2020-06-22, 02:16
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vem bryr sig om sport när folk dör? Kanske lika bra att vi inför tornerspel och gladiatorspel igen. Kan tänka mig att du och dina gelikar hade hurrat då! Det handlar inte om dig!

Folk dör i allt möjligt hela tiden.tryvket på vården är väldigt lågt nu.håll pensionärer inne och låt oss andra få leva normalt på egen risk.vill du sitta inne och trycka ska du gå göra det.men fan dags att öppna upp nu.
Citera
2020-06-22, 02:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
Folk dör i allt möjligt hela tiden.tryvket på vården är väldigt lågt nu.håll pensionärer inne och låt oss andra få leva normalt på egen risk.vill du sitta inne och trycka ska du gå göra det.men fan dags att öppna upp nu.

Jag vill verkligen inte sitta inne. Men du förstår väl att dina ord säger väldigt mycket om dig själv? Säg det till vården i Norrbotten just nu! Varför ska pensionärer få sitta inne "medan du lever livet?" De har betalat för att du ska få leva livet, din egoist!
Citera
2020-06-22, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vem bryr sig om sport när folk dör? Kanske lika bra att vi inför tornerspel och gladiatorspel igen. Kan tänka mig att du och dina gelikar hade hurrat då! Det handlar inte om dig!
Men folk dör ju varje dag sedan människans dag 1 och trots detta har vi gjort annat, hur svårt är det att inse att C19 inte är något som är värt att lägga ned allt annat för.
Citera
2020-06-22, 02:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Men folk dör ju varje dag sedan människans dag 1 och trots detta har vi gjort annat, hur svårt är det att inse att C19 inte är något som är värt att lägga ned allt annat för.

Jag kan inte anamma din människosyn när det finns människor som i hela sitt liv betalat skatt för att du och dem/vi ska få det bra. När de sedan behöver hjälp, för en gångs skull, så kastar vi dem till vargarna. Det är inte ok, någonstans. Men fortsätt betala skatt du, jag behöver det. Om jag får en fiende, "foreign and domestic" så kämpar jag, inte för mig, men för dig och mina nära och kära. Vad gör du? Fast i ditt fall kämpar jag nog mest för mina egna.
Citera
2020-06-22, 02:33
Medlem
ZNUTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det var ju du som drog paralleller mellan de båda pandemierna.

Frågor på det?

De finns, men inte på ditt sätt vilket aldrig diskuterats.
Forskning pågår på cellnivå, men du verkar ha kommit längre i din "forskning".
Citera
2020-06-22, 02:37
Medlem
Citat:

Tänker man på sport nu är man fullständigt hjärndöd. Finns tusen saker som är viktigare.
Citera
2020-06-22, 02:37
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaabbccdd
Varför har det inte rapporterats några nya fall i Sverige under helgen? Helt tomt på Sverige enligt https://www.worldometers.info/coronavirus/.

Och kan någon snälla förklara vad det är som ökar i Tyskland? Det verkar inte vara fler fall än vanligt enligt länken ovanför?...

Det har diskuterats i tråden att Tyskland haft några kluster-utbrott senaste tiden,

och det har påverkat r-talet för Tyskland.
Citera
2020-06-22, 02:49
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Tänker man på sport nu är man fullständigt hjärndöd. Finns tusen saker som är viktigare.

Ju mer man normaliserar med trygga metoder (spela utan publik), desto mindre benägna blir folk att fuska. Jag har sett att folks beteende verkligen ändrats de senaste veckorna. Många verkar slarva med att hålla avstånd, de kramas fast de inte är familj och inte träffas hela tiden ändå. Sådana saker.

Jag tycker att vissa människor visar stor kreativitet i detta elände och det uppmuntrar verkligen. Apokalyptica bl a hade en livekonsert på Youtube. Sådana initiativ är bra och något man faktiskt t o m kan se tillbaka på med viss glädje i sin annorlundahet.

Uppskattar verkligen alla initiativ som syftar till att roa, så länge de inte utsätter någon för smitta. Vi måste ju leva lite också!
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Dags att öppna upp samhället normalt nu.folk vill gå på sportevenemang,konserter och annat.det värsta är över för länge sen.sluta hindra folk från ett normalt liv.

Något säger mig (dessvärre) att det du önskar, kommer du till stor del få..

Priset på det dock, kan nog bli högre än vad du tror..
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Veckor? Låter som relapse.

Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det stod så, jag har inte hunnit läsa artikeln noga.

Här är den:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/forskere-undres-danskere-testes-coronapositive-igen-efter-flere-uger?app_mode=true

"Personer, der har overstået infektion med coronavirus, er testet positive igen efter flere uger."

"- Vi vurderer nok, at der er en ganske lav risiko (for at raske smitter, red.). Det gør vi, ud fra de observationer vi har lavet de seneste måneder, hvor personer, der er raske igen, i praksis ikke smitter deres nære kontakter, siger han."

i praksis? Så några smittar då.

Jävla virus.
Citera
2020-06-22, 03:03
Medlem
jymdjakets avatar
Fan vad less jag blir på folk som låtsas som att corona är en jävla skitsak istället för att göra något konstruktivt och vända sin ilska mot Folkhälsomyndigheten.

Har ni missat det så har de snackat om att flockimmuniteten ska vara här snart™ i månader, för att de suger. Det är det viktiga, inte hur lite ni bryr er om corona.

Varför ens diskutera i en tråd som handlar om nåt man tydligen inte bryr sig alls om?
Senast redigerad av jymdjaket 2020-06-22 kl. 03:20.
Citera
2020-06-22, 03:15
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Veckor? Låter som relapse.

"Personer, der har overstået infektion med coronavirus, er testet positive igen efter flere uger."

"- Vi vurderer nok, at der er en ganske lav risiko (for at raske smitter, red.). Det gør vi, ud fra de observationer vi har lavet de seneste måneder, hvor personer, der er raske igen, i praksis ikke smitter deres nære kontakter, siger han."

i praksis? Så några smittar då.

Jävla virus.

Inte mitt bästa språk. Så betyder det att vissa av de som var sjuka, fortsatte att ha virus under flera veckor efter sjukdomen? Var de till synes friska då, fast de hade virus kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in