Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-06-22, 16:05
  #1
Medlem
spoilers avatar
"Nordsjællands Politi modtog i onsdags en henvendelse fra Gentofte Kommune, som savnede en ældre kvinde.
Hun blev dagen efter fundet død, da betjente aflagde hendes lejlighed et besøg.
Det bekræfter leder af Afdelingen for Personfarlig Kriminalitet Jakob Rahbek over for Ekstra Bladet. Hans afdeling rykker blandt andet ud, når der er tale om mistænkelige ligfund.
Det følgende ligsyn viste, at der ikke var noget mistænkeligt ved dødsfaldet i traditionel forstand. Kvinden, som var over 90 år, var død af naturlige årsager. Det opsigtsvækkende var dog, at hun har været det længe:
- Der er tale om år, siger Jakob Rahbek.
Ifølge Ekstra Bladets oplysninger indtraf dødsfaldet for to-tre år siden.

Det havde kvindens nærmeste pårørende bare ikke informeret myndighederne om. Og ingenting tydede umiddelbart på, at hun lå død i sin lejlighed, da hendes pension er blevet hævet igennem årene.
Den er kvindens voksne datter, som er mellem 50 og 60 år gammel, nu sigtet for at have levet af.
- Hun er sigtet for bedrageri, fortæller Jakob Rahbek, som betegner hele sagen som tragisk.
Datter og mor var registreret på samme adresse, men datteren har efter alt at dømme ikke boet i hjemmet efter moderens bortgang."

https://ekstrabladet.dk/112/politi-m...sionen/8173812

Låter lite ofräscht. Någon som vet mer?
Citera
2020-06-22, 16:08
  #2
Medlem
Lollowss avatar
Varför grävde hon inte ner morsan någonstans? Hur orkan man bo i liklukt?
Citera
2020-06-22, 16:11
  #3
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skate.4.life
Precis vad jag tänkte nämna. Liklukt lär väl stinka helvete?

Det ska vara bland det värsta som finns. Hon måste ju ha luktat apa när hon gick ut. Det sätter sig tydligen som fan och går inte att få bort nästan.
Citera
2020-06-22, 16:12
  #4
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Varför grävde hon inte ner morsan någonstans? Hur orkan man bo i liklukt?

Det händer tydligen ibland att lik mumifieras naturligt, kroppen torkar in istället för att ruttna. Kanske därför ingen granne märkt något.
Citera
2020-06-22, 16:13
  #5
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Varför grävde hon inte ner morsan någonstans? Hur orkan man bo i liklukt?

Citat:
Ursprungligen postat av Skate.4.life
Precis vad jag tänkte nämna. Liklukt lär väl stinka helvete?

Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Det ska vara bland det värsta som finns. Hon måste ju ha luktat apa när hon gick ut. Det sätter sig tydligen som fan och går inte att få bort nästan.

Hon har ju inte bott hemma efter att mamman gick bort.
Citera
2020-06-22, 16:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Varför grävde hon inte ner morsan någonstans? Hur orkan man bo i liklukt?
Hon kanske väntade med att bo där tills det slutade lukta. Det luktar ju rätt mycket de första dagarna i alla fall. Vet av erfarenhet, då grannen under mig legat några dar och jag trodde det var sopor. Nej det luktar lik sa min kompis.
Citera
2020-06-22, 16:15
  #7
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Det händer tydligen ibland att lik mumifieras naturligt, kroppen torkar in istället för att ruttna. Kanske därför ingen granne märkt något.

Kan vara så.

Citat:
Ursprungligen postat av rancor
Hon har ju inte bott hemma efter att mamman gick bort.

Jaha, okej, snabbläste bara. Orkar inte krångla mig igenom massa grötdanska.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarpning
Hon kanske väntade med att bo där tills det slutade lukta. Det luktar ju rätt mycket de första dagarna i alla fall. Vet av erfarenhet, då grannen under mig legat några dar och jag trodde det var sopor. Nej det luktar lik sa min kompis.

Tydligen bodde hon på annan adress enligt trådstartaren.
Citera
2020-06-22, 16:16
  #8
Medlem
...inget ovanligt beteende i vissa länder i världen, och kanske förståeligt då pengar är allt i denna värld förutom hälsan.

Tillvägagångssättet behöver ju inte vare på detta sättet om make/maka eller barn vill ha ett extra tillskott i kassan.

Det är bara tragiskt när sådant här händer, inget annat.

Har erfarit ett antal bortgångna personers värdeinnehav, ( egendomar, bankmedel, värdeföremål och kontanter) förvandlat rara gulliga trevliga barn och syskon till gränsöverskridande as som bara tänker på sitt och kliver bokstavligen över lik...gudskelov inte alla blir sådana, men alldeles för många.
Citera
2020-06-22, 16:22
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Det ska vara bland det värsta som finns. Hon måste ju ha luktat apa när hon gick ut. Det sätter sig tydligen som fan och går inte att få bort nästan.
Det står ju uttryckligen att hon inte bott där.
Citera
2020-06-22, 16:23
  #10
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skate.4.life
Jasså? Det är så illa? Jag skulle vilja sniffa lite, då jag tycker om illa luktande dofter. Dock vill jag själv inte lukta skit men sniffar gärna lite på det.

Skulle också vilja testa och få veta hur det luktar exakt. Är väldigt nyfiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Skate.4.life
Men nu till saken. Det lär ha vart en jävla stank i boendet?

Japp. Om inte kroppen mumifierades som spoiler föreslog. Då märktes det nog inte så mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Det står ju uttryckligen att hon inte bott där.

På danska ja.
Citera
2020-06-22, 16:29
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skate.4.life
Precis vad jag tänkte nämna. Liklukt lär väl stinka helvete?
Det släpper efter ett par veckor
Citera
2020-06-22, 16:33
  #12
Medlem
Detta är nog inte så ovanligt i många länder. Dock inte vanligt i Sverige eller i Danmark. Jag antar att dottern behövde pengarna och för varje månad som gick blev det svårare att anmäla dödsfallet. Frågan är bara hur hon hade tillgång till sin mammas bankkonto för till slut blir det väl bankID och sådana saker som försvårar bedrägeri.

I mindre utvecklade länder kan man nog fortsätta utan kontroll.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback