2020-06-21, 22:07
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Den sortens resande kommer ALDRIG att fungera och ge någonting till alla dessa länder som faktiskt är beroende av öppna gränser.

Det finns nu lika många rese-regler som det finns sandkorn i öknen ungefär. Vilket gör det hela som ännu en av alla dessa freak shows som nu utspelas över världen. Nej, det kommer inte rädda några ekonomier.

Det här kommer inte att försvinna. Tvärtom, pandemin ökar hela tiden. Öppna Schengen området rakt av och utgå ifrån det. Det är ändå där vi kommer hamna till sist ändå.

Kräv ett friskhetsintyg vid avresa till annat land. Det räcker. Varför krångla till allt så förbannat helt i onödan med rese-korridorer och annan skit som ändå kommer tas bort snabbare än de uppkommit.

Italien vittnar ju redan om att inga turister kommer dit och då har de ändå öppnat för alla inom EU utan tramsiga korridorer och sån skit.

Öppna schengen istället och gör detta riktigt. Det är ändå där vi kommer hamna.

Saken är den att Schengen försvann som koncept vid flyktingkrisen och till slut var även den humanitära stormakten tvungen att frångå Schengen och stoppa flödet av flyktingar.

Samma sak gäller nu, men istället för flyktingar handlar det om COVID-19 smittade.

Ett vaccin är på väg så om man är rädd om sin befolkning bör man hålla viruset borta tills vi kan vaccinera.
Citera
2020-06-21, 22:09
Medlem
Citat:
Men nu ljuger du hej vilt och tar ord i min mun över saker jag inte sagt överhuvudtaget. Du är uppenbarligen en lögnare.

Några miljoners, miljoner kommer inte att dö i en sjukdom som max har en dödlighet på 0,6%. Det är det första du bör lära dig.
Och vi ska ha kvar restriktioner såklart. Men med öppna gränser. Eftersom det är där vi kommer hamna ändå vare sig du vill det eller inte. Det har ju redan börjat och kommer bara att fortsätta.

Flockimmunitet är enda chansen att få stopp på detta. Det tror jag precis ALLA förstår vid det här laget. Det uppnås antingen på naturlig väg eller genom vaccin. Båda ligger långt fram i tiden och det kommer bli en mix av dem båda innan detta är färdigt.

When Sweden inevitably raises their IFR prediction, will you follow suit or will you hold steady to a 0.6% IFR?

It’s somewhere between 0.8% and 1.3% based on age pyramids and other factors, varying from country to country. I would guess Sweden is somewhere around 1.2%.

Also worthy to note that despite the antibody results being skewed high, and factoring in excess mortality undoubtedly attributable to the coronavirus, the CFR based on latest nation-wide results in Sweden give us a higher IFR than 0.6%.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Ja han vill gärna att Sverige ska ha gjort rätt och så...vilket är fint men väldigt naivt. Jag hoppas han kan sova inatt och koppla bort detta. Sjukt hur man ringar in och får en bild av folk man aldrig träffat i ett forum som detta. Om det sedan stämmer överens m verkligheten eller inte förblir oklart.

Har jag nånsin sagt att Sverige gjort rätt??

Jag har MYCKET att klaga på vad gäller Sverige. Vi har gjort en del bra och ganska mycket dåligt.

Otroligt märkligt att man måste försvara sina egna åsikter ifrån påhittade sådana.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Viruset har muterat i Göteborg.
Chicago har en helt egen variant.
Östra USA inte samma strain som Californien.
Kina egen variant som nu fått in den farliga europeiska.
Viruset verkar mutera hit och dit, därför finns inget vaccin i sikte.
Kinesiska forskar varnar för att man kanske smittas av en variant och sedan kan smittas av en annan muterad variant.
Är det samma sak i Sverige? Kan man bli smittad av Gbg-variant och sedan Stockholmsvariant och tvärtom? Konstigt att journalister inte frågar mer om mutationsvarianter i Sverige och eventuell ny infektion.
Samtidigt hörde jag något program på p1 vetenskapsradion att det här viruset är extremt trögt med tjock hölje och inte tycker om att mutera sig. Snart har vi ju olika varianter för varje kvarter i Sverige verkar det som. Att det ändrar lite gran på sitt DNA verkar ju vara sant eftersom man har klurat ut vart smittan i Sverige kom från.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Nu ljuger du igen. Det är bara i Stockholm där gemene man kan testa sig nästintill fritt. Varför ljuger du?

