2020-06-21, 15:15
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Har du aldri noe positivt å bidra med ?

Det å beskytte ytringsfriheten og skuffe vekk hersketeknikker (forsøk)
var noe av det mest positive jeg har lest her på lenge!
Citera
2020-06-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Det å beskytte ytringsfriheten og skuffe vekk hersketeknikker (forsøk)
var noe av det mest positive jeg har lest her på lenge!

https://poddtoppen.se/podcast/1437259636/forklart/pagripelsen-av-tom-hagen-forsvinningen-som-ble-en-drapssak
Citera
2020-06-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Har du aldri noe positivt å bidra med ?

Vossevangen har gjennom mange år gitt sine solide bidrag til FB. Men han er altså ikke positiv nok?
Jeg dauer!
Citera
2020-06-21, 15:31
Medlem
Hvis den personen som kjørte den ryggende bilen på gangveien er GM eller medhjelper og hvis AE så den bilen komme kjørende inn på gårdsplassen og hvis AE eventuelt gikk for å åpne ytterdøren fordi hun trodde at det var et familiemedlem som kom (hvis den ryggende bilen lignet på en bil som et av familiemedlemmene brukte å kjøre med):
Kan GM eller medhjelper ha lånt eller leid eller stjålet eller eid en bil som var av samme merke og farge som et av familiemedlemmenes biler?

Hvilke biler (bilmerke, bilmodell og farge på disse?) var i bruk og/eller var eid av familiemedlemmer av AE høsten 2018?

Hvilken farge og bilmerke og bilmodell er det på den leiebilen som andre har nevnt her i diskusjonen?

Jeg ser flere fordeler ved dette for GM eller medhjelper hvis den/de brukte en bil som lignet en av familiemedlemmenes biler:
-Naboer ville ikke reagere på (og derfor kanskje ikke merke seg og ikke huske) en observasjon av en bil som ligner mye på en bil som de har sett kjøre inn på Hagens gårdsplass mange ganger før.
-Hvis naboer la merke til bilen, vil de kunne si til politiet at på tidspunkt xx så jeg en bil som så ut som xx familiemedlems bil kjøre inn på Hagens gårdsplass. (Og politiet ville da kanskje kunne tro at det kan ha vært det familiemedlemmet som kjørte inn til Hagens gårdsplass på det tidspunktet).
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-21 kl. 15:52.
Citera
2020-06-21, 15:59
Medlem
HHB

https://www.facebook.com/Forsvaretssanitet/posts/1667519763287932/
Citera
2020-06-21, 16:04
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Vossevangen har gjennom mange år gitt sine solide bidrag til FB. Men han er altså ikke positiv nok?
Jeg dauer!

Tror det er aller best å bare totalt ignorere enkelte umodne og barnslige kommentarer ,så lenge det ikke er skikkelig diskriminerende og befalende.
Patetisk at den som skriver så masse om psykopater og psykopatisk,er den som er nærmest sånne i metoder Men ,bare å overse. Vi Poster våre oppfatninger og teorier,så blir det variasjon her og det blir ...
Ytringsfrihet på riktig! I dag er jeg igjen usikker,på om jeg tror TH er skyldig-I morra kan jeg være mer sikker igjen.
Dette er jo ikke åpning for hos etterforskere pga. da vil de bli oppfattet som vinglete og uproffe.
Det har gått prestisje i hele saken,og det er få som har mot til å snu i tide.Miste ansikt er frykten.
De ekte proffe har mot til å skifte oppfatning,men de er det dessverre få av i alle yrker.
Citera
2020-06-21, 16:13
Medlem
Teori:
GM kom til åstedet og angrep og bedøvde BO og GM forlot deretter åstedet.
Medhjelperne var bestilt for å komme og frakte bort BO som (etter avtale med GM) skulle være bedøvd men levende. Medhjelperne ankom åstedet kort tid etter at GM hadde bedøvd BO.
BO kan allerede ha vært død da medhjelperne kom til åstedet eller BO kan ha dødd under transporten i bil fra åstedet.

