant det också.
(Undrar förresten var den nu bor. )

Ja, mange tenker at det var sønnen som passet den. Men datteren bodde jo på andre siden av vannet, vet ikke hva jeg skal tro. Og om den ble levert på kvelden etter teaterbesøket eller på morgenen dagen etter. Men det må jo la seg gjøre å finne ut om hun hadde vært på morgentur den dagen. Det var jo veldig vått ute. Og valper må jo gjøre ifra seg om morgenen.
Citera
2020-06-22, 18:57
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseeker77
Det i Bold. Er det beskrevet tidligere i tråden, eller er det ny informasjon? Altså hvilken type informasjon han kom med. Mulig jeg bare ikke har fått det med meg.

Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Vet vi at det var anmeldt? Og er det et helt tilfeldig valgt eksempel, eller vet du noe mer?

Det er ubekreftet informasjon, og jeg ønsker ikke å gå mer i detalj. Poenget er at det er helt konkrete forhold som svogeren har fortalt til politiet, og handler ikke om sjalusi eller andre personlige motiv.
Svogeren uttalte seg til media mens TH satt i varetekt, det er ikke sikkert han hadde gjort det om han visste at han ville bli satt fri. På den annen side må han ha skjønt at TH ville få greie på hans uttallelser til media på et senere tidspunkt, så han trår forsiktig med hva han sier åpent.
Citera
2020-06-22, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er ubekreftet informasjon, og jeg ønsker ikke å gå mer i detalj. Poenget er at det er helt konkrete forhold som svogeren har fortalt til politiet, og handler ikke om sjalusi eller andre personlige motiv.
Svogeren uttalte seg til media mens TH satt i varetekt, det er ikke sikkert han hadde gjort det om han visste at han ville bli satt fri. På den annen side må han ha skjønt at TH ville få greie på hans uttallelser til media på et senere tidspunkt, så han trår forsiktig med hva han sier åpent.
Veldig interessant. Jeg oppfatter også at det er konkret informasjon og at det er noe alvorlig, hvis ikke tror jeg ikke han hadde gått til politiet med det.
Citera
2020-06-22, 19:17
Medlem
Det er ingen ting uvanlig ved at Delta-gruppen bidro ved pågripelsen av TH.

TH er medlem i minst to skyteklubber. Politiet vet hva slags våpenlisenser han innehar. Vi må anta at han har haglegevær og pistol. Mulig han har jaktrifle også. Våpen skal oppbevares trygt, i låsbart våpenskap.

Det er fornuftig av politiet å stille bevæpnet ved pågripelse av mennesker som har våpen i huset. Det er uforutsigbart hvordan folk reagerer ved pågripelser.

Nå må vi huske at slik denne saken startet, med en fingert kidnapping, så var politiet satt under press allerede i utgangspunktet. Startet de full og åpen drapsetterforskning dag én, ville politiet ha risikert å ha satt AEHs liv i fare.

Nå blir de beskyldt for alt mulig uansett. Det er vel noe politiet må tåle i en slik spektakulær sak.

Men det er viktig å huske at politiet har hatt en krevende og vanskelig oppgave under hele denne langvarige etterforskningen. Jeg synes de har håndtert saken veldig bra.
Citera
2020-06-22, 19:20
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Det kan være denne saken har en sammenheng med deres «hemmelige» hypotese: https://www.seher.no/kjendis/skremmende-a-bli-sugd-opp-i-romskip/64419383

Skjønner ikke koblinga di til utenomjordiske vesener og overnaturlige fenomener,og til mitt innlegg?
Citera
2020-06-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, mange tenker at det var sønnen som passet den. Men datteren bodde jo på andre siden av vannet, vet ikke hva jeg skal tro. Og om den ble levert på kvelden etter teaterbesøket eller på morgenen dagen etter. Men det må jo la seg gjøre å finne ut om hun hadde vært på morgentur den dagen. Det var jo veldig vått ute. Og valper må jo gjøre ifra seg om morgenen.

Är detta alltså något som ger tecken på att vara hemligt?
Kanske hundvakten inte vill bli inblandad.
Är det bättre då, att låta alla ställa frågor?
Om hunden levererades tillbaka till AEH på morgonen
kan den ju fått sin promenad med hundvakten då.
Det vore ju tacksamt om hundvakten trädde fram och berättade
vad som hen sett och hört.
Citera
2020-06-22, 19:24
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:

