2020-06-19, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Och där är du ju igen, den alltid så trevlige carinah78, alltid lika nedvärderande och jävlig i dina inlägg.

Var har jag skrivit att de skulle bli åtalade pga grovt tjänstefel?! (Du behöver inte bemöda dig med ett svar)
Ingen åklagare vill få sitt rykte förstört pga personliga vendettor och häxjakter, klart de har kollat upp om det skulle finnas alternativa GM. Du tycks tro att de är helt hjärndöda.
Alla spår leder åt ett håll
Du använde benämningen "grovt tjänstefel" i ditt inlägg. Det är möjligt att du efteråt gått in och redigerat; jag ids inte leta upp ditt inlägg.

Vid misstanke om "grovt tjänstefel" bör åkl granska handläggningen och därefter väcka åtal om så allvarligt tjänstefel kan anses föreligga.
Så hanteras saken.
Citera
2020-06-19, 15:33
Medlem
Citat:
Och där är du ju igen, den alltid så trevlige carinah78, alltid lika nedvärderande och jävlig i dina inlägg.

Var har jag skrivit att de skulle bli åtalade pga grovt tjänstefel?! (Du behöver inte bemöda dig med ett svar)
Ingen åklagare vill få sitt rykte förstört pga personliga vendettor och häxjakter, klart de har kollat upp om det skulle finnas alternativa GM. Du tycks tro att de är helt hjärndöda.
Alla spår leder åt ett håll

Alla spår leder inte åt ett håll, de leder åt många olika håll, ett av dessa spåren pekar med mycket stor sannolikhet på att det var MVM som mördade BO:et och absolut inte MGM, sedan vill jag tillägga, att det finns en möjlighet att MVM hade en medhjälpare som lurade ut BO:et från sin bostad vid det aktuella tillfället, och då tänker jag på huvamannen som ett vittne såg.

Kan du förklara för mig hur det är möjligt att kunna ta sig ifrån BP:en till B-vägen på endast 1 minut och 16 sekunder ?

Innan du bestämmer dig för att svara vill jag att du noggrant tänker på följande,

Från Rä-vägen 9 nära angränsande till BP:en och till B-vägen tar det 6 minuter om man väljer att gå. Det tar minst 2 minuter att färdas på cykel.

Tänk på det att två vittnen har berättat för polisen att de hörde emanerande kvinnoskrik från klockan 23:30 och att det sista skriket hördes klockan 23:33, hur vill du då förklara att det är möjligt att ta sig ifrån BP:en och till B-vägen på endast 1 minut och 16 sekunder ?

Vi vet med 100% säkerhet att MGM har ett vattentätt alibi för mordkvällen på grund av att MGM satt vid sin Laptop och öppnade upp ett dokument klockan 23:34:16 sålunda kan MGM inte vara GM. Detta är någonting som @MrBarnaby mycket tydligt och klart har framfört i sina inlägg gällande att MGM har ett vattentätt alibi, dessutom vill jag tillägga att @MrBarnaby är otroligt initierad i detta mordfallet och det märks klart och tydligt på det @MrBarnaby framfört i denna tråd.

Jag tror att @MrBarnaby är en expert när det gäller datorers funktioner och har en förmåga att upptäcka sådant som andra inte ser.

Jag tycker också att @MrBarnaby klart och tydligt visat i sina skrivna inlägg att MGM inte kan vara GM.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
I den här utredningen har man omgående fastnat vid en person, sedan har man letat
bevis som pekar på honom, istället för att leta bevis och se åt vilket håll dom pekar.

Man har jobbat bakvänt i det här fallet, å nu så står man där man står, åtminstone
halvvägs ner i diket, tyvärr men så är det.

Du får nog vända dig till ÅKL och påtala att de inte kollat upp alternativa gärningsmän. De har missat att se åt vilket håll bevisen pekar.
Citera
2020-06-19, 15:51
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Alla spår leder inte åt ett håll, de leder åt många olika håll, ett av dessa spåren pekar med mycket stor sannolikhet på att det var MVM som mördade BO:et och absolut inte MGM, sedan vill jag tillägga, att det finns en möjlighet att MVM hade en medhjälpare som lurade ut BO:et från sin bostad vid det aktuella tillfället, och då tänker jag på huvamannen som ett vittne såg.

Kan du förklara för mig hur det är möjligt att kunna ta sig ifrån BP:en till B-vägen på endast 1 minut och 16 sekunder ?

Innan du bestämmer dig för att svara vill jag att du noggrant tänker på följande,

Från Rä-vägen 9 nära angränsande till BP:en och till B-vägen tar det 6 minuter om man väljer att gå. Det tar minst 2 minuter att färdas på cykel.

