2020-06-22, 16:17
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Nej det finns ingen röd tråd överhuvudtaget.
Det är riktigt knasigt.
Grönan och Liseberg borde rimligen öppnas före båtkryssningar.

Håller med dig helt där då det är större utrymme och de mesta är utomhus till skillnad från båtarna.
Citera
2020-06-22, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Du ljuger!
Och har ljugit från första sekund. Du hävdar att en gammal studie ifrån Lombardiet skulle på något sätt motsvara den globala dödligheten av Covid-19.

Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om och har aldrig gjort.

Vi kan ta det en gång till så att du förstår.

Den vetenskapliga rapporten som publicerats i den mest ansedda medicinska tidskriften i världen The Lancet har publicerat en stor studie i detta som granskats av övriga forskarvärlden.

I den framgår en dödlighet på 0,66%

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30243-7/fulltext

De allra flesta studier som finns i ämnet tyder på EXAKT samma sak.

Faktum är att om du drar ett snitt på de stora rapporter som finns så hamnar du på en dödlighet på 0,75%

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/fler-ljusglimtar-viruset-inte-lika-farligt-som-befarat

I Sverige kom man fram till förra veckan en dödlighet på 0,6%
I tyskland har man kommit fram till samma sak.
I UK är man inne på en lägre dödlighet än så som du kan se på länken här ovan.
I Kina kommer man fram till samma sak.

När SNITTET på de stora studierna som finns är 0,75% så kan man ju inte på ett trovärdigt sätt sitta och hävda att det inte alls är så.
Nu får du väl ändå ta och ge dig.

Vad du tror och fantiserar om som en random person på ett anonymt forum är ju en sak. Fakta och vetenskapliga rapporter någonting helt annat.

Dödligheten i Covid-19 är långt under 1%, det kan vi slå fast nu efter 6 månader av pandemin. Och den kommer att sjunka ännu mer eftersom det alltid sjunker med nya virus som denna.

Om du inte är intresserad av att diskutera fakta och det som faktiskt ligger på bordet så föreslår jag att du inte diskuterar detta alls.

Detta är lögner alltihopa. Inget , precis inget stämmer av det du säger.

Seriöst, höj nivån nu.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Gotland kommer få stora problem om någon månad. Jag fattar inte att färjorna ditt är fullbokade med 1000tals personer per dag men det är helt okej för regeringen. Men nöjesparker är ej ok.

Det är som sagt ett lotto och regeringen vet inte vad de gör

Gotland är lite större än Grönan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
There’s an eftersläpning in the statistics rolling back at least two weeks.

Vad spelar det för roll??

Redan för flera veckor sedan i början av Juni var överdödligheten minimal. Sedan dess har dödstalen gått ner ännu mera.

Överdödligheten är borta i sverige och vi ligger nu på en normal nivå i antal döda igen.

Faktum är att vi hade ju fler döda i Maj månad år 2001 än vad vi hade nu. Vart var alla förespråckare för Lockdowns, munskydd, karantän och sportförbud då??

https://www.scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/dodligheten-i-sverige-narmar-sig-normala-nivaer/
Citera
2020-06-22, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Detta är lögner alltihopa. Inget , precis inget stämmer av det du säger.

Seriöst, höj nivån nu.

Vad ljuger han om? Har du läst artikeln i Lancet? Det är precis som Ulf beskriver, 0.66% dödlighet. Rapporten från Stockholm var något lägre med 0.6%.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://amp.svt.se/nyheter/inrikes/lindes-svar-efter-kritiserad-intervju-om-coronastrategin

Nu tar även vår odugliga Public service upp katastrofintervjun med Ann Linde.

https://youtu.be/4bCTt3PAPVU

Detta ska vara vårt ansikte utåt, skämmigt Svärje!