I ett innlegg husker jeg du skrev,at du skulle kjøre deg en tur å sjekke ved sl*raveien osv. Men disse pålitelige kildene du skriver om,som er dine informanter -kunne du ikke bare ha ringt til de,istedenfor å fysisk kjøre rundt der å snoke??
Får mer en følelse av at det meste du påstår du vet 100% sikkert,bare er nabo slarv og lign.
Om ikke,så kunne du ha gitt oss info. om hvilken forbindelse den informanten har til den indre krets i Hagen familien? Eller er det en i politiet som gir deg info.? kombinasjon?
Citera
2020-06-22, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
I ett innlegg husker jeg du skrev,at du skulle kjøre deg en tur å sjekke ved sl*raveien osv. Men disse pålitelige kildene du skriver om,som er dine informanter -kunne du ikke bare ha ringt til de,istedenfor å fysisk kjøre rundt der å snoke??
Får mer en følelse av at det meste du påstår du vet 100% sikkert,bare er nabo slarv og lign.
Om ikke,så kunne du ha gitt oss info. om hvilken forbindelse den informanten har til den indre krets i Hagen familien? Eller er det en i politiet som gir deg info.? kombinasjon?

Hun ønsker vel ikke å fortelle hvem kilden/kildene er, det må jo gå ann å respektere og forstå det.
Citera
2020-06-22, 19:45
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Jeg bor ikke så veldig langt borte, og hvis jeg husker riktig så var det Kornblomst som spurte meg om det fortsatt pågikk politisøk på eiendommen. Jeg kjørte innom for å sjekke om det var tegn til aktivitet. Noe det ikke var. Hvis du finner det mistenkelig, så deg om det. Jeg har flere kilder til informasjon, men ingen av dem overvåker eiendommen kontinuerlig.
Citera
2020-06-22, 19:49
Medlem
Har de fleste av dere "lagt bort" telefon- og luemannen-sporet, på samme måte som politiet gjorde?
Jeg synes at de to mennene ble straks mer interessante igjen etter at vitnet i Ås beskrev de to mennene som satt i forsetene i den røde BMWX3-bilen.
Og etter det jeg leste og kom frem til tidligere i dag, er jeg sikker på at de to var ved Futurum for å observere THs ankomst til Futurum:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Jeg ser ikke bort fra at de to mennene også har blitt observert sammen flere ganger andre dager, men da iført en helt annen bekledning.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-22 kl. 20:06.
Citera
2020-06-22, 20:05
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Har de fleste av dere "lagt bort" telefon- og luemannen-sporet, på samme måte som politiet gjorde?
Jeg synes at de to mennene ble straks mer interessante igjen etter at vitnet i Ås beskrev de to mennene som satt i forsetene i den røde BMWX3-bilen.
Og etter det jeg leste og kom frem til tidligere i dag, er jeg sikker på at de to var ved Futurum for å observere THs ankomst til Futurum:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Jeg har ikke lagt dem bort. Jeg mistenker at en eller begge kan ha noe med saken å gjøre.
Jeg finner det merkelig at politiet følte behov for å understreke offentlig at de «la bort jakten» på disse personene. Tror det var en hensikt bak det.
Observasjonen i Ås, derimot, tror jeg ikke har noen sammenheng med AE. Jeg tror hun døde hjemme.
Citera
2020-06-22, 20:10
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Jeg bor ikke så veldig langt borte, og hvis jeg husker riktig så var det Kornblomst som spurte meg om det fortsatt pågikk politisøk på eiendommen. Jeg kjørte innom for å sjekke om det var tegn til aktivitet. Noe det ikke var. Hvis du finner det mistenkelig, så deg om det. Jeg har flere kilder til informasjon, men ingen av dem overvåker eiendommen kontinuerlig.

Mange blir fanget inn av alle bombastiske påstander,det er litt skremmende å oppleve.
Bare det at du bombastisk påstår at denne x-svogeren aldri hadde noe som helst personlig motiv,for alt han kom med i podcasten -er jo tankevekkende.
Kun hans aller nærmeste kan vite sånt (og ikke alltid de en gang.)
Blir skeptisk til folk som er så bombastiske,og tydelig er sensasjons jegere -som er ute etter å være den første til å spre info. Det handler om troverdighet og pålitelighet -begge deler trenger man for å ha tillit til infoen du serverer.
Om kildene er kun naboer ,gml.kollegaer,venn av venn av bekjent,fjerne slektninger -så kan de ikke vite hva de involverte virkelig føler og kjenner. Altså f.eks. om det ligger personlige motiver i det de foretar seg.

Det er så skikkelig ekkelt å få mistanker om at politiet er enda verre enn jeg trodde,om en der gir deg info.Men poenget med det er uforståelig,så tror det ikke.
Slærvekjerringer finnes jo i begge kjønn,og i mange miljøer.
Fakta som er bekreftet, er det jeg trenger for å tro på påstander om andres indre liv.
Det mangler her.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-06-22 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in