2020-06-21, 11:31
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för lästips!

Jag blir lite osäker på om du är ironisk gällande det du skriver ang det du fetade i min text.
Min uppfattning är att hela den här utredningen blev "tunnelerad" redan på morgonen den 15e maj 2018.
Då hade Örebropolisen sett att BO gjort anmälningar, då hade sannolikt UW talat om för Polisen vem de borde intressera sig för och bara ett par dagar senare hade Metro-journalisten Karl Enn Henricsson (efter planterat tips) på förstasidan konstaterat att det här var ett svartsjukemord.

Där tror jag iofs att KEH kan ha rätt, men han avsåg SD. Numera, med dessa spermaindränkta trosor en masse med sperma från ett antal olika män, vet vi att det sannerligen kan finnas ett stort antal personer som av svartsjuka skulle ha funnit skäl att ta död på LW.

Så jag hävdar att åkl ÅH har drabbats av tunnelseende redan från start.
Mappen som lades fram för henne var märkt 'SD'
På den vägen är vi kvar.
Fast i diket förstås..
Japp ironi förstås, gjorde även en liten "edit" jämfört med det du citerade.

Det här fallet är ett skolboksexempel på tunnelseende. GW sa efter den friande TR-domen att Örebropolisen "inte kommer att lägga två strån i kors för att hitta en annan GM". Med det menade han att man egentligen anser sig ha löst fallet.

Problemet är att det där med "två strån i kors" gällde i praktiken, som du skrev, redan från start.
Citera
2020-06-21, 11:33
Medlem
notknapparens avatar
Någon som har en docdriod- länk till stämningsansökan?
Vill inte använda minfil och hittar inte längre någon fungerande länk. Honans har slutat att fungera...
Citera
2020-06-21, 11:39
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Någon som har en docdriod- länk till stämningsansökan?
Vill inte använda minfil och hittar inte längre någon fungerande länk. Honans har slutat att fungera...

https://www.docdroid.net/R1X2OlR/dokument-pdf
Citera
2020-06-21, 11:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
https://www.docdroid.net/R1X2OlR/dokument-pdf

Supertack!
Citera
2020-06-21, 11:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har tidigare skrivit att jag tror att huvamannen var den personen som lurade ut BO:et från sin bostad och sedan därefter lyckades huvamannen lura med BO:et ned till R-vägen av någon anledning ?

Bakom själva Bu-p:et tror jag att MVM hade gömt sig och väntade på att huvamannen skulle leda in BO:et bakom Bu-p:et, när väl detta hade skett och lyckats så tror jag att MVM blixtsnabbt bara dök upp från buskarna där MVM tidigare hade gömt sig och sedan bara small det till och BO:et hade inte en chans att kunna fly från platsen efter som huvamannen höll uppsikt så BO:et inte skulle kunna smita undan.

Med anledning att vi nu med säkerhet vet att MGM inte kan vara GM då MGM satt hemma vid sin Laptop på B-vägen klockan 23:34:16 och stilla och lungt öppnade upp ett dokument så tycker jag att det vore mycket intressant att i fortsättningen rikta in diskussionerna på huvamannen och MVM, vilka med mycket stor sannolikhet är de GM:s som polisen och åklagarna borde rikta in sig på, givit vis under förutsättningen att dom slutar upp med att jaga en fullständigt oskyldig familjefar som faktiskt har ett alibi för den aktuella tidpunkten då mordet begicks bakom Bu-p:et.

Jag tror väldigt mycket på att BO:et kände både huvamannen och MVM mycket väl sedan långt tillbaka i tiden.

Mvh/ @JokerMannen

Ja, ett sådant händelseförlopp kan passa med vad jag tror, att hon blev överfallen på ett sätt som överrumplade henne som gjorde att det saknades spår av hudavskrap, fibrer, hårstrån m. m. med något slags redskap.

Ett gräl som urartar till fysiska handgripligheter tänker jag mig att det eskalerar att det knuffas, örfilas, tar tag i den andre och i sådant fall skulle hon knappast varit passiv och bara tagit emot.
Citera
2020-06-21, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du går till hårt angrepp mot Åsa Hilding "likt som ett bångstyrigt och tjurigt barn" osv. Ditt arroganta sätt mot andra i dina inlägg ger definitivt inte en ökad trovärdighet. Tvärtom.

Du går händelserna i förväg och vet inte hur utslaget blir i HR. Vi har ett rättsväsendet där det finns en rättighet att överklaga en friande dom i en mordrätttegång, även om du anser att den rätten kan ifrågasättas. Du får vända dig till lagstiftarna och föreslå att en dom i ett mordfall skall ha begränsad möjlighet att överklagas till HR.
Så fel det blir när du går till angrepp!
Du gör dig själv till pajas!

