2020-06-21, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Har det inkommit ytterligare bevisning i ärendet som kompletterats av åkl? Var inte datumet satt till 17/6? Om ja, är denna bevisning offentlig handling? I sådana fall vore det ju bra om den begärs ut, delas, läses och diskuteras. Gärna får det vara något intressant som gör att tråden får mer substans, samt i domstol leder till att en GM fälls.

Är det någon som förresten vet om ny bevisning kan läggas fram tills att förhandlingarna i HovR tar vid?

Någon annan nämnde det. Det måste vara svårt för alla inblandade att behöva vänta till mars 2021. Mycket pekar ju på MGM för den som sympatiserar med BO. Rättsväsendet är inte lika övertygade. För om ny viktig bevisning hade presenterats skulle ju MGM också ha häktats om och då hade fallet tagits upp tidigare i HovR.

På ett sätt blir ju MGM straffad ändå oavsett hur det går. Trots tiden kommer det med nuvarande bevisläge kännas utom rimligt tvivel rätt för många. För även om det saknas juridiska bevis är det en gnagande känsla av orättfärdighet som ligger över denna historia.
Inledningsvis:
Åkl:na begärde och fick också förlängd tid. Istället för 17 juni fick de tid till nånstans i augusti (kanske 10 augusti?). Det finns ju ingenting som talar för att dessa charlataner till åklagare till dess skulle ha lyckats krysta fram något, ur bevissynpunkt, mer substantiellt. Vi lär få se -eller inte..
Det är dessutom högst troligt att de i augusti kommer att begära ytterligare tid för komplettering.

Det här är ett skandalärende!
Örebropolisens kling- och klangmentalitet när det gällde att hitta LW, var början på en lång utförslöpa. För precis som du skriver i det jag fetat, så blir konsekvenserna av en illa hanterad brottsutredning förödande.
Därigenom kommer en mordutpekad person att för alltid vara socialt och emotionellt skadad.

Tråden är tyvärr full med konton som inte drar sig för att med namns nämnande, utpeka SD som mördare. Vissa människors "behov" av att utpeka folk i omgivningen som mördare är psykologiskt intressant. Denna tråds existens är ett exempel på det.

Det finns ingenting som talar för att åklagarna i detta mål i nåt grundläggande avseende skulle skilja sig från resten av mänskligheten. Jag är väl medveten om åklagares skyldighet att iaktta en objektiv hållning i rättsprocessen, men i detta mål kan vi se att åkl Åsa Hiding totalt felbedömt sitt utredningsmaterial. Åkl ÅH kom att tidigt drabbas av tunnelseende. Det kan vara så att SD är LW:s mördare, men det är tydligt att åkl ÅH inte rätt kunde värdera sitt enorma utredningsmaterial, utan gick till åtal baserat på att hon trodde på principen: 'the more, the better'..

Och likt ett bångstyrigt och tjurigt barn som sitter och med våld och bultandes med den lilla klubban försöker få den fyrkantiga klossen genom det runda hålet, på samma sätt bör vi bedöma åkl Åsa Hiding.

Åkl Åsa Hiding leker inte bara med svensk rätttssäkerhet och statliga medel, hon leker med människors liv och hälsa.

Det vet de flesta i tråden och de är medvetna om att själva överklagandet till HR knappast lär komma att leda till annat utfall än det i TR, men drömmen, den av hätskhet marinerade, den om att få SD fälld, gör dem förblindade.

Hat dödar inte bara människor.
Hat dödar folks förmåga till logiskt tänkande.
Citera
2020-06-21, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Har tagit paus från tråden ett ganska långt tag.

Vart blåser vindarna? Har man nya MGMs? Något nytt om SD eller möjligtvis någon teknisk information som någon luskat fram bland den enorma FUPen?

Väl mött!
Det rent objektiva som hänt är att HovR meddelat att ärendet tas upp i mars, och åklagarnas komplettering flyttas fram. Trollen härjar väldigt. Kanske beror det på hur MGM bemöts nu när han är fri och ledig? I så fall tror jag att de överskattar inflytandet härifrån. Däremellan finns en del intressanta gräv i FUP. Bl.a. kring datoraktiviter och vad SD sagt i tidiga förhör.
Citera
2020-06-21, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Instämmer!
Den här tråden har urartat totalt pga
SDsupportrarna som försvarar honom
vad han än gör.
Antagligen IRL också.
De har väl hjälpt honom att städa FP/BP
och sätta på telefonen vid ett bra tillfälle för
att skydda honom.
Hoppas att de åker in på 4 år för skyddande av
brottsling.

