2020-06-21, 10:22
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Du argumenterer godt. I motsetning til de som er overbevist om at TH er skyldig. Deres tillit til politiet er grenseløs! Deres argumentasjon er sterkt preget av tunnellsyn, og de har forlengst gått i bekreftelsesfella. Ikke ulikt politiet.
Iristo01 prøver nå å latterliggjøre vitnet i Ås. Finnes det ikke grenser? Nei, det gjør tydeligvis ikke det!

dere får ta den fanklubben deres på pm, retards
Citera
2020-06-21, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Det virker være opplysninger om misshandel mot AE , tror du ikke? Og at det viser seg et återkommande mønster når det gjelder dette.

Det kan det være. Men det var jo ingen hentydninger om dette i podden. Etter å ha lyttet til podcasten tenkte jeg: Hva i all verden var hensikten med å dra denne eks-svogeren inn i podcasten? Eks-svogeren har tydeligvis et horn i siden til TH. Eks-svogeren er ute etter hevn/ønsker å sverte TH. Og Vg stiller ikke kritiske spørsmål. Ingen oppfølgingsspørsmål. Pinlig seanse!
Citera
2020-06-21, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Nei, men kan vi ikke være enige om at politiet i ett år nå har brukt alle ressurser på å bevise at det er TH.
De har til og med brukt skjult etterforskning. Det vil si at de har romavlyttet, telefonavlyttet og overvåket alle elektronisk kommunikasjon.
I to måneder nå, har de i tillegg saumfart alle skuffer og lommer i Sloraveien. De har til og med gredd plenen hans.
I tillegg har de vært på hyttene hans, nede i kummen hans og også plukket med seg det de fant av interesse på kontoret.
Hvis de hadde funnet nye bevis, ville TH vært tiltalt nå. Det er han ikke.
I stedet for å henlegge saken i oktober, foreslår jeg at man setter på helt nye folk, som kan gå gjennom tipsbunken på nytt og i det minste undersøke om noen av de tipsene som er der kan føre til at saken blir oppklart.

Fant de ingenting under den skjulte etterforskningen?

Fant de ingenting i Sloraveien?

Joda, de fant flere viktige bevis i Sloraveien som vi vet om via media. Bevis som betyr at politiet er sikre på at dette er åstedet for drap på AEH.

Har aldri lest at kidnappere dreper noen i eget hjem for så å lage til en rigg som er umulig å bruke. Pleier ikke kidnappere vanligvis å skaffe seg raske penger og slippe offeret..

De fant AEH sine skilsmissepapirer som kan være motivet til drapet. Ikke helt uvanlig statistisk sett.

De bevis vi vet om er de som ikke lenger utgjør noen fare for bevisforspillelse, men er svært spent på alt det andre de sitter på som vi ikke får vite om før TH og mulige andre bookes inn med brev og besøksforbud.
Citera
2020-06-21, 10:55
Medlem
Citat:
Det kan det være. Men det var jo ingen hentydninger om dette i podden. Etter å ha lyttet til podcasten tenkte jeg: Hva i all verden var hensikten med å dra denne eks-svogeren inn i podcasten? Eks-svogeren har tydeligvis et horn i siden til TH. Eks-svogeren er ute etter hevn/ønsker å sverte TH. Og Vg stiller ikke kritiske spørsmål. Ingen oppfølgingsspørsmål. Pinlig seanse!

Tiden vil vise. Jeg tenker at han er en av få som forteller sanningen. Nettopp for at han er utenfor familien.
Citera
2020-06-21, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer

Prøver du å modere forumet?
Lenge leve ytringsfriheten!
Citera
2020-06-21, 11:21
Medlem
Legokatts avatar
Ok, ser ut som overvåkningssystem er vanntett. Politi ville sikkert ikke hatt grunn til å sette dette under tvil.
Men de har siktet TH for drap eller medvirkning til drap. Tenker på hvordan de mener at TH kunne hatt muligheten til å begå selve drapet.

Da måtte i så fall TH ha satt seg rett i en ny bil etter ankomst til jobb kl 09.10-09.15 og kjørt hjem igjen, uten å bli fanget av overvåkingskamera. Han måtte så ha vært tilbake på jobben før anropene fra hans telefon til AEH kl 10.06-10.07.

Virker risikabelt at TH skulle dukke opp på jobben i 10-tiden som sikkert ville være mye senere enn vanlig. Virker som TH hadde faste rutiner og noen kunne lett ha husket at han kom sent. Virker også risikabelt å skulle dra tilbake med tanke på at AEH kunne ha vært i en telefonsamtale med noen når han kom hjem.

