2020-06-21, 23:39
Medlem
bibbarsmutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Någon som kan länka från betalvägg?

https://www.dn.se/blogg/epstein/2011/10/31/frisor-herbert-patzer-kande-till-olof-palmes-planer-i-forvag/
Inget MOP-relaterat tyvärr, handlar om regeringsombildningen 1973. Köttet är detta:
Citat:
Frisören Herbert Patzer klipper inte bara statministrar utan även landshövdingar (och andra). Sista dagen som Herbert Patzer har öppet i sin gamla lokal på Storkyrkobrinken 11 kommer förre landshövdingen Mats Hellström in för en finputs och pratstund. Det blir prat om gamla tider och lite skvaller om den och den. Mycken intressant information har utbytts mellan frisör och friserad under de drygt fyrtio år som Herbert Patzer jobbat i lokalen. Så här berättar exempelvis Simon Andersson i Älvsjö:

”När statsminister Olof Palme gjorde en stor regeringsombildning 1973, och sex statsråd fick sparken, så kände undertecknad till det tre timmar före det officiella beskedet. Jag hade nämligen varit och klippt mig på Storkyrkobrinken och frisören Herbert Patzer visste som vanligt besked. Som ung nyanställd tjänsteman på Statskontoret – vi höll till på Riddarholmen tvärs över bron från Gamla Stan – kunde jag dessutom imponera på mina kollegor genom att veta att en av de avsatta ministrarna, utbildningsministern Sven Moberg, skulle bli ny generaldirektör på Statskontoret.

Det måste finnas många liknande historier. Frisersalongen på Storkyrkobrinken har genom åren förmodligen varit en av Sveriges viktigaste informations- och sambandscentraler.”
Citera
2020-06-21, 23:45
Medlem
bibbarsmutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bibbarsmuts
Joakims sambo Ann-Sofie Östling hade vid tillfället långt mörkt hår som gick en bra bit nedanför axlarna, kan ses på bilderna från t.ex. begravningen, så hon kan det inte gärna vara.

Länka gärna till bilden du syftar på, vore intressant att se.
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
http://www.itdemokrati.nu/sabb61/Sabb20.png
Tack för länken!
Just ja, den bilden har jag ju sett, men inte funderat på vem den avbildat. Det är ju med all sannolikhet Ann-Sofie Östling med barnvagnen, ja.
Citera
2020-06-21, 23:49
Medlem
mvagrippas avatar
När SB-liknande organisationer diskuteras får man inte glömma att Sovjet/Komintern också hade Stay Behind nät i Sverige. Gösta "göken" Andersson med flera slutade inte sitt värv i och med domarna som föll mot dom,om vi säger så. Sverige var indelat i zoner, där Östtyskland, Polen och Sovjet delade på Sverige. Så det bör ha funnits tre olika nät. Inte direkt stridande förband i den meningen, mer vägvisare, tolkar, som skulle leda utländska specialförband rätt. Den man som Nils-Ove Jansson beskriver i den svenska skärgården på 80-talet är en lågoddsare som medlem i ett sådant nätverk..

Stasi som exempel, hade cirka 50 kända informatörer/agenter i Sverige sista årtiondet av DDRs existens.
Därmed kan man utgå från att Sovjet hade ung dubbelt så många och Polen hälften. Sen finns allehanda andra östländer, Bulgarien, Albanien, Tjeckoslovakien, Ungern, Kuba med flera. Som hade ett antal. Så du bör landa runt en 200-300 individer, 20-30 stycken kanske som "vägvisare".
Detta är i offentligheten ett helt outforskat område där Ystad, Malmö , Helsingborg och Blekinge , framförallt Karlskrona, var prioriterade områden i sydsverige.

https://digitalarchive.wilsoncenter.org/document/113611

Artikeln i Wilson-center visar på embryot till Wollweber-ligan. Liknande nätverk fanns i tjänst 1986 och säkerligen denna dag. Att de på ett eller annat sätt bedrev spaning runt Olof Palme utgår jag ifrån, något annat vore att betrakta som tjänstefel. När ryssarna vill skapa ett post VK2 Stay Behind nätverk så gör man det med utgång från Ernst Wollweber. Det i sin tur gör att man kan förmoda att hans erfarenheter och personkännedom även kom tillhanda när nätverk riggades i Skandinavien. "Göken" som nämns hade lämnat in vid tiden för MOP. Men efterträdare saknades inte.
Citera
2020-06-22, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Du ger dig aldrig med dina påhopp på Ingrid Klering. Med ditt resonemang är Lisbeth och Mårten Palme också medskyldiga då de ville gå på bio och LP sa att hon var trött och inte ville dricka te efter bion. Ännu har du inte hittat något sätt IK styrt paret Palme att korsa Sveavägen, men det är säkerligen Bara en tidsfråga.

