2020-06-21, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Enligt bästa uppskattning i dagsläget krävs 50-67% för flockimmunitet.v
Du gillar verkligen ovetenskap? Flockimmunitet fungerar även om inte så många i befolkningen blivit immuna!
Senast redigerad av Nibiru2011 2020-06-21 kl. 00:53.
Citera
2020-06-21, 00:49
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Håller med. Man får vara ifred med munskydd.

Verkligen. Speciellt om man hostar intensivt i munskyddet. Då springer alla kära medborgare åt olika håll
Citera
2020-06-21, 00:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ok så du förespråkar också aktiv dödshjälp? Tycker Björn har hattat runt en hel del och gjort underliga utspel som inte hjälpt någon utom möjligtvis Björns ekonomi.

Du jobbar inte inom vården va?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Två av tre sjukhus i Danmark har nu fått personal och anställda smittade i Corona senaste tiden efter att de har öppnat upp Danmark. Danskarnas dödstal lär gå upp.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/coronavirus-har-spredt-sig-paa-19-hospitaler-i-danmark/8172419

Antar att hela världen behöver en nedstängning till vaccin kommer eller en under medicin!
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mancosureinholf
Allså du mår för fan inte bra. Du är både dum och rädd för livet. Dum eftersom du gör en helt idiotisk parallel. Rädd för livet för du är en förnekare enbart för du är så jävla rädd att du ska få uppleva lockdown. Är man så jävla feg drömmer man mardrömmar när man hör ordet lockdown. Och av den anledningen gör man så jävla störda parallel med att "det var inte bra ha lockdown för då kan folk inte sola". Hahhahahahhahhahahaahahahahahahahahahahahahhahahah a!
Du projicerar! Läste du inlägget jag svarade på? Det om den minskade dödligheten totalt när sol och bra väder får folk att producera mer D-vitamin? Det är väl bra om dödligheten minskar, jag förstår uppriktigt inte hur någon kan se något problem med det! Bara för att vädret var fint och det fick folk att producera med D-vitamin.

Jag gav dessutom exemplet att sitta på stranden, vilket bör vara säkert för där håller man som regel avstånd till andra solbadare. Därför tyckte jag det var avigt att polisen i UK faktiskt bötfällde folk som satte sig ner på stranden. UK kanske hade haft färre döda om folk kunnat vara ute mer än en futtig liten timma soliga dagar! För det handlar ju inte bara om att undvika smitta, utan även om att ha motståndskraft nog att stå emot en infektion, och det är där D-vitaminet tycks komma in i bilden.

Inom medicinen används ofta en stress-sårbarhetsmodell. Låt viruset/smittan motsvara stressen, och solinducerat D-vitamin motverka sårbarheten mot viruset. Det är obalanserat tycker jag att vara så fanatisk i att motverka spridning att man inte bryr sig ett jota om hur mycket sårbarare vissa åtgärder riskerar göra folk.

Men kul att du använder mina inlägg som ett projektivt test! Man lär sig en hel del om dig.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-06-21 kl. 01:06.
Citera
2020-06-21, 00:51
Medlem
I Israel stänger man skolor om fall av Covid19 upptäcks. Man testar, isolerar och spårar. Man har speciella Contact-tracers. Obligatoriskt med munskydd.
Annars säger de skulle landet riskera att få ett stort antal nya smittade och flera hundra döda.

Tänk om Sverige kunde bry sig om sin befolkning på samma sätt.

Sverige har över 5000 döda. I vems intresse för Sverige denna cyniska strategi?

#BytStrategiNu
#munskydd
Citera
2020-06-21, 00:52
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Du gillar verkligen ovetenskap? Flockimmunitet handlar inte om att ALLA i befolkningen ska bli immuna!

Flockimmunitet handlar om vad som krävs för att smittan skall dö ut.

Din definition av flockimmunitet är du ensam om och är rent hittepå.
Ignoreras följaktligen.

Kan inte bara hitta på grejer grabben.
Citera
2020-06-21, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ja viruset överlever på ytor. Grönsaker och laxar.
När det gäller köttindustrin så är just nu goda råd dyra. Viruset har förmåga att gå från däggdjur till människor och tillbaka. Köttindustrin kommer att behöva reformeras i grunden om djurbesättningar får Corona. Viruset överlever inte värme och UV-strålning men däremot rumstemperatur och kylrum som det finns gott om i livsmedelssektorn.
Brukar du äta ditt kött rått? Finns mängder av potentiella bakterier och sjukdomar i mat, det är därför man tillagar den. Vi äter t.ex. inte kycklingar råa med fjädrar och allt.
Citera
2020-06-21, 00:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Två av tre sjukhus i Danmark har nu fått personal och anställda smittade i Corona senaste tiden efter att de har öppnat upp Danmark. Danskarnas dödstal lär gå upp.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/coronavirus-har-spredt-sig-paa-19-hospitaler-i-danmark/8172419

Det kommer att gå åt h-vete det här..

Först Tyskarnas R-tal som stiger oroväckande, sedan detta..
Citera
2020-06-21, 01:01
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nu tror jag inte att majoriteten av de som avlidit tillhörde klientelet som brukade spendera timmar utomhus, men rent principiellt har du nog rätt. Skulle vara intressant att se en studie på D-vitaminnivåerna hos en genomsnittlig carehome-gäst. Samma gäller sannolikt för äldreboenden i Sverige - de som bor där springer väl inte ned till stranden ett par timmar om dagen?
Nä men de som smittade dem kanske, som inte tilläts ligga på stranden och lapa sol på sin lediga dag.

Det finns D-vitamin i tablettform, naturligtvis, och i viss mat, men det naturliga sättet att generera D-vitamin är kanske bättre. Ditt inlägg jag svarade på nämnde ju just den minskade dödligheten totalt när sol och bra väder får folk att producera mer D-vitamin.
Citera
2020-06-21, 01:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vilka andra sjukdomar har minskat i dödlighet under det svenska COVID-19 utbrottet? Det skulle jag vilja veta!

Influensa bland annat.
Citera
2020-06-21, 01:04
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Du gillar verkligen ovetenskap? Flockimmunitet fungerar även om inte så många i befolkningen blivit immuna!

Flockimmunitet inträder när tillräckligt stor del av populationen blivit smittad och utvecklat antikroppar så smittan inte längre kan sprida sig vidare till de som inte blivit smittade.

Det du pratar om är att en handfull individer blivit smittade och utvecklat antikroppar. En helt annan sak.

Flockimmunitet är per definition antingen närvarande eller frånvarande. Inte frågan om en slags gråskala som du och övriga desinformatörer i tråden försöker göra gällande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in