Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
Men bärbara äro inte praktiska annat än när de fylla sin funktion som just "bärbara". Liten skärm, förkrympt tangentbord som ej sällan är i avsaknad av numerisk del. Visst har jag några bärbara också, men de används tämligen sällan. Att arbeta med bokföring som jag gör nu (med en kort paus för detta!) kräver bättre översikt och gärna flera skärmar, det senare går säkert att arrangera till en bärbar också, men då är den inte så bärbar längre.
Jag har ju en uppsättning på arbetsplatsen, där jag kan docka laptopen till tre stora skärmar.
Jag tycker inte fullstort tangentbord hjälper mycket, så skriver gärna på ett litet, om det inte finns delade ergonomiska.
Hemma använder jag nog bara laptop ifall jag vill föra över något till en extern hårddisk, tex i samban med resor dit där jag inte kommer ha täckning/wifi.
On topic kan jag se att vinsten i att ha en skattebefriad verksamhet i drift, vida överstiger kostnaden om 35kr per räkning.
Så hanterar man inte bara vita pengar kan det vara ett perfekt sätt att putsa på sin ekonomi.