2020-06-21, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Da står man uansett igjen med et veldig personlig motiv, enten noen som ville drepe AEH, eller noen som ville drepe AEH for "at sätta dit TH".

Hva er mest sannsynlig?

Ja det har du rätt i - om det inte råkar vara någon som är osams med båda två ..
Någon som haft en nära relation till AEH, som han fått stå tillsvars för alltför
länge av TH...Bara spekulationer.
Vill gärna tänka i alla tänkbara riktningar innan tanken åter igen stannar hos
TH / medhjälpare.
Elektrikern som ringde men inte fick svar, kanske åkte hem till AEH för att
prata direkt. Kan något ha hänt, är han förhörd?
Citera
2020-06-21, 12:45
Medlem
Tror det kommer til å skje noe i morgen...
Citera
2020-06-21, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Så du har ingen mening om Jensen er skyldig eller ikke, jeg mener han er skyldig fordi at alle bevis tilsier det. Og jeg mener at TH er skyldig fordi at alle indisier tilsier det, og det at han ikke vil avhøres for å renvaske seg tilsier også det.

Og den dusøren som får dollartegnene fram i øynene dine vil heller ikke føre fram til noe annet enn ytterligere villedning.

Men TH har genom sin advokat sagt att han redan blivit förhörd tillräckligt många gånger,
att han velat samarbeta, men nu inte har något att tillföra utredningen längre och då det gått allvarligt ut över hans hälsa..
Initialt ville han samarbeta. Därefter ville han inte lägga sig i polisens arbete.
Han ställde ändå upp på många och jobbiga förhör. Han vägrar nu att förhöras mer.
Däremot har han utlyst en stor summa pengar till
den som kan ge tips som leder till att man hittar AEH -
Litet fram och tillbaka, men ingenting av detta är konstigt.
Han har ju all rätt att utlova pengar till den som kan visa spåren till sin fru.
Citera
2020-06-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Var veldig spent på hva denne eks-svogeren hadde å fortelle. Må si jeg ble veldig skuffet. Hadde forventet noe ala dette: "Ved en anledning ble jeg truet på livet. Dette skjedde på Gjøvik i 1970. TH truet med kniv. Han var helt rabiat! Det var ingen/flere vitner til opptrinnet"
Men nei, alt var veldig diffust. Hvorfor dra den eks-svogeren inn i podcasten? Hva var eks-svogerens motivasjon for å delta? Var det kun for å hevne seg på TH? Det har tidligere versert rykter om AEHs utroskap. Dette skal angivelig ha vært mellom AEH og THs bror. Dette er kun basert på rykter, men jeg begynner å lure på om AEH kan ha vært utro med denne eks-svogeren, ikke med THs bror. Hvis TH i såfall har oppdaget dette, så kan vel TH ha truet eks-svogeren med juling.

Var finns podden?
Citera
2020-06-21, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Var finns podden?

Du finner linker til alle krimpoddene i artikkelen i linken. Jeg måtte gå til politiet heter den episoden.
Citat:
Ursprungligen postat av fruGW
VGs Krimpodd episode 2

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mMB6x/jeg-maatte-gaa-til-politiet-hoer-andre-episode-i-krimpodden-om-loerenskog-saken-naa

Hva var det eks-svogeren bare måtte fortelle politiet? Han følte seg overbevist om at dette var et partnerdrap og hadde ingen tro på teorien om kidnapping. Han kontaktet politiet og ba om å bli avhørt. Dette var i tiden TH hadde status som fornærmet i saken, men svoger følte at de tok hans historie på alvor. Noen teorier?
Citera
2020-06-21, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men TH har genom sin advokat sagt att han redan blivit förhörd tillräckligt många gånger,
att han velat samarbeta, men nu inte har något att tillföra utredningen längre och då det gått allvarligt ut över hans hälsa..
Initialt ville han samarbeta. Därefter ville han inte lägga sig i polisens arbete.
Han ställde ändå upp på många och jobbiga förhör. Han vägrar nu att förhöras mer.
Däremot har han utlyst en stor summa pengar till
den som kan ge tips som leder till att man hittar AEH -
Litet fram och tillbaka, men ingenting av detta är konstigt.
Han har ju all rätt att utlova pengar till den som kan visa spåren till sin fru.
Lite sent å komma med dusør nå, eller? Klarer du ikke å se det? Det må mange indisier til for å bli dømt uten et lik, så jeg et enig i at det som er offentlig kjent til nå ikke er tilstrekkelig for at noen kan bli dømt.
Citera
2020-06-21, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
La, oss først bli kvitt den muligheten jeg nevner her. Er du enig i at han ikke har drept i affekt?

