2020-06-21, 20:08
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Visst, det ÄR en möjlighet och jag tror att tråden var inne på att någon annan än SD fick ut LW genom att t.ex. säga att ngt av hennes andra barn var i fara/problem. Det skulle kunna förklara dörren på glänt också om LW trodde att det hänt nära. Men att hon sätter på sig rejäla skor och fleecetröja tyder mer på att hon trodde att det skulle vara mer än en snabb vända ut en kort bit.

Att jag drar in SOA är för att leta efter en hållhake på HD primärt och tänker att han accepterat SDs dåliga beteende för att han är så lurad av SD.

Många gånger har jag funderat på om det strul som LW kanske började med med SD under äktenskapet med UW ; fick UW att vilja skiljas ?

Eftersom de var kristet engagerade i familjen så antar jag att en otrogen fru inte kändes speciellt bra och eftersom LW hade uttryckt att gon tyckte UW var tråkig så verkade ju inte äktenskapet hålla i fogarna , tyvärr ...

Tokigt nog insåg inte LW att bara för att hon ville gå vidare i sitt privatliv så ville inte orsaken till hennes lämnade utav man och barn = SD ; vara med på samma deal !

Man vet vad man har och inte vad man får , och LW skulle ha kollat upp först Om ifall det hon ville verkligen gick att genomföra rent känslomässigt eftersom det var många inblandade i en sådan familjesplittring .

Hon skulle nog tänkt efter att OM hon lämnade UW så var det inte alls säkert att SD stod där och bytte ut henne mot son fru och barn -ett alldeles för stort offer för många, har vi lärt oss utav livet och hur en älskare/älskarinnesituation brukar sluta !

Oftast brukar dessa få lägga ner sin passionerade känslostorm och återgå till sina familjer med den lagoma känslan och tryggheten som de är vana vid ....

Kan LW blivit bitter då i det läget, och fått AGG mot både SD och HD utifrån att hon själv gett sig ur sin egen trygga familjesituation utan en tanke på hur fortsättningen skulle fortgå ?

(Bara en spekulation som så många andra härinne )
Citera
2020-06-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ett inhopp ;
Vilken jädrans tur att inte alla datorer är typ förprogrammerade och går av och på automatiskt i ALLA lägen ännu, utan att det behövs fingertoutch på tangenterna från en levande person för att få igång datorn , i detta tidevarv - för då vore ju inte alibit lika slående ....
Det är väldigt tur det, lyssnade åter på IT-teknikerns vittnesmål på youtube idag och han låter säker på att händelsen kl. 23.34 inte har att göra med att någon öppnat datorn eller läst mail osv.
Det finns således inget vattentätt alibi förr Herr SD

Lyssna på Rättegången del 28
Senast redigerad av Fleudhesten 2020-06-21 kl. 20:17. Anledning: Tillägg
Citera
2020-06-21, 20:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
UW måste ju anses ha ett starkt motiv.
E ville inte vara hos L och flyttade till UW på
heltid. N hade snattat. A skulle dumpas på
mormor för att LW skulle åka till Norge med sin
KK och leka. U fick veta det på As
födelsedagsfest. L skrev i någon chatt, efter As
födelsedagsfest, att U var på
bristningsgränsen. Att hon var tvungen att
börja ta sitt ansvar för barnen så U inte
behövde dra hela lasset själv.

Han skulle säkert inte låta A sova ensam med
öppen ytterdörr men å andra sidan så har vi
bara hans och Ns och Es vittnesmål om att
dörren var öppen. U kanske hade varit där
precis innan och förberett.

U verkar väldigt lugn och stabil men om en
sådan person blir pushad för långt så kan
det explodera som en blixt från klar himmel.
Alla har en gräns för hur mycket man tål.

Kloka tankar som inte har belysts.

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 75 om Uws konflikter med LW
Hur såg konflikterna mellan Ulf och Lena ut enligt dig?

