2020-06-20, 20:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Nu far du med osanning!
LW hade ingen fast pojkvän, vart får du det ifrån??
Som singel hade hon rätt att ha så många vänner med ”benefits” som hon själv ville, vi lever liksom inte kvar i medeltiden.
Och till skillnad från många här i tråden så tror jag dessa manliga vänner är noggrannt kontrollerade kring sina förehavanden kring mordet.
Den enda möjliga GM som återstår är: SD

Hade det funnits minsta tvivel om att någon annan än han är skyldig så hade inte åklagarna drivit ärendet mot SD vidare.
Vissa tycks tro att H*iding & co för ett personligt vendetta mot familjen D.
Man ska inte krångla till det i onödan - Dit spåren leder hittas rätt GM

Hon har rätt att ha hur många pojkvänner som helst, (likaså har hon rätt att ha gruppsex om hon så önskar ifall hon nu haft det). Men ett problem är väl om de hon dejtar tror att de har någon monogam relation? När LW anmälde SD för ofredande så var en sak hon störde sig på att det hängt en gåva på hennes dörr från SD när hon kommit hem med en annan "vän", och det LW uttrycker som störande är att hon fick smussla undan gåvan så inte hennes besök skulle se den, det blev pinsamt för henne. Vilket indikerar att hon inte var särskilt öppen med att det var ett öppet förhållande beträffande hur hon såg det. LW tålde ju inte ens att SD låg med kvinnan LW vigt honom med.

Det finns på något sätt ett drag av omogenhet kring LW och hennes sexuella relationer. Det är lite av en sexuellt utagerande tonåring som inte förmår att hantera det intellektuellt eller känslomässigt. Hon är svartsjuk på SDs fru, så till den grad att hon sitter och retar upp sig på HD när hon är på väg till JH. Vid anmälan om ofredande så försöker den polisman som förhör henne att hjälpa fiska efter något konkret anmälningsbart i hennes stressade babbel men det som kryper fram är hennes rädsla för att andra ska få veta om relationen. Hon kan inte ens få ur sig att SD ens hotat med att sprida några vågade bilder hon skickat honom. Hon verkar liksom mer rädd för sina egna fantasier om vad folk ska tycka om förhållandet blir känt, hennes farhågor om det kan ju förvisso vara riktiga men fortfarande kommer hon inte med något som gör en anmälan om ofredande utredningsbart.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-20 kl. 20:24.
Citera
2020-06-20, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Är det möjligen det som finns i Slasken? Den skulle jag verkligen vilja sätta tänderna i!

"Slasken" är det som kommit fram under utredningen men som rensats bort från det som kan dryftas i det man går till åtal med. En FU innehåller mycket detaljer som i andra sammanhang skulle anses som kränkande. De som sollats ut att ingå i FUP som GM, BO, och vittnen kring dessa anses få tåla att deras uppgifter och förehavanden kommer till offentlig kännedom, det är avvägningen i offentlighet - sekretess för möjlighet att klara upp brott och intresset för transparens vs. den enskildes integritet.
Citera
2020-06-20, 20:53
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Kan jag be om att få initialer? Är inte helt klar över vem som menas.

PJ
Citera
2020-06-20, 20:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Med största sannolikhet har du fel i det givet LW,s väldokumenterade stridslystnad. Ang, lämnandet av paketinslagningen så sysselsatte sig LW ofta med flera saker samtidigt gärna nattetid.

Det kan ha varit två kvinnor som skrek med tanke på att LW visat sig vara en person som snarare triggades än ryggade för våld (Läs bla, sonens uppgifter om handgemäng).
Att LW stillatigande tagit emot slag utan att slå tillbaka är osannolikt.

Då har du inte läst FUP ordentligt.
Det räcker med att titta på hennes gröna tröja för att förstå vad som skedde.

Du kan också lyssna på YT där forensikern berättar om blodstänksbilden.

Hon har fått ta emot ett slag eller spark till liggande. Alla blodstänk är på låg höjd.
Huvudet har många krosskador och flera fingrar har frakturer som hon fått när hon skyddat huvudet.

Den gröna fleecens ärmar är helt dränkta av blod. Det är mycket talande.

Hon har inte haft en chans.

Tycker du inte att hon skulle ha rätt att försvara sig? Det är läskigt att du anser att om hon hade försökt att försvar sig, då handlar det om att hon ”triggades” av bråk!

Det är en hemsk åsikt att när en person mördas ska man bara ta emot.

Det säger mycket om din människosyn
Citera
2020-06-20, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Välkommen tillbaka.

Här får man en uppfattning om hur LW hanterade sina medarbetare, på en arbetsplats, det är fullkomligt vidrigt att läsa, stackars dessa två kvinnor, det kan inte ha varit lätt att arbeta med *pastor* LW.

Ja du, det börjar till och med bli riktigt magstarkt även för mig att läsa om BO:et:s tidigare leverne, stackars B:en, tur att de hade en pappa at ty sig till.

