Citat:
Ursprungligen postat av
Fleudhesten
Alla spår leder åt ett håll, där står jag fullständigt fast
MVM är inte värst intressant då han befann sig flera km från mordplatsen, antagligen en rumänsk pantplockare vilken aldrig kommer att kunna hittas, vilket är synd. Dock rätt oväsentligt då tidsramen för
mordet ligger ett par timmar bort.
Tror inte heller att GM tok-cyklat hem för ett alibi vad gäller händelsen på datorn.
Sätter rätt liten tilltro till en hobby-expert på datoraktiviteter och att SD därmed skulle ha ett fullgott alibi, fullständigt absurt faktiskt. Litar nog mer på IT-teknikern i detta fall.
Huvmannens aktiviteter har jag ingen koll på och ej heller tidsangivelsen då han skulle ha rört sig kring området, där får du be någon annan om svar
Det finns dubbla uppgifter där, 02.10 plus den här.
AktB:158 Sid:295
Polisen LKC-samtal Assistanskåren 20180515
00:33 Signerad datum
Ljudupptagningen pågår i I minut och 11 sekunder.
D = operatör vid RLC Daniel Nyman.
M = "Magnus på Assistancekåren"
D: Polisen Örebro
M: Hej, Magnus på Assistancekåren.
D: Hej.
Datum Tid
2018-07-18 12:03
Mottaget datum Tid
M: Hej. Du jag har just åkt förbi Vi valla (ohörba1t), vad heter det Eurostopavfa1ten där, jag
kommer från Stockholmshållet. Det är nån mörkklädd snubbe som är ute och går där.
D: Jasså du, på motorvägen eller?
M: Ja precis, jag kom från Arbogahållet.
D. Okej.
M: så han går alltså i södergående riktning eller ...
D: Ja precis.
M: Han går norrut.
D: Ja eh ja men du då tar vi och svänger förbi och ( ohörbart), men senast Eurostop eller?
M: Ja precis när man svänger av vid Eurostop från Arbogahållet. Precis där var han nu. Det
kan vara värt att kolla ifall det ( ohörbart).
D: Mörkklädd?
M: Ja mörkklädd och någon vit påse eller nått där i handen.
D: Ja, vi tar och svänger förbi.
M: Ja men gör det.
D: Tack tack hej.
M: Hej.
Ljudupptagningen har lyssnats igenom och nedtecknats av utredare J. Sjögren. 2018-07-19.
296