2020-06-22, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Orkar du läsa pressreleasen som kom idag Uffe?
https://scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/hog-overdodlighet-i-maj/

Kan vi en gång för alla säga att alla dina inlägg om att vi ej har det osv nu är överbevisad och du kan erkänna att du haft fel? Okej?

Jag har aldrig nånsin pratat om Maj månd. Jag har pratat om den senaste veckan i Juni månad.

Sverige har ingen överdödlighet längre som du mycket tydligt kan se här:

Är det svårt för dig att fatta? Är du så evvinnerligt argt för att överdödligheten är borta att du inte ens orkar ta till dig fakta och måste gå tillbaka till Maj månad för att hävda din rätt??

Herregud hur du håller på människa.

https://emanuelkarlsten.se/06/antalet-doda-2020-hittills-ett-tiotal-over-snittet-per-dag/
Citera
2020-06-22, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Du skrek hela helgen att vi inte har någon. Så kan du nu bekräfta att SCB ljuger är du snäll
Att efterblivna som du aldrig lär sig.

SCB har släppt nya siffror. Fortfarande kan man se en större överdödlighet än normalt.

Nyhet: https://scb.se/om-scb/nyheter-och-pr...dlighet-i-maj/
Graf: https://covidstatistik.se/excess

Vem har pratat om MAJ månad?

Jag har pratat om Juni månad och framförallt senaste veckan.

I Maj månad hade vi överdödlighet. Är det nån som någonsin hävdat motsatsen tycker du?

Herregud, höj nivån.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Exempelvis till Åland får Svenskar åka båt men inte gå i land. Men kryssningarna börjar så smått men Finland och Baltikum tar ej emot svenskar så det blir att vara kvar på båten även där.

https://www.tallinksilja.se/aktuell-information

Stackars Gotland. HAHAHA! Vad tar Symphony? 2000 passagerare?

Bor utomlands och de ställer inga frågor om Sverige. De tror det är ett nationellt trauma vi går igenom men jag säger att ingen bryr sig.

Men ärligt talat. Är det ingen som bryr sig längre om en ny Estonia var 10:e dag. Min kära mor försöker hålla fast i Tegnells teori samt att "alla andra som kommer med googlade uppgifter då, vad vet dem?"
Citera
Medlem
Citat:
Exempelvis till Åland får Svenskar åka båt men inte gå i land. Men kryssningarna börjar så smått men Finland och Baltikum tar ej emot svenskar så det blir att vara kvar på båten även där.

https://www.tallinksilja.se/aktuell-information

Jag har tidigare vetat att båtarna enbart tar emot en bråkdel av kapaciteten och att det inte förekommer party på båtarna.
Känns konstigt om det ändrats samtidigt som nöjesparker utomhus med huvudsakligen barn inte är okej.
Jag är klart bekymrad över att vi har högst dödstal och numer även har mest stängt.
Vilket innebär att vi förlorar på alla fronter.
Känns mer och mer för min del att fhm helt misslyckats med både rädda liv och rädda ev jobb och ekonomi.
Riktigt illa.
Citera
2020-06-22, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Inte öppnar man väl för rena nöjeskryssningar med viking och Silja?
Det vore väldigt förvånande.

Siljaline trafikerar Visby nu, borde väl klassas som nöjeskryssning.

Citat:
Vi kryssar igen! Följ med på sommarens skönaste kryssning mellan Stockholm och Visby. För första gången tar vi vårt flaggskepp Silja Symphony till Sveriges mest älskade destination – Visby. Ombord väntar god mat, sommarunderhållning och taxfreeshopping.

från deras hemsida
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ja, det är så jävla skönt att kurvorna går neråt och inte stannar eller går upp!

Håller med! Det är härligt att den nedåtgående trenden sedan april håller i sig!!
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ett kort svar för jag orkar verkligen inte. De 15 minutrarna jag skriver rör hur länge du bör vistas i solen för att få din dagliga D-vitamin dos. Det räcker med 15 minuter.
Utan solskyddsfaktor kanske, men har man känslig hud rekommenderas man använda solskydd. Använder du solskydd med faktor x får du multiplicera tiden med x. Har du aldrig hört talas om solskyddskräm och fått solskyddsfaktor förklarat för dig? Förvånande med tanke på hur viktigt det anses vara.