Jag undrar om du också tror att det faktiskt var huvamannen som lurade ut BO:et från bostaden under senkvällen och sedan lurade med sig BO:et ner till R-vägen och slutligen bakom Bu-p:et där MVM väntade och sedan slog ihjäl BO:et, vad tror du om detta ?

Tror du som jag att MVM och huvamannen hade haft sex med BO:et och sålunda kände BO:et mycket väl ?

Vad jag har väldigt svårt för att förstå är om både huvamannen och MVM hjälptes åt att misshandla BO:et bakom Bu-p:et ? jag tycker att det är tänkbart att det kan ha gått till så, vad tror du om detta ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Då har du inte läst FUP ordentligt.
Det räcker med att titta på hennes gröna tröja för att förstå vad som skedde.

Du kan också lyssna på YT där forensikern berättar om blodstänksbilden.

Hon har fått ta emot ett slag eller spark till liggande. Alla blodstänk är på låg höjd.
Huvudet har många krosskador och flera fingrar har frakturer som hon fått när hon skyddat huvudet.

Den gröna fleecens ärmar är helt dränkta av blod. Det är mycket talande.

Hon har inte haft en chans.

Tycker du inte att hon skulle ha rätt att försvara sig? Det är läskigt att du anser att om hon hade försökt att försvar sig, då handlar det om att hon ”triggades” av bråk!

Det är en hemsk åsikt att när en person mördas ska man bara ta emot.

Det säger mycket om din människosyn

Att hon blivit utsatt för extremt våld är ju klart men har du någon uppfattning eller tanke om händelseförloppet? Vad jag menar är om hon stämde möte med någon och ett samtal som urartartill gräl och därefter eskalerar till våld så borde någon chans finnas att hon initialt kan försvara sig något. Men om där inte finns fibrer från kläder, hudavskrap, hårstrån eller dylikt från någon annan på händerna, under naglar eller på tröjan (eftersom jag har katt så vet jag att hårstrån, damm etc fastnar lätt på fleecematerial som vore det en magnet).

Är det ett oväntat överfall med inledande hårda slag med något redskap mot huvudet så är det nog svårare för henne att försvara sig aktivt på ett sätt som skulle lämna spår. Beroende av vad för slags redskap det är frågan om så kan ju GM så att säga vara på visst avstånd och utom räckhåll för BOs ev försök att försvara sig aktivt.

Det är utifrån det jag har tänkt att hon stämt möte mednågon som står och lurpassar på henne, hon kanske inte är uppmärksam om hon väntar på någon som antas dyka upp i bil.
Alltså att det är något planerat och inget som sker i hastigt mod i samband med gräl. Om GM och MVM är samma person kanske bilen står på så långt avstånd på andra sidan motorvägen så ingen alls ska kunna sätta den i samband med mordet. Kanske också så kall typ att hen går in till LW för att städa undan något som hen tror kan finnas där (mejl, eller något föremål som kan kopplas till personen)?
Citera
2020-06-20, 21:58
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ja du, det börjar till och med bli riktigt magstarkt även för mig att läsa om BO:et:s tidigare leverne, stackars B:en, tur att de hade en pappa at ty sig till.

Jag undrar om du också tror att det faktiskt var huvamannen som lurade ut BO:et från bostaden under senkvällen och sedan lurade med sig BO:et ner till R-vägen och slutligen bakom Bu-p:et där MVM väntade och sedan slog ihjäl BO:et, vad tror du om detta ?

Tror du som jag att MVM och huvamannen hade haft sex med BO:et och sålunda kände BO:et mycket väl ?

Vad jag har väldigt svårt för att förstå är om både huvamannen och MVM hjälptes åt att misshandla BO:et bakom Bu-p:et ? jag tycker att det är tänkbart att det kan ha gått till så, vad tror du om detta ?

Mvh/ @JokerMannen
Huvamannen är självklart en möjligt kandidat, det tyckte ju till och med åklagaren, åtminstone så länge hon trodde det var SD. Huvamannen och MVM kan ju vara en och samma person, har inte i skrivande stund klart för mig om det skiljer mycket i hur de är beskrivna. MVM kanske inte (längre) hade uppdragen huva när han observerades.

Men som sagt, åtminstone huvamannen är intressant, han har ju varit nära "platsen" i någorlunda närtid till brottet.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-06-20 kl. 22:08.
Citera
2020-06-20, 22:00
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Mvh/ @JokerMannen

Att ngn av MVM eller huvmannen haft sex med LW kan mkt möjligt vara troligt, sex var inte ngt som doldes i FUP, av *pastor LW, ngn av dem kanske hade fått starka känslor till LW, som inte besvarades som vederbörande ansåg sig till freds med, då kanske förnedringen blev för mkt.
Citera
2020-06-20, 22:08
Medlem
Citat:
Att ngn av MVM eller huvmannen haft sex med LW kan mkt möjligt vara troligt, sex var inte ngt som doldes i FUP, av *pastor LW, ngn av dem kanske hade fått starka känslor till LW, som inte besvarades som vederbörande ansåg sig till freds med, då kanske förnedringen blev för mkt.

