2020-06-20, 13:44
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jag tycker att det som talar mest mot HD är att hon knappast skulle fått LW att lämna sin lgh mitt i paketinslagning och absolut inte utan att LW skrev om det på ngn av sina chattar.
Att hon skyddar SD nu skulle kunna bero på att (1) han inte berättat nog för att fälla honom (2) hon tror att han inte kommer att bli fälld och är rädd för vad han gör om han känner sig baktalad (3) han lämnar mindre underhåll för barnen som fängelsekund än ute (4) att hon eller SOA ändå är inblandad fast SD lurat ut LW (5) att skilsmässan bara är en skenmanöver som del av planeringen (känns väl konsprirationsteori tycker jag men...)

EGT trodde väl, om jag minns rätt att det var ngn annan än LW som skrek.... det är intressant, men jag tror ändå att det var LW faktiskt.

Nej jag håller med, SD var den som fick ut LW till mötet. SD var definitivt på plats och var den som dumpade bevis osv helt säkert. Det var det minsta han gjorde,kan ha varit betydligt mer men det tror inte jag.
Citera
2020-06-20, 13:48
Medlem
Kort orientering av vad förhör med SD på YT rättegången avsnitt 19 innehåller (inget spår av Tufsankatts fråga om öppen dörrkunskap här heller):
0 min: vad händer innan Mållganmötet 11/5 SD minns ingenting här men ser på sin googlecachedata att han varit hos Marklunds. Han hade skrivit att han skulle till en byggnadsplats på kvällen, men det är ännu oklart om han åkte dit. Åter om att man inte hittar data (chatt edyl) om hur LW och SD stämde möte vid cachen.
7 minuter om Mållganmötet rätt ingående. Slutar ca 30 min in på bandet om att SD känner sig dissad av poliserna som tycker att han ska åka hem istället för att privatspana på Mållgor.
41 minuter om hur han tog foto på LW och MgL som en kul grej
ca 55 min om våld i bil och sedan om varför SD rände handen genom väggen bakom dottern när han blev arg. (väldigt oklart och åklagaren trycker inte heller här till)
från ca 57 min förklaras städningen. Nu beror den mest på att SD efter skilsmässan haft sina tillhörigheter i små högar på golvet (och på att saneringsfirman efter branden i pelletsbrännaren som döttrarna tömde en pulversläckare på, flyttade ut allt från källaren till garaget.)
Citera
2020-06-20, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Nej jag håller med, SD var den som fick ut LW till mötet. SD var definitivt på plats och var den som dumpade bevis osv helt säkert. Det var det minsta han gjorde,kan ha varit betydligt mer men det tror inte jag.
OK, då tänker du också "ensam eller i samförstånd". Jag tror att man trasslar till det för mycket om HD skulle varit med - absolut inte omöjligt, men skulle SD ha tagit den risken? Rent logiskt kan man tycka att HD är den som kränkts mest av hela affären - men mordet är ologiskt. Mer känslomässig härdsmälta.
Citera
2020-06-20, 14:18
Medlem
drunknars avatar
Citat:
OK, då tänker du också "ensam eller i samförstånd". Jag tror att man trasslar till det för mycket om HD skulle varit med - absolut inte omöjligt, men skulle SD ha tagit den risken? Rent logiskt kan man tycka att HD är den som kränkts mest av hela affären -men mordet är ologiskt. Mer känslomässig härdsmälta.

Yes håller med här till nära 100% men det jag vill understryka i min teori är: det var ett mord men det fanns ingen planering för mord. SD trodde nog att LW skulle sättas på plats med hot/våld av HD som väntade där beväpnad med tillhygge. Planen hade nog varit att han själv skulle ta sitt ansvar natten 11-12/5 men han klarade inte av det och HD fick göra det själv. Oavsett om planen var hot/våld eller mord så gäller det, SD klarade det inte och HD fick visa hur det går till. Sen släppte hon loss allt hat hon gått omkring med och skrek och slog tills LW var förintad. Kanske efter att LW inte spelat med som förväntat och sagt saker som förargat HD ännu mer.
Citera
2020-06-20, 14:24
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jag tycker att det som talar mest mot HD är att hon knappast skulle fått LW att lämna sin lgh mitt i paketinslagning och absolut inte utan att LW skrev om det på ngn av sina chattar.
Att hon skyddar SD nu skulle kunna bero på att (1) han inte berättat nog för att fälla honom (2) hon tror att han inte kommer att bli fälld och är rädd för vad han gör om han känner sig baktalad (3) han lämnar mindre underhåll för barnen som fängelsekund än ute (4) att hon eller SOA ändå är inblandad fast SD lurat ut LW (5) att skilsmässan bara är en skenmanöver som del av planeringen (känns väl konsprirationsteori tycker jag men...)