Tänk på det att två vittnen har berättat för polisen att de hörde emanerande kvinnoskrik från klockan 23:30 och att det sista skriket hördes klockan 23:33, hur vill du då förklara att det är möjligt att ta sig ifrån BP:en och till B-vägen på endast 1 minut och 16 sekunder ?

Vi vet med 100% säkerhet att MGM har ett vattentätt alibi för mordkvällen på grund av att MGM satt vid sin Laptop och öppnade upp ett dokument klockan 23:34:16
sålunda kan MGM inte vara GM. Detta är någonting som @MrBarnaby mycket tydligt och klart har framfört i sina inlägg gällande att MGM har ett vattentätt alibi, dessutom vill jag tillägga att @MrBarnaby är otroligt initierad i detta mordfallet och det märks klart och tydligt på det @MrBarnaby framfört i denna tråd.

Jag tror att @MrBarnaby är en expert när det gäller datorers funktioner och har en förmåga att upptäcka sådant som andra inte ser.

Jag tycker också att @MrBarnaby klart och tydligt visat i sina skrivna inlägg att MGM inte kan vara GM.

Mvh/ @JokerMannen

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det fetade:
Aha, vi vet att SD satt vid datorn, det kan inte ha varit någon annan (om ens någon), HD till exempel?
Citera
2020-06-19, 16:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Med anledning att det kan finnas någon annan GM än SD (jag håller det inte för uteslutet) så skulle jag vilja veta följande, eftersom det har pekats med hela handen/armen åt två olika håll:

Är det någon som vet/hittat något om PN, förhör med honom, eller annat? Mer än att han mötte LW mitt på dagen, 14/5.

Vet man att JS befann sej hemma (eller i vart fall inte vid bullerplanket) 14/5 på kvällen/natten? Han var hemma och packade inför Polen-resan. Han har visat/lämnat sin mobil till polisen - kunde de se att han varit hemma hela kvällen/natten? Alltså att mobilen kopplade upp sej på hemma-masten, samt att stegräknaren visade att JS pysslade hemmavid, gick lite fram och tillbaka, men i vart fall befann sej hemma? (Det intressanta är inte var hans mobil befann sej, det intressanta är att veta om det var någon rörelse-aktivitet som registrerades. I analogi med mitt resonemang om att någon annan kan ha grejat med SD:s dator, så kan givetvis JS haft en medhjälpare som knatat runt med JS:s mobil i fickan, hemma i JS lägenhet, men så vitt jag vet har det inte framkommit något som tyder på det.)

Detta skulle jag vilja ha svar på.
Citera
2020-06-19, 16:16
Medlem
Citat:

Vi vet med 100% säkerhet att MGM har ett vattentätt alibi för mordkvällen på grund av att MGM satt vid sin Laptop och öppnade upp ett dokument klockan 23:34:16 sålunda kan MGM inte vara GM. Detta är någonting som @MrBarnaby mycket tydligt och klart har framfört i sina inlägg gällande att MGM har ett vattentätt alibi, dessutom vill jag tillägga att @MrBarnaby är otroligt initierad i detta mordfallet och det märks klart och tydligt på det @MrBarnaby framfört i denna tråd.

Mvh/ @JokerMannen
Alla spår leder åt ett håll, där står jag fullständigt fast
MVM är inte värst intressant då han befann sig flera km från mordplatsen, antagligen en rumänsk pantplockare vilken aldrig kommer att kunna hittas, vilket är synd. Dock rätt oväsentligt då tidsramen för mordet ligger ett par timmar bort.
Tror inte heller att GM tok-cyklat hem för ett alibi vad gäller händelsen på datorn.
Sätter rätt liten tilltro till en hobby-expert på datoraktiviteter och att SD därmed skulle ha ett fullgott alibi, fullständigt absurt faktiskt. Litar nog mer på IT-teknikern i detta fall.
Huvmannens aktiviteter har jag ingen koll på och ej heller tidsangivelsen då han skulle ha rört sig kring området, där får du be någon annan om svar
Citera
2020-06-19, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Det fetade:
Aha, vi vet att SD satt vid datorn, det kan inte ha varit någon annan (om ens någon), HD till exempel?

Jag har rätt att få ändra på mina tidigare påståenden och misstankar mot MGM som GM, tidigare var jag väldigt dåligt insatt i detta mordfallet, men nu när allting blir tydligare och tydligare är det lätt att förstå att MGM inte kan vara GM.

Jag har mina mycket starka misstankar nu mera vilande på MVM och även huvamannen som medhjälpare.

