2020-06-20, 21:35
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
I en fastighet som jag har överblick över verkar flera insjuknat i Covid19. Några som bor i fastigheten arbetar inom sjukvården. Två gånger har ambulanser med folk som klätt sig i rymddräkter stannat utanför porten. Jäkligt otäckt. Jag hör hur det hostas från personer som går ut från huset.

Även i Singapore/Wuhan verkar detta ha skett och spridits i fastigheterna. Då spärrade man av, isolerade och infekterade.

Detta kan inte vara det enda fallet i Sverige där det blir som "kluster-smitta" i boendet i fastigheter.
Varför informeras vi inte bättre? Det kan finnas äldre och riskgrupper som bor där.
Rysk roulette var det som man sa om Sveriges strategi.

#BytStrategiNu
#munskydd

Låter inget vidare. Sprita ytor som dörrhandtag och dina händer efter du tagit i nåt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Tror du att det är många av världens länder som använder två PCR tester för att friskförklara folk som sedan hamnar på worldometers statistik?

De flesta på jorden är ju bara hemma tills de blir friska och sen går man ut.

Berätta, ringer de in och säger hej jag är frisk nu, sätt upp mig i frisk statistiken?

Har du en källa på att de länder som för statistisk på friska inte tar 2 tester?
Citera
Medlem
Citat:
Att Norge tar chansen att isolera sin egen befolkning. Något de länge velat då gränshandeln såklart stört dem under lång, lång tid.

Nu tar de chansen.
Och att de stängde skolorna, vad det också pga något annat skäl än att bekämpa virusspridningen? De kanske hade stört sig, under "lång, lång tid" på att barnen inte sitter hemma om dagarna?

Sickna luringar de är, de där norrmännen, med sina dolda motiv.
Citera
2020-06-20, 21:36
Medlem
Citat:
Är det otäckt med sjukvårdspersonal tycker du??

Sök terapi för du kommer få leva med det här i åratal framöver.

Det är otäckt hur hela fastigheter kan "smittas ner" då äldre och folk med sämre immunförsvar kanske bor där. Man vet också att personer inom sjukvården kan vara a,symptomatiska och ta med smittan hem.
Jag är inte rädd för sjukvårdspersonal, så tacksam över deras arbete, hur de kämpar, att de finns där.
De är de enda sanna hjältarna om man säger så.
Citera
2020-06-20, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Overdødeligheden har ikke været på samme niveau i samme periode som tidligere år:

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps
??? Kör Google translate. Jag körde ditt svar i translate och det verkar som ditt svar inte hade något med min fråga att göra.
Citera
2020-06-20, 21:37
Bannlyst
Citat:
Hur blev det med länken över smittan i Gällivare som motsäger deras egen smittskyddsläkare över situationen i Gällivare?

Och hur blir det med länken där du bekräftar att Peking helt plötsligt blivit en egen stat?

Jag väntar tålmodigt.

Jag svarade dig men du fattade inte det som vanligt
Citera
2020-06-20, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Giesecke påstod i en intervju i maj att allting skulle gå tillbaka till det normala till midsommar. På ett sätt kan vi väl ge honom ett rätt. Folk beter sig som om allting är över. Men det är ju inte pga flockimmunitet som Giesecke påstod.
Immuniteten verkar vara ganska racklig.
Dock så verkar flockimmunitetens dämpande effekt ha infunnit sig redan för ett tag sedan i många städer runt jorden.
Giesecke har haft många rätt från start.
Senast redigerad av Nibiru2011 2020-06-20 kl. 21:42.
Citera
2020-06-20, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man vill inte ha panik. Men skulle vara jävligt bekymrande om man kanske mött dessa i trappuppgången. I Kina spärrande man japp av sådana fastigheter och svetsade dörrarna. Alla där fick åka in till sjukhus och satta i karantän.

Svenska modellen verkar vara fel ute angående mycket. IVA-läkare vittnar t.ex om att patienter oftast kommer in för sent. Alltså att de måste hämtas av personal i rymddräkter och sedan inom minuter framme på sjukhus ligger de nedsövda i respirator. Sådana patienter kommer ha sämre chans att klara sig då de redan är kraftigt försvagade. Där om man kan skylla på något är det kanske sjukvårdsupplysningen som säger åt folk att inte ringa akut innan det som det verkar vara försent i alltför många fall.

Eller sen är folk så panikslagna att det inte vågar åka in för att de har fått för sig att just på sjukhuset blir man smittad? Svenskar tycks ju vara extra rädda om sig..
Citera
2020-06-20, 21:39
Bannlyst
Citat:
Hur blev det med länken som motsäger smittskyddsläkaren i Norrbotten??

Har du nån källa på ditt kill-gissande som motsäger de som faktiskt har bäst koll i norrbotten?

Eller blev det roligare att helt plötsligt börja prata om Brasilien istället?

Eftersom du är efterbliven så förstår jag att du inte fattar. Vi kan ta Brasilien som exempel...dem hade 54000 nya fall igår....tror du alla hamnade på IVA? elle på sjukhus överhuvudtaget?

Vi hade 1200 något häromdagen, hamnade alla på IVA?

Svara nu , hamnar alla smittade på sjukhus, och dessutom samma dag de smittas?
Din Smittskyddsläkare pratar om patienter, inte smittade. Du är som sagt efterbliven.
Citera
2020-06-20, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
[/b]

Berätta, ringer de in och säger hej jag är frisk nu, sätt upp mig i frisk statistiken?

Har du en källa på att de länder som för statistisk på friska inte tar 2 tester?

Om du läst WHO´s kriterier för friskförklaring så ser du att det inte behövs sådana tester utan det finns även andra kriterier.
Citera
2020-06-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
??? Kör Google translate. Jag körde ditt svar i translate och det verkar som ditt svar inte hade något med min fråga att göra.

Google translate oversætter min danske sætning til denne svenske sætning: Dödligheten har inte varit på samma nivå under samma period som tidigare år:
Citera
2020-06-20, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Och att de stängde skolorna, vad det också pga något annat skäl än att bekämpa virusspridningen? De kanske hade stört sig, under "lång, lång tid" på att barnen inte sitter hemma om dagarna?

Sickna luringar de är, de där norrmännen, med sina dolda motiv.

Ja, att de stängde skolorna var ju en direkt politisk åtgärd i Norge som deras smittskydd var emot och som de nu ångrar i efterhand och som av allt att döma haft minimal påverkan och till och med motsatt effekt i en del åldersgrupper .

De kommer inte göra om samma misstag ännu en gång.

Så varför de gjorde det får du fråga politikerna. Det var i vart fall inte en medicinsk bedömning.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/norge-ger-sverige-ratt-om-skolstangningarna/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in