EGT trodde väl, om jag minns rätt att det var ngn annan än LW som skrek.... det är intressant, men jag tror ändå att det var LW faktiskt.
Med största sannolikhet har du fel i det givet LW,s väldokumenterade stridslystnad. Ang, lämnandet av paketinslagningen så sysselsatte sig LW ofta med flera saker samtidigt gärna nattetid.

Det kan ha varit två kvinnor som skrek med tanke på att LW visat sig vara en person som snarare triggades än ryggade för våld (Läs bla, sonens uppgifter om handgemäng).
Att LW stillatigande tagit emot slag utan att slå tillbaka är osannolikt.
Citera
2020-06-20, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Yes håller med här till nära 100% men det jag vill understryka i min teori är: det var ett mord men det fanns ingen planering för mord. SD trodde nog att LW skulle sättas på plats med hot/våld av HD som väntade där beväpnad med tillhygge. Planen hade nog varit att han själv skulle ta sitt ansvar natten 11-12/5 men han klarade inte av det och HD fick göra det själv. Oavsett om planen var hot/våld eller mord så gäller det, SD klarade det inte och HD fick visa hur det går till. Sen släppte hon loss allt hat hon gått omkring med och skrek och slog tills LW var förintad. Kanske efter att LW inte spelat med som förväntat och sagt saker som förargat HD ännu mer.
MV skrev en gång "viss planering" - och att SD (och i ditt fall HD) inte hade med sig mobilen (som SD enligt uppgift hade på sig jämt) är väl en självklar del av det. Sedan kan 11/5 med Mållganlarmet vara det också.
Men hur smart vore det att få ut LW och låta HD hota henne? Håller HD ett vapen av ngt slag, kommer en överlevande LW bensäkert att polisanmäla HD och sedan vet ju HD hur "trofast" SD varit och kunnat se fram mot att han hade fritt fram hos LW medan HD satt frihetsberövad. HD hade kunnat hota LW per brev eller telefon med olika lagliga hot, men att misshandla någon som en näsbränna - det förekommer väl bara (bland vuxna) i gängkriminalitet?
Citera
2020-06-20, 15:27
Medlem
Citat:
MV skrev en gång "viss planering" - och att SD (och i ditt fall HD) inte hade med sig mobilen (som SD enligt uppgift hade på sig jämt) är väl en självklar del av det. Sedan kan 11/5 med Mållganlarmet vara det också.
Men hur smart vore det att få ut LW och låta HD hota henne? Håller HD ett vapen av ngt slag, kommer en överlevande LW bensäkert att polisanmäla HD och sedan vet ju HD hur "trofast" SD varit och kunnat se fram mot att han hade fritt fram hos LW medan HD satt frihetsberövad. HD hade kunnat hota LW per brev eller telefon med olika lagliga hot, men att misshandla någon som en näsbränna - det förekommer väl bara (bland vuxna) i gängkriminalitet?
Just de två orden, "viss planering", har varit som sockerbitar för trådens flugor.
I sken av vederhäftighet och som besittande insyn i utredningen, droppade MV lite godis för trådens suktande och dreglande flugor att slicka i sig av.

Till "viss planering" skulle väl kunna räknas att knyta sina skor och att ha rätt sko på rätt fot innan man går ut, det blir oftast bekvämast så.

Men MV försökte sig aldrig på att till "viss planering" skulle kunna räknas att på förhand veta att Örebropolisen skulle komma att behöva fyra dygn på sig
-innan privatpersoner fann kroppen...
Så planerande och slug var alltså inte ens SD.
Citera
2020-06-20, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det jag fetat, jo jag vet. Det jag menade var att ordet "vattentätt" lagts i min mun bl a i det här inlägget

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det är väldigt fina saker som postaren skriver om mig men sedan har vi det här inlägget som skaver lite

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

och som gör att jag inte oförbehållsamt vågar slicka i mig "berömmet"

(Och det där med "tvärvändning" kan man också ta med en nypa salt)

Annars vad gäller alibit så är det självklart inte vattentätt men starkt enligt min mening.

Så länge som åklagarna Å & T inte kan bevisa att det inte var MGM som satt vid sin Laptop hemma på B-vägen klockan 23:34:16 sålunda har MGM ett vattentätt alibi för tidpunkten då mordet begicks bakom Bu-p:et.