Bullshit
Några exempel för dig att studera.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=7491809

https://www.vastgotabladet.se/artikel/narhalsan-borjar-med-drive-in-test-for-covid-19
Citera
2020-06-21, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Ja han vill gärna att Sverige ska ha gjort rätt och så...vilket är fint men väldigt naivt. Jag hoppas han kan sova inatt och koppla bort detta. Sjukt hur man ringar in och får en bild av folk man aldrig träffat i ett forum som detta. Om det sedan stämmer överens m verkligheten eller inte förblir oklart.

I think many of us would be pleasantly surprised if we were to meet in real life. The internet is a funny thing.
Citera
2020-06-21, 22:10
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Lögn! Varför tror du vi kommit upp i +60 000 tester?? Det är MÄNGDER av vårdcentralstester i dessa siffror som nu också sär-redovisas ifrån FHM i deras staplar.

Den stora andelen som testat nu i Sverige är ifrån vårdcentraler som vem som helst med symptom kan boka en tid på.

Så du pratar helt enkelt inte sanning och har uppenbarligen ingen koll på testningen i Sverige just nu.

Jag tänker inte gå igenom alla regioner, men här har du två stycken, söder om Dalälven.

Exempelvis i Kalmar är det inte helt enkelt.

https://www.regionkalmar.se/samarbetsportalen/coronavirusetcovid-19/rutiner-och-riktlinjer/

Inte heller i Kronoberg är det fritt fram:

https://www.1177.se/Kronoberg/sjukdomar--besvar/lungor-och-luftvagar/inflammation-och-infektion-ilungor-och-luftror/om-covid-19--coronavirus/lamna-prov-for-covid-19/

Vem betalar dig för att ljuga? Är du helt skamlös, människa?
Citera
2020-06-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Saken är den att Schengen försvann som koncept vid flyktingkrisen och till slut var även den humanitära stormakten tvungen att frångå Schengen och stoppa flödet av flyktingar.

Samma sak gäller nu, men istället för flyktingar handlar det om COVID-19 smittade.

Ett vaccin är på väg så om man är rädd om sin befolkning bör man hålla viruset borta tills vi kan vaccinera.

Så vi ska ha det såhär i 1½ år framöver innan ett vaccin blivit producerat och man har fått ut det till minst 50% av jordens befolkning? Eller vaddå?

Jag tror väldigt många länder sitter och kliar sig i huvudet just nu över hur fan man ska ta nästa steg. Märktes inte minst på Danmark och deras märkliga besked om gränsen till Sverige förra veckan. Och det märks nu på UK och dåren Boris Johnson som både inför märkligheter som munskydd samtidigt som han vill ta bort 2 m regeln och annat!?!?

Ekonomiska bekymmer såklart vilket jag förstår. Men det är ju uppenbart så att många kliar sig i huvudet just nu.
Citera
2020-06-21, 22:12
Medlem
Har någon en bra förklaring till varför vissa är smittade typ en vecka och sen blir bra, medan andra är långtidssjuka?

Finns det någon officiell förklaring från FHM eller internationella forskare?
Citera
2020-06-21, 22:16
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Har jag nånsin sagt att Sverige gjort rätt??

Jag har MYCKET att klaga på vad gäller Sverige. Vi har gjort en del bra och ganska mycket dåligt.

Otroligt märkligt att man måste försvara sina egna åsikter ifrån påhittade sådana.

Ok Uffe, jag hajar. Du har rätt säkert i några saker. Men lugna dig lite nu, blir orolig att detta tar över ditt liv, bra att fokusera på lite annat också.
Citera
2020-06-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
I’m not advocating for his models, even if his blanket IFR was correct. I’m simply stating what multitudes of studies have proven as fact.
You are as I have said repeating his and others mistakes by looking at and using skewed data and studies which you call facts. In thruth most numbers are wrong even deathnumbers as a lot of people that died did not even have C19 but still has been registered as C19 of dead. And the number of infected around the world are far more than has been presented in any study.
Citera
2020-06-21, 22:17
Medlem
Citat:
Så då är Tyskland chanslös nu då med sitt senaste utbrott menar du? Eftersom det är väldigt många fall. 500-1100 om dagen.

Blir intressant att se vad som händer i Tyskland nu.

Jag undrar om det är tyskar som dör i i Tyskland - eller "tyskar". Detta med tanke på var smittan sprid:

Bland annat på vårdhem, sjukhus, ett slakteri, asyl- och flyktingboenden och i samband med religiösa evenemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in