2020-06-22, 16:07
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH.
Er det bekreftet i media at det anropet gikk til TEH?

Nei. Eneste som er bekreftet er at samtalen gikk til et familiemedlem, og at det var et annet familiemedlem enn TH. Flere pålitelige kilder har bekreftet at samtalen gikk til TEH, så jeg føler meg trygg på å videreformidle den informasjonen.

Forøvrig tar jeg kun med elementer i tidslinjen som har definerte, bekreftede tidspunkt. Ikke-tidfestede hendelser får andre holde styr på. Nevner det siden du har etterspurt et par hendelser som ikke er tidfestet.
Citera
2020-06-22, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nei. Eneste som er bekreftet er at samtalen gikk til et familiemedlem, og at det var et annet familiemedlem enn TH. Flere pålitelige kilder har bekreftet at samtalen gikk til TEH, så jeg føler meg trygg på å videreformidle den informasjonen.

Forøvrig tar jeg kun med elementer i tidslinjen som har definerte, bekreftede tidspunkt. Ikke-tidfestede hendelser får andre holde styr på. Nevner det siden du har etterspurt et par hendelser som ikke er tidfestet.
Takk! :-) Jeg forstår.
Jeg tenkte bare at det kunne vært interessant for flere å ha med i oversikten hvem av familiemedlemmene dette var dersom det går an å lese hvem det var ut fra den artikkelen og de andre opplysningene som du har i oversikten: TH og (det andre) familiemedlemmet som ringte til hverandre fordi de var bekymret. Dette andre familiemedlemmet hadde ringt og sendt sms til AE uten å få svar.

Ja, kanskje noen andre har lyst til å lage en oversikt med flere detaljer :-)

Hvis noen lager en slik oversikt, ta gjerne med observasjonen i Ås og bil over plen ved boligblokk.

Også et annet familiemedlem skal ha prøvd å få tak i henne. Heller ikke tekstmeldinger som ble sendt til Anne-Elisabeth ble besvart.
Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte også hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, får NRK opplyst.

https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-om-forsvinningsdagen_-tom-hagen-skal-ha-hatt-en-avtale-om-a-ringe-kona-1.15017182

Men i dette tilfellet fortsatte bilen over gressplenen, og opp på grusstien som går opp til huset der Hagen bor.
Naboen mener det var en sølvgrå SUV-lignende bil med norske skilter. Han så ikke sjåføren eller hvor mange personer som var i bilen.
Ifølge naboen skal dette ha skjedd 31. oktober, mellom klokken 08.30 og 10.30. Han føler seg sikker på tidspunktet fordi han har ført en loggbok i forbindelse med jobben.

https://www.nrk.no/norge/vg_-nabo-sa-mystisk-bil-samme-dag-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.14383885

Han mener bilen kan ha vært en sølvgrå eldre modell av Volkswagen Amarok eller en BMW X3, og tidfester hendelsen til mellom klokken 8.30 og 10.30.

https://www.aftenposten.no/norge/i/VRnePW/nabo-varslet-politiet-om-mistenkelig-bil-i-forsvinningssaken

Vitneobservasjon 31. oktober 2018. Kl 12.30 i Brekkeveien i Ås. Rød BMWX3.
– Hva så du av de to som satt foran i bilen?
Han som kjørte satt med en hette, men jeg så ikke så mye av ham. Han som satt i passasjersetet ved siden av, så jeg mer av. Han hadde en sort lue og en sort jakke.

https://www.tv2.no/a/11499053/
https://www.tv2.no/a/11501354/
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-22 kl. 16:34.
Citera
2020-06-22, 16:28
Medlem
Slettsnokens avatar
0914 telefonen er fortsatt noe som bare antas å være AE’s siste kjente livstegn.
Citera
2020-06-22, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Det har jo allerede blitt skrevet masse fantasifulle teorier her om hva som kan ha skjedd,hvorfor er det sånn at noen ikke lenger tør å skrive sin egen teori her?
Trodde det var det som var poenget med denne tråden?
Blir mer underholdning om ulike teorier kommer her da!
Kjør på!
Kanskje jeg skriver min en dag også n.b. Visse tema har vist seg å være tabu å ta opp,så mulig det er grunnen?