Sedan anser jag att MGM inte har någon som helst anledning att vara osannfärdig gällande detta. MGM har själv berättat att denne satt vid sin Laptop och öppnade upp ett dokument, och varför MGM skulle hitta på något sådant, det övergår åtminstone mitt förstånd.

Nej, MGM har inte ljugit om detta, detta sagt med anledning av att det finns ett bevis som klart och tydligt visat att MGM inte kan vara GM.

Jag anser på det bestämdaste, att det finns tillräckligt mycket som pekar bort ifrån MGM som GM, det finns inte någon möjlighet att MGM skulle vara den riktige GM, det stämmer inte in i den verklighet som man nu kan se.

Vi vet ju nu efter all lusläsning att BO:et hade ett leverne som inte var normalt, BO:et försummade sina egna B. genom sitt maniska beteende, BO:et sysslade med burkletarjakter till överdrift, och om inte BO:et var ute i skog och mark och jagade burkar så satt BO:et med mobiltelefonen i handen eller vid datorn utan uppehåll sålunda förlorade B:en fullständigt kontakten med sin egen M.

Sedan vet vi nu också att BO:et ofta tog hem flera manspersoner samtidigt som satt på en soffa och väntade på att få ha sex med BO:et.

BO:et hade ett mycket överdrivet begär för sex och nu har det ju också klart och tydligt framgått att BO:et hade många olika sexpartners och då blir det mycket enkelt att förstå att det lätt har kunnat uppstå svartsjuka och konflikter. I och med detta sagda är det inte längre svårt att förstå att det finns en stor mängd alternativa GM:s vilket TR och BL tog stor hänsyn till.

Enligt mig är det högintressant att kunna få veta hur väl MVM och huvamannen kände BO:et, det vill säga, hade BO:et haft flera sexuella förhållande med dessa två ?

Jag tror, att den egentliga lösningen i detta mordfallet på BO:et ligger i att polisen och åklagarna kontaktar B-bils-mannen och ber denne beskriva MVM så detaljerat som möjligt går och när sålunda Polisen och åklagarna har fått en tillräckligt god beskrivning på MVM så börjar man med att att söka igenom hela bostadsområdet på H-B:s väg där BO:et:s mobil kopplade upp sig mot en mast, och när man till sist hittat MVM så plockar man in denne på förhör och pressar MVM riktigt ordentligt för att kunna få fram sanningen, sålunda tror jag benhårt på att detta mordfallet får sin riktiga lösning.

Jag är mycket övertygad om att MVM är GM och att MVM bor någonstans vid H-B:s väg, och jag anser också att det är polisens och åklagarnas skyldighet att ta tag i detta så att man kan få ett slut på detta spektaklet som nu länge drivits mot en oskyldig MGM.

Jag hoppas verkligen att polisen och åklagarna till sist inser och förstår att dom har jagat en oskyldig MGM tillräckligt länge nu.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-20, 16:08
Medlem
Honan6s avatar
SD:s (knepiga) digitala spår
kl 20.49.35 kopplas hans mobil till trådlöst Comhem nätverk
kl 21.09 meddelar han LW via Telegram att han är på väg till Viken och platsdelar från Varbergagatan.
kl 21.21.37 används hans passerkort till Gustavsvik utegym
kl 22.00.06 bild på vattentornet
kl 22.00.18 SD:s mobil kopplas till mast GSM MCC: 240 MCN:1 (16 sekunder efter bilden på Vattentornet)
kl 22.13.12 registreras mobilen på Drakenbergsgatan 1a
kl 22.54.10 mobilen kopplar upp mot samma mast som vid kl 22
kl 23.00.55 meddelar han LW via Telegram att han "har lite måsten"

Är det någon som vet hur stort område masten GSM MCC: 240 MCN:1 täcker?
Går den ända från Gustavsvik till Hjärsta eller kan det vara så att inte SD alls var hemma vid datorn för sina måsten kl 23?

När han svarade på jobbmailet som inkom kl 23.32 så svarar han via mobilen kl 00.23.07

Först kl 01.13.12 sker nästa mobiluppkoppling på Varberga 161 NO, 60 och inte förrän kl 02.49.39 kopplar mobilen upp mot Comhems trådlösa nätverk.

Om SD varit hemma kan man fråga sig varför varken mobil eller hans jobbdator kopplar upp till hans trådlösa nätverk tidigare.

Jobbdatorn
kl 21.35.30 sker aktiviteten Windows Prefetch Files i SD:s jobbdator (Windows skapar en förhämtningsfil när en applikation körs från en viss plats för första gången)
kl 21.44.59 Encrypted Files registreras

Han ska alltså ha befunnit sig i Gustavsvik när detta sker.

www.bildtagg.se/bild/3nglg3240dr5pjcs8b7trj3

Jag försökte häromdagen att få någon teori från MrBarnaby angående aktiviteterna i hans jobbdator, men har kanske missat svar?

