2020-06-21, 21:50
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag har haft vinterkräksjukan flera gånger men skulle aldrig kunna tänka mig att söka sjukhusvård för denna åkomma.

Däremot som jag sa tidigare, så önskar man att man var död när man ligger och kräks maggen in och ut.

Varför fortsätter du att raljera om denna sjukdom som dödar de äldre?

Kommer du göra likadant när du klarat dig igenom covid ”jag sökte minsann ingen sjukhusvård för detta virus även om jag önskade att jag var död när jag låg och hostade i tre dagar”?
Citera
2020-06-21, 21:52
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Du måste ändå inse att om det knappt finns några fall, så behövs inga gigantiska testmängder. I Finland, Norge och Danmark hittar man några enstaka positiva per dag, medan man i Sverige räknar dem i hundratal. Trots det är testningen ransonerad i Sverige; prioriteringsgrupp 3 (samhällsviktig personal) börjar nu så småningom bli aktuell för testning. Gemene svensk undersåte får dock vackert stå med mössan i handen och vänta på sin tur i resursbristens Sverige.

Testningen är inte ransonerad i grannländerna. Där finns ett överutbud av test- och provtagningskapacitet.

Ja precis så. Uffe får ta till sig lite nu. Han lägger inte hela pusslet... börjar tycka lite synd om honom. Han är säkert god egentligen.. men man måste se 360• i detta..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Du måste ändå inse att om det knappt finns några fall, så behövs inga gigantiska testmängder. I Finland, Norge och Danmark hittar man några enstaka positiva per dag, medan man i Sverige räknar dem i hundratal. Trots det är testningen ransonerad i Sverige; prioriteringsgrupp 3 (samhällsviktig personal) börjar nu så småningom bli aktuell för testning. Gemene svensk undersåte får dock vackert stå med mössan i handen och vänta på sin tur i resursbristens Sverige.

Testningen är inte ransonerad i grannländerna. Där finns ett överutbud av test- och provtagningskapacitet.

Hur enkelt som helst för gemene man att testa sig i Sverige nu och har varit i ett par veckors tid.
Jag vet inte vart du bor riktigt men det där med samhällsgrupper hit och dit är överspelat sedan länge. I alla fall från Dalälven och nedåt.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
If locking down was akin to a national suicide why is Europe not dead? Why is Asia not dead? Why is America not dead?

There must be a balance, agreed. You cannot allow for the active infections to grow exponentially and such must be stamped out with lockdowns and then treated with contact tracing and isolation of cases to maintain the balance.

It’s not the same. It was just an illustration of your singular focus on people not dying of covid, and not caring about people dying of the effects of restrictions. Again, it’s a question of balance
Citera
Medlem
Citat:
I don’t care about Neil Ferguson and I find your infatuation with the man strange.
I'm not infatuated in hon and His bizzarely skewed models but you seem to be as you mostly repeat his madness. Which havet been proven WrOnG again and again
Citera
2020-06-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Och du tycker alla dessa gissningar om Covid-19 har stämt bra tidigare? Nej.... just det.

Vem säger att vi inte ska ha restriktioner?? Självklart ska vi ha det. Men öppna gränserna och återgå till nån slags normalitet istället och jobba från detta. Det är ju ändå där vi kommer hamna till slut ändå så varför dra ut på det och orsaka ännu mer ekonomiskt lidande för människor.

I think my predictions have held true and I stand completely behind them in regards to final death tolls if herd immunity is to be achieved. Normality cannot be achieved while infection runs rampant and I don’t think the people of Europe will accept such a madness taking place after summer ends.

You are asking everybody in a risk-group to suffer extremely economically over several years by advocating for this. You are asking everybody over 50 to suffer extremely economically over several years by advocating for this. You are advocating for millions upon millions of deaths and tens of millions to be crippled.
Citera
2020-06-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Absolut. En dag säger inte så mycket. Men har vi 3-4 dagar med kraftigt ökad smittspridning i Tyskland. Ja egentligen hela veckan sticker ut.

Dessutom hade de redan innan denna veckans utbrott ett R-tal på 1,06 som även det indikerat en ökad smittspridning.

Återigen... skulle inte munskydden förhindra detta?

Jag tror ingen seriös forskare skulle dra sådana slutsatser som du på basis av detta.
Citera
2020-06-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
It’s not the same. It was just an illustration of your singular focus on people not dying of covid, and not caring about people dying of the effects of restrictions. Again, it’s a question of balance

How isn’t it the same? Why isn’t Europe, Asia, or America dead?

Why, when faced with two evils, would you choose the greater and not the lesser?
Citera
2020-06-21, 21:55
Medlem
Viruset har muterat i Göteborg.
Chicago har en helt egen variant.
Östra USA inte samma strain som Californien.
Kina egen variant som nu fått in den farliga europeiska.
Viruset verkar mutera hit och dit, därför finns inget vaccin i sikte.
Kinesiska forskar varnar för att man kanske smittas av en variant och sedan kan smittas av en annan muterad variant.
Är det samma sak i Sverige? Kan man bli smittad av Gbg-variant och sedan Stockholmsvariant och tvärtom? Konstigt att journalister inte frågar mer om mutationsvarianter i Sverige och eventuell ny infektion.
Citera
2020-06-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
En sak som jag har funderat på när det gäller denna pandemi och att man nu åter öppnar turism och resande mellan en massa länder. Vad händer om man blir svårt sjuk i COVID-19 vid resa till ett land som har öppnat upp för svenska turister.
Kommer man då att få vård i detta turistmål eller kommer de att kräva att Sverige tar hem sin kostsamma sjukling?

Eller blir det palliativ vård?

Inom EU finns avtal, om man inte uppenbart bryter mot UDs "reserekommendationer" att avstå vissa ställen. Länderna reglerar sjukvården mellan sig, på något sätt.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
How isn’t it the same? Why isn’t Europe, Asia, or America dead?

Why, when faced with two evils, would you choose the greater and not the lesser?

Oh, I do choose the lesser since my view is holistic and over time.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
I'm not infatuated in hon and His bizzarely skewed models but you seem to be as you mostly repeat his madness. Which havet been proven WrOnG again and again

I’m not advocating for his models, even if his blanket IFR was correct. I’m simply stating what multitudes of studies have proven as fact.

You brought the guy up again, however. Does he tickle your fancy or is this an infatuation you’d rather keep repressed? You’ve got some mad deep-seated spite for this guy, like he did something personal to you. It’s okay my guy. Let it out.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in