Gift-teori virker for meg usannsynlig med tanke på AEH's telefonsamtaler, samt flere usikkerhetsmoment knyttet til gift.

Virker som drapet mest sannsynlig skjedde før kl 09.48 da elektriker Skansen ringer AEH og ikke får svar. Ser det ikke som sannsynlig at TH kunne utført selve drapet.
Citera
2020-06-21, 11:25
Medlem
Citat:
Var veldig spent på hva denne eks-svogeren hadde å fortelle. Må si jeg ble veldig skuffet. Hadde forventet noe ala dette: "Ved en anledning ble jeg truet på livet. Dette skjedde på Gjøvik i 1970. TH truet med kniv. Han var helt rabiat! Det var ingen/flere vitner til opptrinnet"
Men nei, alt var veldig diffust. Hvorfor dra den eks-svogeren inn i podcasten? Hva var eks-svogerens motivasjon for å delta? Var det kun for å hevne seg på TH? Det har tidligere versert rykter om AEHs utroskap. Dette skal angivelig ha vært mellom AEH og THs bror. Dette er kun basert på rykter, men jeg begynner å lure på om AEH kan ha vært utro med denne eks-svogeren, ikke med THs bror. Hvis TH i såfall har oppdaget dette, så kan vel TH ha truet eks-svogeren med juling.
Nå fortalte han ikke oss det som han fortalte politiet.
Citera
2020-06-21, 11:37
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
De som ikke er enig med GG999Slayer forsøkes instruert til å slutte å poste i tråden?
Lite seriøst forsøk på herskerteknikk.

Hr Slayer bør sette seg inn i hva ytringsfrihet er.
Citera
2020-06-21, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Nå fortalte han ikke oss det som han fortalte politiet.

Presis! Han hadde "en historie å fortelle". At han var med i podkasten kan jeg vel holde med i at kanskje ikke var så smart. Sånt er unødvendigt.
Citera
2020-06-21, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
De som ikke er enig med GG999Slayer forsøkes instruert til å slutte å poste i tråden?
Lite seriøst forsøk på herskerteknikk.

Hr Slayer bør sette seg inn i hva ytringsfrihet er.

Har du aldri noe positivt å bidra med ?
Citera
2020-06-21, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ok, ser ut som overvåkningssystem er vanntett. Politi ville sikkert ikke hatt grunn til å sette dette under tvil.
Men de har siktet TH for drap eller medvirkning til drap. Tenker på hvordan de mener at TH kunne hatt muligheten til å begå selve drapet.

Da måtte i så fall TH ha satt seg rett i en ny bil etter ankomst til jobb kl 09.10-09.15 og kjørt hjem igjen, uten å bli fanget av overvåkingskamera. Han måtte så ha vært tilbake på jobben før anropene fra hans telefon til AEH kl 10.06-10.07.

Virker risikabelt at TH skulle dukke opp på jobben i 10-tiden som sikkert ville være mye senere enn vanlig. Virker som TH hadde faste rutiner og noen kunne lett ha husket at han kom sent. Virker også risikabelt å skulle dra tilbake med tanke på at AEH kunne ha vært i en telefonsamtale med noen når han kom hjem.

Gift-teori virker for meg usannsynlig med tanke på AEH's telefonsamtaler, samt flere usikkerhetsmoment knyttet til gift.

Virker som drapet mest sannsynlig skjedde før kl 09.48 da elektriker Skansen ringer AEH og ikke får svar. Ser det ikke som sannsynlig at TH kunne utført selve drapet.

TH ville ha politiet snabbt på åstedet. Det tyder i retning innleid hjelp.
Tror man kommer langt ved å se i motsatt retning av hva TH sier. Han peker mot lokal løsning. RU er nog kanskje et blindspår?
Citera
2020-06-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvis det er i drift i dag, som det tydeligvis er, så har det blitt oppgradert i mellomtiden.

Det er ikke bare vanlig, men helt nødvendig.

Edit: Men, når det er et lukket system kan det være opptil flere minutters avvik mellom "systemtid" og reell tid, nettopp fordi systemet er lukket.

Når jeg skriver rapporter ifbm. hendelser må jeg gjerne presisere hva som er reell tid, og når det kan finnes på opptak, hvis hendelsen relaterer seg til et opptak, men det er mest for å gi en mest mulig nøyaktig angivelse av hvor på opptaket hendelsen finnes. Det er gjerne snakk om 1-3 minutters avvik.

Kan några minuters differens ha någon betydelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in