2020-06-21, 18:31
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Bra halvlek av AIK som får bajen att se dåliga ut.

Var längesen man såg Hammarby så tafatta ut framåt.
Citera
2020-06-21, 18:38
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Norrköping kommer bajsa på sig snart när pressen och förväntningarna blir lite högre igen.

Exakt, likt förra året vek man ner sig när det började gälla lite. Stort frågetecken till MFFs tränare, verkar vara en flopp.
Citera
2020-06-21, 18:43
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Exakt, likt förra året vek man ner sig när det började gälla lite. Stort frågetecken till MFFs tränare, verkar vara en flopp.

Håller med.

Svårt lyckas i MFF som tränare när de är samma jävla clown som anställer dom.
Citera
2020-06-21, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Varbergs bänk kanske är vassare än jag trodde. 9 roterade spelare och lyckas endå skapa och knipa 1poäng mot Malmö. Visserligen ett 10manna Malmö en stor del.

Omställningarna fortsatt effektiva och farliga.

Ångrar mig som f-n att jag aldrig postade mitt tänkta inlägg i förmiddags. Typ ”vore kul om Johansson och Cronvall slängs in på topp. Då blir det åka av för MFF:s försvar”, men trodde de ev var skadade så jag avstod. Hur som helst så har jag sett Johansson i ett par år i Div 1 och det är absolut ingen skräll att han nu stänkt in mål mot både Hammarby (cupen) och MFF. Avig, snabb och bra avslut. Men är ju egentligen yttermittfältare. Cronvall rankar jag som ett superlöfte och ett fartmonster jag också följt ett par år i Div 3. Sjukt svårstoppad, men behöver väl minst nåt år till. Var han bra idag? (Har alltså bara sett målen).
Fast hemligheten med Varberg är ju framförallt tränaren och taktiken. Kanske räcker till nytt kontrakt, faktiskt.
Citera
2020-06-21, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Ångrar mig som f-n att jag aldrig postade mitt tänkta inlägg i förmiddags. Typ ”vore kul om Johansson och Cronvall slängs in på topp. Då blir det åka av för MFF:s försvar”, men trodde de ev var skadade så jag avstod. Hur som helst så har jag sett Johansson i ett par år i Div 1 och det är absolut ingen skräll att han nu stänkt in mål mot både Hammarby (cupen) och MFF. Avig, snabb och bra avslut. Men är ju egentligen yttermittfältare. Cronvall rankar jag som ett superlöfte och ett fartmonster jag också följt ett par år i Div 3. Sjukt svårstoppad, men behöver väl minst nåt år till. Var han bra idag? (Har alltså bara sett målen).
Fast hemligheten med Varberg är ju framförallt tränaren och taktiken. Kanske räcker till nytt kontrakt, faktiskt.

Haha där gick du miste om credd!

Jag måste erkänna att jag kikade på Peking DIF istället så jag missade med matchen tyvärr. Bara sett lite highlights.

Håller med om tränaren. Jocke är kanon. Har sagt det ett par gånger. Han är ju även sportchef så det är ju ännu mer imponerande där.
Citera
2020-06-21, 19:17
Medlem
Känns som att risken är stor för MFF att bomma SM-guldet för tredje året i rad. Borde man inte slå ett lag som Varberg komfortabelt om man ska jogga hem guldet?
Citera
2020-06-21, 19:18
Medlem
Valvantos avatar
Vi kom verkligen inte igenom AIKs nya system idag. För lite rörlighet och individuell skicklighet som man vanligtvis är van att se. Tappade mittfältet gång på gång med felpass.

Sen är det en felaktigt dömd straff dem får som är matchavgörande. Kacaniklic ska för övrigt bara rulla in 1-0.

Hur längesen är det Bajen inte gjorde något mål i en match?
Citera
2020-06-21, 19:21
Medlem
Hur ser Norlings derbyfacit ut under sin andra sejour i aik? Måste vara bra siffror.
Citera
2020-06-21, 19:25
Medlem
Engelsk-Svenskens avatar
Tomasson som tränare var ett dåligt val, förstår inte poängen med att anställa en person utan erfarenhet som huvudtränare i en större klubb.
Citera
2020-06-21, 19:29
Medlem
Elvis avatar
Fyfan vad dåligt, under all jävla kritik! Vi har seriens i särklass bästa trupp tillsammans med MFF, vi viker ner oss mot vår förenings motpol aik. Största antagonisten låter vi rulla boll medan vi kollar på. Så innehelvete besviken.

Hoppas mr Z skäller ut er efter noter. Hur fan kan ni göra så här mot oss supportrar? Aik är fan inte ens bra!

Vinner vi inte nästa så hoppas jag Billborn hänger löst, ja du är en hjälte Stefan men det här är fan pinsamt!

Hade det här tolererats i FC Köpenhamn? Aldrig i helvetet! Och då ska tilläggas att de saknar kategori C supportrar, nej jag tycker inte det ska gå till så eller försvarar sånt men då hade deras styrelse avsatt tränaren!
Citera
2020-06-21, 19:30
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Exakt, likt förra året vek man ner sig när det började gälla lite.
Utveckla gärna! När vek vi (Peking) ner oss förra året ”när det började gälla”?
Vi hade en katastrofal start ifjol med åtta poäng efter åtta spelade omgångar, men gick från sommaren och framåt som tåget.
De senaste 16 allsvenska matcherna har vi tydligen 13 segrar, två oavgjorda, en förlust...
Citera
2020-06-21, 19:35
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Utveckla gärna! När vek vi (Peking) ner oss förra året ”när det började gälla”?
Vi hade en katastrofal start ifjol med åtta poäng efter åtta spelade omgångar, men gick från sommaren och framåt som tåget.
De senaste 16 allsvenska matcherna har vi tydligen 13 segrar, två oavgjorda, en förlust...

Ni vek ner er sista matchen på hemmaplan med två måls ledning. Ni kommer vika ner er i år igen, var så säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in