2020-06-22, 16:08
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GissaMittJobb
Jag hade bjudit in 4 par. Så totalt 8 personer. Vi handlade för ca 3500 och tänkte att detta skulle räcka. Massa kött, potatis och olika sorters sill. Sedan fick jag åka och köpa för drygt 3000 till då det började sina redan första kvällen.

sill och potatis för 6500 sek för 8 pers? Lät jävligt dyrt. Men hoppas ni hade kul.
Citera
2020-06-22, 16:09
Medlem
Citat:
Jag hade bjudit in 4 par. Så totalt 8 personer. Vi handlade för ca 3500 och tänkte att detta skulle räcka. Massa kött, potatis och olika sorters sill. Sedan fick jag åka och köpa för drygt 3000 till då det började sina redan första kvällen.

Skiter i hur mycket du handlat för. Vill veta hur mycket ni handlade.

Du ljuger iofs så egentligen är det skitsamma.

Kan tillägga att jag brukar köpa över 20kg styckat kött av en slaktare för runt 2000 kr. Med de pengarna ni lagt ska det räcka till ett helt fotbollslag och lite till. Vilket är ännu ett tecken på att du ljuger.
Citera
2020-06-22, 16:11
Medlem
Klart som korvspad att de ska betala för sig. Säg som det är, det blev dyrt. Att de inte erbjöd sig att betala befogar den tänka räntan du lagt till. Bra tänkt!

Efter att de betalt hade jag dessutom bett dem dra dit pepparn växer. Folk som utnyttjar andra för att åka snålskjuts ska icke tolereras, det är en filosofi dem borde bli varse.
Citera
2020-06-22, 16:16
Medlem
Hade det varit mina närmsta vänner hade de först erbjudit sig att komma med mat och dryck eller splitta kostnaderna till att börja med. Vi har två personer i vänkretsen med nog stora hus för att alla ska kunna samlas och då ska ju inte de alltid stå för alla kostnader. Sen skulle vi absolut skicka en slant om någon i efterhand hintade om att det blev dyrare än tänkt.

Men det är ju för att vi är vänner sedan skoltiden och växte ihop när alla var fattiga studenter. Blanda andra bekanta är etiketten tydligare om att värden bjuder. Och jag gissar att OP:s gäster inte är nära vänner för då skulle han inte behöva ställa frågan. Att dessutom vilja ta betalt för att gästerna fått bada på stranden i närheten är ju bara skrattretande snålt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalix888
Klart som korvspad att de ska betala för sig. Säg som det är, det blev dyrt. Att de inte erbjöd sig att betala befogar den tänka räntan du lagt till. Bra tänkt!

Efter att de betalt hade jag dessutom bett dem dra dit pepparn växer. Folk som utnyttjar andra för att åka snålskjuts ska icke tolereras, det är en filosofi dem borde bli varse.

Tack för en bra input! Jag har bestämt mig för att skriva till sällskapen och be dem om en symbolisk summa för helgens spektakel. Vi får se om de skickar några pengar och isåfall på vilka summor det blir.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Perfekt läge för er att bli ensamma, utan vänner.
Kör på!
Exakt TS! Här har du en chans att göra dina kommande helger riktigt billiga!!
Citera
2020-06-22, 16:21
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:
Tack för en bra input! Jag har bestämt mig för att skriva till sällskapen och be dem om en symbolisk summa för helgens spektakel. Vi får se om de skickar några pengar och isåfall på vilka summor det blir.

Glöm inte att speca fakturan ordentligt, så folk vet vad som är strandavgift etc.
Citera
2020-06-22, 16:25
Medlem
Citat:

Be INTE om en symbolisk summa, då ska du se att de gnida jävlarna kommer skicka en låg summa. Du har ju redan erfarit att de inte är villiga att betala för sig. Och vad ska du göra om parasiterna skickar en liten summa? Be om mer? Blir det en diskussion om summan ska du ta med detta i dina beräkningar, tid är pengar.

Be om en specifik summa.
Citera
2020-06-22, 16:37
Medlem
Undercoverss avatar
Snåljåp....

Jag höll också "gille" på midsommar, hade bjudit 12pers (utöver kärringen och mig själv) men det slutade med 20+ gäster, det tog hårt på barskåp, kylskåp, skafferi & frys men vad gör det när man haft trevligt(?).

-Har man inte råd så bjuder man inte från första början!
Citera
2020-06-22, 16:38
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Jag fick känslan av troll när jag läste texten, något med att tonen inte stämde överens med hur hen borde uttrycka sig i verkligheten om detta var sant. Samtidigt är det ju en helt meningslös trollning eftersom ingen har något att bli upprörd över, alla tycker bara hen är snål. Dock inte psykiskt störd.

Sant, men om det är sant: tjänar man bra, dvs har netto kanske 35-40 000 kr över i månaden är väl inte 6500 efter midsommar hela världen. Ungefär det man bränner en helg på Stureplan. Varför skall polare man bjudit få någon nota på det efteråt?

De flesta jag känner har lönen uppdelad i 50% fasta kostnader och levnadsomkostnader, 25% sparande och 25% luderkonto. Ta det på luderkontot, dvs Stureplans kontot.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2020-06-22 kl. 16:41.
Citera
2020-06-22, 16:55
Medlem
Första swishen har börjat trilla in. Ni som skriker troll kan göra det bäst ni vill. Jag verkar få in mina pengar iallafall.
Citera
2020-06-22, 16:55
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Det har du fan rätt i. När jag blir bjuden ska jag ta för mig som fan.
Glöm bara inte att betala för dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in