Citat:
Ursprungligen postat av
Hejaaaaaaa123456
Men över 500.000 personer har dött över världen hittills om inte fler enligt worldofmeters. Grafen bara fortsätter öka. Inga tecken på avmattning. Det verkar drabba olika platser i kluster. En förjävl... sjukdom. Många rapporterar permanenta skador efter tillfrisknande. Alla länder borde ha stängt igen från början. Även om jag skulle överleva vill jag inte ha skiten. Vi vet inte än allt om eftereffekterna. Ni som sitter och tycker att det är bra att vi inte stängsel igen och inte kontrollerade gränser går på medias bild att det är för dyrt osv. Över 5000 pers har dött i Sverige nu. Kan du sätta ett pris på mänskliga liv? Många av de som dött hade inte dött NU! Du hade känt annorlunda om det var någon i din direkta närhet. Jag sörjer de döda och att detta inte är över än..
Man inte bara kan - man GÖR det redan i Sverige. Och faktiskt överallt i hela världen.
Trafikverket räknar på "produktionsbortfallskostnader" när de funderar på att rädda liv t.ex. genom att bygga en säkrare väg. 44miljoner kronor har Trafikverket räknat på att ett liv är värt.
Sjukvården räknar på att ett liv är värt 6 miljoner.
För att rädda liv genom rökprevention... då är ett liv värt bara 1 miljon.
När man räknar på statsbudget då sätts det ju ett pris på ett människoliv genom olika prioriteringar.