Jag har nu mera mycket svårt för att förstå varför du fortfarande envisas med att MGM är GM när det nu finns tydliga bevis för att MGM inte kan vara GM.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-19, 17:07
Medlem
Citat:
MVM är inte värst intressant då han befann sig flera km från mordplatsen, antagligen en rumänsk pantplockare vilken aldrig kommer att kunna hittas, vilket är synd. Dock rätt oväsentligt då tidsramen för mordet ligger ett par timmar bort.
Tror inte heller att GM tok-cyklat hem för ett alibi vad gäller händelsen på datorn.
Sätter rätt liten tilltro till en hobby-expert på datoraktiviteter och att SD därmed skulle ha ett fullgott alibi, fullständigt absurt faktiskt. Litar nog mer på IT-teknikern i detta fall.
Huvmannens aktiviteter har jag ingen koll på och ej heller tidsangivelsen då han skulle ha rört sig kring området, där får du be någon annan om svar

Det finns dubbla uppgifter där, 02.10 plus den här.

AktB:158 Sid:295

Polisen LKC-samtal Assistanskåren 20180515 00:33 Signerad datum

Ljudupptagningen pågår i I minut och 11 sekunder.
D = operatör vid RLC Daniel Nyman.
M = "Magnus på Assistancekåren"
D: Polisen Örebro
M: Hej, Magnus på Assistancekåren.
D: Hej.
Datum Tid
2018-07-18 12:03
Mottaget datum Tid
M: Hej. Du jag har just åkt förbi Vi valla (ohörba1t), vad heter det Eurostopavfa1ten där, jag
kommer från Stockholmshållet. Det är nån mörkklädd snubbe som är ute och går där.
D: Jasså du, på motorvägen eller?
M: Ja precis, jag kom från Arbogahållet.
D. Okej.
M: så han går alltså i södergående riktning eller ...

D: Ja precis.
M: Han går norrut.
D: Ja eh ja men du då tar vi och svänger förbi och ( ohörbart), men senast Eurostop eller?
M: Ja precis när man svänger av vid Eurostop från Arbogahållet. Precis där var han nu. Det
kan vara värt att kolla ifall det ( ohörbart).

D: Mörkklädd?
M: Ja mörkklädd och någon vit påse eller nått där i handen.
D: Ja, vi tar och svänger förbi.
M: Ja men gör det.
D: Tack tack hej.
M: Hej.
Ljudupptagningen har lyssnats igenom och nedtecknats av utredare J. Sjögren. 2018-07-19.
296
Citera
2020-06-19, 17:11
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
"Hobbyexperten" här, jag ska denna gång inte behandla mitt favoritämne (23.34-alibit), det är bara att läsa mina tidigare inlägg.

Huvamannen sågs vid 22.30-tiden nära LW-bostad enligt "kvinnan med hunden". Åklagaren hade vid häktningsförhandlingen menat att det var SD. Sedan framkom det att det inte kunde vara SD och då var han uppenbarligen inte intressant längre.

Om jag förstått det rätt var inte "hundkvinnan" kallad som vittne vid rättegången. Jag vill högst ogärna sprida trådsanningar så om det sistnämnda (det fetade) inte stämmer så rätta mig gärna.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-06-19 kl. 17:18.
Citera
2020-06-19, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
]Sa UW verkligen så????
[/b]
Nu tror jag att SD hade lika svårt att lämna Lena som tvärtom.

Haha, vad tycker du om SDs förklaring till att han fotar Lena och MgL genom fönstret? Och förklarar det hela med att det var hans vanliga hälsning? och att han säger att detta är bara fyra av sex gånger denna kväll. Trevligt eller hur? Kvarterets vita riddare. Kan du förstå varför Lena tog det som ett hot? Eller att det ligger ljus i sängen? Mysigt att han gör det fint hemma när Lena kommer hem från jobbet!

Tror du verkligen på alla hans historier, anpassningar ända in i TR?

Jag har tidigare sagt att man kan vara stark på ett sätt och "svag" på andra. Lena var envis och påstridig och i konversationerna mellan henne och SD kan man knappt förstå vad de pratar om.

De har sitt eget fikonspråk, och jag tror att det de håller på med är någon slags osynlig maktkamp. Jag kan inte annat än säga att deras relation är knäpp och obegriplig.

Men på slutet tror jag att de hot som Lena kom med och att både HD och Lena verkade glida SD ur händerna samtidigt (bägge verkade gladare och hade hittat någon annan att vara med) avgjorde Lenas öde.

Jag misstänker starkt att USA resan var utlösande faktor för Lenas hot, medan hoten från SD var av allvarligare karaktär.

