Citat:
Ursprungligen postat av
Bondevik
Så du har ingen mening om Jensen er skyldig eller ikke, jeg mener han er skyldig fordi at alle bevis tilsier det. Og jeg mener at TH er skyldig fordi at alle indisier tilsier det, og det at han ikke vil avhøres for å renvaske seg tilsier også det.
Og den dusøren som får dollartegnene fram i øynene dine vil heller ikke føre fram til noe annet enn ytterligere villedning.
Når det gjelder Jensen, så er han altså uskyldig inntil Høyesterett har sagt sitt.
Men til og med kjæresten til Jensen, sa jo i dag, at han er skyldig. Dvs. hun sa han har tøyet strikken.
Og for å være ærlig, så mener jeg det han har gjort, og det over så lang tid at han sikkert en stund tenkte han kunne gjøre hva som helst; forskjellen på rett og galdt ikke for ham.
Så er jeg enig i at straffeutmålingen var drøy. Særlig fordi hele Oslo Politiet hyllet informantopplegget, som jo i praksis betydde at politiet skulle se gjennom fingrene på hva enkelte forbrytere gjorde, for å få has på andre.
Når det gjelder TH, så tror jeg mest på at han er uskyldig.
Alle løsningene om hvordan dette skal ha foregått med TH som bestiller eller utfører, blir for snirklete. Motivet hans er bob bob også.
Grunnen til at vi er uenige handler om hvor vi har sympatiene våre, og da er vi jo langt ute på de psykologiske vidder. Jeg for min del er ikke spesielt imponert over politiet.
Når det gjelder dusøren, så er jeg ikke sikker.
Jeg tenker at hvis jeg hadde tipset politiet og følte at mitt tips ikke ble hørt, så ville jeg sendt tipsene på nytt til Holden nå. Det kan kanskje føre til at saken blir oppklart, men ikke av Brøske og heller ikke av VG.