2020-06-22, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är dock svårt att ifrågasätta observationer. Om du inte ljuger d.v.s.
Vad skulle jag ljuga om menar du?

Att vi har haft en samhällsspridning i Sthlm?

Det är väl ändå fakta liksom att väldigt få har antikroppar i Sthlm?

Att man utvecklar reaktiva antikroppar???

Det är möjligt att jag har fel men jag ljuger inte om någonting.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
+3 smittade
Totalt 13 inlagda på sjukhus
+0 döda
"Höhöhöhö länder som öppnar upp där kommer folk dö som flugor höhöhöhöhö"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Absolut, finns ingen motsättning mellan min invändning och att det lär bli många fall på onsdag som vanligt.

That is also true. I wonder what the numbers today would have been if the reporting over the weekend has functioned normally. I personally had today down as +15 deaths.
Citera
2020-06-22, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
I don’t exaggerate. I post the facts of the situation. During the month of April I posted many updates to do with the hospital situation in Stockholm using data from their internal portals. You rail on about Neil Ferguson. We’re built different.
Well you seem to be aspiring to be Swedens Neil and WrOnG on as many things or even more. And of course you exaggerate when you talk about crashing hospitals.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det skulle aldrig fungera. Man kan inte samla tio tusen skrikande ungar på samma ställe, och tro att de frivilligt ska upprätthålla social distansering och klinisk hantering av munskydd.

Man kan inte jämföra Gröna Lund med tunnelbanan. Tunnelbanan är en samhällsbärande funktion, som behövs för att allt annat ska fungera.

Om regeringen hade öppnat Gröna Lund så hade ni gnällt på det också. Då hade ni tyckt det var oansvarigt, och sett sommarjobben på grönan som en ren dödsfälla för de anställda.

Du inser att det inte bara handlar om symbolik? Jag gnäller inte på att nöjesparkerna får hålla stängt. Jag gnäller bara på det uppenbart symbolpolitiska i att stänga nöjesparker pga smittrisk när man tillåter fullpackade perronger i t-banan och tågsett där folk står som packade sillar mitt i värsta pandemin på 100 år. Vad gör man då? Jo, man stänger Berg- och Dalbanan på Gröna Lund......, detta trots att smittrisken bara utgör 1/100 av om någon coronasmittad nyser i t-banan....
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det är inte alls säkert att det hjälper en person med D-vitaminbrist.
Jo, det gör det. Man ger det i huvudsak för kalkbrist hos äldre. Andra observerade effekter är en förstärkning av immunförsvaret.
Citera
2020-06-22, 14:26
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
"Jag kan konstatera att Sverige, som andra länder, jobbar väldigt hårt för att se till att begränsa smittan så mycket vi någonsin kan naturligtvis."

Statsminister Stefan Löfven använder sig av Adolf Hitlers taktik Den stora lögnen.

Sverige har grävt sin egen lila grop nu under en lång tid. Frågan är bara när minoriteten av svenska folket ska förstå detta? Sossar, vänstermuppar samt MP fortsätter att förneka och ljuga för svenska folket. Att det får fortgå är fan ett under?

Hade man gjort så här i Frankrike, Tyskland etc så hade man haft uppror och tvingat sin regering att avgå. Men i landet lagom så händer inget.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad skulle jag ljuga om menar du?

Att vi har haft en samhällsspridning i Sthlm?

Det är väl ändå fakta liksom att väldigt få har antikroppar i Sthlm?

Att man utvecklar reaktiva antikroppar???

Det är möjligt att jag har fel men jag ljuger inte om någonting.
Ta det lugnt. Jag skämtar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jaha.
Men då är det inte ofarligt som du påstår.
Hellt ofarligt är det inte speciellt inte för äldre och multisjuka men det är inte i närheten av så farligt och scary som vissa här vill göra det till.
Citera
2020-06-22, 14:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det är stor skillnad. På en tunnelbanevagn så skriker man inte en massa salivpartiklar i varandras munnar och på räcken m.m. Man håller munnen stängd och glor på telefonen.

På en skola (och i matsalen) så omges du av samma barn varje dag.

Tycker det är fruktansvärt många människor som har väldigt högljudda konversationer i sina headset och med varandra i t-banan förvisso...., dessutom är t-banan ett slutet utrymme i jämförelse med en berg-och-dalbana...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja sant. Det är möjligt att det påverkar. Det vill visa sig imorgon.

I vilket fall sjunker det inte värst mycket. Vi ligger fortfarande högst i europa per capita 7-dagars rullande medelvärde. Högst i västvärlden. Endast fyra länder framför oss: Chile, Peru, Mexico och Brasilien.

Vi ligger alldeles för högt gentemot det som utlovats och vår ekonomi går skit.
Vi har fortfarande alldeles för många begränsningar gentemot hela världen.

Fattar verkligen inte hur Sverige lyckas alltså. Andra länder har haft öppet i flera veckor nu och de är inte ens i närheten av oss.

Det här kommer bli katastrof alltså..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Är det nån som har en naiv övertro på politisk styrning så är det du!
Sveriges strategi är fattad ur ett politiskt formulerat mål: Sticka ut och slå världen med häpnad. Visa att våra politiker, myndigheter, experter och befolkning är bättre än alla andra. Räkna med att vi grejar biffen mens alla andra klappar ihop så att vi likt gamar kan sko oss på deras fall.

Vi som genomskådat det politiska spelet låter oss inte styras av politikerna.
Det där är strunt. Sveriges strategi är fattad med det sunda förnuftet att man kan inte uppnå fullgod effekt genom politisk styrning, eftersom världen är imperfekt och människor gör ofta som de vill i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in