"Det var mycket via mail och samtal och merparten av det rörde barnen men kunde också
handla om ämnen som att Ulf ville ha tillbaka sin hemnyckel av Lena. Lena hade kvar sin
kopia av Ulfs hemnyckel och kom och gick som hon ville. Detta var olustigt för en gång stod
Lena i sovrummet när jag låg i sängen och sov. Plötsligt stod hon bara där, hon skulle hämta
en grej sa hon. När Ulf efter detta ville ha sin nyckel blev hon helt förstörd. Jag tycker att Ulf
var lugn och adekvat och att Lena alltid grät och var förstörd. Deras tjafs var inte så
konstruktiva, jag vet att Ulf och jag pratade om att han var rädd för konflikter med Lena.
"

Appropå UW,s konflikter med Lena framförallt gällande barnen.

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 74 Mallans beskrivning av LW

"Hur skulle du beskriva Lena som person?
Energisk, hyperaktiv, bestämd, dominant, envis och kunnig. De mindre smickrande
egenskaperna var att jag tyckte att det fanns en liten tjej i den här kvinnan som inte alltid
mådde så bra. Att hon inte alltid fick ihop livet, att hon jäktade sig igenom livet - allt skulle
gå så fort och man skulle hinna med så mycket som möjligt. I vardagen såg jag bevis på det
här, hon tvättade och packade kl. 3 på morgonen och i sin stress kunde hon bli arg på barnen
och det var då barnen ringde till Ulf och ville komma över. Det var ofta hastiga svängar med
henne. Sedan hade hon ju andra egenskaper också. Ulf, jag och barnen skulle åka ihop på
semester till Åland och då sa Ulf att han hade en packiista som Lena gjort för längesedan och
den var ju organiserad och noggrann, I Lenas värld fanns det mycket tid för det som var roligt
och det som var mindre roligt valde Lena bort, ex. städning. Hon var alltid ute i sista minuten
enligt min uppfattning.

Lena var väldigt öppen med sitt sätt att vara. De hade en familjeblogg
som de skrev i men Ulf ville stänga ner den när han bytte jobb. Där skrev hon rätt öppet om
sitt sätt att vara, ex. att hon inte var så noga med städning.
" Slut citat.

Detta är intressant då UW vad jag förstått haft tillgång till inte bara gemensamma bloggar utan Lenas privata inloggningsuppgifter då hon var mycket öppen till sitt sätt att vara. I ett förhör försäkrade UW (utan att frågan ställts) att han inte ägnat sig åt olagligheter när han loggat in i Lenas google drive molntjänster -var det vill jag minnas. Tyvärr har jag inte aktbilagan där det ordagrant återges. Vad jag vill komma till är att UW givet det direkta utpekandet av MGM med största sannolikhet haft tillgång till Lenas och SD,s kommunikationer och förehavanden även utan den information han löpande haft genom barnen.

Återkommer till vad som var så viktigt att hämta på en avspärrad potentiell brottsplats att UW nödgas ringa LKC för den pinibla frågan om han och NW får bryta avspärrningarna. Han borde förstått att polisen skulle säga nej om dom skött sitt jobb. Kan det varit så att NW redan brutit avspärrningen och och hämtat något oumbärligt att UW i efterhand vill försäkra sig om att sonen NW inte får problem om det uppdagas.

Det är uppseendeväckande att behoven att ta sig in i Lenas hem inte skulle stå tillbaka av oron över vad som hänt mamman.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-21 kl. 20:20.
Citera
2020-06-21, 20:18
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Grundar det på att han som enligt skolboken som försmådd fd är högprioriterad misstänkt har tillåtits styra utredningen till haveri samt att han fått rota omkring på en avspärrad brottsplats där ett förmodat människorov förövats.

Om inte UW av personligt agg till sin rival om Lena lurat bort poliserna att rota hemma hos (och tidskrävande inre spaning om) SD så är det troligt Lenas sönderslagna kropp 150 m bort hittats redan första dygnet med en avsevärt högre uppklaringsprocent av mordet.

UW,s svartsjuka vilken dom första avgörande dygnen tilläts ta utredningen i besittning är med största sannolikhet orsaken till att mordet inte är löst.
---------------
De första 48 timmarna i en mordutredning är avgörande. Då klarar polisen upp ungefär 75 procent av fallen.
Inom 30 dagar måste polisen ha nått ett genombrott – ett regelrätt gripande eller också tydliga, bindande bevis som kan knytas till en person.

Det visar statistik från kriminologen Mikael Rying och Leif GW Persson, som leder polisens arbete med att se över alla olösta mord i landet.

