Citat:
katastrofalt dålig? snarare regel än undantag, hittills inte träffat någon som känt till att injektionen ska sättas långsamt utan försöker göra det snabbt om man inte säger till, enda sköterskan som konsekvent gjorde det bra hade ledproblem så hon kunde helt enkelt inte sätta injektionen snabbt 
Citat:
fass säger 2 minuter för 4ml men min åsikt är 1 minut per 1ml för att minska risken för besvär.
Första gången jag fick ta nebidon frågade hon mig lite hur hon skulle göra och hur länge hon skulle trycka in oljan..
Citat:
Låter som hon inte använde en uppsugningsnål, oljan är rätt trögflytande så man brukar använda en grov nål typ 1.2mm för att suga upp oljan och sen byta till injektionsnål på 0.3-0.4mm.
Andra gången som var i torsdags så tog det 15min för henne att få ur nebidon i vialen.. därefter sätter hon sprutan i övre yttre men alldeles snett inåt mot andra sidan, hon aspirerade inte, sen tryckte hon på med full kraft tills jag fick säga åt henne att lugna ner sig och ta det lugnare..
Höll inte sprutan still ett dugg utan höll på att röra den alldeles för mycket.
Höll inte sprutan still ett dugg utan höll på att röra den alldeles för mycket.
För mig tar det kanske en minut eller två att få ut 0.25ml i insulinspruta.
Citat:
ömhet och smärta vid injektionsstället är typsymtom på att injektionen satts för snabbt.
Nu är det snart söndag och jag är fortfarande öm och får ont från skinkan upp till höft/länd när jag lutar mig framåt.. stramar/smärtar så vet inte vad hon lyckades med.. hoppas det släpper snart iaf för är riktigt störande..
Citat:
Själv kommer du ALDRIG få ta injektionerna svensk sjukvård är fruktansvärt fientlig mot sånt knappt ens så diabetiker får sätta insulinet själv typ så det tycker jag inte du bör göra, att ta upp att någon annan sätter njae kanske du kan åka till endokrinmottagningen för injektion men iövrigt tror jag det blir svårt att få det fixat officiellt inom sjukvården.
Men nu tänker jag inte åka in och ta sprutorna längre, ska ringa min endokrinolog och säga att jag tar själv eller att någon som kan får göra det på mig framöver, tröttsamt men såhär ska det inte behöva vara tycker jag..
) så tror det finns mycket receptorer just där. Ser även mer muskeldefinition och mycket mindre vattnig/rund. Mer hård liksom. Har en topp på 45 i testo och en botten på ca 18-20. Funkar bra för mig, men alla svarar ju olika. Summa sumarum så är trt en gamechanger för mig. Massa mer energi, mår bättre (hade tidigare kvällsdippar med ångest) och återhämtning på gymmet som bara den! Ångrar inte alls att jag gick på. Just det angående kroppsbehåring. Det är först nu sedan någon månad tillbaka skägget börjat ta fart och även resten av kroppen. Sånt där verkar ta lååång tid. Snart kanske man slipper sitt babyface!