2020-06-22, 15:13
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jo, det gjør jeg
Beklager mente ikke å være frekk
Citera
2020-06-22, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Er nysgjerrig på denne eks svogeren,etter alt han sa og ikke sa i den VG podcasten.
Litt underlig at ikke noen gravende journalister,har stilt mer kritiske oppfølgnings spørsmål til han synes jeg?
Hvorfor var det så viktig å fortelle noe til politiet og VG? Sterke personlige følelser bruker å ligge bak en så sterk handling,med eksponering av seg selv m.m.
Vet noen hvem han er? Navnet? Andre ifra TH familie ,særlig en svigerinne har jo stått fram med fullt navn.

Den vanligste motivasjonen for å varsle er egen samvittighet. Mannen følte han hadde en plikt til å fortelle politiet alvorlig informasjon som han selv hadde sett med egne øyne, og som politiet sannsynligvis ikke kunne ha fått fra andre enn ham selv. Ihvertfall ikke mange andre.

Ellers, jeg mener å huske at x-svogeren uttalte seg til VG mens TH satt i varetekt. Ikke sikkert at mannen ønsker noe mer oppmerksomhet rundt informasjonen han har fortalt til politiet, etter at TH nå er løslatt fra varetekt.
Citera
2020-06-22, 15:15
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nå ble jeg veldig nysgjerrig! Kan du forklare hva du mener har skjedd?
Synes ikke det blir riktig å poste svaret her på forumet med tanke på involverte.
Svaret er ikke noe jeg har skrevet tidligere.

Jeg tenker politiet må ha tenkt på dette også, men de har kanskje ikke bevis.
Vi får se
Citera
2020-06-22, 15:19
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Beklager mente ikke å være frekk
Alseptert, det kunne virke sånn ja.

Du må gjerne begrunne og komme med motforestillinger.
Citera
2020-06-22, 15:23
Avslutad
Citat:
Synes ikke det blir riktig å poste svaret her på forumet med tanke på involverte.
Svaret er ikke noe jeg har skrevet tidligere.

Jeg tenker politiet må ha tenkt på dette også, men de har kanskje ikke bevis.
Vi får se
Ok! Jeg har også en hypotese som ikke passer å poste her på forumet.
Jeg vurderer likevel andre hypoteser, men førstnevnte hypotese er den som forklarer det uforklarlige. Vi får se hva som skjer!
Citera
2020-06-22, 15:23
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Den vanligste motivasjonen for å varsle er egen samvittighet. Mannen følte han hadde en plikt til å fortelle politiet alvorlig informasjon som han selv hadde sett med egne øyne, og som politiet sannsynligvis ikke kunne ha fått fra andre enn ham selv. Ihvertfall ikke mange andre.

Ellers, jeg mener å huske at x-svogeren uttalte seg til VG mens TH satt i varetekt. Ikke sikkert at mannen ønsker noe mer oppmerksomhet rundt informasjonen han har fortalt til politiet, etter at TH nå er løslatt fra varetekt.

Ja,egen samvittighet faller jo også under det jeg mener er sterke personlige følelser da

Mange har oppfattet det at x-svogeren ville være med på podcasten,som en personlig vendetta.
Den oppfatningen deler også jeg,men ikke du.
OBS! Mannen blir bare nødt til å finne seg i at han får oppmerksomhet etter det intervjuet,det er logisk at mange ble undrende til det han kom med.Klarer man ikke å være med på denne
undringen/eksponeringen,burde han ha tenkt seg om noen runder til -før han gikk ut på lufta og prekte om disse forholdene.Sånn fungerer det i media verden.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-06-22 kl. 15:42.
Citera
2020-06-22, 15:29
Medlem
AE kan ha blitt angrepet etter 9.14-samtalen og deretter blitt flyttet ut fra huset, selv om en bil kjørte på gangveien kl 9.05. Den bilen som ble observert 9.05 trenger ikke å ha med AEH-saken å gjøre.

Det var jo også vitneobservasjon av en bil som kjørte over plenen fra boligblokkene i retning Hagens hus. Hvis dette var GM på vei til åstedet:
-Denne GM kan ha fått beskjed (fra en medhjelper som holdt øye med parkeringsplassen på Futurum) om at TH hadde ankommet Futurum i bil.
-Eller denne GM kan selv ha holdt øye med Futurum og deretter kjørt til Sloraveien og utført forbrytelsen.
-Eller skjult overvåkningsutstyr utenfor Futurum kan ha blitt brukt, slik at GM kunne se at TH kjørte inn til Futurum og parkerte der.
Og dermed visste GM at "kysten var klar" og GM kjørte til huset i Sloraveien og utførte forbrytelsen etter at TH hadde kommet til Futurum.

Feks kan den av Futurum-mennene som ikke snudde utenfor Futurum den morgenen og som gikk videre, ha fortsatt med å følge med på når TH kom i bil (eller gående, hvis GM ikke hadde sett om TH kom i bil eller til fots hjemmefra den dagen) til Futurum.
Eller noen kan ha fulgt med for å observere at TH straks var fremme på Futurum, fra et annet sted langs THs kjørerute til Futurum.
Det kan også hende at medhjelpere eller GM observerte både den traseen TH brukte å gå til fots og den traseen TH brukte å kjøre til Futurum, dersom de ikke hadde vært ved Sloraveien for å observere akkurat da TH reiste hjemmefra den morgenen (og dermed ikke visste om han kom til fots eller med bil).

