2020-06-21, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
ÅH har ju sagt för länge länge sedan att "vi kan fortsätta i evighet" och så verkar det bli.

En tanke som slog mig är att när man nu skjutit fram det hela till mars 2021 (var det väl?) så hoppas man kanske att åklagaren hinner ta sitt förnuft till fånga under tiden och lägger ner det hela. Jag antar att hon kan göra så, det vill säga ta tillbaka överklagan.

Åklagarna kommer inte att ge sig i detta fallet då de sitter fast i sitt tunnelseende, men, jag är övertygad om att HR kommer att göra exakt samma bedömning som TR och BL gjorde och sedan slutligen friskriva MGM från alla misstankar. HR kommer att ta full hänsyn till MGM:s alibi klockan 23:34:16 och det har visat att MGM inte kan vara GM.

Tiden då MGM öppnade upp sitt dokument i sitt eget hus på B-vägen visar att MGM inte kan ha befunnit sig på brottsplatsen vid den aktuella tidpunkten för brottet då sista skriket hördes klockan 23:33 enligt vittnen.

MGM kommer slutligen att bli en fri person och helt avskriven från alla misstankar då HR sagt sitt och därefter kommer MGM:s försvarsadvokat IB att hjälpa sin klient med att få ut ett rejält skadestånd, något annat är helt otänkbart i detta fallet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-21, 17:22
Medlem
Citat:
ÅH har ju sagt för länge länge sedan att "vi kan fortsätta i evighet" och så verkar det bli.

En tanke som slog mig är att när man nu skjutit fram det hela till mars 2021 (var det väl?) så hoppas man kanske att åklagaren hinner ta sitt förnuft till fånga under tiden och lägger ner det hela. Jag antar att hon kan göra så, det vill säga ta tillbaka överklagan.
Min fetning, i slutet:
Ja, det bör hon kunna göra. Rimligen efter konsultation med ansvarig chefsåklagare.
Eller, dock betydligt mindre sannolikt, efter konsultation med sitt samvete.
Eller kanske en själasörjare? Jag utgår då från att hon söker sig till en utsocknes sådan.

Vilka är oddsen för en nedläggning?
Nånstans 150 gånger pengarna troligen. Den åkl som triumfatoriskt lovat (= hotat med) att kunna hålla på i evigheter, den lägger nog inte frivilligt ned ett mål.

Synd att omvärldens intresse för Sverige numera är helt fokuserad på coronahanteringen här. Det hade varit trevligt om t ex The Sun hade ägnat en sida åt en kombiartikel om ett pastorsmord i geokretsar. Knutby blev ju relativt världskänt. Snaskigheter finns det ju gott om i båda historierna..
Citera
2020-06-21, 17:28
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Åklagarna kommer inte att ge sig i detta fallet då de sitter fast i sitt tunnelseende, men, jag är övertygad om att HR kommer att göra exakt samma bedömning som TR och BL gjorde och sedan slutligen friskriva MGM från alla misstankar. HR kommer att ta full hänsyn till MGM:s alibi klockan 23:34:16 och det har visat att MGM inte kan vara GM.

Tiden då MGM öppnade upp sitt dokument i sitt eget hus på B-vägen visar att MGM inte kan ha befunnit sig på brottsplatsen vid den aktuella tidpunkten för brottet då sista skriket hördes klockan 23:33 enligt vittnen.

MGM kommer slutligen att bli en fri person och helt avskriven från alla misstankar då HR sagt sitt och därefter kommer MGM:s försvarsadvokat IB att hjälpa sin klient med att få ut ett rejält skadestånd, något annat är helt otänkbart i detta fallet.

Mvh/ @JokerMannen

Ursäkta mig Jokermannen men jag undrar om du på något sätt blivit hotad till att HELT omvända ditt tyckande ifrån att kalla SD för bla citat : ” härads....” osv. och en del annat typ nedlåtande när du förut faktiskt helt och fullt ansåg honom vara GM ! , för att sen plötsligt inta en försvarsattityd till 100 % i att SD är oskyldig !!?

Undrar verkligen , eftersom Du var en utav de som MEST ansåg att han var skyldig och förr eller senare skulle åka fast ?
Citera
2020-06-21, 18:18
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Ge mej en anledning till varför överklagan ska läggas ner.
Citera
2020-06-21, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ursäkta mig Jokermannen men jag undrar om du på något sätt blivit hotad till att HELT omvända ditt tyckande ifrån att kalla SD för bla citat : ” härads....” osv. och en del annat typ nedlåtande när du förut faktiskt helt och fullt ansåg honom vara GM ! , för att sen plötsligt inta en försvarsattityd till 100 % i att SD är oskyldig !!?

Undrar verkligen , eftersom Du var en utav de som MEST ansåg att han var skyldig och förr eller senare skulle åka fast ?

