2020-05-15, 10:12
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Och det är väldigt mycket kvalitét i till exempel JJ som GBG har. Götet har ju vart bra med yngre lirare på sistone med så det verkar lagom tvingat att mena att de är ett gubbalag nu p.g.a 2-3 förvärv.

Vi klassades som "unga, hungriga, kaxiga blåvitt" senast 07 och då hade vi Bengan, Ölme, Alexandersson, Thomas Olsson,Sella och Wallerstedt som alla vara äldre eller lika gamla som JJ... Men det är nu vi tydligen har övergett ungdomssatsningen och är ålderstiget...
Citera
2020-05-15, 13:06
Medlem
Messials avatar
Hur vore de om Allsvenskan startade i september månad och avslutades i maj månad år 2021? Jag läste att Zlatan Ibrahimovic troligtvis kommer gå till Hammarby IF och han är ju van vid att spela höst och vår.
De hade varit kul med boxing day i Allsvenskan, jag hade gärna sett en allsvensk fotbollsmatch 26 december på Friends Arena. De som är emot konstgräs brukar indirekt tro att Sverige ligger geografiskt nästan som Italien, åtminstone städerna söder om Stockholm. De vore väl Henok Goitoms högsta dröm att få spela på Friends Arena utan tak och med en gräsmatta som har delvis slitits ut under hösten. Enligt honom verkar de nästan som att Stockholm ligger i södra Europa, så som han pratar om konstgräs.

På grund utav coronaviruset så känns de som att den enda lösningen är höst/vår för Allsvenskan och att Allsvenskan börjar spelas höst/vår och med fotbollsmatcher i mellandagarna.
Citera
2020-05-15, 13:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Hur vore de om Allsvenskan startade i september månad och avslutades i maj månad år 2021? Jag läste att Zlatan Ibrahimovic troligtvis kommer gå till Hammarby IF och han är ju van vid att spela höst och vår.
De hade varit kul med boxing day i Allsvenskan, jag hade gärna sett en allsvensk fotbollsmatch 26 december på Friends Arena. De som är emot konstgräs brukar indirekt tro att Sverige ligger geografiskt nästan som Italien, åtminstone städerna söder om Stockholm. De vore väl Henok Goitoms högsta dröm att få spela på Friends Arena utan tak och med en gräsmatta som har delvis slitits ut under hösten. Enligt honom verkar de nästan som att Stockholm ligger i södra Europa, så som han pratar om konstgräs.

På grund utav coronaviruset så känns de som att den enda lösningen är höst/vår för Allsvenskan och att Allsvenskan börjar spelas höst/vår och med fotbollsmatcher i mellandagarna.

Jag är för höst/vår men det är viktigare att få bort plastskiten. Det är möjligt när det finns hybrid.
Citera
2020-05-15, 14:00
Medlem
girigfans avatar
lagens betydelse för allsvenskan enligt min mening, håller ni med?

https://imgur.com/a/6R7O3ib
Citera
2020-05-15, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan

Hahaha även som Varbergare tyckte jag de va kul att vi inte ens var med.
Citera
2020-05-15, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan

Hammarby borde vara högre upp, som det publiklag det är så bidrar klubben rätt mycket för intresset av Allsvenskan. Även sportsligt är laget nu en topplag, och om Zlatan går dit lär Hammarby vara den klubb som det kommer pratas allra mest om.
Citera
2020-05-15, 14:59
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Hahaha även som Varbergare tyckte jag de va kul att vi inte ens var med.
ojj det e förra årets upplaga tror jag xD
Citera
2020-05-15, 15:00
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Hammarby borde vara högre upp, som det publiklag det är så bidrar klubben rätt mycket för intresset av Allsvenskan. Även sportsligt är laget nu en topplag, och om Zlatan går dit lär Hammarby vara den klubb som det kommer pratas allra mest om.
ja kanske nåt steg upp
Citera
2020-05-15, 15:17
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag är för höst/vår men det är viktigare att få bort plastskiten. Det är möjligt när det finns hybrid.
Finns noll anledningar att spela höst/vår. Efterblivet resonemang som helt saknar verklighetsförankring. Hur menar du att klubbarna i div 6-1 ska göra vinterhalvåret? Hur ska de ha råd att lägga svindyra hybridmattor eller försöka underhålla naturgräs vid femton minusgrader? Och sen ska de sommartid stå och glo på sina perfekta fotbollsplaner som då alltså inte används?

För att inte tala om publiktappet det skulle innebära.
Citera
2020-05-15, 16:43
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Finns noll anledningar att spela höst/vår. Efterblivet resonemang som helt saknar verklighetsförankring. Hur menar du att klubbarna i div 6-1 ska göra vinterhalvåret? Hur ska de ha råd att lägga svindyra hybridmattor eller försöka underhålla naturgräs vid femton minusgrader? Och sen ska de sommartid stå och glo på sina perfekta fotbollsplaner som då alltså inte används?

Frågan diskuterades här alldeles nyligen och säkert många gånger före det. Känns onödigt att tröska det ett varv till eftersom det redovisades väldigt goda argument för varför vi ska behålla den nuvarande ordningen. Men visst, somliga är faktaresistenta och verkar tro att om de bara lyfter frågan tillräckligt många gånger så ska folk sluta säga emot. Men det funkar inte så.
Citera
2020-05-15, 17:26
Avslutad
Snacket om att allsvenskan inte kan startas för att det kan bli trångt på sportbarer är trams. Premier league och Bundesliga lär få folk att flockas till sportbarer ändå. Då är det bättre att göra som neverever skrev i Coronatråden att förbjuda sportbarer att visa fotboll överhuvudtaget. Problemet med trängsel kommer ju uppstå ändå men utan att svensk fotboll får sin välbehövliga start.
Citera
2020-05-15, 17:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508

Okej det köper jag. Varför spelas elitfotboll på plast? Det kan knappast vara en tillfällighet att inte en enda allsvensk spelare var med i Sveriges VM-trupp 2018.

Under 2000-talet är det endast tre lag, Elfsborg, Norrköping och Djurgården, som blivit Svenska Mästare på plastgräs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in