Du använder konspirationsteoretikerns favoritmetod att stapla obestyrkta påståenden på varandra för att det första ska ge nästa legitimitet och ett sken av trovärdighet. I själva verket är det bedrägligt sätt att agera som aldrig tål en ordentlig granskning.

Din avsky mot IK grundar sig i att hennes pappa är företagare och därmed ond och sedan kör du med guilty by association. En form av identitetspolitik som inte för oss ett uns närmare MOPs lösning. För att komma dit måste vi ner på Sveavägen vid tiden för MOP. Vad några blarrat om i en trappa tidigare på dagen är helt irrelevant.
Ber om ursäkt trodde att allt detta som han skrev var ett skämt. Sorry i så fall.
Citera
2020-06-22, 00:15
Medlem
bibbarsmutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Midsommaraftonen till ära delar jag med mig av en aktivitetslista jag vid ett tillfälle råkade se .vilket inte var meningen att jag skulle. Denna härrör från PU första halvåret -88 innan Christer Pettersson och Ebbe Carlssons SAPO-spaningar var kända.

Listan visar på de uppslag som var aktuella när den skrevs. Ger en bild av vad man jobbade på när PKK utretts i botten och som sagt innan CP tog allt fokus.

Jag såg endast rubrikerna och memorerade dessa och några få detaljer därtill. Har länge tvekat att lägga ut den pga hur en del trådanvändare inte tvekat att lägga ut personuppgifter på ex barn till misstänkta. Dessa har inget med MOP att göra och allt som oftast har det visat sig att det rört sig om fel person , kanske med samma namn.

Flertalet namn är kända sedan tidigare efter skrivningar framförallt av Åsheden, Tommy Lindström och Hans Holmér. En del av dessa har betett sig så att all hänsyn till anonymitet är förverkad. Viktigt att komma ihåg att av dessa femton namn är säkerligen minst tretton oskyldiga i MOP, kanske samtliga

Här kommer listan.

Min förhoppning är att någon kan se ett sammanhang och kanske delge någon ny fakta i MOP.
002. Viktor Gunnarsson
003. Alexander Zadik Kaukljia, Bosnier, gangsterkung i stockholm innan bosniska krigen.
017. Jean-Claude Darville,
021. Poliser
033. Miro Baresic
056. Rees, Vårdnadstvist i Uppsala
068. Finsk polis från finska lappland, inblandad i skumrask.
078. Ricardo V-F chilenare,Präst påstås jobbat med en operation mot OP, tolk åt SIPRI.
080. Jan Gustav C(RAF)
099. Laakso, finne, vapenleverantör VG, Hörd av finska säpo, kontakter med storväxt Ryss som kallades Doronin.
109. Anders E, läkare, hat mot OP
110. Gubben på Grand
111. David Fredin,
112. Veliko Popovic, hittar ej något på denne , kan vara felstavat, Hittar endast en ort i Dåvarande Jugoslavien med detta namn.
113. Civ Ing i Berlin
Wow, tack för detta! En hel del att fundera över på den listan...

Ricardo V-F är ny för mig. Är han identifierad?

Rees och den där vårdnadstvisten i Uppsala gäckar. Vet man nåt om honom förutom antydningen att han var amerikan och Palme var i kontakt med FBI om honom (som Grk skriver)? Den bör ju ha lämnat tydliga spår i arkiven och kunna lokaliseras, tycker man. Dan Hörning nämnde nån gång i nåt avsnitt att den här tvisten är belagd och att han ska ta upp den i nåt senare avsnitt. Nån som har kontakt med honom får gärna fråga...
Citera
2020-06-22, 00:16
Medlem
H24s avatar
Ett alternativt scenario är att den man Yvonne Nieminen ser är Thomas Piltz. Vittnet Jerker ser honom vid Adolf Fredriks Kyrkogård med en walkie/talkie cirka 23:15. Därefter ser Lars Krantz honom på Buss 43 vid hållplatsen Eriksbergsgatan 23:25. Om båda vittnesmålen är korrekta har han alltså korsat Brunkebergsåsen samtidigt som mordet sker.

