2020-06-22, 09:03
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Viker ner sig för det tuffa trycket som var idag på läktaren? Jösses...

Derbystatistiken oss emellan är väl ganska jämn dessutom sen vi gick upp igen, byfånar och nollåttor till trots.

Nej, menade inte i den här matchen såklart.

Orkar inte dra fram all statistik men känslan är att Norling har övertag på Billborn i varje fall.
Citera
2020-06-22, 09:17
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Nej, menade inte i den här matchen såklart.

Orkar inte dra fram all statistik men känslan är att Norling har övertag på Billborn i varje fall.

Så är det dock. 4 segrar av 5 möjliga mot Billborn.

Sen 2015, cup inräknat, är det 6 segrar aik, 2 kryss och 5 segrar Bajen (räknar in cupkvarten 2016 som Bajenseger trots oavgjort efter 120 minuter).
Citera
2020-06-22, 09:20
Medlem
knullklassons avatar
God morgon! Har Malmös dansk fått sparken än?
Citera
2020-06-22, 09:27
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Aftonhoran sågar dplay.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/qLGnxz/ett-praktfiasko--maste-agera-nu

Vad tycker ni?

Att man saknar Cmore. Vissa kritiserade deras sändningar ifjol och var nöjda över att det skulle komma nåt nytt.
Själv var jag mer inne på att all förändring inte är en bra förändring...
Det har verkligen varit uselt, förvisso har jag vad jag kunnat läsa mig till varit tämligen förskonad från den värsta skiten med att inte kunna regga sig, inte kunna se matcher alls etc.
Jag har fått gå ner i kvalité på sändningen några gånger för att det inte ska hacka etc men det är ju det värsta, men det ska ju ändå inte få ske. Det slipper jag med andra streamningstjänster.

Det hela visar hur överlägsen gammal vanlig hederlig tv är.
Dplays ursäkt om att det varit ett alltför stort tryck är ju lam, det skall man givetvis ha fattat att det skulle bli.

Sedan är det ju, till dplays försvar om man nu ska hitta nåt sånt, en gåta att folk ska regga sig etc precis innan matcherna börjar, det skall givetvis funka det med men folk borde kunna ha lite planering...

Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Norrköping kör bästa laget hela tiden, det kan komma ikapp dom snart också. Blir intressant. Men jag gillar den inställningen. Bättre att ta problemen när de kommer, än att kasta bort saker kanske i onödan redan nu.

Peking "slipper" ju såväl cupmatcher nu och får till skillnad från MFF, AIK, Bajen, Vi, Mjällby, Falkenberg, Häcken och Ellos spela i veckan samtidigt som man "slipper" europa senare i sommar/höst. Man kommer således, till skillnad från sina konkurrenter däruppe få mer vila.
Tre matcher på en dryg vecka med en veckas vila efteråt klarar givetvis en allsvensk spelare av.

Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Är förvånad att den här tråden är så aktiv med tanke på pandemin.

Det är väl inte det minsta förvånande, serien är ju igång även om det inte alls är samma sak som vanligt.

Mjällby hemma idag då. Jag gillar Mjällby som dom flesta vet men idag skall det allt bli en etta på tipset, deras poäng får komma i andra matcher.
Vi behöver verkligen en seger igen för att rida vidare på Varbergs-segern.
Det stora frågetecknet får ju utan tvivel anses vara backlinjens uppställning. Det enda vi kan vara säkra på är att Wernersson spelar till vänster men i övrigt är ingen klar. Da Graca är inte med i 21-manna truppen ens så han är utesluten, Calisir är med i den truppen men oklart om han kan spela.
Bjärsa gjorde sitt första "fotbollspass" igår och är med i truppen men det känns långsökt att han grejar 90minuter.
Det känns faktiskt inte otroligt att vi kör Tolinsson-Toko igen och att då Holm får högerbacken. Förvisso är Jallow också med i 21manna truppen men där både tror och hoppas jag Holm går före isf.

