2020-06-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Hur många har rapporterats fre-sön ?

Inga.

De höll uppe denna period.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Hur många har rapporterats fre-sön ?

+69 döda
+21 iva
+2889 fall

Sorry. Inget rapporterades i helgen då man stängde ner. Dagens siffror kom så här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
69 nya döda rapporterades just. fredag till måndag. 4 dagar.

Samma 4-dagars-period för en vecka sedan rapporterades 77 dödsfall.

Dvs 7-dagars genomsnitt har alltså minskat något (jämf med senaste rapportdag: torsdag). Vi ligger på ca 31 per dag.

Fast nu var fredagen en röd dag, så de siffrorna lär väl visa sig rätt om 1 månad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Exakt vad är egentligen skillnaden mellan ett fullpackat T-banetåg? För övrigt håller jag med om att det är bra att de håller stängt, men så mycket annat vore nog viktigare att begränsa. Varför tillåts 200 ungar äta lunch tillsammans i samma matsal i skolan, när samma ungar inte tillåts sitta i samma vagn på ett nöjesfält?
Det är stor skillnad. På en tunnelbanevagn så skriker man inte en massa salivpartiklar i varandras munnar och på räcken m.m. Man håller munnen stängd och glor på telefonen.

På en skola (och i matsalen) så omges du av samma barn varje dag.
Citera
2020-06-22, 14:11
Medlem
Hur kommer man att reagera på onsdag när helgens döda rasslar in? 300 döda, nä det är ba efterslääääpning vi har läget under kontroll.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
COVID-strategi har aldrig varit en höger/vänster fråga.

De som gnäller på Sveriges strategi förenas i att de befinner sig långt ut i kanten på GAL/TAN-skalan (mycket liberala, mycket konservativa, mycket höger, mycket vänster). De förenas inte i åsikt, utan i sin naiva övertro på politisk styrning som verktyg.
Är du dum eller?
Sen när är DN ute på kanten på galtan
Du bara snackar strunt rent sketprat .
Citera
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skate.4.life
Det tycks ha lugnat sig i Lkpg iallafall. Fullt ös här.
Fullt ös på vadå? Akutsjukvården? Den vanliga sjukvården? I restaurangtältet nere på stan?
Citera
2020-06-22, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Problemet i ditt resonemang är att folk gått på nöjesparker i hundratals år utan några större utbrott varför skulle det vara annorlunda nu?
Nya Coronaviruset är inte unikt farligt.
Det där tror inte jag på. Jag är övertygad om att nöjesfält är virusspäckade smittspridare, men att det inte märks för att de bara har öppet på sommaren.
Citera
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Är det det nya eller? Att ni förnekare nu ska påstå att "det är lugnt", siffran motsvarar flera dagar.

Det är fortfarande inte positiva siffror för en fre,lörd och söndag.

Så nu är det inte lika farligt för det varit värre någon annan fredag?

Nästan 3000 nya smittade, 70 dödsfall och 25+ IVA. Det är alltså bra siffror nu förtiden.
Man undrar hur det är bra, vi är uppe i 22 juni nu. Skulle vi inte ha immunitet?
Jag är ingen ”förnekare”. Jag är objektiv och presenterar bara siffror och statistik oavsett om de är positiva eller inte. Min enda poäng var att denna måndag kan man inte tolka rapportsiffran som övriga måndagar eftersom flera dagars rapportering fanns inbakad däri.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Danmark
+2 döda

Finland
+0 döda

Norge
+0 döda?

+3 smittade
Totalt 13 inlagda på sjukhus
+0 döda
Citera
2020-06-22, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
69 nya döda rapporterades just. fredag till måndag. 4 dagar.

Samma 4-dagars-period för en vecka sedan rapporterades 77 dödsfall.

Dvs 7-dagars genomsnitt har alltså minskat något (jämf med senaste rapportdag: torsdag). Vi ligger på ca 31 per dag.

Räknar med 20/dag i juli. Mycket bra trend.
Citera
2020-06-22, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Källa på det?
t.
Faktumet att de flesta inte blir allvarligt sjuka alls av detta virus. Några blir det men beror uppenbarligen mest på underliggande sjukdomar felbehandling m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in