Går det längre tid lyckas polisen bara lösa några enstaka fall om året – i hela Sverige.

------------------
https://www.sydsvenskan.se/2012-01-28/tiden-rinner-ut-for-mordutredarna

Edti: Å andra sidan bör inte UW enkom lastas då hans stora inflytandet på haveriet förutsätter inbjudning av inkompetenta poliser som initialt framstod som så virriga att han per automatik lastades driva utredningen till aber för att söka brett.
Poliserna gavs inte tid att reflektera innan GM serverades dom på silverfat.

”Försmådd fd” jo, man tackar.
Står det nåt i skolboken om att en sån sak aldrig går över, så att säga?
Det var flera år sen UW och LW skilde sej, UW har dessutom hunnit med att vara gift en gång till.
Citera
2020-06-21, 20:18
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det är väldigt tur det, lyssnade åter på IT-teknikerns vittnesmål på youtube idag och han låter säker på att händelsen kl. 23.34 inte har att göra med att någon öppnat datorn eller läst mail osv.
Det finns således inget vattentätt alibi förr Herr SD

Lyssna på Rättegången del 28
Om försvaret hade ställt frågorna som finns i inlägget nedan så hade TR förmodligen ansett att SD har något som är väldigt nära ett alibi och åklagaren hade kanske avstått från att överklaga.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-06-21 kl. 20:44.
Citera
2020-06-21, 20:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
”Försmådd fd” jo, man tackar.
Står det nåt i skolboken om att en sån sak aldrig går över, så att säga?
Det var flera år sen UW och LW skilde sej, UW har dessutom hunnit med att vara gift en gång till.
Vad som är vilktigt att komma ihåg är att med vad som framkommit talar det mesta för att UW gett SD skulden för sitt havererade äktenskap. Försmådd är säkert ett för snällt ord för att beskriva vad UW upplevde lämnad ensam hemma med barnen i vetskap om att SD och LW nykära rumlande runt på nätterna i sken av att ägna sig åt catchingen .
Man kan önska livet ur någon för mindre.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-21 kl. 20:39.
Citera
2020-06-21, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det heter Denna din ”vetskap” om vi nu ska märka ord och/eller bokstäver.

Åtminstone jag förstod vem som menades även om det slank in en extra bokstav via autokorrigering.

Däremot tycker jag att du ska ta ett snack med din kompis Snor-Johan som skriver som hej kom och hjälp. DÄR behöver man påpeka både ett och annat 😱
"Observera att topic är själva mordet".

Så hur tror du det blir med överklagandet?
Kommer åkl Åsa Hiding att innan hösten inse att hon inte har skuggan av en chans att lyckas få HR att fälla SD för mord och därför återkalla överklagandet?
Tror du SD är den som mördade LW?
Kan i så fall HD ha känt till mordet redan på tisdag morgon, den 15e?
Vad har du för tankar kring orsaken till att LW kunde ha trosor med sperma från två eller fler än två män på ett stort antal trosor?
Tror du LW:s sexuella utlevelser med flera män [närmast simultant?] spermasprutande kan tyda på en hypersexualitet, i sin tur emanerande från en alltmer tilltagande mani?
Anser du att det finns skäl att tro att den polisperson som efteråt beskrev intrycket denne/denna fått på morgonen vid besöket i LW:s bostad var ovan vid att se missbrukarhem, m t p att vederbörande beskrev sitt första intryck på just det viset?
Tror du att UW har varit medvetet vilseledande vid de tidiga polisinsatserna?
Varför inte?
Varför?
Citera
2020-06-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Snor-Johan kan mycket väl ha rätt i detta fallet att polisen faktiskt lät U. få styra hela mordutredningen från första början och sålunda skapade U. polisens och åklagarnas tunnelseende mot MGM som GM. OM det nu var så som den gode Snor-Johan framfört då är det ju U. som var grundorsaken till att polis och åklagarutredningen havererade totalt.

Både Sven-Erik Alhem och Jerzy Sarnecki sa ju tidigt om detta fallet gällande polisens och åklagarnas sätt att arbeta med denna mordutredningen att "det blir bara märkligare och märkligare för varje dag som går"

Både Sven-Erik Alhem och Jerzy Sarnecki kunde konstatera ganska tidigt att man hade gett sig på helt fel person som GM.

