2020-06-10, 09:06
Medlem
eternussermos avatar
Är det klart än att cupen ställs in och att Europaplatsen går till SvFF AIK?
Citera
2020-06-10, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Är det klart än att cupen ställs in och att Europaplatsen går till SvFF AIK?
Det senaste jag hörde var att man skulle spela klart. Angående europakval, så ska väl hela upplägget spikas av UEFA i nästa vecka?
Citera
2020-06-11, 07:30
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det senaste jag hörde var att man skulle spela klart. Angående europakval, så ska väl hela upplägget spikas av UEFA i nästa vecka?

Japp, det är ett UEFA-möte 17e där sådant ska bestämmas.
Därför vi inte sett mer än tre datumsatta omgångar i allsvenskan och inte fått klart besked vad som sker med cupen.
Citera
2020-06-18, 15:52
Medlem
Keldons avatar
https://www.fotbollskanalen.se/svenska-cupen-1/klart-sa-spelas-svenska-cupens-slutspel/

Nu är det klart. Hyffsat intensivt matchande blir det! De som går långt här kommer tappa något annat på ett eller annat sätt är min teori.

Själv är jag överraskad. Trodde förbundet ville minska antalet matcher utan att kassera hela allsvenskan och i samma slag favorisera sin gullegris AIK.
Citera
2020-06-18, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
https://www.fotbollskanalen.se/svenska-cupen-1/klart-sa-spelas-svenska-cupens-slutspel/

Nu är det klart. Hyffsat intensivt matchande blir det! De som går långt här kommer tappa något annat på ett eller annat sätt är min teori.

Själv är jag överraskad. Trodde förbundet ville minska antalet matcher utan att kassera hela allsvenskan och i samma slag favorisera sin gullegris AIK.
Få se hur många av lagen som satsar på cupen. Schemat kommer att bli omänskligt. Bred trupp krävs vart fall.
Citera
2020-06-18, 16:51
Medlem
Citat:

Jösses, det blir ett tight schema, Mjällby borta måndag den 22 och sedan Bajen borta den 25, 2 dagars återhämtning.

Edit: My bad, Mjällby har vi ju hemma...
Citera
2020-06-18, 23:15
Medlem
Citat:

MFF-AIK 25 juni
AiK-MFF 28 juni
Citera
2020-06-19, 07:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Om vi säger att vi iaf avancerar till semin (vilket jag iofs inte tror, Bajen borta bör bli för svårt) så spelar vi 22a mot Mjällby hemma, 25e mot Bajen borta, 28e mot Sirius borta, 2Juli mot AIK hemma, 6 Juli mot Peking borta innan en semi mot Häcken/Ellos (borta) 9e.

Det blir sannerligen en ENORM utmaning för vårt gäng, speciellt om det visar sig att Calisir och Da Graca är borta denna period.
Frågan är ju hur lagen som redan är klara för europa till sensommaren/hösten resonerar om cupen nu, struntar man i den för att slippa två extra matcher?
Det känns ju isf som upplagt Häcken att plocka cupen igen.

Oavsett kul att det avgörs på planen och inte via ett skrivbordsbeslut.
Citera
2020-06-19, 14:08
Medlem
Hunden007s avatar
Shit aja kul cupen kommer avgöras det enda tråkiga är att Europaspelet kommer se annorlunda ut.

jag brukar alltid gilla europakvalen.
Citera
2020-06-21, 09:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Shit aja kul cupen kommer avgöras det enda tråkiga är att Europaspelet kommer se annorlunda ut.

jag brukar alltid gilla europakvalen.

Nu är det ju ett ämne mer för kommande europacupstrådar men jag ser det snarare som att det kan gynna vinnaren av cupen med enkelmöten. Det är rejält tufft att ta sig till gruppspel men när det handlar om en enda match är chansen större att skrälla än med dubbelmöte.

Därför är det ännu viktigare att plocka cupen och nå europakvalen nu.
Citera
2020-06-21, 09:57
Medlem
Undrar hur Poya, Ferran och co resonerar nu, det blir väldigt tätt mellan matcherna denna veckan(i ett redan tätt schema) och vi har åkt på ett par skador, saknar några sedan tidigare och våra förstärkningar(JJ och Bjärsa) är ju inte spelklara ännu.
Citera
2020-06-21, 10:10
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Undrar hur Poya, Ferran och co resonerar nu, det blir väldigt tätt mellan matcherna denna veckan(i ett redan tätt schema) och vi har åkt på ett par skador, saknar några sedan tidigare och våra förstärkningar(JJ och Bjärsa) är ju inte spelklara ännu.

Blir mycket intressant ja. Jag tror ju att vi om vi nu ska rotera att vi kör med bästa laget mot Bajen på torsdag men kan tänkas ställa över några imorgon.
Samtidigt är det galet viktigt att inte tappa igen nu efter att vi tog trean senast.

Jag älskar cupen men hade trots allt inte gråtit om vi åkte på torsdag, vi har ju inte direkt truppen för dels att spela semi och final plus europamatcher bredvid allsvenskan...Frågan är vilka vi isf kan ställa över i denna vecka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in