2020-06-21, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Blir mycket intressant ja. Jag tror ju att vi om vi nu ska rotera att vi kör med bästa laget mot Bajen på torsdag men kan tänkas ställa över några imorgon.
Samtidigt är det galet viktigt att inte tappa igen nu efter att vi tog trean senast.

Jag älskar cupen men hade trots allt inte gråtit om vi åkte på torsdag, vi har ju inte direkt truppen för dels att spela semi och final plus europamatcher bredvid allsvenskan...Frågan är vilka vi isf kan ställa över i denna vecka?

Det finns väl dock fortfarande en europabonus och lite pengar i potten, men jag är inne på att i princip köra väldigt reservbetonat i cupen, visst det är chans till en titel osv men just nu är jag väl av den uppfattningen att det är viktigare att försöka få till lite positivt momentum i AS, kan vi vinna mot Mjällby och Sirius har vi ju haft en ganska bra inledning på säsongen, poängmässigt.
Citera
2020-06-21, 13:20
Medlem
mikeymikeys avatar
Någon som har koll på när Hammarby förlorade en tävlingsmatch hemma senast?

Självklart skall Blåvitt satsa på seger på torsdag men har väldigt svårt att se att det kommer ske, det kommer bli riktigt svårt.
Citera
2020-06-21, 13:22
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey

Självklart skall Blåvitt satsa på seger på torsdag men har väldigt svårt att se att det kommer ske, det kommer bli riktigt svårt.

Med tanke på de täta matchandet i Allsvenskan så tror jag att klubbarna kommer lufta reserver/behandla cupen som en träningsturnering. Så historik och statistik är nog de sista man ska gå på i år när de gäller denna cup.
Citera
2020-06-21, 13:33
Medlem
Citat:

Ellos hemma 2018 torskade vi med 0-1. 634 dagar och 23 matcher har gått sedan dess.
Citera
2020-06-21, 13:40
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ellos hemma 2018 torskade vi med 0-1. 634 dagar och 23 matcher har gått sedan dess.

Oj då, börjar snart bli rekord kanske? Blåvitts chans är väl att ju längre segersviten håller i sig desto närmare kommer första förlusten. Men som sagt kan inte alls att Hammarby skulle förlora på torsdag.
Citera
2020-06-21, 22:12
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

I kväll

Ovisst med cupen som med allt annat. Vem som helst kan vinna. Lagen som vill spela i Europa borde väl rusta lite mer för det dock.
Citera
2020-06-21, 22:27
Medlem
mikeymikeys avatar
Får hoppas att Poya och Ferran har studerat AIKs spel i dagens seger mot Hammarby och förhoppningsvis ta lärdom inför cupmatchen på torsdag.
Citera
2020-06-22, 09:34
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det finns väl dock fortfarande en europabonus och lite pengar i potten, men jag är inne på att i princip köra väldigt reservbetonat i cupen, visst det är chans till en titel osv men just nu är jag väl av den uppfattningen att det är viktigare att försöka få till lite positivt momentum i AS, kan vi vinna mot Mjällby och Sirius har vi ju haft en ganska bra inledning på säsongen, poängmässigt.

Jo, det finns lite pengar i det men jag är inne på samma sak att vi om vi nu ska rotera gör det på torsdag. Visst hade det varit galet roligt med en europaresa till sensommaren men det är inte värt att bränna för mycket i allsvenskan för det.

Sedan kan det ju mycket väl hända att även Bajen ställer över en del gubbar och då blir det ju jämnare igen.

Citat:
Får hoppas att Poya och Ferran har studerat AIKs spel i dagens seger mot Hammarby och förhoppningsvis ta lärdom inför cupmatchen på torsdag.

Det skulle ju kräva en rejäl omstrukturering av hela vårt spel om vi skulle börja spela som AIK gör numera så det är knappast aktuellt.
Sedan är det klart att man som inför varje match analyserar motståndarnas svaga punkter och kommer försöka utnyttja dessa till ens egen fördel.
Citera
2020-06-22, 11:54
Medlem
Commissarys avatar
Citat:

Ryktas om att AIK kommer mönstra en trupp med yngre spelare än vanligt. Halva u15 är på tapeten.
Citera
2020-06-22, 16:39
Medlem
Citat:

När vann Hammarby hemma senast?
Citera
2020-06-24, 08:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
När vann Hammarby hemma senast?
mot Östersund

Känns som det är 50/50 inför torsdag. Förhoppningsvis var detta plumpen i protokollet för en tid framöver. Inte helt olikt hur det var förra året mot Gnaget i derbyt. Hoppas att Ludwigson får börja som tia. Har noterat att många vill se honom på topp men jag ser hellre honom som tia, givet att man får någorlunda samma utväxling på honom i den positionen som man fick med Niko (som ju var mkt bättre som tia än nia). Det är dags att vila Abbe på torsdag.
Citera
2020-06-24, 12:22
Medlem
Beroende lite på skadeproblematiken så hade jag gärna sett typ...

Anestis
Holm - Bjärsmyr - Calisir/Tolinsson - Werner

Hasse - Toko

Aiesh - Sana - Sargon

Farnerud

Vila Paka och Söder till Sirius. Ta med junisen i U19 som reserv.
Giorgi kommer som jag förstått det typ vara redo mot Gnaget, eventuellt inhopp mot Sirius.
KDG lär väl vara borta längre, är även Calle indisponibel blir det ju Tolinsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in