2020-06-21, 09:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Men om det var tvärtom, en vit som attackerade enbart mörka personer i samband med en EDL demonstration? Skulle du då också skriva att dådet hade inget med rasism att göra?

Om angreppet skulle skett i samband med en politisk händelse (EDL eller BLM) skulle nog sannolikheter för koppling till det, allt annat lika, öka.

Men det kan ju förstås ske ett rasistiskt dåd också efter en EDL eller BLM-aktivitet, även om vad som skedde på platsen några timmar tidigare antagligen saknar betydelse.
Citera
2020-06-21, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Isf sker det i närheten av sitt hem eller närmiljö, åker ju knappast ner till stadsparken i större stad och börjar choppa folk för folk finns ju där man bor. Tyder på planerat, utvalda människor pga hudfärg = rasistiskt massmord = terror
Dina ståndpunkter är alltså:

1. Det bor inga människor i större städer
2. Psykiskt sjuka människor besöker inte större städer
3. Om ett brott sker i en större stad så är det planerat
4. Om ett brott sker i en större stad så är offren utvalda
5. Om ett brott sker i en större stad så är det rasistiskt
6. Om ett brott har många offer så är det ett terrordåd

Dina definitioner och slutsatser finner jag ganska konstiga och jag kan inte ställa mig bakom dem.
Senast redigerad av Stunni 2020-06-21 kl. 09:56.
Citera
2020-06-21, 09:54
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om angreppet skulle skett i samband med en politisk händelse (EDL eller BLM) skulle nog sannolikheter för koppling till det, allt annat lika, öka.

Men det kan ju förstås ske ett rasistiskt dåd också efter en EDL eller BLM-aktivitet, även om vad som skedde på platsen några timmar tidigare antagligen saknar betydelse.
Tack, det var det jag misstänkte att du skulle skriva. Kände på mig att du tycker att en mörk person som angriper vita är allt annat än rasism medan en händelse där en vit angriper mörka är sannolikt rasistiskt motiverat. Dubbla måttstockar och dubbelmoral...
Citera
2020-06-21, 09:55
Medlem
Video som visar gripandet av Nordafrikanen.

https://www.friatider.se/har-grips-libyske-garningsmannen-efter-knivattacken-i-reading

Inte bara 3 vita brutalt mördade utan också 3 vita svårt skadade. Det kan bli fler dödsoffer med andra ord.
Senast redigerad av Pazzamo 2020-06-21 kl. 09:58.
Citera
2020-06-21, 09:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Så då var inte "mordet" på George Floyd rasistiskt motiverat?

Jag skrev att det inte innebär ett rasistiskt motiv. Jag skrev inte att det kan uteslutas.

Mordet på George Floyd diskuteras lämpligen i annan tråd, men rent allmänt så visst - att en vit har ihjäl en svart innebär ju inte att det finns ett rasistiskt motiv.
Citera
2020-06-21, 09:57
Medlem
Zloths avatar
Haha, Dailymail har tagit bort kommentarerna.

Det här börjar mer och mer likna ett antivitt hatbrott. Det förklarar varför det är så tyst i svensk media.
Citera
2020-06-21, 09:59
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Det har hänt många gånger förut att en person skjutit eller knivhuggit personer, utan rimligt motiv. Vansinnesdåd utlöst av exempelvis PTSD, psykos eller schizofreni.

Jag tror inte libyer är immuna mot något av detta.

Märkligt att när en polis dödar en svart person så är det rasism direkt utan att det är utrett. När någon "råkar" döda vita med kniv på IKEA eller i en park så är det troligen en psykos.
Citera
2020-06-21, 10:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Isf sker det i närheten av sitt hem eller närmiljö, åker ju knappast ner till stadsparken i större stad och börjar choppa folk för folk finns ju där man bor. Tyder på planerat, utvalda människor pga hudfärg = rasistiskt massmord = terror

Jag tror nog att ovanstående kan triggas utanför hemmet.
Citera
2020-06-21, 10:03
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Tack, det var det jag misstänkte att du skulle skriva. Kände på mig att du tycker att en mörk person som angriper vita är allt annat än rasism medan en händelse där en vit angriper mörka är sannolikt rasistiskt motiverat. Dubbla måttstockar och dubbelmoral...

Jag har inte påstått något som rimligen ens kan tolkas så.

Prova att läs mitt inlägg igen:

Citat:

Senast redigerad av Troian 2020-06-21 kl. 10:07.
Citera
2020-06-21, 10:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Märkligt att när en polis dödar en svart person så är det rasism direkt utan att det är utrett. När någon "råkar" döda vita med kniv på IKEA eller i en park så är det troligen en psykos.

Enligt vem? Rikta den invändningen till någon som påstår så.
Citera
2020-06-21, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stunni
Du menar alltså:
- Man inte bo i en större stad
- Människor med psykisk ohälsa besöker inte större städer
- Brott som sker i större städer är planerade
- Brott som sker i större städer är rasistiska
- Om många dör så är det ett terrordåd

Dina definitioner och slutsatser finner jag ganska konstiga och jag kan inte ställa mig bakom dem.

Dessa GM brukar nog inte förvärvsarbeta alt har lågavlönat arbete, var tror du de bor då ? I Centrum? Snarare förort. Polisen gjorde tillslag mot Basingstoke Road flats verkar vara nergången förort.
Om man nu drabbas av psykos varför åka iväg och skjuta upp sin "psykbryt"?? och inte attackera grannar, postbudet, hantverkarna på utegården etc varför åka till centrum innan man knivhugger folk?
Om fler än 3 dör = massmord. Han dödade 3 och fler skadade = avsikt till massmord. Alla offer vita trots att han troligen kommer från ett hemkvarter med många utlänningar = rasistiskt motiverat. A+B = terrorbrott med rasistiska skäl
Citera
2020-06-21, 10:28
Medlem
Vindpinads avatar
Givetvis är detta en attack mot vita människor. Om libyern hade attackerat de tio närmaste människorna omkring honom hade endast 4 varit vita rent statistiskt. London är ingen vit stad längre. Han har siktat in sig på vita människor. Sen om motivet är rasism eller terrorism spelar ingen roll.

Sen vad vänsterextremisten Troian tycker om saken är inte viktigt. Han tycker alltid likadant när vita drabbas. Gillar namnet Troian för övrigt (den trojanska hästen). Väldigt passande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in