2020-06-21, 11:07
Medlem
Hirvis avatar
Peking borta är alltid svårt, men med tanke på hur vi spelat i både cupen och inledningen är jag rädd för att det blir 4-0.
En stor förlust och så svag inledning skulle kunna innebära att ett stort jävla publiktapp i dom närm.. eller ja vänta. Fan vad skönt att allsvenskan spelas utan publik..

Det blir någon skum känsla, när Kujo gjorde 1-0 mot Örebro jublade jag inte ens. Jag log lite svagt och kände väldigt lite. Men när Örebro vände och vann blev jag helt plötsligt ledsen. Det är som det sämsta av två världar där jag inte kan känna glädjen ordentligt men sorgen nästan är intakt.

Hela känslan när vi gör mål försvinner också när jag liksom måste vänta in en bekräftelse på att det verkligen inte blivit bortdömt. Jag litar inte på mitt eget omdöme så sitter i limbo som om det vore VAR hela tiden. Värdelöst.
Citera
2020-06-21, 12:16
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Hela känslan när vi gör mål försvinner också när jag liksom måste vänta in en bekräftelse på att det verkligen inte blivit bortdömt. Jag litar inte på mitt eget omdöme så sitter i limbo som om det vore VAR hela tiden. Värdelöst.

Ett argument så gott som något för varför VAR inte är någon bra idé. Antingen jublar man för tidigt eller så vågar man inte jubla alls.
Citera
2020-06-21, 12:26
Medlem
Vid målsituationer är VAR verkligen horribelt... men jag kan se nyttan i en del andra situationer, jag tycker t ex inte att det skulle vara fel att kunna använda VAR i utvisningssituationer, för att på så sätt få bort utvisningar där spelare filmar/förstärker, eventuellt också vid straffar, även där för att få bort de billiga/felaktiga straffarna.
Citera
2020-06-21, 12:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Peking borta är alltid svårt, men med tanke på hur vi spelat i både cupen och inledningen är jag rädd för att det blir 4-0.
En stor förlust och så svag inledning skulle kunna innebära att ett stort jävla publiktapp i dom närm.. eller ja vänta. Fan vad skönt att allsvenskan spelas utan publik..

Det blir någon skum känsla, när Kujo gjorde 1-0 mot Örebro jublade jag inte ens. Jag log lite svagt och kände väldigt lite. Men när Örebro vände och vann blev jag helt plötsligt ledsen. Det är som det sämsta av två världar där jag inte kan känna glädjen ordentligt men sorgen nästan är intakt.

Det finns inte en chans att ni torskar 4-0. Ni verkar - iaf nu - sakna offensiv spets men ni är på tok för stabila för att förlora med 4-0.
Citera
2020-06-21, 13:24
Medlem
girigfans avatar
Citat:

Blev en hundring på dif faktiskt, troe att peking vinner men tycke att dif 4ggr pengarna e vär ett försök. Sorligt att man måste krydda den allsvenskan upplevelsen med ett spel, jaja.
Ifk n kommer att toksatsa framåt och gå föe vinst i och med att de har bra chans att etablera sig i toppen. Detta kommer passa dif som bör vara nöjda med en pinna samtidigt som vi kan spela på omställningar likt förra året, men nu har vi ju dessvärre ingen buya längst fram.
Hörde i nån podd att vi låg åtta efter sju omgångar, 3-2-2, förra året
Senast redigerad av girigfan 2020-06-21 kl. 13:30.
Citera
2020-06-21, 13:27
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tappade vi 5000 i snitt 2018 till 2019? Nej, du har fel.
Förlåt, läste siffrorna fel, men nästan 4000 iaf, men kommentera gärna tappet 10, året då ni hade lägre publiksiffror än antal säsongare många gånger dessutom.
Från 09-10 var sotuationen snatlik då ni gock från topplag till mittenlag och gjorde detta innebar ett större tapp till och med, ni var som tidigare nämnt,, med i allsvensk toppstrid in i det sista förra året dessutom
Citera
2020-06-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Förlåt, läste siffrorna fel, men nästan 4000 iaf, men kommentera gärna tappet 10, året då ni hade lägre publiksiffror än antal säsongare många gånger dessutom.
Från 09-10 var sotuationen snatlik då ni gock från topplag till mittenlag och gjorde detta innebar ett större tapp till och med, ni var som tidigare nämnt,, med i allsvensk toppstrid in i det sista förra året dessutom
Fortfarande fel. Vi ökade med 553 pers i snitt från 2018 till 2019.
Även fel i det andra stycket. 2009 slutade vi sist i AS, 2010 ett mittenlag i S1.
Senast redigerad av TrogenHammarby 2020-06-21 kl. 13:38.
Citera
2020-06-21, 13:35
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Du har fel, vi tappade inte 4000 i snitt mellan 2018-19.
Citera
2020-06-21, 13:41
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ni tappade nästan 5000 från 2018 till 2019 och då var ni ändå med i toppstriden, fight om europaplatser in i det sista.
Tappade nästan 6000 i snitt 10 jämört med 09.

Klart att färre dyker upp de sista matcherna när man blir mittenlag och inte har lika mycket att spela över
Nu är du helt ute och cyklar.
Publiksnitt Hammarby 2009 vs 2010: 10381 - 6864
Publiksnitt Hammarby 2018 vs 2019: 23679 - 24232

Men det här borde (eller borde inte kanske diskuteras öht) i supportertråden.

Om derbyt idag:
Känslan är Bajen som vinnare, vilket är en olustig känsla.

Däremot känns det som att gnaget har allt att vinna iom förlusten senast, men är kvalitén tillräckligt bra i år?

Vi har spelat helt okej och det kommer nog bli ett högt tempo från start, vi är otroligt bra på hemmaplan.

Blir spännande.
Citera
2020-06-21, 13:49
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Aftonhoran sågar dplay.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/qLGnxz/ett-praktfiasko--maste-agera-nu

Vad tycker ni?
Citera
2020-06-21, 13:50
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Nu är du helt ute och cyklar.
Publiksnitt Hammarby 2009 vs 2010: 10381 - 6864
Publiksnitt Hammarby 2018 vs 2019: 23679 - 24232

Men det här borde (eller borde inte kanske diskuteras öht) i supportertråden.

Om derbyt idag:
Känslan är Bajen som vinnare, vilket är en olustig känsla.

Däremot känns det som att gnaget har allt att vinna iom förlusten senast, men är kvalitén tillräckligt bra i år?

Vi har spelat helt okej och det kommer nog bli ett högt tempo från start, vi är otroligt bra på hemmaplan.

Blir spännande.
Ugh vi snackar aik här
Citera
2020-06-21, 13:57
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Aftonhoran sågar dplay.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/qLGnxz/ett-praktfiasko--maste-agera-nu

Vad tycker ni?

Att Macus Leifby har till 100% helt rätt. Discoverys satsning och produktion är så här långt ett gigantiskt fiasko. Dplay är möjligen den mest värdelösa streaming-tjänsten på marknaden. Att med så lång förberedelsetid, misslyckas så katastrofalt, det är i klass med svenska regeringens corona-hantering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in