Inlägg 5/8 2018 kl 22.29 sid 1710 (svar på inlägg från Sh.Holmes)

Strax innan detta inlägg tipsar du HD/JG att de ska berätta vad de vet.

Håller med dig, nu har de haft lång tid på sig för att hjälpa till att ev få till ett avslut på detta mord.

Hoppas de ändrar sig nu innan nästa instans.

Som du säger... straff för skyddande, kanske de slipper om dom kryper till korset innan avslöjandet blir på annat sätt.
Citera
2020-06-21, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD:s (knepiga) digitala spår
kl 20.49.35 kopplas hans mobil till trådlöst Comhem nätverk
kl 21.09 meddelar han LW via Telegram att han är på väg till Viken och platsdelar från Varbergagatan.
kl 21.21.37 används hans passerkort till Gustavsvik utegym
kl 22.00.06 bild på vattentornet
kl 22.00.18 SD:s mobil kopplas till mast GSM MCC: 240 MCN:1 (16 sekunder efter bilden på Vattentornet)
kl 22.13.12 registreras mobilen på Drakenbergsgatan 1a
kl 22.54.10 mobilen kopplar upp mot samma mast som vid kl 22
kl 23.00.55 meddelar han LW via Telegram att han "har lite måsten"

Är det någon som vet hur stort område masten GSM MCC: 240 MCN:1 täcker?
Går den ända från Gustavsvik till Hjärsta eller kan det vara så att inte SD alls var hemma vid datorn för sina måsten kl 23?

När han svarade på jobbmailet som inkom kl 23.32 så svarar han via mobilen kl 00.23.07

Först kl 01.13.12 sker nästa mobiluppkoppling på Varberga 161 NO, 60 och inte förrän kl 02.49.39 kopplar mobilen upp mot Comhems trådlösa nätverk.

Om SD varit hemma kan man fråga sig varför varken mobil eller hans jobbdator kopplar upp till hans trådlösa nätverk tidigare.

Jobbdatorn
kl 21.35.30 sker aktiviteten Windows Prefetch Files i SD:s jobbdator (Windows skapar en förhämtningsfil när en applikation körs från en viss plats för första gången)
kl 21.44.59 Encrypted Files registreras

Han ska alltså ha befunnit sig i Gustavsvik när detta sker.

www.bildtagg.se/bild/3nglg3240dr5pjcs8b7trj3

Jag försökte häromdagen att få någon teori från MrBarnaby angående aktiviteterna i hans jobbdator, men har kanske missat svar?

-------

Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040

Bra att Du fortsätter gräva/fundera!

Läste ett inlägg från EGT på morgonen:

Från 13/6 2018 10.48 sid 778

"Hälsoappar och geo går på GPS:en i mobilen och inte på masterna".

Som Ni redan vet är jag ingen datanörd... men kan det snurra till något i vad som fanns i SD:s mobil?
Citera
2020-06-21, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag håller med dig, notis. Ska man se det positiva i det så ger det ÅK och hennes utredare tid att hitta mer bevisning. Tid för fler analyser. Kanske någon som sitter på mer information krackelerar under tiden? 👍🏻

...och Lenas mördare får svettas ännu ett år.
En paria numera i Örebro (och i geokretsar, har jag hört från säkra källor)

Det är länge sedan jag sett någon uppdatering från de inblandades geologgar, hoppas på en från de som vet hur man gör (när jag läser om nu så var glorius duktig och är kvar i tråden).

Har JG tagit avstånd från sin vän SD eller har han blivit en fd vän?
Fortsätter SD/HD/SOA med sitt burkletande tillsammans?
Citera
2020-06-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Bra att Du fortsätter gräva/fundera!

Läste ett inlägg från EGT på morgonen:

Från 13/6 2018 10.48 sid 778

"Hälsoappar och geo går på GPS:en i mobilen och inte på masterna".

Som Ni redan vet är jag ingen datanörd... men kan det snurra till något i vad som fanns i SD:s mobil?
Du är inne på rätt sorts problem: mycket av infon som kommer från GPS - där man kan se var någon varit mycket närmare än mastuppkopplingar - ligger på konton i molnet och dem när man inte om inte personen ger tillåtelse för polisen att läsa dem. JS gav polisen det, men inte SD. Han säger (YT rättegången avsnitt 20 några få minuter in på bandet) att han initialt erbjudit sina inloggningsuppgifter men att när polisen ville ha tillgång till det i september 2019 säger han nej. Han tycker att de haft tillräcklig tid på sig redan säger han (eftersom de haft hans dator? men som sagt...) och dessutom har åklagaren sagt att det blir rättegång och han "inser att han måste tänka på sig själv också" mer än att reda ut vad som hänt LW. När åklagaren frågar vad han menar med det säger han att han tror att han skulle sitta häktad längre om polisen skulle gå igenom dessa data.

