Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Det finns väl dock fortfarande en europabonus och lite pengar i potten, men jag är inne på att i princip köra väldigt reservbetonat i cupen, visst det är chans till en titel osv men just nu är jag väl av den uppfattningen att det är viktigare att försöka få till lite positivt momentum i AS, kan vi vinna mot Mjällby och Sirius har vi ju haft en ganska bra inledning på säsongen, poängmässigt.
Jo, det finns lite pengar i det men jag är inne på samma sak att vi om vi nu ska rotera gör det på torsdag. Visst hade det varit galet roligt med en europaresa till sensommaren men det är inte värt att bränna för mycket i allsvenskan för det.
Sedan kan det ju mycket väl hända att även Bajen ställer över en del gubbar och då blir det ju jämnare igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
mikeymikey
Får hoppas att Poya och Ferran har studerat AIKs spel i dagens seger mot Hammarby och förhoppningsvis ta lärdom inför cupmatchen på torsdag.
Det skulle ju kräva en rejäl omstrukturering av hela vårt spel om vi skulle börja spela som AIK gör numera så det är knappast aktuellt.
Sedan är det klart att man som inför varje match analyserar motståndarnas svaga punkter och kommer försöka utnyttja dessa till ens egen fördel.