2020-06-21, 10:30
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har inte påstått något som rimligen ens kan tolkas så.

Prova att läs mitt inlägg igen:
Jag har läst flera av dina inlägg. Jag kan dock hålla med om att du uttryckligen inte skriver rakt ut att icke vitas våld mot vita inte under några omständigheter någonsin kan bero på rasism. Du slingrar dig dock kring det som en liten orm. Du skriver ju själv i ett inlägg "Att olika postare diskuterar olika motiv innebär inte att någon av dessa försvarar dådet." Ditt motiv verkar enbart syfta till att bortförklara det faktum att den afrikanske gärningsmannen gav sig på enbart vita. Alltså är det du skriver lika genomsyrat av dubbelmoral som det som viken av SVT anställda sk journalister lögnaktigt förkunnar. Att när en mörk person angriper vita skrikandes allahu aktar så är det ett vansinnesdåd, medan när en vit angriper svarta handlar det alltid om rasism.
Citera
2020-06-21, 10:33
Medlem
Citat:
Det har hänt många gånger förut att en person skjutit eller knivhuggit personer, utan rimligt motiv. Vansinnesdåd utlöst av exempelvis PTSD, psykos eller schizofreni.

Jag tror inte libyer är immuna mot något av detta.

De väljer alltid att angripa vita människor, trots att majoriteten på offentliga platser i flertalet brittiska städer är bruna varelser från tredje världen.
Citera
2020-06-21, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Dessa GM brukar nog inte förvärvsarbeta alt har lågavlönat arbete, var tror du de bor då ? I Centrum? Snarare förort. Polisen gjorde tillslag mot Basingstoke Road flats verkar vara nergången förort.
Om man nu drabbas av psykos varför åka iväg och skjuta upp sin "psykbryt"?? och inte attackera grannar, postbudet, hantverkarna på utegården etc varför åka till centrum innan man knivhugger folk?
Om fler än 3 dör = massmord. Han dödade 3 och fler skadade = avsikt till massmord. Alla offer vita trots att han troligen kommer från ett hemkvarter med många utlänningar = rasistiskt motiverat. A+B = terrorbrott med rasistiska skäl

Jag lutade också åt en förklaring av psykbryt. Men nu när du nämner det, solklart en planterad aktion riktad mot vita.
Citera
2020-06-21, 11:00
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Det händer nästan aldrig att vita angriper svarta. Negrer våldtar dock flera tiotusentals vita kvinnor varje år i USA medan vita män i praktiken inte våldtar några svarta kvinnor alls. Många tusen vita blir mördade av negrer varje år i USA medan vita mördar på sin höjd några stycken svarta varje år.

Glöm inte dödsskjutningar, finns inga "vita" gäng i usa bara latino och afroamerikaner som skjuter ihjäl varandra, i detta fall i Reading lutar det åt en radikaliserad muslim.
Citera
2020-06-21, 11:13
Medlem
grey.eagles avatar
Knepigt att det är så tyst i svensks media.

Man får snart införa:
sanningen
och
svensk sanning
Citera
2020-06-21, 11:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Jag har läst flera av dina inlägg. Jag kan dock hålla med om att du uttryckligen inte skriver rakt ut att icke vitas våld mot vita inte under några omständigheter någonsin kan bero på rasism. Du slingrar dig dock kring det som en liten orm. Du skriver ju själv i ett inlägg "Att olika postare diskuterar olika motiv innebär inte att någon av dessa försvarar dådet." Ditt motiv verkar enbart syfta till att bortförklara det faktum att den afrikanske gärningsmannen gav sig på enbart vita. Alltså är det du skriver lika genomsyrat av dubbelmoral som det som viken av SVT anställda sk journalister lögnaktigt förkunnar. Att när en mörk person angriper vita skrikandes allahu aktar så är det ett vansinnesdåd, medan när en vit angriper svarta handlar det alltid om rasism.

Om du brukar läsa mina inlägg på Flashback så skulle du också känna till att när alla i en tråd rusar åt samma håll, och det finns andra möjligheter så tenderar jag att lyfta fram dessa.

Om det i tråden hade rått enighet kring att det här inte har med islamism att göra så hade jag skrivit att det visst kan vara jihadistiskt motiverat, givet dådets natur och GM:s ursprung. Men jag ser inte att jag bidrar så mycket till diskussionen genom att bara skriva ”Jag tror också det kan vara en jihadist”.

(Kände inte till att GM skrek Allahu akbar vid dådet. Men det ökar förstås sannolikheten för ett terrordåd.)
Citera
2020-06-21, 11:57
Medlem
Just att de satt och drack öl kan ju triggat gm, "haram" samt lätta offer. Jaja, lär väl behandlas med största möjliga tystnad i ffa. svensk msm så får hålla koll på det på egen hand. Nordafrika har ju varit en ganska stor rekryteringsbas av terrorister de senaste decennierna, och tyvärr har ju europa tagit in stora grupper av dessa, främst till frankrike som tidigare kolonisatör.
Citera
2020-06-21, 12:31
Medlem
"Counter Terrorism Policing can now confirm that the stabbing incident that happened in Reading last night (20/6), has now been declared a terrorist incident."

https://www.thamesvalley.police.uk/news/thames-valley/news/2020/june/15-06-2020/update-murder-investigation---reading/
Citera
2020-06-21, 12:33
Medlem
Ytterligare en kamelryttare som fått nog av de vitas koloniala förtryck och dekadenta leverne. Han berikade kulturen och nu fick tre oskyldiga betala för förrädarnas godtyckliga införsel av fiender. Det här är snart bortglömt och undangömt av svensk massmedia, KD-politikerns utspel på nätet och BLM:s revolutionära kamp är viktigare serru.
Citera
2020-06-21, 12:34
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poindexter
"Counter Terrorism Policing can now confirm that the stabbing incident that happened in Reading last night (20/6), has now been declared a terrorist incident."

https://www.thamesvalley.police.uk/news/thames-valley/news/2020/june/15-06-2020/update-murder-investigation---reading/

Japp, då åker denna tråd i terroristforumet och denna tråd blir flyttad/låst.
Citera
2020-06-21, 12:36
Medlem
Detta kan ju ha skumma politiska kopplingar också.
Enligt senaste nyheterna planerar Egyptens ledare Sisi att anfalla Libyen!
Stödjer UK honom?

Detta är ett långskott dock...
Citera
2020-06-21, 12:38
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Enligt vem? Rikta den invändningen till någon som påstår så.

Du skriver följande:

"Det har hänt många gånger förut att en person skjutit eller knivhuggit personer, utan rimligt motiv. Vansinnesdåd utlöst av exempelvis PTSD, psykos eller schizofreni."

Som jag tolkar som att det är vanligt med liknande attacker att det bara är någon random galning.

Det är mycket möjligt att det är en random galning men även galningar kan ha vita som ett mål. Vi ser ju en tendens att media, polis och politiker försöker tona ner om det är vita offer och att de gärna pekar ut någon typ av psykos på GM bara för att folk inte ska bli hatiska mot invandrare. Men när det är vita gärningsmän och offer av annan hudfärg så går tankarna direkt till att gm utförde dådet av rasistiska skäl. Ex polisen i usa som orsakat BLM utpekas ju som rasist trots att han kanske bara är en våldsam polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in