Jag tror att det allra mesta som har kommit fram om MGM och den före detta MGK inte är något annat än hörsägen och byskvaller från folk som vill MGM och den före detta MGK väldigt illa, folk som har agg mot dom av någon egendomlig anledning.

Jag tror i själva verket att MGM är en mycket rättfärdig person som alltid gör det rätta, jag tror att MGM är väldigt rättsinnad och sålunda är en person som tänker rätt och som alltid har riktiga åsikter, jag tror även att MGM är en rättskaffens person, det vill säga att MGM är rättrådig, laglydig och etisk samt ärlig.

Jag tror även att det faktiskt var BO:et som fördärvade MGM och den före detta MGK:s äktenskap. BO:et hade gett sig katten på att få MGM helt och hållet för sig själv trotts att BO:et var fullt medveten om att MGM var gift och hade två barn. Jag tror att MGM har fått utstå mycket lidande på grund av att BO:et inte ville lämna MGM och dennes äktenskap i fred.

U. separerade sig från BO:et på grund av att BO:et hade ett onormalt beteende och inte gick att leva med under normal förhållanden, så även U. fick nog utstå en hel del obehag från BO:et då dom levde tillsammans.

Som jag tidigare sagt så är jag nu mera mycket övertygad om att MVM och huvamannen ligger bakom detta mordet på BO:et och att både huvamannen och MVM kände BO:et väldigt väl.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-21, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

Svaret är mycket enkelt på den frågan.

MGM har ett alibi för mordet som begicks bakom Bu-p:et den 14/5 2018 och det har klart och tydligt visat att MGM inte kan ha befunnit sig på brottsplatsen vid den aktuella tidpunkten då brottet därstädes begicks av någon annan person eller två ?

Efter som MGM har ett alibi skall sålunda överklagan till HR mot MGM läggas ner av åklagarna.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-21, 19:05
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Jag tror att det allra mesta som har kommit fram om MGM och den före detta MGK inte är något annat än hörsägen och byskvaller från folk som vill MGM och den före detta MGK väldigt illa, folk som har agg mot dom av någon egendomlig anledning.

Jag tror i själva verket att MGM är en mycket rättfärdig person som alltid gör det rätta, jag tror att MGM är väldigt rättsinnad och sålunda är en person som tänker rätt och som alltid har riktiga åsikter, jag tror även att MGM är en rättskaffens person, det vill säga att MGM är rättrådig, laglydig och etisk samt ärlig.

Jag tror även att det faktiskt var BO:et som fördärvade MGM och den före detta MGK:s äktenskap. BO:et hade gett sig katten på att få MGM helt och hållet för sig själv trotts att BO:et var fullt medveten om att MGM var gift och hade två barn. Jag tror att MGM har fått utstå mycket lidande på grund av att BO:et inte ville lämna MGM och dennes äktenskap i fred.

U. separerade sig från BO:et på grund av att BO:et hade ett onormalt beteende och inte gick att leva med under normal förhållanden, så även U. fick nog utstå en hel del obehag från BO:et då dom levde tillsammans.

Som jag tidigare sagt så är jag nu mera mycket övertygad om att MVM och huvamannen ligger bakom detta mordet på BO:et och att både huvamannen och MVM kände BO:et väldigt väl.

Mvh/ @JokerMannen

Det är lite jobbigt att du så först lägger all skuld på MGM och hans beteende i det hela ( sviker sin fru med otrohet bl.a) och skriver om stackars LW och barnen hennes och ett tu tre så skriver du att hon är orsak till allas
”må-dåligt-i-sin-relation-syndrom”, suck ...aningens trött blir man då
Senast redigerad av landbandy 2020-06-21 kl. 19:10.
Citera
2020-06-21, 19:12
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

Ett inhopp ;
Vilken jädrans tur att inte alla datorer är typ förprogrammerade och går av och på automatiskt i ALLA lägen ännu, utan att det behövs fingertoutch på tangenterna från en levande person för att få igång datorn , i detta tidevarv - för då vore ju inte alibit lika slående ....
Senast redigerad av landbandy 2020-06-21 kl. 19:17.
Citera
2020-06-21, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Såvida HD inte serverade en väl avvägd lögn som LW var tvungen att reagera på direkt utan att tänka? Har inga förslag på vad det skulle kunna vara i så fall men det är möjligt. Och kanske LW messade SD? Sen raderades det messet eftersom GM hade tillgång till LW:s mobil. Det är ett långskott men en vinkel som inte stötts och blötts så mycket. Speciellt inte vad som sagts/skrivits som kan ha fått LW att lämna så relativt snabbt. Möjligen bara med tid för att knyta skorna och kränga på sig fleecetröjan.

Tror dock själv att gärningen utfördes av de två ex-makarna i samförstånd. De båda har motiv.
Ska man värdera de olika motivens tyngd så skulle jag mena att HD har det tyngsta och mest att vinna på hela alltet.