Lars Krantz menar vidare att han hade en gråblå plastväska i handen. Enligt Sven Anér var dessa vanliga hos civilpoliser i Stockholm vid den tiden. Det Yvonne Nieminen ser mannen stoppa ner i väskan skulle kunna vara en walkie/talkie, snarare än ett vapen.

Detta betyder dock inte nödvändigtvis att de är involverade i själva mordet. Ett tänkbart scenario är att de befann sig i närområdet, deltog i övervakningen av Palme eller den intilliggande knarkspaningsoperationen, men blev lika överaskade av skotten som alla andra och lämnade området.

TV3 gjorde under 90-talet en dokumentär om polisspåret där bland annat Sven Anér, Olle Minell och Claes Djurfeldt med flera medverkade. Piltz tackade, tillsammans med kollegan Leif Tell, nej men lät hälsa att de "inte hade någonting med det där att göra".
Citera
2020-06-22, 00:39
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larmknappen
1. Kommissarie Gösta Söderström (i första polisbilen på mordplatsen) bekräftar i tingsrätten i målet mot Christer Pettersson att Stig Engström setts på mordplatsen kort efter mordet (och där vidarebefordrat signalementet blå täckjacka på gärningsmannen). Söderström använder i tingsrätten samma epitet som spaningsledaren Hans Holmér för Engström, alltså "elefanten".

Finns det något närmare referat av detta? Går det att bekräfta utesluter det till synes hela SE-teorin.

Citat:
5. I tingsrätten, under rättegången mot Christer Pettersson, uppgav Anna Hage att "en vaktmästare från Skandia" försökt vända Palme i sidoläge. Antagligen syftar detta på samma händelse som hon beskrev i polisförhör (punkt 4 ovan) när någon drog Palme i fötterna och hon sade ifrån.

Finns det ett närmare referat av detta? Fanns det någon annan Skandia-anställd som vistades på mordplatsen minuterna efter skotten?
Citera
2020-06-22, 00:42
Medlem
Citat:
Har läst några dagar i tråden. CrispyKreem verkar vara en extremt ohederlig debattör.
Tack för din värdefulla input. Bli inte för personligt besatt av mig bara, du ältar mitt nick 10 gånger i ett enda inlägg här, så pass att man börjar undra om det är jag eller Palmemordet som är topic. Är du rädd för att adressera mig direkt eftersom du talar förbi mig i tredje person?
Citat:
Var Engström tillbaka kl 20.10 och bakdörren till Skandiahuset stod öppen mellan 22.35-23.22 som sagts (utan att CrispyKreem m fl verkar ha invänt mot detta) blir det väldigt knepigt för Engström att vara en Grandman som såg Palme vid bions början. Det går inte. Så jag förstår att CrispyKreem bluffar när det gäller vad Anna-Lisa Gahn själv sagt om tiden 20.10 och låtsas att Per Häggströms ord är Anna-Lisa Gahns egna.
Bluffare kan du vara själv. Enligt Anna-Lisa Gahns egna ord 2008 var den uppgift hon ursprungligen gav Häggström den korrekta. Det gör dock inte den angivelsen (21.00) mer tillförlitlig än den andra. Problemet är att tidsangivelserna för hela detta tidsfönster är OBJEKTIVT kassa och lika oanvändbara för SE-skeptiker som för SE-anhängare. I kronologisk ordning: 1) ALG säger 21 till PH, 2) ALG säger "20.10 ungefär, det är vad jag tror va'" till polisen, 3) en 84-årig ALG säger 2008 att den första tiden som den 62-åriga ALG angav 22 år tidigare är den rätta. Om en oberoende granskare med nada intresse av att stödja endera sidan skulle värdera denna uppgift, skulle han uppgivet förpassa den till runda arkivet och sätta ett stort frågetecken mellan 20 och 21. Därav att KP nöjde sig med att säga att det pga brist på exakta tidsangivelser är oklart när SE kom tillbaka, bara "någon gång mellan 20 och 21".