Det kan være denne saken har en sammenheng med deres «hemmelige» hypotese: https://www.seher.no/kjendis/skremmende-a-bli-sugd-opp-i-romskip/64419383
Citera
2020-06-22, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
0914 telefonen er fortsatt noe som bare antas å være AE’s siste kjente livstegn.
Ja det leste jeg. Kanskje observasjonen i Ås kl 12:30 (hvis det var AE som satt i baksetet) er det siste kjente livstegnet?
Citera
2020-06-22, 16:37
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja det leste jeg. Kanskje observasjonen i Ås kl 12:30 (hvis det var AE som satt i baksetet) er det siste kjente livstegnet?
Siste kjente livstegn tror jeg var 0906.
Citera
2020-06-22, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Kan vi utelukke at TH og MB har hatt et hemmelig forhold? Hun må nok være svært lojal mot TH, kanskje ville gjøre noe som helst.... Bare en liten tanke, sikket på bærtur

Nei det vet vi vel ingenting om. Hva slags forhold MB og TH har hatt og har. Det er helt åpent.

Men jeg tenkte i en annen retning. Dersom det faktisk var TH MB snakket med forsvinningsmorgenen.

TH kan enten ha latt som AEH var i bakgrunnen, opptatt med hunden og ikke kunne komme til telefonen akkurat da. Altså, at TH lurte MB.

Eller, TH kan ha dratt en løgn, en grov historie, som gjorde det nødvendig og nesten moralsk riktig for MB å lyve om å ha snakket med AEH, feks for å beskytte sønnen, TEH.
Citera
2020-06-22, 16:52
Bannlyst
I går var det noen som skreiv her at AE hvert år hadde gratulert VE med dagen, bortsett fra i 2018.
Jeg undrer på når man sist kunne se dette, for nå har VE gjort alt sammen hemmelig der. Sitt profilbilde, og alt sammen på veggen. Ikke noen mulighet for å se hvem som har trykket "liker" osv. Han har tilogmed tatt bort "legg til som venn"-funksjonen. Behøver selvfølgelig ikke å bety noe, men hvorfor gjemme seg på denne måten hvis han ikke har noe å skjule? Når gjorde han dette? Rett etter innlegget i går om at AE gratulerte han hvert år?
Samme som med broren til siktede Utengen. Det meste ble plutselig hemmelig.
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-22 kl. 17:04.
Citera
2020-06-22, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tror det er best at jeg bare sier at det er disse kidnapperne fra Øst-Europa.

Gir ikke mening at utendlandske kidnapperne skal opprette kryptokonto hos kuCoin.com / Huobi.com med en norsk kapret epostkonto (sørlendingen). Hvorfor velge en norsk konto?
Citera
2020-06-22, 17:00
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei det vet vi vel ingenting om. Hva slags forhold MB og TH har hatt og har. Det er helt åpent.

Men jeg tenkte i en annen retning. Dersom det faktisk var TH MB snakket med forsvinningsmorgenen.

TH kan enten ha latt som AEH var i bakgrunnen, opptatt med hunden og ikke kunne komme til telefonen akkurat da. Altså, at TH lurte MB.

Eller, TH kan ha dratt en løgn, en grov historie, som gjorde det nødvendig og nesten moralsk riktig for MB å lyve om å ha snakket med AEH, feks for å beskytte sønnen, TEH.

Detta har jag funderat på länge med. TH ser ju ganska ungdomlig ut om man jämför med AEH.

https://web.archive.org/web/20160722...hp/kontakt-oss

Hennes bild är nu förvunnen från TH´s företags hemsidor. De fanns där när han anhölls. Eller är jag helt och far fel (bärtur, eller vad ni norrmän nu kallar det? ) nu?
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-06-22 kl. 17:47.
Citera
2020-06-22, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Har også tenkt på at det kanskje var TH hun kontordama snakket med.
Men hvem ringte da fra Annes telefon kl 9.14, det undrer jeg på.
Citera
2020-06-22, 17:04
Medlem
Om sms 09:10, om detaljer fra teaterturen og om at hytteturen ikke blir noe av.

Kan hende TH har kalkulert med det faktum at han ikke var klar over at hytteturen var avlyst av AEH, skulle styrke inntrykket av at AEH var i live 09:10 og sendte sms'en selv. Og dermed styrke THs alibi, han var jo enten på vei til Futurum, eller akkurat ankommet Futurum og mest sannsynlig var bilen hans i kamerasonen akkurat i det øyeblikket.

Det minner meg litt om alibiet til KK drapsnatten på Orderud gård. At KK tilsynelatende "ikke husket selv" at hun hadde vært med et avisbud under jobbkjøring den natten. At avisbudet kontaktet politiet med informasjonen, og det at det lot seg bevise at KKs telefon var med i budbilen, styrket politiets tro på at KK ikke hadde vært til stede på Orderud gård drapsnatten.

(Tok dette etter hukommelsen, og håper at Orderud. korrigerer om det ble feil.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in