Sen kan man undra varför du är så snål att folk (blekfisar utan solkräm) bara just så pass ska få sin dos. Med ett virus i cirkulation kan en boost tänkas vara bra. Dessutom har du en på tok för simplistisk attityd till hur mycket som absorberas. Hur mycket D-vitamin du får beror på solens höjd på himlen, eftersom lägre höjd medför längre väg genom atmosfären för solstrålningen och därmed ökad absorption i atmosfären och i slutändan lägre dos per minut nere vid marknivå där du befinner dig. Ju längre norrut desto viktigare blir det att tänka på det. Gällivare till exempel, där står nog inte solen särskilt högt på himlen ens mitt på dan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Vi får dessutom tummen upp från Pimco, en av världens mest inflytelserika investeringsrådgivare.
https://www.dn.se/ekonomi/tungviktare-ger-tummen-upp-for-sverige/

Du kan väl vara smart nog och bilda dig en egen åsikt?
Citera
2020-06-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vem har pratat om MAJ månad?

Jag har pratat om Juni månad och framförallt senaste veckan.

I Maj månad hade vi överdödlighet. Är det nån som någonsin hävdat motsatsen tycker du?

Herregud, höj nivån.

There’s an eftersläpning in the statistics rolling back at least two weeks.
Citera
2020-06-22, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Flera länder har redan börjat öppna och det har inte blivit katastrof som här. Norge har börjat öppna, Sverige har ändå 20 gånger döda och 6 gånger fall.

Inget land har öppnat. Spridningen tog fart när vi inte hade några restriktioner alls.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jag har aldrig nånsin pratat om Maj månd. Jag har pratat om den senaste veckan i Juni månad.

Sverige har ingen överdödlighet längre som du mycket tydligt kan se här:

Är det svårt för dig att fatta? Är du så evvinnerligt argt för att överdödligheten är borta att du inte ens orkar ta till dig fakta och måste gå tillbaka till Maj månad för att hävda din rätt??

Herregud hur du håller på människa.

https://emanuelkarlsten.se/06/antalet-doda-2020-hittills-ett-tiotal-over-snittet-per-dag/

Haha. På riktigt. Ljuger du medvetet eller förstår du inte ens vad du själv skriver? Jag kan kopiera dina inlägg om hur du under över en månad tjatat om att Sverige inte har någon överdödlighet. Du måste ju förstår att det är bara att klicka på ditt namn och se hur du pratat om det.

Och även på länken så hänvisar dom en överdödlighet i juni och det är ju inte heller som du flaggat för.

Och du frågar hur jag håller på?
Idag kom det ny statistik för högre arbetslöshet. Alla dina kärnfrågor som du spammat över har du 100% fel i.

Ett tips är att du går igenom allt du skrivit själv och se hur bortgjord du är.
Citera
Medlem
-AIR-s avatar
Det är absurda tider vi lever i. Vi har inget nationellt styre som är värt mer än använt dasspapper i ett torrdass i Svedala där flugor och larver frodas i den vämjeliga stanken av mänsklig avföring i tryckande sommarvärme. Sverige har bilvit en parodi på sig själv. Vi existerar inte längre i realiteten, blott som idé existerar den dygdefulla svensken. I den sista sovjetstaten är verkligheten kluven mellan den verklighet som politiker och media talar om, och den verklighet som vi själva verket lever i.

Sverige är ett luftslott fyllt med viruspartiklar från ett laboratorium i Wuhan där forskarna har gjort tidernas största fuck up. Den verklighet vi lever i är en existentiell absurd och bisarr mardröm där det inte går att finna några utvägar. Det är ett surrealistiskt Teletubbie-universum på syra. En skriftställare som fångade den svenska verklighetens väsen skulle få Kafka att se ut som en Kalle Anka-författare. Den stora lögnen ligger som fjäll över massan ögon, de sakna det kritiska sinnelaget att avlägsna det grånade fjället och blicka ut över det svenska sönderfallet. Aldrig har jag känt mig så ensam som nu, aldrig har jag känt i så hög grad att jag befinner mg i ett psykologiskt fängelse av lögner och förvillelser som falska politiker och köpt media har skapat i sin symbiotiska existens. I Sverige är människan inte fri, I Sverige råder den perfekta diktaturen, lögnens diktatur. Där de som kontrollerar informationen också kontrollerar massorna.
Senast redigerad av -AIR- 2020-06-22 kl. 16:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in