Den professionelle Leif GW Persson har ju också yttrat sig i detta mordfallet och var tidigt klar över att polisen och åklagarna skötte denna mordutredningen på ett felaktigt sätt och hade tagit fel GM.

Jag anser att det är mycket viktigt att polisen och åklagarna börjar utreda huvamannen och MVM vilka två med mycket stor sannolikhet är de som står ansvariga för detta mordet på BO:et.

Medlemmen PeterNoster har ju vid flera tidigare tillfällen tagit upp MVM i tråden som den verklige GM och jag tror att PeterNoster har haft rätt hela tiden i detta fallet.

Mvh/ @JokerMannen

Var framgår det att Alhem och Sarnecki tidigt angett att de gav sig på fel person?

Att du hakar upp dig på MVM och huvamannen, som är borta ur bilden för längesedan. Vad har du emot dem, om de över huvudtaget existerar förutom i din hjärna? Rena fantasier som bara försöker flytta fokus från SD som gärningsman.

Men att du gör helt om efter den 14 juni är remarkabelt. Då skrev du bl a : "Den riktigt fula fisken och boven gällande mordet på LW, det är den pilske kaninövdingen och Mållganisten SD, fylld med lögner till bristningsgränsen..."

Hur känner du inför denna ståndpunkt? Och hur bortförklarar du det på ett trovärdigt sätt?
Citera
2020-06-21, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
"Observera att topic är själva mordet".

Så hur tror du det blir med överklagandet?
Kommer åkl Åsa Hiding att innan hösten inse att hon inte har skuggan av en chans att lyckas få HR att fälla SD för mord och därför återkalla överklagandet?
Tror du SD är den som mördade LW?
Kan i så fall HD ha känt till mordet redan på tisdag morgon, den 15e?
Vad har du för tankar kring orsaken till att LW kunde ha trosor med sperma från två eller fler än två män på ett stort antal trosor?
Tror du LW:s sexuella utlevelser med flera män [närmast simultant?] spermasprutande kan tyda på en hypersexualitet, i sin tur emanerande från en alltmer tilltagande mani?
Anser du att det finns skäl att tro att den polisperson som efteråt beskrev intrycket denne/denna fått på morgonen vid besöket i LW:s bostad var ovan vid att se missbrukarhem, m t p att vederbörande beskrev sitt första intryck på just det viset?
Tror du att UW har varit medvetet vilseledande vid de tidiga polisinsatserna?
Varför inte?
Varför?
Vad har StefanD's DNA på ring och StefanD's sperma på LWs kjol och i trosor att göra med mordet ?
Senast lagda kakan får skulden - det vet du, eller vadå ?
Nej ta ner fanan för faen..

Iofs tycker jag du har rätt om att det är missbrukarkretsar.. där inklusive SD och respektive.. vad nu det är.
Citera
2020-06-21, 20:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SohnRayne
Vad har StefanD's DNA på ring och StefanD's sperma på LWs kjol och i trosor att göra med mordet ?
Senast lagda kakan får skulden - det vet du, eller vadå ?
Nej ta ner fanan för faen..

Iofs tycker jag du har rätt om att det är missbrukarkretsar.. där inklusive SD och respektive.. vad nu det är.
Sorry för inhopp.
Det är av vital betydelse för mordet såtillvida besudlingen ingick som en av Åkl Hidings "jättemycket teknisk bevisning" som var tänkt att binda den som ändå inte gick att binda vid mordet på Wesström.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-21 kl. 20:58.
Citera
2020-06-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Sorry för inhopp.
Det är av vital betydelse för mordet att göra såtillvida besudlingen var tänkt att binda den som än inte gick att binda vid mordet på Wesström.
Menar du att DNA osv går att bestämma till tid ?
Senaste besudlingen därav mördare ?
Citera
2020-06-21, 21:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SohnRayne
Menar du att DNA osv går att bestämma till tid ?
Senaste besudlingen därav mördare ?
Om jag inte minns fel så skickades besudlingarna till Nederländerna vilka är framstående inom DNA forskning för att om möjligt tidsbestämma DNA. Det gick som bekant inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in