Hvis begge Futurum-mennene har med saken å gjøre, og de var der for å observere:
Luemannen (han som snudde): Han observerte at TH ikke hadde parkert bilen sin, og han snudde og gikk tilbake for å fortelle dette til den andre (Telefonmannen). Luemannen fortsetter med å observere på et punkt langs THs kjørerute der TH må passere for å kunne kjøre inn til Futurum. Telefonmannen går forbi Futurum og fortsetter å gå langs gangveien der (som kanskje er samme gangvei som TH bruker de gangene han går til Futurum?) og Telefonmannen fortsetter med å observere gangveien i tilfelle TH kommer til fots den dagen.

Luemannen observerer (et sted før bommen ved Futurum?) at TH kjører inn mot Futurum litt før ca kl 9.10-9.15. Luemannen gir beskjed til Telefonmannen om dette, (og Luemannen gir eventuelt beskjed til andre GM dersom Telefonmannen og Luemannen ikke var GM men hvis de kun var medhjelpere eller dersom de var flere enn 2 GM). Deretter kjører GM til huset i Sloraveien (eventuelt over plenen ved boligblokken), angriper AE og flytter henne ut fra huset og plasserer henne i en bil og kjører bort derfra.

Tror etterlyste menn («Telefonmannen» og «luemannen») er 180-188 og 176-182 cm.
https://www.dagbladet.no/nyheter/tror-etterlyste-menn-er-180-188-og-176-182-cm/70821612

Ulikt ganglag, brudd i naturlig handlingsmønster og hvor enkelt det er å beregne høyde. Dette kan politiet gjøre for å identifisere «Luemannen» og «Telefonmannen».

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/bKl7aq/eksperter-om-overvaakningsvideoen-slik-kan-politiet-analysere-de-mystiske-mennene

(26. juni-2019) Etter månedsvis med etterforskning rundt to menn som gikk utenfor Tom Hagens arbeidsplass samme dag som kona hans forsvant, legger politiet nå dette sporet bort.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b54QLd/loerenskog-forsvinningen-avlyser-jakt-paa-futurum-mennene
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-22 kl. 15:47.
Citera
2020-06-22, 15:37
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Dette med vitnet som så en dame i en rød BMW i ås ca kl 13 samme dag er en gamechanger.

Enten fylles det på med desinformasjon eller så styrker dette endel løse påstander som er fremkommet om hvor hun er etc, da ÅS ligger SØR for Oslo og det å kjøre via ÅS tilsier at man holder seg unna de mest kjente hovedveier(?) og er på vei sørover, i rettning av noe som kan underbygge de svært så løse påtandene om hvor hun befinner seg etc.

Referanse: https://www.tv2.no/a/11499053/

Dersom IKKE dette vitnet er smoke and mirrors, betyr det for meg at hun BLE ført bort i denne bilen og var på vei sørover. Da blir saken stadig mere komplisert og uforståelig, hvilke jeg tror er "malen" som brukes her, nemlig legg ut så mange løse tråder at alle går seg vill i surret.

En så omfattende operasjon som dette krever flere deltakeren en bare antatt gjerningsmann. Den eneste organisasjonen jeg kjenner til i Norge med slik kapasitet og integrasjon i politi og rettsystem, ewr STay Behind som også drepte Wiborg og nå er i søkelyset på Palme drapet.

Med STay Behind er vi i grenselandet og da det lovløse grenselandet til ETTERRETTNINGEN og skal man lære litt om Stay Behind og deres kapasiteter og formål etc anbefales gratis boka om dem her:

http://www.pdf-arkivet.no/hemmelig/norges_hemmelige_har.pdf

Deep State/ Stay Behind teorien min styrkes av advokater som Holden der var aktor i skuespillet kalt Breivik saken og Kihle som representerer barna. den eneste "portvokteren" som mangler John Elden.
Senast redigerad av Sherlock.Undt.Holm 2020-06-22 kl. 15:41.
Citera
2020-06-22, 15:40
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Tror det er best at jeg bare sier at det er disse kidnapperne fra Øst-Europa.
Enten så er politiet på sporet eller så er de det ikke.

Da tror jeg vi er enige
Citera
2020-06-22, 15:43
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ok! Jeg har også en hypotese som ikke passer å poste her på forumet.
Jeg vurderer likevel andre hypoteser, men førstnevnte hypotese er den som forklarer det uforklarlige. Vi får se hva som skjer!
Blir helt umulig å tenke en annen hypotese synes jeg.
Citera
2020-06-22, 15:54
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Blir helt umulig å tenke en annen hypotese synes jeg.

Det har jo allerede blitt skrevet masse fantasifulle teorier her om hva som kan ha skjedd,hvorfor er det sånn at noen ikke lenger tør å skrive sin egen teori her?
Trodde det var det som var poenget med denne tråden?
Blir mer underholdning om ulike teorier kommer her da!
Kjør på!
Kanskje jeg skriver min en dag også n.b. Visse tema har vist seg å være tabu å ta opp,så mulig det er grunnen?
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-06-22 kl. 15:57.
Citera
2020-06-22, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Her har vi både kontordamen (som gir TH alibi) og GHH som har vært mye omtalt på tråden:

https://web.archive.org/web/20160722205200/http://tomhageneiendom.no/index.php/kontakt-oss

Kornblomst har interessante tanker om hvordan TH - evt - kunne ha gjort alt selv. Men da må bl a tlf samtalen kl.08.45 med M*rit B*e være forfalsket. Denne samtalen fremgår f eks av Minniemus sin instruktive oversikt over tidslinjen om morgenen 31 10 2018. Jeg har vanskelig for å forestille meg hvordan tlf samtalen med MB om et lønnsreltert spm kan ha blitt forfalsket.

Kan vi utelukke at TH og MB har hatt et hemmelig forhold? Hun må nok være svært lojal mot TH, kanskje ville gjøre noe som helst.... Bare en liten tanke, sikket på bærtur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in