2020-06-21, 21:14
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Viktig jävla seger, inte minst psykologiskt efter dunderfiaskot hemma mot Peking.

Men herregud vilket jätteläge Kacaniklic bränner där i början på andra halvlek, mål där (vilket det absolut ska vara) och tongångarna hade varit helt annorlunda.

Mycket kul å se att våra ungtuppar klarar av trycket och levererar! Abrahams förarbete till Husseins 1-0 mål blir man nästan tårögd av. Strannegård gör det fint han också. Planens gigant är dock Per Karlsson och utan honom tror jag säkert att vi släppt in ett par mål. Precis det vi behövde efter det nämnda praktfiaskot för några dagar sen.

Straffen är mer eller mindre ett skämt men kollar man reprisen och ser det från Ekbergs vinkel är det förståeligt att han blåser straff, Fällman har benet i kroppshöjd på Hussein som faller av oklar anledning.. Vill inte leka djävulens advokat här men från hans perspektiv kan jag ha förståelse.

I övrigt är Bajen otroligt bleka idag, är det som Bojanic var inne på att man försökte kopiera Peking i dagens match? I såfall är det naivt å tro att vi inte lärt oss efter misstagen.

Anyway. Skön jävla derbyseger

Plus generalfel att hux flux byta taktik när vi haft 12 segrar och 1 kryss på 13 senaste tävlingsmatcherna. Bajen ska vara Bajen, inget jävla Peking. Billborn gjorde kort och gott en ”Pep” och övercoachade denna match.
Citera
2020-06-21, 21:15
Medlem
Såg Falkenberg-Kalmar och svårt att analysera vad som egentligen hände. Falkenberg var det genuint bättre laget och hade total kontroll på matchen första timmen. Men brände de skottlägen man skapade. Kalmar hade knappt ett vettigt anfall förutom nån hörna. (Tänkte typ ”hur dåliga är Helsingborg som släppte 4 mot det här ickeanfallande gänget”). Kändes som 0-0 var oundvikligt, men plötsligt mitt i andra halvlek började Kalmar spela skitbra. Kom liksom från ingenstans och svårt att veta om det var taktiskt, om det tog en dryg timme att lära sig underlaget (blött gräs) eller om Falkenberg tappade energin. 0-1 hängde i luften en stund före det kom. 0-2 när Falkenberg chansspelade och målvaktens uppspel landade på en Kalmarspelare som skickade en utsida från 45 meter i tom kasse.
Så första 60: Kalmar bottengäng.
Min 65-75: Kalmar topplag.
Märkligt, men tyder kanske på nån slags klass.
Falkenberg stabilare än förra säsongen men möjligen svagare framåt. Kommer bli målsnålt många matcher de spelar.
Senast redigerad av Burkgurka 2020-06-21 kl. 21:20.
Citera
2020-06-21, 21:29
Medlem
girigfans avatar
Kul med lite nya lag där uppe även om man helst dif där igen.
Helt plötsligt så bör inte norling avgå, sb ifrågasätts, mff inte så illa ute.
Vilka lag stannar i topp?
Ifk n, aik och mff ser för mig som favoriter till guld
Citera
2020-06-21, 21:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Herregud, sämsta insatsen sen Nannes/JMs dagar. Oroväckande att SB var så tafatt i intervjun efteråt, annars är han ju ganska skarp i sina analyser. Håller han på att tappa det?

Att bli utspelade på hemmaplan mot ett gäng som knappt får köra moppe är inget annat än praktfiasko. Även fast aik såklart gjorde det bra.

Han kanske trodde att Z var i omklädningsrummet. Var han det så har han tagit Sir Alex tårtork.
Citera
2020-06-21, 21:53
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Straffen är mer eller mindre ett skämt men kollar man reprisen och ser det från Ekbergs vinkel är det förståeligt att han blåser straff, Fällman har benet i kroppshöjd på Hussein som faller av oklar anledning.. Vill inte leka djävulens advokat här men från hans perspektiv kan jag ha förståelse.