-------

Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040
Citera
2020-06-20, 16:59
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD:s (knepiga) digitala spår
kl 20.49.35 kopplas hans mobil till trådlöst Comhem nätverk
kl 21.09 meddelar han LW via Telegram att han är på väg till Viken och platsdelar från Varbergagatan.
kl 21.21.37 används hans passerkort till Gustavsvik utegym
kl 22.00.06 bild på vattentornet
kl 22.00.18 SD:s mobil kopplas till mast GSM MCC: 240 MCN:1 (16 sekunder efter bilden på Vattentornet)
kl 22.13.12 registreras mobilen på Drakenbergsgatan 1a
kl 22.54.10 mobilen kopplar upp mot samma mast som vid kl 22
kl 23.00.55 meddelar han LW via Telegram att han "har lite måsten"

Är det någon som vet hur stort område masten GSM MCC: 240 MCN:1 täcker?
Går den ända från Gustavsvik till Hjärsta eller kan det vara så att inte SD alls var hemma vid datorn för sina måsten kl 23?

När han svarade på jobbmailet som inkom kl 23.32 så svarar han via mobilen kl 00.23.07

Först kl 01.13.12 sker nästa mobiluppkoppling på Varberga 161 NO, 60 och inte förrän kl 02.49.39 kopplar mobilen upp mot Comhems trådlösa nätverk.

Om SD varit hemma kan man fråga sig varför varken mobil eller hans jobbdator kopplar upp till hans trådlösa nätverk tidigare.

Jobbdatorn
kl 21.35.30 sker aktiviteten Windows Prefetch Files i SD:s jobbdator (Windows skapar en förhämtningsfil när en applikation körs från en viss plats för första gången)

www.bildtagg.se/bild/3nglg3240dr5pjcs8b7trj3

Jag försökte häromdagen att få någon teori från MrBarnaby angående aktiviteterna i hans jobbdator, men har kanske missat svar?

-------

Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040

Angående det du skrev
Jobbdatorn

Om du med "viss plats" menar Gustavsvik så har du missuppfattat det, viss plats syftar väl på sökvägen till den aktuella applikationen på datorn, t ex c:\Windows\System32\Notepad.exe

Eller det kanske är jag som missuppfattat dig?
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-06-20 kl. 17:02.
Citera
2020-06-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Om du kan sansa dig lite och inte vara så påstridig. Du hakar upp dig på saker som lätt kan smulas sönder av åklagarna som bevis för att SD är oskyldig. Du försvarar SD in absurdum. Ge mig ett ett seriöst alternativ till mördare som är mer sannolik än SD. Det kan du inte. Inse att SD är den GM man söker och som det gäller att bevisa är GM. Så kommer att ske förr eller senare. Du kan posta hur mycket som helst, men dina dubier hjälper inte.

gloriouslife, Carinah78, Snor-Johan, Smhf och framför allt MrBarnaby har alla klart och tydligt visat att MGM inte kan vara GM.

Skribenterna har också klart och tydligt visat hur BO:et:s leverne har varit, detta styrker för alternativa GM:s, framför allt när det gäller MVM och huvamannen.

Kan du verkligen bevisa att inte huvamannen lurade ut BO:et från bostaden och sedan lurade med BO:et till Bu-p:et där MVM väntade och sedan slog ihjäl BO:et med hjälp av sitt tillhygge ?

MGM har överhuvudtaget inte med detta mord att göra vilket TR och BL redan ha kunnat konstaterart, även om åklagarna Å & T fortsätter med att trilskas och jaga en oskyldig person så kommer HR slutligen att friskriva MGM från alla tidigare misstankar och därefter väntas ett stort skadestånd för MGM

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-20, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Att MVM kan ha med mordet att gör ska inte glömmas bort, han kan vara en viktig del, vem MVM var kan bli svårt att bevisa, vad påsen innehöll lär nog bli en gåta.

Varför anser du MVM kan ha med mordet att göra? Du har ju inte ens någon idé om hur MVM gått tillväga, än mindre vad han hade i påsen. Detta är ett typexempel på hur vissa försöker misstänkliggöra någon som gärningsman, trots att personen är helt borta ur bilden.

Beskriv gärna händelseförloppet för mordet där du anser MVM är den skyldige. Du spekulerar ut i det blå för att försvara SD. Men jag är nyfiken på ditt svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in