Vilket är precis vad jag säger. Det är för fladdrigt för att vare sig den ena eller andra tiden ska kunna tas för pålitlig fakta i målet. Båda är lika rätt – eller lika fel. Detta skulle alla på båda sidor krypa till korset och erkänna om de var ärliga. Så om du vill hitta "ohederliga debattörer" ska du nog leta dem som rabiat försvarar 20.10 som om det var deras Alamo, och stoppar fingrarna i öronen och gråtskriker när ALGs eget slutbud 21 nämns.
Citat:
CrispyKreem använder sig friskt av det klassiska propagandistiska greppet att förutsätta vad som skall bevisas. Som t ex att Engström skall ha kommit tillbaka kl 21 i stället för 20.10 som väktaren Anna-Lisa Gahn själv uppger. CrispyKreem förutsätter här att vad säkerhetschefen Per Häggström uppger om vad Anna-Lisa Gahn sagt är riktigt trots att när hon själv får tala med poliserna kort efter Häggström uppger 20.10 och distinkt kopplar detta till hennes egen ankomsttid ungefär vid samma tidpunkt. När detta påpekas svarar CrispyKreem inte.
Frågan har avhandlats hundra gånger på den lilla tid jag följt denna tråd, så vad i hela friden finns kvar som jag inte redan har svarat på? Igen: Det har funnits två tidsangivelser, ALG har tillfrågats vilken som var rätt och svarat den första. Det vill ni inte höra så då underkänner ni det genom att misstänkliggöra intervjuaren och insinuera att ALG säkert gått och blivit senildement. Okej, gör det. Själv är jag klar med frågan om inte Kohut har något nytt att tillföra. Tills dess vidhåller jag att tiden för hans återkomst är oklar.

Som nybliven intresserad av fallet har jag börjat inse att det här med 20:10 tydligen är privatspanarvärldens allra ömmaste tå. Annars vet jag inte vad som är grejen med alla dessa ivriga säljpitchar och målande beskrivningar där 20:10 ska stagas upp med blomsterpinnar, byggnadsställningar och armeringsjärn. Jag har sett säljpitchar för glassar, bilar och deodoranter i mina dagar, men jag trodde aldrig jag skulle få uppleva att hundra försäljare står i kö för att försöka sälja på mig ett klockslag. Surrealistiskt värre.
Citat:
Mitt intryck är att CrispyKreem & Co satsar på att många tillfälliga trådläsare inte läser alla svar på CrispyKreems inlägg och att en viss procent av läsarna (30%? 50 %? 70 %?) sväljer Crispy Kreems beskrivning av verkligheten och ytterst selektiva urval av information. CrispyKreem verkar vilja skapa fler Anneli Korhonen, typ. Vi skulle kanske ha kunnat få fler "Anneli Korhonen" om inte förre spaningsledaren Ölvebro och Leif GW Persson sagt att de inte håller med Petersson.
Jag vet inte vad "skapa fler Anneli Korhonen" betyder. Pratar du om finskan som hållit sig borta från fallet i 34 år? Är hon formad av Flashbackläsning eller vad menas? Fattar ingenting.
Citera
2020-06-22, 00:52
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
SE säger sig ha pratat med Lisbeth Palme på mordplatsen och det sägs nu att detta påstående är graverande för Lisbeth har inte själv bekräftat att det låg till så.

Det är säkert korrekt att Lisbeth inte har bekräftat detta, men hur har hon gjort det?

1. På direkt fråga uttryckligen förnekat att hon pratat med SE.

2. Det finns inget i hennes förhör där hon själv spontant nämner att hon fört samtal med SE.

Vad är korrekt?
Nödvändigtvis inget av det. Det räcker att Lisbet sagt det till tredje person eller rakt ut i luften, och Engström överhört det.
Citera
2020-06-22, 00:58
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Har läst några dagar i tråden. CrispyKreem verkar vara en extremt ohederlig debattör. Tycker spontant Stig Engström-spåret är på ungefär samma nivå som Hans Holmérs och Ebbe Carlssons kurdspår. Tyvärr finns nu ingen åklagare Claes Zeime som kan sätta P för det nutida kurdspåret. I stället har vi Krister Pettersson.

Jag har bl a snappat upp följande i tråden sedan Peterssons presskonferens:

1. Kommissarie Gösta Söderström (i första polisbilen på mordplatsen) bekräftar i tingsrätten i målet mot Christer Pettersson att Stig Engström setts på mordplatsen kort efter mordet (och där vidarebefordrat signalementet blå täckjacka på gärningsmannen). Söderström använder i tingsrätten samma epitet som spaningsledaren Hans Holmér för Engström, alltså "elefanten".