När alla länder tagit upp videon och flera av icke PK-media tagit upp det så är SVT som är sist på pucken och försöker göra en liten notis om detta
Nu jobbar det på ett nytt försök att fixa till Sverigebilden
Citera
Medlem
Citat:
Haha. På riktigt. Ljuger du medvetet eller förstår du inte ens vad du själv skriver? Jag kan kopiera dina inlägg om hur du under över en månad tjatat om att Sverige inte har någon överdödlighet. Du måste ju förstår att det är bara att klicka på ditt namn och se hur du pratat om det.

Och även på länken så hänvisar dom en överdödlighet i juni och det är ju inte heller som du flaggat för.

Och du frågar hur jag håller på?
Idag kom det ny statistik för högre arbetslöshet. Alla dina kärnfrågor som du spammat över har du 100% fel i.

Ett tips är att du går igenom allt du skrivit själv och se hur bortgjord du är.
https://www.di.se/debatt/redovisning-av-dodlighet-for-befolkningen-bakom-ljuset/
Citera
2020-06-22, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Vad ljuger han om? Har du läst artikeln i Lancet? Det är precis som Ulf beskriver, 0.66% dödlighet. Rapporten från Stockholm var något lägre med 0.6%.

Lancet stämmer inte. Bättre än så kan du.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Gotland är lite större än Grönan.

De flesta som reser till Gotland reser till båt ( de stora linjerna) där det är trånga utrymmen. Om det går ju inte undvika folksamlingar.

Då båtarna tar upp till 2000st och man sätter gränser på 50 gällande folksamlingar så ska det enligt regeringens krav inte ens ta sig till Gotland om man inte har egen båt. Det är det som är poängen.
Citera
Medlem
Citat:
Haha. På riktigt. Ljuger du medvetet eller förstår du inte ens vad du själv skriver? Jag kan kopiera dina inlägg om hur du under över en månad tjatat om att Sverige inte har någon överdödlighet. Du måste ju förstår att det är bara att klicka på ditt namn och se hur du pratat om det.

Och även på länken så hänvisar dom en överdödlighet i juni och det är ju inte heller som du flaggat för.

Och du frågar hur jag håller på?
Idag kom det ny statistik för högre arbetslöshet. Alla dina kärnfrågor som du spammat över har du 100% fel i.

Ett tips är att du går igenom allt du skrivit själv och se hur bortgjord du är.

Ja, kan du inte ta fram alla mina inlägg där jag hävdar att överdödligheten i Maj är borta??

Gör det och kom tillbaka sedan. Alla mina inlägg från nu och en månad tillbaka i tiden som du uttrycker det. Ta fram dessa om du inte vill framstå som en lögnare nu.

Du påstår också att jag sagt att vi ska få lägre arbetslöshet?? Även där ljuger du såklart.

Den kommer öka enligt alla prognoser som finns. Men du kan väl ta och posta även dessa inlägg. Okey?

Så, nu har trollet någonting att göra. Upp till bevis.
Citera
2020-06-22, 16:22
Avstängd
Citat:
Gotland kommer få stora problem om någon månad. Jag fattar inte att färjorna ditt är fullbokade med 1000tals personer per dag men det är helt okej för regeringen. Men nöjesparker är ej ok.

Det är som sagt ett lotto och regeringen vet inte vad de gör
Vi saknar en handlingskraftig regering!
De förlitar sej på FHM som numera bevisligen inte gjort annat än långfikat och flexat under sin existens..
Sverige är en enda stor skam för omvärlden!
Citera
2020-06-22, 16:22
Medlem
Citat:
Tror att det grundar sig i att man vet inte vad man gör Man tar beslut men vet inte vad och varför.

Det är faktiskt så andra länder tar beslut åt oss då man säger att Svenskar inte är välkomna in i deras land. Sverige tar ju inget ansvar utan låter visa saker passera utan ansvar

Ja som jag läste nu.
Ett stort varuhus på 40000 kvm får ta in 3500 kunder men Liseberg med 170000 får endast ta in 50 personer.
Det är fullständigt barockt.
Och att djurparker är ok men ej nöjesparker.
Nej, regeringen verkar inte ens bry sig om jobb eller ekonomi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in