Giorgi är också tillbaka så man får hoppas att Sargon petas och Giorgi kliver in.
Citera
2020-06-22, 09:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Du framställer dig bara som dummare för varje inlägg du skriver. Övriga fobollsvärlden är överens om att samtliga Stockholmslag har jävligt bra tryck och stämning på sina matcher. Tror exempelvis inte att AIK hade torskat med 1-4 mot Norrköping om matchen spelats inför publik.

Kanske, men det är väl till viss del förståeligt att folk inte pallar att masa sig ut till tele2 för ett möte med BP en söndag i oktober med regn och snålblåst och spelet ser jävligt stabbigt ut och det står mellan att komma sjua och åtta i tabellen. Ni har ju klart flest (relativt) nytillkomna supportrar av sthlmslagen hur som helst.

Det beror ju helt och hållet på att er sportchef envisas med att tillsätta jävligt oklara tränare hela tiden. Magnus Pehrson, Rössler, den andra dansken som fick kicken efter en säsong då han vann guld, o.s.v. Bara märkliga namn sedan Hareiede lämnade för Danmark.
Ja, jag förstår väl det till viss del, att se BP i snålblåsten inte är så jävla sexigt. Jag gör det men ni tycks ha flest andel supportrar som inte gör det. Å andra sidan kanske man kan hävda att de ser på hockey istället. Ni är ju det enda 08-laget med ett slagkraftigt hockeylag.

Att se matchen på tv på landet gjorde det bra jävla mycket enklare att komma över derbytorsken. Enda fördelen med Corona. Annars hade man ju vaknat upp bakis och arg antagligen. Norling och Nanne är derbykungarna. Ånyo manövrerade Norling ut oss.
Citera
2020-06-22, 10:38
Medlem
Nu när övriga europeiska ligor börjar släppa på publik i reducerad form. är det inte dags att det snacket börjar föras i allsvenskan med. Det är ju en jävla pina att kolla matcherna och klubbarna skulle minst sagt behöva tillskottet även om det bara är 10-20% av arenorna i början.
Citera
2020-06-22, 10:39
Medlem
Il.Malizias avatar
Jag missade AIKs premiär och derbyt, men jag såg debaklet mot Norrköping.
Kan någon förklara hur samma lag kan prestera så extremt olika resultat?
Citera
2020-06-22, 10:49
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ja, jag förstår väl det till viss del, att se BP i snålblåsten inte är så jävla sexigt. Jag gör det men ni tycks ha flest andel supportrar som inte gör det. Å andra sidan kanske man kan hävda att de ser på hockey istället. Ni är ju det enda 08-laget med ett slagkraftigt hockeylag.

Att se matchen på tv på landet gjorde det bra jävla mycket enklare att komma över derbytorsken. Enda fördelen med Corona. Annars hade man ju vaknat upp bakis och arg antagligen. Norling och Nanne är derbykungarna. Ånyo manövrerade Norling ut oss.

Tycker snarare att Billborn manövrerade bort sig själv. Det plus att spelarna var för jävla dåliga med bollen på ett väldigt okaraktäristiskt sätt.

Ge mig lite av din sorglöshet, själv mår jag riktigt öken idag Hade glömt bort hur jävla jobbigt det är att torska matcher och derbyn i synnerhet...
Citera
2020-06-22, 11:22
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Att man saknar Cmore. Vissa kritiserade deras sändningar ifjol och var nöjda över att det skulle komma nåt nytt.
Själv var jag mer inne på att all förändring inte är en bra förändring...
Det har verkligen varit uselt, förvisso har jag vad jag kunnat läsa mig till varit tämligen förskonad från den värsta skiten med att inte kunna regga sig, inte kunna se matcher alls etc.
Jag har fått gå ner i kvalité på sändningen några gånger för att det inte ska hacka etc men det är ju det värsta, men det ska ju ändå inte få ske. Det slipper jag med andra streamningstjänster.