Det är inget normalt förhållande.
Men det är inte heller normalt att dödshota och särskilt allvarligt är det att dödshota barn. SD förnekade inte att han skrivit det om att döda A*ron och om att det skulle vara svårt att se blodet rinna. Vem skulle han ta först?

Vad fasiken, försvarar du ett sådant kräk?

Tydligen sa han så.

Å sedan så försvarar jag inga kräk.
Däremot så vill jag att rätt GM ska dömas, om du inte har fattat det tidigare
så har du inte fattat ett skit av vad jag har skrivit tidigare.

UW berättar i rätten att Lena sagt att Hanna konfronterat henne och att Lena mer eller mindre triumferande sagt att ja, jag och Stefan har en relation. Därefter hade Hanna krävt full tillgång till SDs telefon. Därför föreslog Stefan att han och LW skulle kommunicera på andra sätt (- typ telegram). UW säger att Lena, som hade en hög moralisk kompass, förändrades väldigt under relationen med Stefan. Stefan kunde ha tillgång till en visningslägenhet och ville att han och LW skulle träffas där.

Han bekräftar att Lena kunde låsa sig på saker. Hon kunde vara väldigt påstridig. Hon ger sig in i saker med frenesi. Magkänslan UW har är att LW "jagade livet ur Stefan". "Lena ger sig inte", hon "accepterade inte att bli bortvald". UW ger en fantastisk inblick i vem LW egentligen var.
Citera
2020-06-19, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så nu är jag ett JV?
Det om något är väl en kränkning?
Bara för att jag inte delar dina åsikter.

När har jag någonsin påstått att mannen är
familens överhuvud? Att kvinnan ska lyda
mannen? Min man kommer få sig ett gott
skratt när jag berättar det för honom.

Det är sjukt att kvinnor accepterar att vara
älskarinnor på mannens villkor.

Det är sjukt att acceptera hårdare RT och
hårdare kyla.

Kvinnor måste ta ansvar för sina egna liv och
sina egna val. Man kan inte skylla allt på
"Stora stygga vargen".

Jag vill gärna veta av vem och varför.

Den 13 juni klämde du in ett citat från Matteusevangeliet. Kanske någon feltolkade dig då?

S sa i rätten att L accepterat sen -17/18 att det inte skulle bli dem två.
RT, dödshot och skit förekom -16/17.
Efter att H avslöjade otroheten fattade L att S valde sin fru, men frun var inte bättre än sin karl och hon hade sex med sin fiskegubbe. Vilken soppa!

Om varför L mördades kommer kanske ingen få svar.
Citera
2020-06-19, 17:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag har rätt att få ändra på mina tidigare påståenden och misstankar mot MGM som GM, tidigare var jag väldigt dåligt insatt i detta mordfallet, men nu när allting blir tydligare och tydligare är det lätt att förstå att MGM inte kan vara GM.

Jag har mina mycket starka misstankar nu mera vilande på MVM och även huvamannen som medhjälpare.

Jag har nu mera mycket svårt för att förstå varför du fortfarande envisas med att MGM är GM när det nu finns tydliga bevis för att MGM inte kan vara GM.

Mvh/ @JokerMannen

Du missförstod mej, eller så var jag otydlig.

Jag ifrågasätter alls inte din rätt att tycka och tro vad du vill, det står dej helt fritt att ändra dej, även jag vacklar och velar, beroende på den info som kommer, och som jag bedömer som relevant.

Det jag menade var att uttrycket "Vi vet med 100% säkerhet att MGM har ett vattentätt alibi för mordkvällen på grund av att MGM satt vid sin Laptop och öppnade upp ett dokument klockan 23:34:16" kan jag inte ställa upp på, och således kan jag heller inte inse att det finns "tydliga bevis" för att MGM inte kan vara GM.
Vet nån att det inte var till exempel HD som satt vid datorn 23.34.16?
Eller söte far, alltså SOA?
Eller JG?

Jag vet det inte. Jag har i mitt inlägg som kom efter det du citerade ställt frågor om PN och JS. Det tycker jag talar sitt tydliga språk att jag inte är låst vid SD som GM.

Jag har även vid ett flertal tillfällen deklarerat att för mej är inte huvudsaken att SD fälls, utan att GM fälls. Jag håller det inte för otroligt att SD är GM, men jag är inte 100% säker på det, hur skulle jag kunna vara det?

För övrigt tror jag att SD hinner hem från BP till datorn även om det är han som sitter där 23.34.16 och även om han i så fall borde ha skaffat sej ett tydligare "alibi" genom att maila med mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in