2020-06-21, 01:06
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Nä men de som smittade dem kanske, som inte tilläts ligga på stranden och lapa sol på sin lediga dag.

Det finns D-vitamin i tablettform, naturligtvis, och i viss mat, men det naturliga sättet att generera D-vitamin är kanske bättre. Ditt inlägg jag svarade på nämnde ju just den minskade dödligheten totalt när sol och bra väder får folk att producera mer D-vitamin.

Solens UV-strålar ökar antalet skador på ditt DNA dock.

Mer fördelaktigt att inta D-vitamin.
Citera
2020-06-21, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tror du på allvar att inga dog i sjukdomar som normalt tar x antal liv varje år bara för att nya corona kom in på banan?

Berätta , hur många dör av vinterkräksjukan under sommarhalvåret?
Berätta , hur många dör av influensan under sommar halvåret ?

Behöver jag fortsätta ?
Citera
2020-06-21, 01:12
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Flockimmunitet inträder när tillräckligt stor del av populationen blivit smittad och utvecklat antikroppar så smittan inte längre kan sprida sig vidare till de som inte blivit smittade.

Det du pratar om är att en handfull individer blivit smittade och utvecklat antikroppar. En helt annan sak.

Flockimmunitet är per definition antingen närvarande eller frånvarande. Inte frågan om en slags gråskala som du och övriga desinformatörer i tråden försöker göra gällande.
Fel igen.
Vi kommer inte få flockimmunitet ett specifikt datum. Områden i Sverige som drabbats hårt kan uppnå det men det tar tid. Vet att vissa här pratar om åtgärderna som något tillfälligt men grundläggande saker som handhygien, distans och isolation vid symtom har alltid gällt i vårt samhälle och är här för att stanna.
Med dessa funktioner inräknade kan flockimmunitet förhoppningsvis uppnås långt tidigare än det ursprungliga 56%. Vad siffran landar på återstår att se.
Citera
2020-06-21, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej, man sätter på skydden och använder samma tills operationen är klar, om det så tar 1h eller 8h. Går man ut emellan gör man om hela steriliseringsprocessen från början, med nya skydd.

Det var det jag menade . Hen ville ha en källa på att skydd håller längre än en timma ...vilket de för precis som du beskrev . Det var poängen .
Citera
2020-06-21, 01:13
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Solens UV-strålar ökar antalet skador på ditt DNA dock.

Mer fördelaktigt att inta D-vitamin.

Ändå talade det inlägg jag svarade på om den minskade dödligheten totalt när sol och bra väder får folk att producera mer D-vitamin.

Det är inte bra att bränna sig i solen, det ska man absolut undvika, men för övrigt verkar solljus kunna ha en positiv effekt på hälsan.
Citera
2020-06-21, 01:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Det var det jag menade . Hen ville ha en källa på att skydd håller längre än en timma ...vilket de för precis som du beskrev . Det var poängen .

Min källa är en kirurg.
Citera
2020-06-21, 01:17
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det kommer att gå åt h-vete det här..

Först Tyskarnas R-tal som stiger oroväckande, sedan detta..

Är inte den där artikeln för hela pandemin? På Oslo universitetssjukhus var 176 anställda smittade som mest (runt sjunde april), men verkar vara nere på noll nu. Kolla Sykehusansatte smittetden här sidan (edit: lagade länk). De är noga med att sätta sjukhusanställda som kan ha blivit smittade i karantän också.

En trevlig bieffekt (mindre trevlig för sjukhuspersonalen) är att de lär ha en massa vårdanställda som troligtvis är immuna nu. Mindre risk att de för smittan vidare så, om man prioriterar dom för covid-patienter.

Danmarks grafer ser inte jätteoroande ut heller. De ser det som mycket osannolikt att de får en andra våg.
Senast redigerad av urgt 2020-06-21 kl. 01:24.
Citera
2020-06-21, 01:18
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Men enligt källan som gavs gällde det "avancerade skydd" vilket alltså inte verkar handla om vanliga munskydd för vanligt folk utanför vårdsammanhang. Fast nu börjar det bli tröttsamt att tjafsa om detta längre. Jag vet att jag inte fått någon källa på att vanliga munskydd håller över en timma och jag räknar inte längre med att få det, för det verkar helt enkelt inte finnas.
Citera
2020-06-21, 01:18
Medlem
Citat:
Ändå talade det inlägg jag svarade på om den minskade dödligheten totalt när sol och bra väder får folk att producera mer D-vitamin.

Det är inte bra att bränna sig i solen, det ska man absolut undvika, men för övrigt verkar solljus kunna ha en positiv effekt på hälsan.
Ut i solen, allesammans! Naturligt D-vitamin är överlägset hälsobringande, raskt och effektivt besegrar vi coronan. Naturligtvis följer vi rekommendationer och håller avstånd. Bara vi får solsken. Och bara ni inte bränner er 😎
Citera
2020-06-21, 01:20
Bannlyst
Citat:
Min källa är en kirurg.

Du missförstår mig . Mitt inlägg var menat sarkastiskt gentemot den som bad dig om en källa .
Citera
2020-06-21, 01:22
Bannlyst
Citat:
Men enligt källan som gavs gällde det "avancerade skydd" vilket alltså inte verkar handla om vanliga munskydd för vanligt folk utanför vårdsammanhang. Fast nu börjar det bli tröttsamt att tjafsa om detta längre. Jag vet att jag inte fått någon källa på att vanliga munskydd håller över en timma och jag räknar inte längre med att få det, för det verkar helt enkelt inte finnas.

Vad tror du kirurger använder när de opererar ?
Citera
2020-06-21, 01:22
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Min källa är en kirurg.
Bra! Fråga honom eller henne om det gäller vanliga munskydd for vanligt folk eller bara avancerade skydd som kirurger använder när de utför långa operationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in