Se det jag fetat.
Du är bara så helt fel ute, så det är skrattretande!
Jag hyllar varje dag och i varje andetag det svenska rättssystemet!
Jag är FÖR rätten att kunna överklaga!
Denna rätt att överklaga skall oinskränkt givetvis gälla båda parter, vilket är förhållandet i Sverige. Det är fantastiskt! Det är alltså inte pengar eller kontakter som i Sverige avgör om man kan få sitt ärende prövat i högre instans. Detta skydd för den enskilde applåderar jag 24/7.
OffT kan jag berätta för dig att jag har insyn
i hur rättstillämpning går till i ett par länder belägna en bit österut från Sverige sett. Bl a därför hyllar jag i grunden svenskt domstolsväsende.

Att jag hade hoppats på att åkl Åsa Hiding skulle visa sig vara klokare än vad hon visat sig vara, betyder INTE att jag önskade inskränka hennes rätt, att som statens representant, få fallet prövat i HR! Det där har du fått helt om bakfoten!
Jag vill att statens representanter skall hushålla med allmänna medel. Åkl ÅH fick svart på vitt från Örebro TR: Åtalet mot SD höll inte.

Åkl Åsa Hiding drömmer om ett annat utfall i HR. Jag önskar henne lycka till, men som jag skrivit ett par gånger, hade Åsa Hiding fått betala HR-kostnsderna ur egen ficka, hade hon aldrig valt att överklaga, det är min bestämda uppfattning!
Mer tror hon inte på sina möjligheter. Fyrkantig kloss i ett runt hål. En snöbolls chans i Helvetet. Typ så

Hoppas du är nöjd med det här.
Citera
2020-06-21, 11:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för lästips!

Jag blir lite osäker på om du är ironisk gällande det du skriver ang det du fetade i min text.
Min uppfattning är att hela den här utredningen blev "tunnelerad" redan på morgonen den 15e maj 2018.
Då hade Örebropolisen sett att BO gjort anmälningar, då hade sannolikt UW talat om för Polisen vem de borde intressera sig för och bara ett par dagar senare hade Metro-journalisten Karl Enn Henricsson (efter planterat tips) på förstasidan konstaterat att det här var ett svartsjukemord.

Där tror jag iofs att KEH kan ha rätt, men han avsåg SD. Numera, med dessa spermaindränkta trosor en masse med sperma från ett antal olika män, vet vi att det sannerligen kan finnas ett stort antal personer som av svartsjuka skulle ha funnit skäl att ta död på LW.

Så jag hävdar att åkl ÅH har drabbats av tunnelseende redan från start.
Mappen som lades fram för henne var märkt 'SD'
På den vägen är vi kvar.
Fast i diket förstås..

Tack. Mycket bra inlägg. Du har så rätt..

U är Ulf Wesström. LKC är Länskommunikationscentralen. 2018-05-15
--------------------
Aktbilaga 158 inspelade samtal (4) sid 305-306
U: Hörs det bättre nu?
LKC: Nu .. nu hörs det mycket tydligare .. det försvinn .. försvann liksom ..
U: Ah precis ..
LKC: Eh ..
U: Näe men de är inte min känsla utan att det finns en sån .. det.. det som jag blir orolig över..
LKC:Mm.
U: Det är att hon har haft eh .. strul med nåra relationer .. eh .. eh .. ah .. ja antar att du ser nåra av
sakerna i era system .. eh .. men det.. ah ja har ingen .. ingen uppfattning om det liksom nånting
skulle kunna .. leda till nånting annat..
LKC:Näe ..
U: Men eh ..
LKC: Äru .. tänker du om det är nån av dom som skulle ha kunnat varit på plats .. har hon varit
hotad av någon då?
U:Ah.
LKC: Från dom här gamla ..
U: Ah .. en .. en relation där det har .. ah .. ja vet inte ju inte detaljerna men jag fattar för att det
finns .. att det har funnits en polisanmälan och möjligen att det är nedlagt o så men ..
LKC: Ah okej ..
U: En gammal relation men det..
LKC: När var det då vet du det eller? Är det nyligen eller?
U: Ah det är relativt nyligen .. för de har vatt ..
LKC: Ahaa!
U: De har vart lite pågående ..
LKC: Ah.
U: Men eh .. å det.. är en person som .. som vi känner igen alla både jag å barnen också ..
U: Eh .. men det.. det är väldigt långsökt i mitt huvud men det är liksom det enda som jag ser
som ..
LKC: Mm .. va .. va handla det om då var det liksom att han?
U: Det handla om en otrohetsaffär .. där har va otrogen mot eh .. mot sin fru .. med barnens
mor ..
LKC: Mm-hmm.
U: Eh .. och eh .. ah .. det var .. lite .. om ja .. ja har förstått det rätt jag kan inte detaljerna men ..
LKC: Näe ..
U: Om jag förstått rätt så fanns det nått.nått fysiskt med där nånstans också.
LKC: Att han slog Lena eller?
U: Ah .. inte slog .. men nånting .. nånting som föranledde att hon gjorde polisanmälan.
LKC: Ah okej .. lite oklart vad?
U: Ja .. jag kan inte detaljerna ..
U: Ja .. ah .. försökte hitta nått slags lagom avstånd i och med att vi .. har gemensamma barn ..
U: Så sitter man ju alltid ihop liksom ..
--------------------------
F.o.m med detta samtal agerar UW spaningsledare och tar ett vänligt men bestämt grepp i handen på dom vilsna poliserna och leder dom raka vägen ner i tunneln.