2. Vittnet "Chevamannen", Leif Ljungqvist (som ringde in det påbörjade larmet "Mord på Sveavägen") säger att Engström var på mordplatsen runt 2 minuter efter mordet.

3. Vittnet Anna Hage som såg Palme falla till marken och såg gärningsmannen avlägsna sig från mordplatsen uppgav att gärningsmannen hade litet huvud i förhållande till kroppen. Den som ser en bild på Engström ser att det motsatta gäller för Engström.

4. Samma Anna Hage uppger i polisförhör att det var "[...] någon som började rycka i benen eller någonting, Olof Palmes ben och då sa jag att han låg bra som han låg och så sa jag någonting vad håller du på med [...]". Inget annat mordplatsvittne än Stig Engström, utöver Stefan Glantz och Anna Hage, har vad jag förstått påstått sig varit och grejat med Palmes kropp. Okej, med Engströms egna ord blir väl vad han själv säger en försköning av verkligheten. Men poängen är väl om han var där eller inte strax efter mordet.

5. I tingsrätten, under rättegången mot Christer Pettersson, uppgav Anna Hage att "en vaktmästare från Skandia" försökt vända Palme i sidoläge. Antagligen syftar detta på samma händelse som hon beskrev i polisförhör (punkt 4 ovan) när någon drog Palme i fötterna och hon sade ifrån.

6. Det blir väldigt knepigt tidsmässigt för Engström att under bioföreställningen (om han nu är Grandmannen vilket verkar vara logistiskt omöjligt, se nedan) hinna hämta det eventuella mordvapnet hos vapensamlaren och sedan hinna tillbaka. Sedan skall han dessutom ha nyckel till huset eftersom vapensamlaren tydligen skall ha käkat middag i centrala Stockholm. Eller så skall någon annan ha öppnat och av någon anledning låtit Engström bära iväg med vapnet och ammunition. Eller så skall Engström tidigare fått låna vapnet, burit omkring det, skjutit Palme och sedan lämnat tillbaka vapnet till vapensamlaren som inte skall ha anat oråd och kontaktat polisen eller destruerat vapnet för att slippa riskera torska dit för inblandning i Palme-mordet. I stället skall han alltså ha behållit vapnet. Framstår detta som rimligt med tanke på att Engström via media och i bekantskapskretsen pratat vitt och brett om att han var på mordplatsen?

7. Engström har när han ca 23.40 kommit tillbaka till Skandia beskrivit ungefär det som hänt på mordplatsen för väktarna på ett sätt som skulle ha varit väldigt knepigt för den som sprungit från mordplatsen och bara vänt sig om på krönet till trappen.

8. Var Engström tillbaka kl 20.10 och bakdörren till Skandiahuset stod öppen mellan 22.35-23.22 som sagts (utan att CrispyKreem m fl verkar ha invänt mot detta) blir det väldigt knepigt för Engström att vara en Grandman som såg Palme vid bions början. Det går inte. Så jag förstår att CrispyKreem bluffar när det gäller vad Anna-Lisa Gahn själv sagt om tiden 20.10 och låtsas att Per Häggströms ord är Anna-Lisa Gahns egna.

9. Skall Engström efter mordet ha tagit sig in bakvägen i stället för via entrén måste BÅDA väktarna Henry Olofsson och Anna-Lisa Gahn ljuga om vilken väg Engström tog sig in i Skandia-huset igen.

CrispyKreem använder sig friskt av det klassiska propagandistiska greppet att förutsätta vad som skall bevisas. Som t ex att Engström skall ha kommit tillbaka kl 21 i stället för 20.10 som väktaren Anna-Lisa Gahn själv uppger. CrispyKreem förutsätter här att vad säkerhetschefen Per Häggström uppger om vad Anna-Lisa Gahn sagt är riktigt trots att när hon själv får tala med poliserna kort efter Häggström uppger 20.10 och distinkt kopplar detta till hennes egen ankomsttid ungefär vid samma tidpunkt. När detta påpekas svarar CrispyKreem inte.

Mitt intryck är att CrispyKreem & Co satsar på att många tillfälliga trådläsare inte läser alla svar på CrispyKreems inlägg och att en viss procent av läsarna (30%? 50 %? 70 %?) sväljer Crispy Kreems beskrivning av verkligheten och ytterst selektiva urval av information. CrispyKreem verkar vilja skapa fler Anneli Korhonen, typ. Vi skulle kanske ha kunnat få fler "Anneli Korhonen" om inte förre spaningsledaren Ölvebro och Leif GW Persson sagt att de inte håller med Petersson.

Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Fantastiskt bra sammanställning!

När man läser igenom punkterna framgår det allt tydligare att SE var ett vittne till Palmemordet och ingen mördare. Den här listan borde vara obligatorisk läsning för alla i tråden.

Tvärtom en ganska ytlig sammanfattning, bestående mest av gissningar och antaganden, skriven av någon som inte bemödat sig om någon grundligare analys.

Chevamannen säger inte alls att SE var på plats 2 minuter efter, han nämner endast att han suttit kvar i bilen 2 minuter och förgäves väntat på att polisen skall svara i telefon.
01.40 - 01.50 https://www.youtube.com/watch?v=5NEmqBBF1D0

Gösta Söderström: "Mordet registreras till 23:21:30. Första larm går till polisen trettio sekunder senare. Söderström kommer som första man till platsen 23:31, nästan 10 minuter senare". Så då måste de poliserna, som alltså SE enligt egen uppgift sprungit efter, kommit en stund senare.

Enligt Chevamannen kommer SE gående och springer omgående in i gränden efter ... mördaren? Då har det inte förflutit endast 2 minuter utan avsevärt längre tid. Chevamannen säger att han ser SE komma gående efter att Gösta Söderström redan varit på plats en tid.

Skulle det alltså ha varit då SE hörde skotten för att strax efteråt nästan snubbla på Palme ... ???
https://newsvoice.se/2016/02/manipulerade-tidsangivelser-vid-palmemordet-mojlig-okand-hitman-observerades/

Det framgår ganska klart att Engström endast spelat vittne efter att ha återvänt till brottsplatsen. Han säger att han kommit till brottsplatsen direkt efter skotten och sett någon som stod uppe i gränden (Jeppson) ... men enligt Chevamannen kommer han alltså först efter Söderström m.fl.
Senast redigerad av Zopenco 2020-06-22 kl. 01:12.
Citera
2020-06-22, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
Finns det något närmare referat av detta? Går det att bekräfta utesluter det till synes hela SE-teorin.
https://www.youtube.com/watch?v=9eoYLXxUdis

Som du hör själv handlar allting om att Söderström bestämt vill bestrida att Lisbeth Palme har lämnat ett signalement. Varför är Söderström ens i rätten? Jo:

Åklagare Helin har velat framställa Lisbeth Palme som varande vid sina sinnens fulla bruk. Det ger stöd till att hon skulle ha varit i skick att tydligt uppfatta Christer Pettersson. Därmed skulle hennes utpekande se mer trovärdigt ut. Därför har Helin kallat Engström som vittne, för han är den enda som hävdat att Lisbeth Palme har gett honom ett signalement, vilket ju skulle tyda på att hon var helt klar i huvudet.

När Söderström fick höra detta lackade han ur, eftersom han visste att det var bullshit. Söderström själv hade nämligen upprepade gånger försökt få något vettigt ur LP men hon var helt hysterisk och det var omöjligt. Så nu undrar Söderström vad det är för jävla "vittne" som påstår att Lisbeth har gett några signalement trots sitt icke kontaktbara tillstånd, och Söderström har sina misstankar om att det rör sig om en viss "elefant" dvs Engström.

Söderström placerar alltså INTE "elefanten" på mordplatsen, budskapet är att elefanten pratar fullständig goja om hur Lisbeth uppträdde. Han har pallrat sig till rätten i vredesmod över att åklagare Helin använder en notorisk mytomans berättelse för att få Lisbeth att se bättre ut.
Senast redigerad av CrispyKreem 2020-06-22 kl. 01:20.
Citera
2020-06-22, 01:28
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Fantastiskt bra sammanställning!

När man läser igenom punkterna framgår det allt tydligare att SE var ett vittne till Palmemorde och ingen mördare. Den här listan borde vara obligatorisk läsning för alla i tråden.

Ja, att SE var ett vittne till mordet stärks ytterligare av följande foto från mordplatsen, ca 13-14 minuter efter mordet, då ambulansen kommit på plats, där vi alla tydligt kan se SE stå vid ambulansen:

http://www.itdemokrati.nu/StigE8.png
http://www.itdemokrati.nu/page53.html

Någon som INTE tycker att personen på fotot är Stig Engström?

Kan vi nu, en gång för alla, sluta misstänka SE som mördaren?
.
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-06-22 kl. 02:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in