2020-06-22, 11:44
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Läge för en chanspost?

Citat:
Ursprungligen postat av tjuuvjakt
ok och om man nu har lite sälja direkt eller hoppas?
Inte lätt att ha och göra med såna där företag i dessa situatuioner. Den kanske går upp 300% snart eller ner till 1, vem vet. Jag kan inte ge några tips utan man får läsa på så mycket man kan och ta beslut efter det.
Citera
2020-06-22, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Inte lätt att ha och göra med såna där företag i dessa situatuioner. Den kanske går upp 300% snart eller ner till 1, vem vet. Jag kan inte ge några tips utan man får läsa på så mycket man kan och ta beslut efter det.
Spännande! Då håller jag ett tag!
Citera
2020-06-22, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Nja, det har jag väl inte om jag ska vara helt ärlig. En kurs på 70-80 innan nyemissionen, vad skulle det vara för kurs efter emissionen för att ha ett ekvivalent värde? Alltså grovt räknat, är inte ens säker om man kan jämföra såhär men mellan tummen och pekfingret.
Enl mina beräkningar ca 37-43 kr... jag är ingen expert men är ju 85% fler aktier efter emissionen så kursen bör rimligtvis sänkas med motsvarande andel.
Citera
2020-06-22, 13:26
Medlem
Skohornets avatar
Jag har varit lite sugen på Swedish Match en längre tid. Även Sinch, Stillfront och EVO. De sista 3 känns ju lite sådär att hoppa in på nu, men blir inte förvånad om minst en av dem går till 1000. Om vi fick välja en i dagsläget, vilken skulle ni valt?

Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Millicom och SAAB är mina guldklimpar som jag köpte billigt.

Ser bara ökad efterfrågan på deras verksamhet samtidigt som deras aktie tagit stryk av corona. Även om det kan bli mer nedgång framöver innan den återhämtar sig tror jag på en stabil uppgång övertid där.

Köpte Millicom på 300 först, sålde av på 250 och tillbaka på 215-250. De fick så mycket skit i diverse olika artiklar, främst i Avanzas Placera. Ångrar att jag inte fyllde på mer vid 200.

SAAB köpte jag på 180, sålde på 200. FOMO:ade ut totalt och köpte mer på 220 och till och med 250. Men även jag ser dessa som några av mina bästa aktier framöver. Sjunker de mer under nån dipp utökar jag positionerna ytterligare.
Citera
2020-06-22, 13:39
Medlem
Skohornets avatar
Lastade på ett gäng Wirecard för 15€ imorse. Verkligen en chansning. Räknar med att pengarna redan är borta.
Citera
2020-06-22, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Stabil
Kommer tugga på uppåt(kolla 5års grafen)
Fundamentalt bra
Tekniskt bra
Låg DA 1%
Stabil som sagt , räkna inte med nån raketresa, nära ATH men stabila aktier brukar sätta nya ATH när trenden är stigande
Inget jag själv har på radarn , lite låg DA , konsumtionsvaror njaaa
Men ett starkt varumärke kommer man långt på

Okey tack! När tror du det är ett bra läge att köpa? Idag? Eller ska man vänta tag?
Citera
2020-06-22, 16:16
Medlem
Det är tydligt att marknaden återigen bortser från PE i sitt beslutsunderlag. Avanzas köprek på Garo faller ju tydligt i den lådan.

Citat:
Höga värderingar tycks dock inte vara något som aktiemarknaden för tillfället fäster någon vikt vid så om bara området E-mobility håller ångan uppe tror vi Garo-aktien kommer fortsätta locka köpare även i närtid.

Sammantaget landar vi därför i en köprekommendation.

Det är lite intressant, och rationaliteten har vi nog fått av en skribent här på FB, men jag minns ej vem. Den låga räntan kommer att bestå under överskådlig tid. Den är inte driven av centralbankerna utan av ett överskott på pensionsrelaterade obligationer.

Det finns helt enkelt ett överskott av pensionskapital relativt hur det varit tidigare, då blir det allt svårare att få avkastning på det.

Då är ju frågan hur man beveger sig i detta läge...

Jag kliar mig i huvudet... kanske optionshandel är bästa sättet att få lönsamhet, framförallt genom utställda optioner... alla vill ju säkra sina pensionspengar... då kan man ju tillhandahålla den försäkringen till ett rimligt pris...

Jaja... besvärligt för oss försiktiga förvaltare.

PE too high!! PE too high!!!

Men det skiter vi i.
Citera
2020-06-22, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForeverYang
Köpte tyska Wirecard för 750 000 SEK i fredags innan stängning. Tror de släpper en galet bra Q4-rapport denna månad. Bolaget bygger digitala betalningar och finns med överallt i alla transaktioner vi gör.

Ska bli spännande och se om bettet lyckas. Riktkurser (nya) på 280 euro och kurs nu 103 euro.

Hoppas du sålde av de innan fredagen förra veckan.
Citera
2020-06-22, 16:42
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Enl mina beräkningar ca 37-43 kr... jag är ingen expert men är ju 85% fler aktier efter emissionen så kursen bör rimligtvis sänkas med motsvarande andel.

Men apa också. Jag låg +40% ett tag, nu ligger jag -5%. Säljer väl av när jag ligger några tior i procent plus igen.

NOT.
Är den tidigare kursen korrigerad med hänsyn till nyemissionen? Jag har ett svagt minne att kursen rört sig mellan 80-110 kr de senast tre åren, men nu visar kursen ungefär 60-80 kr.
Senast redigerad av Fenjal888 2020-06-22 kl. 16:45.
Citera
2020-06-22, 17:10
Medlem
Vad tror ni om Intrum?

Verkar vara nedtryckt fortfarande efter dippen mars/april, bl.a pga blankning antar jag. Men inkasso borde väl inte ta så massiv stryk av karantäner och sånt, så den kanske har långsiktig potential? Eller vem någon om det är nåt knas med lönsamheten, som trycker ned aktien?
Citera
2020-06-22, 17:15
Medlem
Stones avatar
Kolla Wirecard, det tillverkar kreditkort. De saknar 2.1 billioner dollar. Aktien dykt 60%, alla tror att ägarna kommer skjuta till pengarna och aktien kan återhämta sig.
Citera
2020-06-22, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Kolla Wirecard, det tillverkar kreditkort. De saknar 2.1 billioner dollar. Aktien dykt 60%, alla tror att ägarna kommer skjuta till pengarna och aktien kan återhämta sig.

Det är en komplicerad härva som liknats vid Enron.

(energibolag i USA som visade sig vara ett pyramidspel och gick i konkurs)

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2020/06/22/banken-som-anlitas-nar-allt-gatt-at-helvete.html

Även om Wirecard skulle klara sig kan det ta en jäääävla tid att reda ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in