Dette kan da ha vært en planlagt kidnapping der motivet var penger, og både GM (som bedøvde BO) og medhjelperne hadde dette felles motivet.
Eller det kan ha vært planlagt drap utført av GM (som bedøvde BO (men som ga en dødelig dose med et bedøvende middel)) og GM kan ha lurt medhjelperne til å tro at de hadde felles plan om kidnapping der motivet var penger.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-21 kl. 16:35.
Citera
2020-06-21, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Var finns podden?

Her: https://podtail.com/no/podcast/vg-krimpodden/lorenskog-saken-jeg-matte-ga-til-politiet/
Citera
2020-06-21, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Tror det er aller best å bare totalt ignorere enkelte umodne og barnslige kommentarer ,så lenge det ikke er skikkelig diskriminerende og befalende.
Patetisk at den som skriver så masse om psykopater og psykopatisk,er den som er nærmest sånne i metoder Men ,bare å overse. Vi Poster våre oppfatninger og teorier,så blir det variasjon her og det blir ...
Ytringsfrihet på riktig! I dag er jeg igjen usikker,på om jeg tror TH er skyldig-I morra kan jeg være mer sikker igjen.
Dette er jo ikke åpning for hos etterforskere pga. da vil de bli oppfattet som vinglete og uproffe.
Det har gått prestisje i hele saken,og det er få som har mot til å snu i tide.Miste ansikt er frykten.
De ekte proffe har mot til å skifte oppfatning,men de er det dessverre få av i alle yrker.

Enig i det meste av det du skriver. Jeg var tidlig i saken ganske sikker på at dette var et klassisk mann-dreper-kone-drap. Hvor alkohol var involvert. Etter å ha fulgt tråden helt fra starten, har jeg endret oppfatning. Poirot, Sandemose, Sosialisten, Havhest, Mulholand og flere andre, har hele tiden stilt kritiske og nødvendige spørsmål. De har spilt rollen som djevelens advokat. Jeg har ytret meg kritisk til noen motdebattanter. Hovedsaklig på grunn av at disse har argumentert for teorier basert på rykter og sladder. De er dessuten helt ukritiske til politiet og medias fremstilling av saken. Et foreløpig "høydepunkt", er vel når man drar Rotary og toppene i Arbeiderpartiet inn i saken.
Men det finnes hederlige unntak, disse bidrar på en god måte, og jeg lytter gjerne til dem!
Nei, det er ikke alt som må bevares, men det er jaggu ikke lett å la være!
Citera
2020-06-21, 17:10
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
De som ikke er enig med GG999Slayer forsøkes instruert til å slutte å poste i tråden?
Lite seriøst forsøk på herskerteknikk.

Hr Slayer bør sette seg inn i hva ytringsfrihet er.

Hersketeknikk?

Var vel heller en fornærmelse..

Kanskje du skal sette deg inn i noen begrep selv?
Citera
2020-06-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Hvis VE er delaktig i dette så kan faktisk det siste sikre livstegnet være gjort av taxisjåføren kvelden før, og det vil si at TH kan ha drept henne denne natta. VG skrev i sine første artikler at 09.14 samtalen var mellom TH og AEH. Da kan VE ha vært den i andre enden av samtalen med TH sin telefon som «alltid» ligger igjen på kontoret. Hvorfor skulle VE lyve til politiet om hvor han var denne dagen samt forsøk på å få en til å vitne falskt om at møtet på Kvitfjell var dagen etterpå? Hvorfor «glemmer» man at man hadde leiebil den dagen hun forsvant? Hvis man ser på VE sin Facebook profil så gratulerer AEH VE i alle år han med bursdagene, men ikke i 2018. På våren 2018 så kommer VE inn i selskapet til TH og AEH står ikke lenger oppført som vararepresentant i styre, men VE er nå inne. Hun er på papiret ute av alt.

Tänker du då att TH och VE inlett en relation?

Alltså att TH egentligen gillar spela blockflöjt?
Citera
2020-06-21, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Tänker du då att TH och VE inlett en relation?

Alltså att TH egentligen gillar spela blockflöjt?

Haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in