Det där luktar verkligen skunk. Klart att han insett att han har ngt att dölja - att sånt som är mot honom skulle komma fram. OM det nu är häktningen som han var rädd skulle bli längre, borde han ju erbjuda tillgång till data (om de nu ligger kvar - lagringstid?) nu?
Citera
2020-06-21, 10:37
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Inledningsvis:
Åkl:na begärde och fick också förlängd tid. Istället för 17 juni fick de tid till nånstans i augusti (kanske 10 augusti?). Det finns ju ingenting som talar för att dessa charlataner till åklagare till dess skulle ha lyckats krysta fram något, ur bevissynpunkt, mer substantiellt. Vi lär få se -eller inte..
Det är dessutom högst troligt att de i augusti kommer att begära ytterligare tid för komplettering.

Örebropolisens kling- och klangmentalitet när det gällde att hitta LW, var början på en lång utförslöpa. För precis som du skriver i det jag fetat, så blir konsekvenserna av en illa hanterad brottsutredning förödande.
Därigenom kommer en mordutpekad person att för alltid vara socialt och emotionellt skadad.

Tråden är tyvärr full med konton som inte drar sig för att med namns nämnande, utpeka SD som mördare. Vissa människors "behov" av att utpeka folk i omgivningen som mördare är psykologiskt intressant. Denna tråds existens är ett exempel på det.

Det finns ingenting som talar för att åklagarna i detta mål i nåt grundläggande avseende skulle skilja sig från resten av mänskligheten. Jag är väl medveten om åklagares skyldighet att iaktta en objektiv hållning i rättsprocessen, men i detta mål kan vi se att åkl Åsa Hiding totalt felbedömt sitt utredningsmaterial. Åkl ÅH kom att tidigt drabbas av tunnelseende. Det kan vara så att SD är LW:s mördare, men det är tydligt att åkl ÅH inte rätt kunde värdera sitt enorma utredningsmaterial, utan gick till åtal baserat på att hon trodde på principen: 'the more, the better'..

Och likt ett bångstyrigt och tjurigt barn som sitter och med våld och bultandes med den lilla klubban försöker få den fyrkantiga klossen genom det runda hålet, på samma sätt bör vi bedöma åkl Åsa Hiding.

Åkl Åsa Hiding leker inte bara med svensk rätttssäkerhet och statliga medel, hon leker med människors liv och hälsa.

Det vet de flesta i tråden och de är medvetna om att själva överklagandet till HR knappast lär komma att leda till annat utfall än det i TR, men drömmen, den av hätskhet marinerade, den om att få SD fälld, gör dem förblindade.

Det jag fetat angående tunnelseende, som av en händelse behandlas tunnelseende i DN idag på ledarsidan

https://www.dn.se/ledare/lisa-magnusson-polisernas-magkansla-ar-livsfarlig/

Och när man låser sig vid ett enda spår, och därmed stänger dörren för alla andra, blir utredningen inte längre förutsättningslös och prövande. Vill det sig illa kan det få livsavgörande konsekvenser.

Eller som du skrev: "... så blir konsekvenserna av en illa hanterad brottsutredning förödande.
"

Men sånt bekymrar inte vissa i den här tråden.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-06-21 kl. 11:09.
Citera
2020-06-21, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Inledningsvis:

Du går till hårt angrepp mot Åsa Hilding "likt som ett bångstyrigt och tjurigt barn" osv. Ditt arroganta sätt mot andra i dina inlägg ger definitivt inte en ökad trovärdighet. Tvärtom.

Du går händelserna i förväg och vet inte hur utslaget blir i HR. Vi har ett rättsväsendet där det finns en rättighet att överklaga en friande dom i en mordrätttegång, även om du anser att den rätten kan ifrågasättas. Du får vända dig till lagstiftarna och föreslå att en dom i ett mordfall skall ha begränsad möjlighet att överklagas till HR.
Citera
2020-06-21, 11:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du går till hårt angrepp mot Åsa Hilding "likt som ett bångstyrigt och tjurigt barn" osv. Ditt arroganta sätt mot andra i dina inlägg ger definitivt inte en ökad trovärdighet. Tvärtom.