Jeg tror nok ikke det kan utelukkes. Det vet vi ikke. Du har fortsatt ikke kommet med klare teorier, argumenter eller indisier som underbygger påstandene dine.
Citera
2020-06-21, 13:38
Medlem
Fra en drapssak der natriumhydroksid ble brukt til å løse opp lik. Det kan høres ut som om oppløsningsprosessen skjedde ganske raskt.

Selv forklarer Leonarda drapet slik:
«Jeg la alle ni bitene i en gryte og helte i syv kilo natriumhydroksid som jeg hadde kjøpt for å lage såpe. Jeg rørte i blandingen til bitene løste seg opp i en tykk, mørk masse som jeg helte i flere bøtter og tømte i en nærliggende septiktank.»

https://www.tv2.no/nyheter/11487973

(Noen nevnte at en oppløsningsprosess vil ta lang tid ved bruk av syre. Natriumhydroksid (Kaustisk soda), natronlut eller lut er en sterk base.)
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-21 kl. 13:59.
Citera
2020-06-21, 13:43
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Tror det kommer til å skje noe i morgen...
Har du hört något eller gissar du på det?
Citera
2020-06-21, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg jobber innen sikkerhet og overvåkning, slike systemer er gjerne lukkede, dvs, at de ligger på servere som ikke vanligvis er koblet opp mot internett, nettopp for å forhindre at uvedkommende kan få tilgang.

Det er gjerne hovedregelen når man har overvåkning fra en seriøs tilbyder.

For hjemmebrukere er det nok mer vanlig med overvåkning som kan styres fra pc/mobil/nettbrett, men jeg tror ikke dette er tilfellet for et næringsbygg som Futurum.

Det var et nærbilde av det ene kameraet under jakten på Futurum mennene.
Da så man det var et ip basert Axxis kamera. Synes det er veldig uproffesjonelt om de ikke har satt opp NTP (protokoll som synker kameraer mot en alltid oppdatert klokke). Det ble også nevnt her at Basefarm har et datasenter i samme bygg med topp moderne overvåkning.
Som du nevner har de uansett timestamp på råmaterialet så om den ikke er i sync spiller det ikke noen annen rolle enn at det er litt mer jobb å finne rette tidspunkter (regne om).
Citera
2020-06-21, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Nei, men kan vi ikke være enige om at politiet i ett år nå har brukt alle ressurser på å bevise at det er TH.
De har til og med brukt skjult etterforskning. Det vil si at de har romavlyttet, telefonavlyttet og overvåket alle elektronisk kommunikasjon.
I to måneder nå, har de i tillegg saumfart alle skuffer og lommer i Sloraveien. De har til og med gredd plenen hans.
I tillegg har de vært på hyttene hans, nede i kummen hans og også plukket med seg det de fant av interesse på kontoret.
Hvis de hadde funnet nye bevis, ville TH vært tiltalt nå. Det er han ikke.
I stedet for å henlegge saken i oktober, foreslår jeg at man setter på helt nye folk, som kan gå gjennom tipsbunken på nytt og i det minste undersøke om noen av de tipsene som er der kan føre til at saken blir oppklart.

Unnskyld meg, men nye folk???

Politiet har helt sikkert gjort noen feil i denne saken. Det skulle bare mangle. Dette har ikke skjedd i Norge før. Men de har fått hjelp av erfarne etterforskere fra andre land. Før de pågrep Tom Hagen så fikk de hjelp fra Kollegaer i England. De ville arrestere Tom Hagen allerede i høst, men de ventet altså på klarsignal fra andre som kunne gå igjennom bevisene de hadde gjort i denne saken.

Du går ikke til en pågripelse av pårørende på bare mistanker om motiv osv.... politiet har mer. Og hvorfor de brukte delta styrken? Fordi som jeg sa; de har mer enn hva som er blitt lagt frem.

Greit å være kritiske til noen av avgjørelser politiet har tatt, men at de har tunellsyn er bare pissprat. Politiet så på dette som en kidnapping i over et halvt år så TH har hatt et halvt år på å kvitte seg med bevis. Etter min mening burde politiet gjør som de alltid skal gjøre: se på de nærmeste først.
Senast redigerad av Sommerful90 2020-06-21 kl. 14:27.
Citera
2020-06-21, 14:24
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Det var et nærbilde av det ene kameraet under jakten på Futurum mennene.
Da så man det var et ip basert Axxis kamera. Synes det er veldig uproffesjonelt om de ikke har satt opp NTP (protokoll som synker kameraer mot en alltid oppdatert klokke). Det ble også nevnt her at Basefarm har et datasenter i samme bygg med topp moderne overvåkning.
Som du nevner har de uansett timestamp på råmaterialet så om den ikke er i sync spiller det ikke noen annen rolle enn at det er litt mer jobb å finne rette tidspunkter (regne om).

Don't I know it..! He he..

Men du sa med litt færre ord det jeg trengte flere poster for å si..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in