2020-06-20, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Angående det du skrev
Jobbdatorn
kl 21.35.30 sker aktiviteten Windows Prefetch Files i SD:s jobbdator (Windows skapar en förhämtningsfil när en applikation körs från en viss plats för första gången)
kl 21.44.59 Encrypted Files registreras

Han ska alltså ha befunnit sig i Gustavsvik när detta sker.
Om du med "viss plats" menar Gustavsvik så har du missuppfattat det, viss plats syftar väl på sökvägen till den aktuella applikationen på datorn, t ex c:\Windows\System32\Notepad.exe

Eller det kanske är jag som missuppfattat dig?

Nu har jag flera ggr sett att Honan tar upp fråga om du har någon teori ang Encrypted Files, men det väljer du bort att svara på. Varför?

Hoppas det finns någon mer IT-kunnig i tråden som har nån teori.

Honan skriver om uppkopplingar och det är något jag undrat över tidigare (bl a i fråga till dig, men du kom tyvärr inte åt den infon då).

Vet någon hur långt täckning masten har som S mobil kopplas till både vid kl 22 och strax innan 23?

Intressant om uppgiften stämmer att hans mobil inte kopplar upp mot hemnätverket förrän efter kl halv tre på natten. Vad har han gjort den där Dalkullamannen? Han vet inte för han kan endast hålla reda på datum och klockslag som när H träffade fiskegubben och hur lång tid det tar att cykla till polishuset?
Citera
2020-06-20, 17:36
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Kan det vara LW:s s´chef som missförstått allt? Tacksam för en relevant förklaring

Ursprungligen postat av Smhf
*Själasörjarens * trevliga beteende.
En fd chef till LW uttalar sig i ett förhör. R*oland R*osenqvist.
Aktb 146 s 254+255, 2018-08-22.
Det finns ingen personal som haft så många konflikter som Lena hade. Hon kunde inte hålla käften, hon kunde skapa en hel del irritation så jag fickjobba med henne en hel del för att hon skulle förstå gruppdynamiken när man jobbar i team.

Det skapades en hel del konflikter med personal som hon inte var kompatibel med. Det blev som ett fulspel bakom ryggen på andra. Det kom fram till mig då jag är var föreståndare, ex. då en kvinna gick på toaletten och slängde sin tampong i en hink bredvid toaletten, vilket man ska göra och då gick Lena och tog kort på tampongen och skickade till andra kollegor i arbetsgruppen. Jag samtalade med dem om detta men Lena och den kvinnan blev aldrig vänner liksom. När jag tog upp det med Lena så sade hon: ja men det var ju dumt. En annan händelse var när Lena ringde köksan och trodde att hon hade lagt på luren då hon pratat klart men då hörde köksan hur Lena talade illa om henne till en annan kollega.

Försöker läsa ikapp lite..tack och lov för att det finns andra än dom mesar som bidrog till den dysfunktionella miljön som vågar tala ut. Frisk luft..

Tack för vilktig info om bredden där en presumtiv GM bör sökas. Det stämmer bra med andra uppgifter om att Lena givet sina anknytingsproblem ofta var i konflikt med sin omgivning. Bråk på skolan, bråk med soc, bråk med barnen, bråk med UW OM barnen för att inte tala om och med männen.

Att utredningen sökt brett för att dom pliktskyldigt frågat några män om dom mördat LW är spel för gallerierna. Båg..

SD blev utpekad vid första samtalet från UW och med det tog han med sig utredningen rakt ner i tunneln. Inte ens nu när Åkl bränt resurser in absurdum och blivit skarpt tillrättavisad av kunniga Björn Lindén tas minsta reson.

Det är lättare räkna dom hon inte varit i konflikt med än dom som klarat sig undan hennes galna infall. Ex, kan göras många. Ett är MH stackaren som vaknade av att LW smög omkring hennes somrum.

Har man som Åkl och några av trådens otäcka misandrier ett omättligt behov av att en lasta på förhand utsedd syndabock skulden för Lenas alldeles egen trasighet så ter sig tokvägran att söka brett logisk.

Tunneln är lång djup och mörk..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-20 kl. 18:21.
Citera
2020-06-20, 17:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
H*n var enligt ett större antal geologgar på burkletarresa i bl.a. västra Sverige med barn, både dagarna före, på samt efter försvinnandet. Visst kunde h*n med noggrann planering ha "smygåkt" till Örebro emellan, men det verkar hyfsat omständligt mtp barnen och att mordet verkar ha genomförts mer i oplanerad affekt.
Kan jag be om att få initialer? Är inte helt klar över vem som menas.
Citera
2020-06-20, 17:55
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Nu har jag flera ggr sett att Honan tar upp fråga om du har någon teori ang Encrypted Files, men det väljer du bort att svara på. Varför?

Hoppas det finns någon mer IT-kunnig i tråden som har nån teori.

Honan skriver om uppkopplingar och det är något jag undrat över tidigare (bl a i fråga till dig, men du kom tyvärr inte åt den infon då).

