2020-06-20, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Djurgården hemma imorgon, en match vi inte vunnit många gånger senaste åren.

Men vi känns väldigt bra, senaste 15 matcherna i allsvenskan har vi vunnit 12, kryssat 2 o förlorat 1 om jag räknat rätt.

Så jävla pass? Det var bättre än vad jag mindes er i slutet av förra säsongen. Hur i helskotta kunde ni sluta 5:a?
Citera
2020-06-20, 15:28
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Så jävla pass? Det var bättre än vad jag mindes er i slutet av förra säsongen. Hur i helskotta kunde ni sluta 5:a?
Vill minnas att vi hade åtta poäng efter de åtta första matcherna ifjol... Katastrofal start med en jävla massa kryss.
Citera
2020-06-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Känns som att det ofta är kryss.

Kollade upp statistiken... senaste tio matcherna mellan Djurgårn - Norrköping har slutat med sex kryss (två vinster vardera). Samtliga matcher 2019 och 2018 slutade 1-1. Rätt sjukt ändå.

Förra året var vi klart bättre än Norrköping i båda matcherna men hamnade i underläge i båda matcherna och tvingades jaga...

I år är dock vi sämre och norrköping än bättre. Tar krysset på förhand.
Citera
2020-06-20, 16:32
Medlem
WhatsGuccis avatar
Om det börjas spela med publik igen i år, och man har valt att stå kvar (I detta fall för mig för Hammarby), Kommer jag kunna gå på matcherna om det börjar spelas med publik igen?
Har för mig att jag läste det någonstans att man får gå på matcherna även om man donerat sitt SSK?
Citera
2020-06-20, 16:36
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Om det börjas spela med publik igen i år, och man har valt att stå kvar (I detta fall för mig för Hammarby), Kommer jag kunna gå på matcherna om det börjar spelas med publik igen?
Har för mig att jag läste det någonstans att man får gå på matcherna även om man donerat sitt SSK?

Ja ditt säsongskort gäller, du har inte donerat säsongskortet bara skrivit under på att du inte kommer begära tillbaka pengar för matcherna som spelas utan publik.
Citera
2020-06-20, 16:37
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja ditt säsongskort gäller, du har inte donerat säsongskortet bara skrivit under på att du inte kommer begära tillbaka pengar för matcherna som spelas utan publik.
Ah men då hade jag rätt. Danke.
Citera
2020-06-20, 17:35
Medlem
Hallands Nyheter skriver att Varberg fortsätter att vila Selmani på söndag mot Malmö FF, samt luftar några andra viktiga spelare pga tätt spelschema.

Varbergs bänk ser onekligen tunna ut. Så Guldfavoriten kommer fullständigt mosa Varbergs BoIS imorgon? Malmö lär ju också lufta lite spelare, men är ju en markant skillnad att ta in spelare som Innocent, Toivonen, Kiese Thelin och Nalic från "reserverna"...

7-0?
Citera
2020-06-20, 18:10
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laddjulia
DIF hade bäst bortafölje 2019, Simon bank kora även DIF till bästa vokala klacken i sverige. DIF har plockat fler titlar på ”nya söderstadion” än vad ni har gjort i er patetiska historia. DIF är herrarna på täppan, bajen är cirkusen alla skrattar åt.
Ah Simon Bank. Fotbollens Gud vår frälsare. Jag ber om ursäkt. Jag och resten av världen har haft fel hela tiden.
Citera
2020-06-20, 18:36
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Snittpoäng senaste 5 åren i Allsvenskan:

AIK (61.40)
Malmö (61.40)
Norrköping (59.20)
Djurgården (52.20)
Häcken (47.80)
Hammarby (46.60)
Göteborg (45.80)
Elfsborg (43)
Östersund (41.50)
Örebro (36.40)
Sirius (33)
Kalmar (32.80)
Helsingborg (32)
Falkenberg (20)
Mjällby (0)
Varberg (0)

Vem leder efter denna säsong? För AIK försvinner 61p o Malmö 54.

Känns konstigt att redovisa Sirius, Helsingborg och Östersund på detta sätt när de inte har fem raka säsonger i allsvenskan.
Citera
2020-06-20, 18:48
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laddjulia
DIF hade bäst bortafölje 2019, Simon bank kora även DIF till bästa vokala klacken i sverige. DIF har plockat fler titlar på ”nya söderstadion” än vad ni har gjort i er patetiska historia. DIF är herrarna på täppan, bajen är cirkusen alla skrattar åt.
Ni tappade ju också 4000 i snitt 2018 när ni kom på sjunde plats. Vad säger det om er? Bra kärna men störst andel medgångssupporters som sticker när det blåser snålt. Varför gör inte copa90 ett reportage om er? avd: simon bank.
Citera
2020-06-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Känns som att det ofta är kryss.

Kollade upp statistiken... senaste tio matcherna mellan Djurgårn - Norrköping har slutat med sex kryss (två vinster vardera). Samtliga matcher 2019 och 2018 slutade 1-1. Rätt sjukt ändå.
Får inte ihop detta riktigt. Mitt minne av sista matchen i höstas är inte 1-1...

3-3 i första matchen förra året, om jag inte minns helt fel. Men kryss är ett vanligt resultat och får vi med oss det imorgon är jag nöjd.
Citera
2020-06-20, 20:21
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Får inte ihop detta riktigt. Mitt minne av sista matchen i höstas är inte 1-1...

3-3 i första matchen förra året, om jag inte minns helt fel. Men kryss är ett vanligt resultat och får vi med oss det imorgon är jag nöjd.
Jäklar vad man är dum i huvudet. Att man ens kan slarva med resultatet på den bästa dagen i ens liv. 2019-11-02, datumet satt åtminstone

3-3 matchen var 2017 när Peking hade tre helt sjuka mål. Tino kvitterade i 93e. 1-1 hemma förra säsongen, Erik Berg poängräddare i 90e.

Matcherna mot Peking är röriga men nog fan ska man åtminstone ha 100% koll på en match. Skyller på bakfyllan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in