Eller att LW hade svårt att acceptera om relationen skulle avslutas utan att det är hon som bestämt det, och villkoren för att avsluta den. Var personen dessutom mån om att relationen skulle vara hemlig så är ju LWs benägenhet att dryfta sina kärleksbekymmer med en ganska vid personkrets ett bekymmer? Problemen med SD ventilerades såväl med LWs personliga väninnor som med mer ytliga bekantskaper i geocachekretsen vad det verkar. GM kanske själv lyssnat till hennes "förtroenden" något antal gånger men själv inte ville riskera att bli "svartmålad"?
Det är väl inte osannolikt att någon gradvis känt obehag ifall hon hade den vanan att att berätta så mycket om diverse trassel hon hade med andra, inledningsvis kanske man blir smickrad över förtroendet men efter ett tag kanske man funderar över hur en själv framställs inför andra ifall man ifrågasätter henne i något? Det här många kallar öppenhet kan lätt tippa över till att ses som falskhet, eller kanske ren illvilja om det hon berättar inte stämmer överens med "lyssnarens" uppfattning.
Om SA kunde uppfatta LWs "förtroende" om hur dum, naiv, ful HD var som obehagliga så är det väl hyfsat sannolikt att även andra hon "öppnade" sig också tyckte det.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-20 kl. 22:17.
Citera
2020-06-20, 22:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Välkommen tillbaka.

Här får man en uppfattning om hur LW hanterade sina medarbetare, på en arbetsplats, det är fullkomligt vidrigt att läsa, stackars dessa två kvinnor, det kan inte ha varit lätt att arbeta med *pastor* LW.

Tack Smhf. Bra grävt.
Det är ointelligent att bortse från att hennes utstuderade elakheter serverade mördaren motivet.

Citat:
Nej, hon blev inte mördad för att hon inte levde som hon lärde.
Citat:
Mordet hade inte med hennes sätt att leva att göra.
Citat:
Att hon inte levde som hon lärde är off-topic enligt mig då det inte var motivet till mordet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-20 kl. 22:24.
Citera
2020-06-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Huvamannen är självklart en möjligt kandidat, det tyckte ju till och med åklagaren, åtminstone så länge hon trodde det var SD. Huvamannen och MVM kan ju vara en och samma person, har inte i skrivande stund klart för mig om det skiljer mycket i hur de är beskrivna. MVM kanske inte (längre) hade uppdragen huva när han observerades.

Men som sagt, åtminstone huvamannen är intressant, han har ju varit nära "platsen" i någorlunda närtid.

Ett mycket klokt och välskrivet inlägg.

Det var ju faktiskt ett vittne som stötte på den mystiske huvamannen i närheten av BO:et:s bostad och lika fort huvamannen såg vittnet drog huvamannen ner sin huva och vände och bara stack i väg, bara den reaktionen av huvamannen tycker jag talar för en hel del i detta fallet.

Jag tror inte huvamannen och MVM var en och samma person.

Jag tror att huvamannen lurade ut BO:et från bostaden och lurade sedan ner BO:et till R-vägen och slutligen bakom Bu-p:et där BO:et sedan slogs ihjäl.

När sista skriket hördes klockan 23:33, så 1 minut och 16 sekunder därefter öppnade ju MGM upp ett dokument vid sin Laptop klockan 23:34:16 - 23:34:17.

Tack så mycket @MrBarnaby för att du kunnat visat att MGM inte är GM, mycket mycket bra grävt

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-20, 22:28
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller att LW hade svårt att acceptera om relationen skulle avslutas utan att det är hon som bestämt det, och villkoren för att avsluta den. Var personen dessutom mån om att relationen skulle vara hemlig så är ju LWs benägenhet att dryfta sina kärleksbekymmer med en ganska vid personkrets ett bekymmer? Problemen med SD ventilerades såväl med LWs personliga väninnor som med mer ytliga bekantskaper i geocachekretsen vad det verkar. GM kanske själv lyssnat till hennes "förtroenden" något antal gånger men själv inte ville riskera att bli "svartmålad"?
Det är väl inte osannolikt att någon gradvis känt obehag ifall hon hade den vanan att att berätta så mycket om diverse trassel hon hade med andra, inledningsvis kanske man blir smickrad över förtroendet men efter ett tag kanske man funderar över hur en själv framställs inför andra ifall man ifrågasätter henne i något? Det här många kallar öppenhet kan lätt tippa över till att ses som falskhet, eller kanske ren illvilja om det hon berättar inte stämmer överens med "lyssnarens" uppfattning.
Om SA kunde uppfatta LWs "förtroende" om hur dum, naiv, ful HD var som obehagliga så är det väl hyfsat sannolikt att även andra hon "öppnade" sig också tyckte det.

Hon var noga med att hennes *pastors* fasad inte fick krackelera, LW var totalt hänsynslös med sitt hat mot HD, som hon spydde ut sina aggressioner mot, vidrigt.
Senast redigerad av Smhf 2020-06-20 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in