Edit: Det är väl inte bara jag som han svårt att frigöra mig från att fällan var gillrad redan?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-21 kl. 12:22.
Citera
2020-06-21, 12:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, ett sådant händelseförlopp kan passa med vad jag tror, att hon blev överfallen på ett sätt som överrumplade henne som gjorde att det saknades spår av hudavskrap, fibrer, hårstrån m. m. med något slags redskap.

Ett gräl som urartar till fysiska handgripligheter tänker jag mig att det eskalerar att det knuffas, örfilas, tar tag i den andre och i sådant fall skulle hon knappast varit passiv och bara tagit emot.
Att inte MGM lämnat spår på varken BP eller BO är så osannolikt att det gränsar till det omöjliga och får sin logiska förklaring att MGM aldrig befunnit befunnit sig där .
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-21 kl. 12:42.
Citera
2020-06-21, 12:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Får man fråga hur det var med DNA i
trosor nr 8? Var det från en, för utredningen,
okänd man?

Kan hon ha haft en relation med en polis?
Är det förklaringen till alla missar i början
av utredningen?
Citera
2020-06-21, 12:23
Medlem
Smhfs avatar
Larmsamtal från UW till LKC.

Aktb 158, s 302.

U: Å så .. eh .. men det är väl så märkligt fenomen just det där att.. att vi kommer hit å .. att.ah dörren står på glänt.. så kan det göra ibland både hon och jag när vi vet att den andra ska komma .

Tydligen var det inget märkligt fenomen att dörren stod på glänt enligt UW, det verkar inte vara första ggn, LW lämnade dörren på glänt.
Senast redigerad av Smhf 2020-06-21 kl. 12:27.
Citera
2020-06-21, 12:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack. Mycket bra inlägg. Du har så rätt..

U är Ulf Wesström. LKC är Länskommunikationscentralen. 2018-05-15
--------------------
Aktbilaga 158 inspelade samtal (4) sid 305-306
U: Hörs det bättre nu?
LKC: Nu .. nu hörs det mycket tydligare .. det försvinn .. försvann liksom ..
U: Ah precis ..
LKC: Eh ..
U: Näe men de är inte min känsla utan att det finns en sån .. det.. det som jag blir orolig över..
U: Det är att hon har haft eh .. strul med nåra relationer .. eh .. eh .. ah .. ja antar att du ser nåra av
sakerna i era system .. eh .. men det.. ah ja har ingen .. ingen uppfattning om det liksom nånting
skulle kunna .. leda till nånting annat..
LKC:Näe ..
U: Men eh ..
LKC: Äru .. tänker du om det är nån av dom som skulle ha kunnat varit på plats .. har hon varit
hotad av någon då?
U:Ah.
LKC: Från dom här gamla ..
U: Ah .. en .. en relation där det har .. ah .. ja vet inte ju inte detaljerna men jag fattar för att det
finns .. att det har funnits en polisanmälan och möjligen att det är nedlagt o så men ..
LKC: Ah okej ..
U: En gammal relation men det..
LKC: När var det då vet du det eller? Är det nyligen eller?
U: Ah det är relativt nyligen .. för de har vatt ..
LKC: Ahaa!
U: De har vart lite pågående ..
LKC: Ah.
U: Men eh .. å det.. är en person som .. som vi känner igen alla både jag å barnen också ..
U: Eh .. men det.. det är väldigt långsökt i mitt huvud men det är liksom det enda som jag ser
som ..
LKC: Mm .. va .. va handla det om då var det liksom att han?
U: Det handla om en otrohetsaffär .. där har va otrogen mot eh .. mot sin fru .. med barnens
mor ..
LKC: Mm-hmm.
U: Eh .. och eh .. ah .. det var .. lite .. om ja .. ja har förstått det rätt jag kan inte detaljerna men ..
U: Om jag förstått rätt så fanns det nått.nått fysiskt med där nånstans också.
LKC: Att han slog Lena eller?
U: Ah .. inte slog .. men nånting .. nånting som föranledde att hon gjorde polisanmälan.
LKC: Ah okej .. lite oklart vad?
U: Ja .. jag kan inte detaljerna ..
U: Ja .. ah .. försökte hitta nått slags lagom avstånd i och med att vi .. har gemensamma barn ..
U: Så sitter man ju alltid ihop liksom ..
--------------------------
F.o.m med detta samtal agerar UW spaningsledare och tar ett vänligt men bestämt grepp i handen på dom vilsna poliserna och leder dom raka vägen ner i tunneln.

Edit: Det är väl inte bara jag som han svårt att frigöra mig från att fällan var gillrad redan?

UW och NW fick ju t.o.m. tillåtelse att besöka
LWs bostad på tisdagskvällen. Varför? Vad
gjorde de där?
Citera
2020-06-21, 12:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att inte MGM lämnat spår på varken BP eller BO är så osannolikt att det gränsar till det omöjliga och får sin logiska förklaring att MGM aldrig befunnit sig på brottsplatsen.
Hur förklarar du - logiskt - att det inte heller finns spår efter någon annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in