2020-06-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
When Sweden inevitably raises their IFR prediction, will you follow suit or will you hold steady to a 0.6% IFR?

It’s somewhere between 0.8% and 1.3% based on age pyramids and other factors, varying from country to country. I would guess Sweden is somewhere around 1.2%.

Also worthy to note that despite the antibody results being skewed high, and factoring in excess mortality undoubtedly attributable to the coronavirus, the CFR based on latest nation-wide results in Sweden give us a higher IFR than 0.6%.

0,6% är förmodligen alldeles för högt räknat. Eftersom dödligheten alltid går ner vad gäller nya virus på det här sättet.

Vilket vi också ser globalt sett. Antalet smittade bara ökar och ökar medans antalet döda inte följer samma kurva. Lägg därtill alla asymptomatiska bärare av viruset som aldrig kommer med i nån statistik överhuvudtaget.

Så dödligheten lär vara längre än 0,6% när detta är slut.

Den skiljer sig dock stort. Bland friska personer under 50 är den ju nästan 0. Trafiken är ju farligare för denna gruppen människor. Medans bland personer över 80 år så är väl dödligheten kring 5-6%
Citera
2020-06-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
You are as I have said repeating his and others mistakes by looking at and using skewed data and studies which you call facts. In thruth most numbers are wrong even deathnumbers as a lot of people that died did not even have C19 but still has been registered as C19 of dead. And the number of infected around the world are far more than has been presented in any study.

Why are all large scale antibody studies to date to be regarded as skewed data in your eyes?
Citera
2020-06-21, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag har haft vinterkräksjukan flera gånger men skulle aldrig kunna tänka mig att söka sjukhusvård för denna åkomma.

Däremot som jag sa tidigare, så önskar man att man var död när man ligger och kräks maggen in och ut.

Men du kanske inte tillhör de äldre äldre? Eller är försvagad på något annat sätt?
Citera
2020-06-21, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Det bir ingen flock-immunitet i Sverige. Detta borde våra myndigheter meddela tydligt.

Den har ju redan börjat inträffa så du har fel.
Citera
2020-06-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Jag tänker inte gå igenom alla regioner, men här har du två stycken, söder om Dalälven.

Exempelvis i Kalmar är det inte helt enkelt.

https://www.regionkalmar.se/samarbetsportalen/coronavirusetcovid-19/rutiner-och-riktlinjer/

Inte heller i Kronoberg är det fritt fram:

https://www.1177.se/Kronoberg/sjukdomar--besvar/lungor-och-luftvagar/inflammation-och-infektion-ilungor-och-luftror/om-covid-19--coronavirus/lamna-prov-for-covid-19/

Vem betalar dig för att ljuga? Är du helt skamlös, människa?

Finns säkert regioner som släpar efter men i det stora hela kan vem som helst i Sverige testa sig idag. Och de i Kalmar kan mycket enkelt testa sig bland privata aktörer om de så vill.

Det var inte jag som ljög. Det var du som på allvar påstod att det bara är i Sthlm man kan testa sig för covid-19.
Om man på riktigt tror detta så visar det på vilken total okunskap du har i ämnet. Ännu en gång.

Du kan enkelt testa dig i princip vart som helst. Om inte vårdcentral så hos privat aktör. Och som sagt...FHM redovisar ju sedan en tid tillbaka denna typ av testning du inte ens trodde existerade. Grattis.
Citera
2020-06-21, 22:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det här bör inte överraska någon människa. Det säger sig självt att länder med knapp smitta (lockdown) förr eller senare kommer att drabbas. Något annat är helt oundvikligt. Till och med Nya Zeeland som har skrytit hela våren kommer att åka på bakslag. Så länge vaccin saknas så kommer inget land i världen undan. Så enkelt är det.

Tegnell och Giesecke hade alltså helt rätt.
Citera
2020-06-21, 22:22
Medlem
Citat:
Why are all large scale antibody studies to date to be regarded as skewed data in your eyes?
Because they are far from being correct and because our immunesystem works in several ways which are not easy to measure correctly.
Citera
2020-06-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Är du på riktigt, eller är du ett regimbetalt troll? Sveriges testförmåga är inte ens i närheten av behovet. Med tanke på den fria smittspridningen i riket borde de utlovade 100 000 testerna per vecka snarast komma på plats. Tyvärr lyser de fortfarande med sin frånvaro trots tant Hallengrens utfästelser. Hennes ordmagi hjälper dock föga. Svenska sossar är bara bra på tre saker: lova brett, hålla tunt och ljuga skamlöst.

Instämmer så har det varit lååång tid!
Citera
2020-06-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag undrar om det är tyskar som dör i i Tyskland - eller "tyskar". Detta med tanke på var smittan sprid:

Bland annat på vårdhem, sjukhus, ett slakteri, asyl- och flyktingboenden och i samband med religiösa evenemang.

Det är ju helt klart så att det inte bara är ett utbrott som Tyskarna nu har utan det är en ganska bred smittspridning.

Men det är väl ingen högoddsare att det är "Tyskar" som råkar mest illa ut även i Tyskland. Det följer ju i så fall bara mönstret av övriga Europeiska länder.
Citera
2020-06-21, 22:23
Medlem
Citat:
I think many of us would be pleasantly surprised if we were to meet in real life. The internet is a funny thing.

Det tror faktiskt jag också.
Oavsett hållning i frågan kring hanteringen av Covid-19, så har ju folk i tråden det gemensamt att man faktiskt bryr sig på riktigt, till skillnad från folk som hänger på uteserveringar istället.

Jag själv är i normala fall frekvent besökare på bra restauranger. Men kommer inte gå ut igen förrän detta är över. Inte för att jag är så jävla rädd för min egen skull, utan för att det är så alla borde hantera detta..

Som sagt. De som lever sitt vanliga liv, har inte tid att hänga här (med vissa undantag för hardcore tangentbordskrigare)
Citera
2020-06-21, 22:24
Medlem
Imnshos avatar
Hur är det med utländska resenärer som blir covid-sjuka i Sverige? Blir dom tillsagda att åka tillbaka till hotellrummet och ta en Alvedon? Äldre utländska turister kanske får bra palliativ vård?

Helmut och Gretchen har levt ett långt och fint liv efter kriget, men dom skulle ha dött snart ändå!

Eller blir dom hemflugna av Luftwaffe? Kanske inte så bra för Sverige-bilden, men Ann Linde talar nog Merkel till rätta.
Citera
2020-06-21, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Tegnell och Giesecke hade alltså helt rätt.
Ja om det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in