Citat:
Ursprungligen postat av
mancosureinholf
Allså du mår för fan inte bra. Du är både dum och rädd för livet. Dum eftersom du gör en helt idiotisk parallel. Rädd för livet för du är en förnekare enbart för du är så jävla rädd att du ska få uppleva lockdown. Är man så jävla feg drömmer man mardrömmar när man hör ordet lockdown. Och av den anledningen gör man så jävla störda parallel med att "det var inte bra ha lockdown för då kan folk inte sola". Hahhahahahhahhahahaahahahahahahahahahahahahhahahah a!
Du projicerar! Läste du inlägget jag svarade på? Det om
den minskade dödligheten totalt när sol och bra väder får folk att producera mer D-vitamin? Det är väl bra om dödligheten minskar, jag förstår uppriktigt inte hur någon kan se något problem med det! Bara för att vädret var fint och det fick folk att producera med D-vitamin.
Jag gav dessutom exemplet att sitta på stranden, vilket bör vara säkert för där håller man som regel avstånd till andra solbadare. Därför tyckte jag det var avigt att polisen i UK faktiskt bötfällde folk som satte sig ner på stranden. UK kanske hade haft färre döda om folk kunnat vara ute mer än en futtig liten timma soliga dagar! För det handlar ju inte bara om att undvika smitta, utan även om att ha motståndskraft nog att stå emot en infektion, och det är där D-vitaminet tycks komma in i bilden.
Inom medicinen används ofta en stress-sårbarhetsmodell. Låt viruset/smittan motsvara stressen, och solinducerat D-vitamin motverka sårbarheten mot viruset. Det är obalanserat tycker jag att vara så fanatisk i att motverka spridning att man inte bryr sig ett jota om hur mycket sårbarare vissa åtgärder riskerar göra folk.
Men kul att du använder mina inlägg som ett projektivt test! Man lär sig en hel del om dig.