Vet någon hur långt täckning masten har som S mobil kopplas till både vid kl 22 och strax innan 23?

Intressant om uppgiften stämmer att hans mobil inte kopplar upp mot hemnätverket förrän efter kl halv tre på natten. Vad har han gjort den där Dalkullamannen? Han vet inte för han kan endast hålla reda på datum och klockslag som när H träffade fiskegubben och hur lång tid det tar att cykla till polishuset?
Nu verkar det finnas fungerande länkar i trådstarten, i vilken/vilka aktbilagor kan man läsa om "Encrypted files" etc?
Citera
2020-06-20, 17:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men det vet vi inte. I en professionell mordutredning räcker det inte att "tro". Enligt min uppfattning, baserad på förhörsuppgifter i FUP, verkar inte alla LWs manliga bekanta (samt deras respektive) ha utretts överdrivet noggrant avseende sina förehavanden vid tidpunkten för försvinnandet.
Är det möjligen det som finns i Slasken? Den skulle jag verkligen vilja sätta tänderna i!
Citera
2020-06-20, 18:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Varför anser du MVM kan ha med mordet att göra? Du har ju inte ens någon idé om hur MVM gått tillväga, än mindre vad han hade i påsen. Detta är ett typexempel på hur vissa försöker misstänkliggöra någon som gärningsman, trots att personen är helt borta ur bilden.

Beskriv gärna händelseförloppet för mordet där du anser MVM är den skyldige. Du spekulerar ut i det blå för att försvara SD. Men jag är nyfiken på ditt svar

Jag kan ge dig ett möjligt händelseförlopp.

MVM kanske är en man som är van vid att
kunna kontakta BO för gratis sex när han är i
Örebro. Han kontaktar henne och de träffas
vid planket. Av någon anledning nobbar LW
honom och kanske förklarar varför i icke
smickrande ordalag. Han kan ha varit alkohol-
påverkad t ex. Ofräsch. What ever. Han blir
kränkt och det slår över. Kanske en narcissist
som inte tål att någon nobbar eller kritiserar
honom. Efter att han mördat LW raglar han
vidare till Hertig Karls allé 69 och får betala
för sex. Sedan vinglar han tillbaka till sitt
hotell längs motorvägen.
Citera
2020-06-20, 18:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Kan jag be om att få initialer? Är inte helt klar över vem som menas.

PJ.
Citera
2020-06-20, 18:15
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Angående det du skrev
Jobbdatorn
kl 21.35.30 sker aktiviteten Windows Prefetch Files i SD:s jobbdator (Windows skapar en förhämtningsfil när en applikation körs från en viss plats för första gången)
kl 21.44.59 Encrypted Files registreras

Han ska alltså ha befunnit sig i Gustavsvik när detta sker.
Om du med "viss plats" menar Gustavsvik så har du missuppfattat det, viss plats syftar väl på sökvägen till den aktuella applikationen på datorn, t ex c:\Windows\System32\Notepad.exe

Eller det kanske är jag som missuppfattat dig?

Enligt protokollet skapas kl 21.35 förhämtningsfil via appövervakare WMIAPSRV.EXE Record no 103

Något sker med enkrypterade filer i datorn när SD enligt passerkort är inne på Gustavsvik kl 21.44.

Har du någon teori om varför detta sker i datorn som inte har noterats kopplas upp mot nätverk?

www.bildtagg.se/bild/3nglg3240dr5pjcs8b7trj3
Citera
2020-06-20, 18:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
PJ.
Aha, tack.
Citera
2020-06-20, 18:22
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Enligt protokollet skapas kl 21.35 förhämtningsfil via appövervakare WMIAPSRV.EXE Record no 103

Något sker med enkrypterade filer i datorn när SD enligt passerkort är inne på Gustavsvik kl 21.44.

Har du någon teori om varför detta sker i datorn som inte har noterats kopplas upp mot nätverk?

www.bildtagg.se/bild/3nglg3240dr5pjcs8b7trj3
Spontant så säger det där mig ingenting.

Men det är ju hans jobbdator så säkert inget suspekt. På mitt jobb har vi krav på att en viss typ av filer måste vara krypterade.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-06-20 kl. 18:28.
Citera
2020-06-20, 18:29
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Försöker läsa ikapp lite..tack och lov för att det finns andra än dom mesar som bidrog till den dysfunktionella miljön som vågar tala ut. Frisk luft..

Tack för vilktig info om bredden där en presumtiv GM bör sökas. Det stämmer bra med andra uppgifter om att Lena givet sina anknytingsproblem ofta var i konflikt med sin omgivning. Bråk på skolan, bråk med soc, bråk med barnen, bråk med UW OM barnen för att inte tala om och med männen.

Att utredningen sökt brett för att dom pliktskyldigt frågat några män om dom mördat LW är spel för gallerierna. Båg..

SD blev utpekad vid första samtalet från UW och med det tog han med sig utredningen rakt ner i tunneln. Inte ens nu när Åkl bränt resurser in absurdum och blivit skarpt tillrättavisad av kunniga Björn Lindén tas minsta reson.