Fast nog fan prickar Fällman Hussein strax över knäet med dobbarna där? Ser ut så på repriserna åtminstone.
Citera
2020-06-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Ah Simon Bank. Fotbollens Gud vår frälsare. Jag ber om ursäkt. Jag och resten av världen har haft fel hela tiden.
Du framställer dig bara som dummare för varje inlägg du skriver. Övriga fobollsvärlden är överens om att samtliga Stockholmslag har jävligt bra tryck och stämning på sina matcher. Tror exempelvis inte att AIK hade torskat med 1-4 mot Norrköping om matchen spelats inför publik.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ni tappade ju också 4000 i snitt 2018 när ni kom på sjunde plats. Vad säger det om er? Bra kärna men störst andel medgångssupporters som sticker när det blåser snålt. Varför gör inte copa90 ett reportage om er? avd: simon bank.
Kanske, men det är väl till viss del förståeligt att folk inte pallar att masa sig ut till tele2 för ett möte med BP en söndag i oktober med regn och snålblåst och spelet ser jävligt stabbigt ut och det står mellan att komma sjua och åtta i tabellen. Ni har ju klart flest (relativt) nytillkomna supportrar av sthlmslagen hur som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Jo. Men av nån jävla anledning har vi alltid piss-usla tränare.
Det beror ju helt och hållet på att er sportchef envisas med att tillsätta jävligt oklara tränare hela tiden. Magnus Pehrson, Rössler, den andra dansken som fick kicken efter en säsong då han vann guld, o.s.v. Bara märkliga namn sedan Hareiede lämnade för Danmark.
Citera
2020-06-21, 21:56
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Såg Falkenberg-Kalmar och svårt att analysera vad som egentligen hände. Falkenberg var det genuint bättre laget och hade total kontroll på matchen första timmen. Men brände de skottlägen man skapade. Kalmar hade knappt ett vettigt anfall förutom nån hörna. (Tänkte typ ”hur dåliga är Helsingborg som släppte 4 mot det här ickeanfallande gänget”). Kändes som 0-0 var oundvikligt, men plötsligt mitt i andra halvlek började Kalmar spela skitbra. Kom liksom från ingenstans och svårt att veta om det var taktiskt, om det tog en dryg timme att lära sig underlaget (blött gräs) eller om Falkenberg tappade energin. 0-1 hängde i luften en stund före det kom. 0-2 när Falkenberg chansspelade och målvaktens uppspel landade på en Kalmarspelare som skickade en utsida från 45 meter i tom kasse.
Så första 60: Kalmar bottengäng.
Min 65-75: Kalmar topplag.
Märkligt, men tyder kanske på nån slags klass.
Falkenberg stabilare än förra säsongen men möjligen svagare framåt. Kommer bli målsnålt många matcher de spelar.
Planen var ju helt ospelbar i början.
Citera
2020-06-21, 22:03
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Fast nog fan prickar Fällman Hussein strax över knäet med dobbarna där? Ser ut så på repriserna åtminstone.

Träffar väl boll innan, fast det kanske inte spelar någon roll? Han tar den pga satsningen?

Spelar ingen roll, svårt att skylla på straffen när vi är så usla.
Citera
2020-06-21, 22:04
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Herregud, sämsta insatsen sen Nannes/JMs dagar. Oroväckande att SB var så tafatt i intervjun efteråt, annars är han ju ganska skarp i sina analyser. Håller han på att tappa det?

Att bli utspelade på hemmaplan mot ett gäng som knappt får köra moppe är inget annat än praktfiasko. Även fast aik såklart gjorde det bra.

Han kanske fick nobben på Tinder?

---

Skönt att lira ut Bajen med ett gäng kids. Fotboll är en jäkla berg-och-dal-bana. Var nere i helvetet i veckan men avslutar med en supersöndag. MFF x 2 nästa vecka, blir tufft det. I kväll njuter man dock.

Abraham kommer bli nästa storförsäljning i AIK.
Citera
2020-06-21, 22:13
Medlem
Sirius har samma trupp för tredje matchen i rad imorgon, har startat med samma elva första två. Samtidigt i Div.1 ser jag att CG inte var med senast och Haglund inte är i matchspel för BP. Att generationsväxla med friska spelare är inte bara dåligt..
Citera
2020-06-21, 22:15
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Han kanske fick nobben på Tinder?

---

Skönt att lira ut Bajen med ett gäng kids. Fotboll är en jäkla berg-och-dal-bana. Var nere i helvetet i veckan men avslutar med en supersöndag. MFF x 2 nästa vecka, blir tufft det. I kväll njuter man dock.

Abraham kommer bli nästa storförsäljning i AIK.

Tror Tom kommer gå för stora pengar. Hans passningsfot vi fick se idag är av hög klass.

Sju Stockholmsfostrade spelare hade vi på planen idag... Sex av dessa från västra Stockholm. Viktigt att vi är det laget som plockar fram och fostrar talanger och inte köper massa trötta utsocknes-juggar med namn som slutar på ic.
Citera
2020-06-21, 22:18
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Tror Tom kommer gå för stora pengar. Hans passningsfot vi fick se idag är av hög klass.

Sju Stockholmsfostrade spelare hade vi på planen idag... Sex av dessa från västra Stockholm. Viktigt att vi är det laget som plockar fram och fostrar talanger och inte köper massa trötta utsocknes-juggar med namn som slutar på ic.

Kan bli så med. Inte mig emot.

Ja, det är en klar fördel i derbymatcherna. Medan Bajen och Dif ställer upp med byfånar som viker ned sig, lyfter våra killar. Just i dag var den effekten kanske svagare då det saknades publik, men jag är övertygad om att det är en faktor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in