Med tanke på det lilla tekniska beviset som fanns på platsen anar jag att det var väl planerat.
Som tidigare nämnts finns det en möjlighet att även SOA deltagit i någon form. Den misstanken baserar jag helt och hållet på vad andra skrivit om det i tråden samt hur han närmast beskriver otroheten som en parentes och inte med några ord säger sig vara besviken eller sårad av att SD gått bakom ryggen på hans dotter. Det vore normalt att SOA hyste negativa känslor kring den sexåriga otroheten, strösselförhör och att SD verkligen inte stöttade sin hustru genom sjukdomen. För att inte tala om dödshoten..

Visst, det ÄR en möjlighet och jag tror att tråden var inne på att någon annan än SD fick ut LW genom att t.ex. säga att ngt av hennes andra barn var i fara/problem. Det skulle kunna förklara dörren på glänt också om LW trodde att det hänt nära. Men att hon sätter på sig rejäla skor och fleecetröja tyder mer på att hon trodde att det skulle vara mer än en snabb vända ut en kort bit.

Att jag drar in SOA är för att leta efter en hållhake på HD primärt och tänker att han accepterat SDs dåliga beteende för att han är så lurad av SD.
Citera
2020-06-21, 19:45
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

Jag tycker du ger en mkt bra förklaring hur MGM med sin fd som fått utstå mkt agg , kanske pga byskvaller och hörsägen som du skriver, HD älskade ff SD, som hon sagt i förhör.

Det är bara att önska SD och HD ett fortsatt fint liv tillsammans med sina två döttrar.

LW var utstuderat elak mot HD, LW såg HD som en konkurrent.

Aktb 150 s 5 förhör med en kollega till LW S*tefan A*lbinsson, en kollega inom kyrkan.

Här kan man läsa LW:s hat/förnedrande kommentar om HD.

S*tefan uppger att Lenas förakt gentemot Hanna blev kyligare och hårdare och hårdare det sista året. Lena kunde till S*tefan kommentera Hannas intelligens, hennes utseende, vilka bilder som hon valde att lägga ut på Facebook. Lena kunde säga att Hanna var dum och naiv, saker som S*tefan inte tycker att man säger om en andra människor.
Senast redigerad av Smhf 2020-06-21 kl. 20:15.
Citera
2020-06-21, 20:02
Medlem
Lyssnat på avsnitt 20 på YT Rättegången Wesström och här är en kort beskrivning av vad som finns var.
Till en början frågar åklagaren SD om SD inte visste att han var misstänkt 25/5 (städningen) fastän han skrivit till folk att han är den misstänkte. Slinger.
Därefter kommer avsnittet där han säger att han inte ger utredningen tillgång till hans GPSdata via Googlekontot.
9 minuter in om varför han trodde att LW blivit ihjälsparkad, därefter att han hade kod till LWs kodlås och att det var konstigt att hon lämnat dörren på glänt.
14 min SD säger att han har LWs lösenord men att hon hade tvåfaktorsinlogg på sin mail, så den kunde han inte nå.
24 minuter -SD redogör för sitt selektiva minne.
48 minuter - om varför de hade sex hos honom trots att hans barn var hemma men inte hos LW när hennes barn var hemma.
50 min Åklagaren trycker på saker som SD sagt som inte stämmer med varandra eller vad andra säger t.ex. varför han tyckte att det var ryktesspridning att berätta om LWs försvinnande för JG men inte för chefen eller den 19/5 när en kropp hittats. Om ifall han och HD ville återförenas eller inte (han kanske är totalt förvirrad om allt, faktiskt?) Om ifall han mådde dåligt eller inte våren 18. Vilken av de 5 versionerna han släppt om vad han gjorde på mordkvällen som stämmer (han minns numera ingenting). Han minns däremot att PS sagt till honom att ett vittne sett honom på cykel, men ÅH läser ur förhör att det har PS ingalunda.
Citera
2020-06-21, 20:02
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Svaret är mycket enkelt på den frågan.

MGM har ett alibi för mordet som begicks bakom Bu-p:et den 14/5 2018 och det har klart och tydligt visat att MGM inte kan ha befunnit sig på brottsplatsen vid den aktuella tidpunkten då brottet därstädes begicks av någon annan person eller två ?

Efter som MGM har ett alibi skall sålunda överklagan till HR mot MGM läggas ner av åklagarna.

Mvh/ @JokerMannen

Om du syftar på det data alibi som det skrivs om så ger jag inte fem öre för det alibit.Jag har fått bevisat av en granne till mej som arbetar som IT-tekniker och är välkänd i hackar kretsar att det går hur bra som helst att få sidor att öppna sej utan att någon sitter vid datorn. Kl 19:13 öppnades outlook live och det översta mejlet öppnades. Kl 19:21 öppnades flashback. Kl 19:33 öppnades expressen medans vi satt och drack kaffe och ingen rörde datorn. Så det där alibit kan ni stoppa upp någonstans där solen aldrig skiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in