2020-06-21, 19:47
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Ni vek ner er sista matchen på hemmaplan med två måls ledning. Ni kommer vika ner er i år igen, var så säker.
Vi tappade en ledning. Wow.
Det var i början av säsongen vi vek ner oss.
Citera
2020-06-21, 19:48
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Känns som att risken är stor för MFF att bomma SM-guldet för tredje året i rad. Borde man inte slå ett lag som Varberg komfortabelt om man ska jogga hem guldet?

Jo. Men av nån jävla anledning har vi alltid piss-usla tränare.
Citera
2020-06-21, 19:53
Medlem
simonvps avatar
Herregud, sämsta insatsen sen Nannes/JMs dagar. Oroväckande att SB var så tafatt i intervjun efteråt, annars är han ju ganska skarp i sina analyser. Håller han på att tappa det?

Att bli utspelade på hemmaplan mot ett gäng som knappt får köra moppe är inget annat än praktfiasko. Även fast aik såklart gjorde det bra.
Citera
2020-06-21, 20:06
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Ni vek ner er sista matchen på hemmaplan med två måls ledning. Ni kommer vika ner er i år igen, var så säker.
Märkligt resonemang att ta upp den sista matchen där vi inte hade nåt alls att spela för...
Citera
2020-06-21, 20:07
Moderator
vfs avatar
Kalmar imponerar, två poäng i snitt är bra

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Känns som att risken är stor för MFF att bomma SM-guldet för tredje året i rad. Borde man inte slå ett lag som Varberg komfortabelt om man ska jogga hem guldet?

Det har gått tre omgångar och MFF spelade en stor del av matchen med en man mindre
lite tidigt att skriva på det viset, fast att sidleds-Danne är kass visste man sen innan
Citera
2020-06-21, 20:41
Medlem
Ace Venturas avatar
Enkel seger för Gnaget idag. Leksands fotbollssektion gav inte mycket till motstånd. Kul också att se att småkidsen kan lira vuxenfotboll. Bådar gott inför framtiden. Vet inte riktigt vad den här segern kommer att betyda i ett större perspektiv men jag tackar iaf Norling för att jag slipper få psykbryt var tredje dag. En gång i veckan räcker gott.

F.ö. finns det nu en speciell plats i helvetet som är reserverad för de skithögar på Discovery/Kanal 5 som vägrar sända mer än någon enstaka match på TV utan tvingar oss att se på allsvenskan via deras PISSAPP!!
Citera
2020-06-21, 20:45
Medlem
LT10s avatar
Vilken pissdag minst sagt..

Sättet vi blir överkörda av Peking provocerar mig enormt. Så jävla billiga mål vi släpper in. Och den där solklara handsen på Peking-försvararen? Kan någon säga mig, är det straff eller ej? Jag vet ärligt talat inte, diskussionerna och reglerna har ändrats fram och tilllbaka så att jag inte ens har någon koll på vad som gäller. Den tog solklart på armen i alla fall.

Och inte nog med det så går Aik och vinner. Norling har en sjuk förmåga när det kommer till taktik + derbyn.

Det här var en riktigt rutten dag.
Citera
2020-06-21, 20:45
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Absolut, dock är det rätt jobbigt schema man haft så har kanske varit lönt att spela med bästa laget om det blir lättare schema sen.

Såg bara en kvart av andra halvlek men där var Peking ruggiga. Så bekväma i alla lagdelar.
Första halvlek var Norrköping bättre. Skapade många lägen medan Dif inte hade så mycket att komma med.
Citera
2020-06-21, 20:48
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Kalmar imponerar, två poäng i snitt är bra
Tack för det. Årets budgetversion av kff består av veteranerna och en hel del ynglingar. Den stora skillnaden är att MP inte verkar kört fys öht med laget under 2019. Nouris kommentar till träningen är att årets försäsongsträning är den hårdaste sedan Nanne ledde laget under 2013. I år gör vi mål i slutet istället för att backa hem försvara 0-0 och släppa in mål efter 80e. Minuten. Kontrasten mot 2019 är total. Då tog vi fyra vinster på 30 matcher, nu 2 vinster på 3 matcher. Då 22 mål på 30 matcher, nu 7 mål på 3 matcher. Osv. Nanne we love you!
Citera
2020-06-21, 20:50
Medlem
ZlatanManias avatar
Viktig jävla seger, inte minst psykologiskt efter dunderfiaskot hemma mot Peking.

Men herregud vilket jätteläge Kacaniklic bränner där i början på andra halvlek, mål där (vilket det absolut ska vara) och tongångarna hade varit helt annorlunda.

Mycket kul å se att våra ungtuppar klarar av trycket och levererar! Abrahams förarbete till Husseins 1-0 mål blir man nästan tårögd av. Strannegård gör det fint han också. Planens gigant är dock Per Karlsson och utan honom tror jag säkert att vi släppt in ett par mål. Precis det vi behövde efter det nämnda praktfiaskot för några dagar sen.

Straffen är mer eller mindre ett skämt men kollar man reprisen och ser det från Ekbergs vinkel är det förståeligt att han blåser straff, Fällman har benet i kroppshöjd på Hussein som faller av oklar anledning.. Vill inte leka djävulens advokat här men från hans perspektiv kan jag ha förståelse.

I övrigt är Bajen otroligt bleka idag, är det som Bojanic var inne på att man försökte kopiera Peking i dagens match? I såfall är det naivt å tro att vi inte lärt oss efter misstagen.

Anyway. Skön jävla derbyseger
Citera
2020-06-21, 20:52
Avslutad
Vad har hänt med Bilals högerhalva av ansiktet? Ser ut som min gamla mattelärare, en typ av halvförlamning.
Citera
2020-06-21, 20:56
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Tack för det. Årets budgetversion av kff består av veteranerna och en hel del ynglingar. Den stora skillnaden är att MP inte verkar kört fys öht med laget under 2019. Nouris kommentar till träningen är att årets försäsongsträning är den hårdaste sedan Nanne ledde laget under 2013. I år gör vi mål i slutet istället för att backa hem försvara 0-0 och släppa in mål efter 80e. Minuten. Kontrasten mot 2019 är total. Då tog vi fyra vinster på 30 matcher, nu 2 vinster på 3 matcher. Då 22 mål på 30 matcher, nu 7 mål på 3 matcher. Osv. Nanne we love you!

MP har väl aldrig gjort något rätt som tränare så jag är inte förvånad.

Hur har Isak Jansson sett ut? Mycket fotboll i den grabben
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in