Det är lättare räkna dom hon inte varit i konflikt med än dom som klarat sig undan hennes galna infall. Ex, kan göras många. Ett är MH stackaren som vaknade av att LW smög omkring hennes somrum.

Har man som Åkl och några av trådens otäcka misandrier ett omättligt behov av att en lasta på förhand utsedd syndabock skulden för Lenas alldeles egen trasighet så ter sig tokvägran att söka brett logisk.

Tunneln är lång djup och mörk..

Välkommen tillbaka.

Här får man en uppfattning om hur LW hanterade sina medarbetare, på en arbetsplats, det är fullkomligt vidrigt att läsa, stackars dessa två kvinnor, det kan inte ha varit lätt att arbeta med *pastor* LW.

Senast redigerad av Smhf 2020-06-20 kl. 18:38.
Citera
2020-06-20, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Så länge som åklagarna Å & T inte kan bevisa att det inte var MGM som satt vid sin Laptop hemma på B-vägen klockan 23:34:16 sålunda har MGM ett vattentätt alibi för tidpunkten då mordet begicks bakom Bu-p:et.

Sedan anser jag att MGM inte har någon som helst anledning att vara osannfärdig gällande detta. MGM har själv berättat att denne satt vid sin Laptop och öppnade upp ett dokument, och varför MGM skulle hitta på något sådant, det övergår åtminstone mitt förstånd. 1qqq

Nej, MGM har inte ljugit om detta, detta sagt med anledning av att det finns ett bevis som klart och tydligt visat att MGM inte kan vara GM.

Jag anser på det bestämdaste, att det finns tillräckligt mycket som pekar bort ifrån MGM som GM, det finns inte någon möjlighet att MGM skulle vara den riktige GM, det stämmer inte in i den verklighet som man nu kan se.

Vi vet ju nu efter all lusläsning att BO:et hade ett leverne som inte var normalt, BO:et försummade sina egna B. genom sitt maniska beteende, BO:et sysslade med burkletarjakter till överdrift, och om inte BO:et var ute i skog och mark och jagade burkar så satt BO:et med mobiltelefonen i handen eller vid datorn utan uppehåll sålunda förlorade B:en fullständigt kontakten med sin egen M.

Sedan vet vi nu också att BO:et ofta tog hem flera manspersoner samtidigt som satt på en soffa och väntade på att få ha sex med BO:et.

BO:et hade ett mycket överdrivet begär för sex och nu har det ju också klart och tydligt framgått att BO:et hade många olika sexpartners och då blir det mycket enkelt att förstå att det lätt har kunnat uppstå svartsjuka och konflikter. I och med detta sagda är det inte längre svårt att förstå att det finns en stor mängd alternativa GM:s vilket TR och BL tog stor hänsyn till.

Enligt mig är det högintressant att kunna få veta hur väl MVM och huvamannen kände BO:et, det vill säga, hade BO:et haft flera sexuella förhållande med dessa två ?

Jag tror, att den egentliga lösningen i detta mordfallet på BO:et ligger i att polisen och åklagarna kontaktar B-bils-mannen och ber denne beskriva MVM så detaljerat som möjligt går och när sålunda Polisen och åklagarna har fått en tillräckligt god beskrivning på MVM så börjar man med att att söka igenom hela bostadsområdet på H-B:s väg där BO:et:s mobil kopplade upp sig mot en mast, och när man till sist hittat MVM så plockar man in denne på förhör och pressar MVM riktigt ordentligt för att kunna få fram sanningen, sålunda tror jag benhårt på att detta mordfallet får sin riktiga lösning.

Jag är mycket övertygad om att MVM är GM och att MVM bor någonstans vid H-B:s väg, och jag anser också att det är polisens och åklagarnas skyldighet att ta tag i detta så att man kan få ett slut på detta spektaklet som nu länge drivits mot en oskyldig MGM.

Jag hoppas verkligen att polisen och åklagarna till sist inser och förstår att dom har jagat en oskyldig MGM tillräckligt länge nu.

Mvh/ @JokerMannen

Vem har påstått att han satt hemma Kl 23.34:16?

Har LWs barn sagt att hon försummat dem mer än vad föräldrar kan göra i allmänhet. Inte ovanligt att barn kan känna sig förbigångna under sin uppväxt . Om du är eller har varit förälder till ett barn under uppväxt, har ditt/dina barn aldrig känt sig förbigånget/-na någon gång, utan att man för den skull hatar eller tycker illa om
sin förälder?

Du vet mycket väl att SDs alibi enl TR inte duger.

Anledningen till att SD kan vara osannfärdig är naturligtvis för att skydda sig själv från misstanke.

Har polis och åklagare inte kontaktat och hört B-bilsmannen? Enligt dig borde han vara lätt att identifiera och var han bor. Hur har det gått?

Och din fortsatta smutskastning av LW är avskyvärd.

Din trovärdighet som en objektiv informatör är naturligtvis noll, och det anser alla som har något innanför pannbenet. Om du tror att SD skall anses mindre skyldig av det här inlägget så har du nog lyckats med det - motsatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in