Du går händelserna i förväg och vet inte hur utslaget blir i HR. Vi har ett rättsväsendet där det finns en rättighet att överklaga en friande dom i en mordrätttegång, även om du anser att den rätten kan ifrågasättas. Du får vända dig till lagstiftarna och föreslå att en dom i ett mordfall skall ha begränsad möjlighet att överklagas till HR.
Jag tycker nog att det här målet ger anledning att ifrågasätta den här ovillkorliga rätten till överklagande av en dom i ett mordärende. Ur ett rättssäkerhetsperspektiv måste naturligtvis en medborgare ha rätt att överklaga en fällande dom till hovrätten, men fan vet om man inte borde införa någon form av prövningstillstånd för att kunna få ett snabbare avslut på sådana här speciella fall där det verkar handla om tunnelseende åklagare som aldrig vill ge upp. Jag vet inte om den här frågan har diskuterats i juristkretsar, men möjligen skulle väl det här fallet kunna ge upphov till en sådan debatt nu. Om inte annat borde man kunna införa någon tidsgräns för hur länge en misstänkt skall behöva vänta på att få saken slutligt avgjord.
Senast redigerad av Draifos 2020-06-21 kl. 11:21.
Citera
2020-06-21, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det jag fetat ang tunnelseende, inte i det här fallet, väl ... ?

Som av en händelse behandlas tunnelseende i DN idag på ledarsidan

Och när man låser sig vid ett enda spår, och därmed stänger dörren för alla andra, blir utredningen inte längre förutsättningslös och prövande. Vill det sig illa kan det få livsavgörande konsekvenser.

Eller som du skrev: "... så blir konsekvenserna av en illa hanterad brottsutredning förödande.
"

Tack för lästips!

Jag blir lite osäker på om du är ironisk gällande det du skriver ang det du fetade i min text.
Min uppfattning är att hela den här utredningen blev "tunnelerad" redan på morgonen den 15e maj 2018.
Då hade Örebropolisen sett att BO gjort anmälningar, då hade sannolikt UW talat om för Polisen vem de borde intressera sig för och bara ett par dagar senare hade Metro-journalisten Karl Enn Henricsson (efter planterat tips) på förstasidan konstaterat att det här var ett svartsjukemord.

Där tror jag iofs att KEH kan ha rätt, men han avsåg SD. Numera, med dessa spermaindränkta trosor en masse med sperma från ett antal olika män, vet vi att det sannerligen kan finnas ett stort antal personer som av svartsjuka skulle ha funnit skäl att ta död på LW.

Så jag hävdar att åkl ÅH har drabbats av tunnelseende redan från start.
Mappen som lades fram för henne var märkt 'SD'
På den vägen är vi kvar.
Fast i diket förstås..
Citera
2020-06-21, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
I den här utredningen har man omgående fastnat vid en person, sedan har man letat
bevis som pekar på honom, istället för att leta bevis och se åt vilket håll dom pekar.

Man har jobbat bakvänt i det här fallet, å nu så står man där man står, åtminstone
halvvägs ner i diket, tyvärr men så är det.

Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du får nog vända dig till ÅKL och påtala att de inte kollat upp alternativa
gärningsmän. De har missat att se åt vilket håll bevisen pekar.

Självklart har jag redan gjort det.

Det här behövde jag inte oroa mig för, vi har 14000 sidor FUP som sammantaget
och även var för sig med styrka visar att vi har rätt GM, så det så
Citera
2020-06-21, 11:24
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det jag fetat ang tunnelseende, inte i det här fallet väl ?

Som av en händelse behandlas tunnelseende i DN idag på ledarsidan

Kan det sägas bättre.
Fyller i från DN.

"Vad har bortrövadet av lilla Maddie MaCann gemensamt med fallet Thomas Qvick, domen mot Kaj Linna, mordet på Lena Wesström* och mordet på Olof Palme? Jo att utredarna låste sig vid ett enda spår varpå haveri följde."

* Eget tillägg.
Om mordet på Lena Wesström ringer varningsklockorna då Åkl och hennes uppmuntrare inte ens reflekterar över att man jagar fel gärningsman. Skrämmande.

Det är upprörande att dom ansvariga alltid går fria i rättslig mening. Då dom de facto hjälpt dom egentliga mördarna att gå fria med obeskrivligt lidande för anhöriga borde våra lagstiftande organ se över lämplig rubricering.

Det återstår att se om Hiding som dom andra tunnelvandrarna skriver en bok i ett fåfängt försök att tvätta sin smusiga byk?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-21 kl. 11:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in