2020-06-21, 22:26
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Kan bli så med. Inte mig emot.

Ja, det är en klar fördel i derbymatcherna. Medan Bajen och Dif ställer upp med byfånar som viker ned sig, lyfter våra killar. Just i dag var den effekten kanske svagare då det saknades publik, men jag är övertygad om att det är en faktor.

Viker ner sig för det tuffa trycket som var idag på läktaren? Jösses...

Derbystatistiken oss emellan är väl ganska jämn dessutom sen vi gick upp igen, byfånar och nollåttor till trots.
Citera
2020-06-21, 22:32
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Kan bli så med. Inte mig emot.

Ja, det är en klar fördel i derbymatcherna. Medan Bajen och Dif ställer upp med byfånar som viker ned sig, lyfter våra killar. Just i dag var den effekten kanske svagare då det saknades publik, men jag är övertygad om att det är en faktor.
Vaiho, Une, Käck, Karlström, Augustinsson, O.Pettersson.

Men det spelar mindre roll när vi i alla fall inte vinner derbyn. Men majoritet ”byfånar” ändå, ja.
Citera
2020-06-21, 22:40
Medlem
Korders avatar
Känns som AIK har en intressant spelare i Tom Strannegård. Tyckte han var bra mot oss och fattade inte riktigt varför han blev utbytt i halvtid (eller om det var strax därefter, minnet sviker). Hann bara se bitar av dagens stockholmsderby, men än en gång tyckte jag denne Strannegård såg riktigt bra ut. Bara 18 bast.
Citera
2020-06-21, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Plus generalfel att hux flux byta taktik när vi haft 12 segrar och 1 kryss på 13 senaste tävlingsmatcherna. Bajen ska vara Bajen, inget jävla Peking. Billborn gjorde kort och gott en ”Pep” och övercoachade denna match.
Då ska ni väl vara sköna, snälla, klacksparkande i jojo mellan allsvenskan S1? Eller vad anser du att Bajen "brukar" vara?
Citera
2020-06-21, 22:46
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Då ska ni väl vara sköna, snälla, klacksparkande i jojo mellan allsvenskan S1? Eller vad anser du att Bajen "brukar" vara?

Såklart 2019 års version, men är inte aspig nog för att förstå vad du var ute efter där, lilla spjuver
Citera
2020-06-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Norrköping kör bästa laget hela tiden, det kan komma ikapp dom snart också. Blir intressant. Men jag gillar den inställningen. Bättre att ta problemen när de kommer, än att kasta bort saker kanske i onödan redan nu.
Peking har väl varken eller europamatcher i sommar? Det är väl "bara" allsvenskan.

Jag undrar om inte de dessutom är det lag som flest vill ska vinna - om ens eget lag inte vinner.
Citera
2020-06-21, 22:51
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Peking har väl varken eller europamatcher i sommar? Det är väl "bara" allsvenskan.

Jag undrar om inte de dessutom är det lag som flest vill ska vinna - om ens eget lag inte vinner.

Jag antar att du menar av dom lagen med störst guldchans, annars hade nog flera kunnat tänka sig tex Varberg eller Falkenberg.
Citera
2020-06-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Jag antar att du menar av dom lagen med störst guldchans, annars hade nog flera kunnat tänka sig tex Varberg eller Falkenberg.
Absolut menar jag det.

Annars hade jag gärna unnat Mjällby ett guld.
Citera
2020-06-21, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Känns som AIK har en intressant spelare i Tom Strannegård. Tyckte han var bra mot oss och fattade inte riktigt varför han blev utbytt i halvtid (eller om det var strax därefter, minnet sviker). Hann bara se bitar av dagens stockholmsderby, men än en gång tyckte jag denne Strannegård såg riktigt bra ut. Bara 18 bast.

Han har precis kommit tillbaka från en vår skada så de vill nog ta det lite försiktigt med honom. Tyvärr är bänken långt ifrån i form så det finns en risk att han får för mycket speltid. Han verkar iaf ses av AIK som den största talangen i AIK om nu inte Abraham är på väg att ta över den rollen.
Citera
2020-06-21, 22:59
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Norrköping kör bästa laget hela tiden, det kan komma ikapp dom snart också. Blir intressant. Men jag gillar den inställningen. Bättre att ta problemen när de kommer, än att kasta bort saker kanske i onödan redan nu.

Man har ju sagt i intervjuer att man under en längre tid har haft som plan att mönstra mer eller mindre samma elva två gånger i veckan och tränat därefter;

Citat:
"Till skillnad från många andra allsvenska lag har IFK Norrköping inte roterat särskilt mycket. Snarare har Jens Gustafsson kört nästan samma elva match efter match, och IFK-managern ser ingen trötthet.

- Vi har tränat så hårt under den här perioden då vi har varit utan matcher. Vi har haft en träningsmetodik där vi tränat för att spela två matcher i veckan. Jag ser inga tendenser hos spelarna, de ser starka ut."
Källa

Vi får väl se hur det funkar, men hittills har den fysiska statusen hos spelarna sett riktigt bra ut. Sedan finns det ju med Sema, Almqvist, Björk, Ishaq, IBJ, Binaku, Kusu, Khazeni m.fl. en oförskämt fin bredd samtidigt som Hunt flaggar för att man eventuellt kommer värva mer i sommar.

Och då har ändå inte Fransson lirat en minut ännu pga skada. Blir förhoppningsvis spelklar nästa vecka.
Senast redigerad av Korder 2020-06-21 kl. 23:02.
Citera
2020-06-21, 23:11
Medlem
Citat:
Det är många unga talanger som är lovande av de som startat i år. Robin Tihi, 18, Paulos Abraham, 17, Tom Strannegård, 18 och Bilal Hussein, 19 även Ylätupa får väl räknas som ung som är 20.

Men vad har hänt med Adu?
Citera
2020-06-21, 23:13
Medlem
Citat:
Man har ju sagt i intervjuer att man under en längre tid har haft som plan att mönstra mer eller mindre samma elva två gånger i veckan och tränat därefter;

Källa

Vi får väl se hur det funkar, men hittills har den fysiska statusen hos spelarna sett riktigt bra ut. Sedan finns det ju med Sema, Almqvist, Björk, Ishaq, IBJ, Binaku, Kusu, Khazeni m.fl. en oförskämt fin bredd samtidigt som Hunt flaggar för att man eventuellt kommer värva mer i sommar.

Och då har ändå inte Fransson lirat en minut ännu pga skada. Blir förhoppningsvis spelklar nästa vecka.

Finns inget att skämmas för med den strategin. Jag tycker främst DIF har överroterat hittills, men så har man också Sirius gamla fystränare och med det följer vissa bekymmer att ta hand om :>

Får se om man kör med samma elva för tredje matchen i rad imorgon.. En del talar väl för det, även om jag skulle vilja se Igbonananike från start nu till ett fungerande mittfält..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in