Det hela visar hur överlägsen gammal vanlig hederlig tv är.
Dplays ursäkt om att det varit ett alltför stort tryck är ju lam, det skall man givetvis ha fattat att det skulle bli.

Sedan är det ju, till dplays försvar om man nu ska hitta nåt sånt, en gåta att folk ska regga sig etc precis innan matcherna börjar, det skall givetvis funka det med men folk borde kunna ha lite planering...

Peking "slipper" ju såväl cupmatcher nu och får till skillnad från MFF, AIK, Bajen, Vi, Mjällby, Falkenberg, Häcken och Ellos spela i veckan samtidigt som man "slipper" europa senare i sommar/höst. Man kommer således, till skillnad från sina konkurrenter däruppe få mer vila.
Tre matcher på en dryg vecka med en veckas vila efteråt klarar givetvis en allsvensk spelare av.

Det är väl inte det minsta förvånande, serien är ju igång även om det inte alls är samma sak som vanligt.

Mjällby hemma idag då. Jag gillar Mjällby som dom flesta vet men idag skall det allt bli en etta på tipset, deras poäng får komma i andra matcher.
Vi behöver verkligen en seger igen för att rida vidare på Varbergs-segern.
Det stora frågetecknet får ju utan tvivel anses vara backlinjens uppställning. Det enda vi kan vara säkra på är att Wernersson spelar till vänster men i övrigt är ingen klar. Da Graca är inte med i 21-manna truppen ens så han är utesluten, Calisir är med i den truppen men oklart om han kan spela.
Bjärsa gjorde sitt första "fotbollspass" igår och är med i truppen men det känns långsökt att han grejar 90minuter.
Det känns faktiskt inte otroligt att vi kör Tolinsson-Toko igen och att då Holm får högerbacken. Förvisso är Jallow också med i 21manna truppen men där både tror och hoppas jag Holm går före isf.

Giorgi är också tillbaka så man får hoppas att Sargon petas och Giorgi kliver in.
Hur såg Aiesh ut mot Varberg? Tyckte han var pigg när dom mötte Elfsborg. En seger ikväll vore bra och Mjällby verkar inte vara helt oöverkomliga.
Citera
2020-06-22, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Jag missade AIKs premiär och derbyt, men jag såg debaklet mot Norrköping.
Kan någon förklara hur samma lag kan prestera så extremt olika resultat?

Hammarby försökte spela som Norrköping men saknade förmågan att spela sig förbi AIKs press och ännu viktigare så saknade de en Nyman som vann alla dueller de gånger Norrköping tvingades rensa. AIK spelade inte speciellt mycket bättre de mötte bara ett lag som försökte sig spela en taktik de inte behärskade.
Citera
2020-06-22, 11:24
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Hammarby försökte spela som Norrköping men saknade förmågan att spela sig förbi AIKs press och ännu viktigare så saknade de en Nyman som vann alla dueller de gånger Norrköping tvingades rensa. AIK spelade inte speciellt mycket bättre de mötte bara ett lag som försökte sig spela en taktik de inte behärskade.
Ok, tack. Bra om AIK lärde sig av Norrköpingsdebaklet. Mot SM-Guld!
Citera
2020-06-22, 11:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Tycker snarare att Billborn manövrerade bort sig själv. Det plus att spelarna var för jävla dåliga med bollen på ett väldigt okaraktäristiskt sätt.

Ge mig lite av din sorglöshet, själv mår jag riktigt öken idag Hade glömt bort hur jävla jobbigt det är att torska matcher och derbyn i synnerhet...
Jag är på landet, Dplay kukade och ensam med barn. Fanns inget läge att bli mental. Å andra sidan är jag rätt bra på att förtränga saker, så länge man inte ägnar det någon tanke har det inte skett. Med det sagt suger det men håller mig borta från alla poddar, sportblaskor och delvis forum så är det hanterbart.

Håller med om och ber att få revidera min åsikt; Billborn manövrerade bort sig själv lika mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in